|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bartłomiej |
#56639 Wysłany:
22 Paź 2007, 10:59; Temat postu: Dodatki do paliwa - MultiJet |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 17
|
Drodzy Forumowicze (w szczególności właściciele klekoczących jednostek napędowych) - jako, że jest to mój pierwszy diesel, a nieuchronnie zbliża się okres zimowy, mam pytanie czy właściciele którzy przetrwali już zimę używali dodatków, uszlachetniaczy lub innych tego rodzaju wynalazków do paliwa?
Przy okazji informuję, że tankuję paliwo na Shellu. Tylko w skrajnych przypadkach na innych (znanych) stacjach.
_________________ GP 1.3 90KM MJET
|
|
Góra |
|
|
|
|
daras |
#56654 Wysłany:
22 Paź 2007, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
ON tzw. zimowy zawiera już dodatki zapobiegające gęstnieniu (tam chyba się wytrąca parafina czy jakoś tak).
Wystarczy tylko tankować na dobrych stacjach zimą i nie powinno być problemów.
Poczytaj o paliwach na: lotos.pl i orlen.pl
Faktem jest, że nasze silniczki są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.
Przynajmniej mam takie odczucia.
|
|
Góra |
|
|
quicknick |
#56659 Wysłany:
22 Paź 2007, 12:29; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 1
|
ogólnie jeśli chodzi o nowoczesne silniki diesla (CR) zalecane jest stosowanie dobrej jakosci paliwa, a i stosowanie paliw takich jak BP Ultimate czy Shell V-Power Diesel nie jest wcale przesadą, a może tylko się odwdzieczyć nie tylko lepszą dynamiką, mniejszym spalaniem ale i wiekszą kulturą pracy silnika i mniejszą awaryjnoscią (delikatne wtryskiwacze)
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#56664 Wysłany:
22 Paź 2007, 12:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
Ja mam zrobione swoim 7000 km i ani razu silnik nie widział innej ropy jak Ultimate na BP dlatego nie mam porównania do zwyklej ropy ale uwazam ze te silniczki trzeba "rozpieszczac" i warto lac ta lepsza wkoncu ze ceny sa bardzo podobne a podobno zrobimy wiecej na tej lepszej ale ja w ten marketing akurat nie wierze
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#56816 Wysłany:
22 Paź 2007, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Ja tam nie rozpieszczam mojego Kropka i leje zwykly ON z Orlenu, ale tak prawde mowiac to zadaje sobie to samo pytanie co w pierwszym poscie. Czy mozna bezproblemowo dolewac depresantu do paliwa ktore zasila Multijety?
Ostatnia zima byla lagodniutka, ale ta juz moze byc inna...
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#56881 Wysłany:
23 Paź 2007, 08:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
Jak napisali powyżej - nie kombinujcie za wiele.
To są Diesle nowej generacji - one lubią dobrej jakości ON.
Wystarczy tankować na dobrych stacjach typu Shell, BP itd.
W zimie będzie już ON przystosowany do warunków.
Czasem lepiej dołożyć do BP Ultimate, albo V-Power Diesel. Niż samemu eksperymetnować z dodatkami To przynamniej silniczek dobrze przyjmie - i może odpłaci lepszą pracą i mniejszym delikatnie spalaniem.
Ale wracają do tego - nigdy nie dolewałem nic do Multijeta. Tankuję na dobrych stacjach w zimie i jest OK
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
Ostatnio edytowany przez Jaco, 23 Paź 2007, 09:19, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#56888 Wysłany:
23 Paź 2007, 08:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Jaco napisał(a): Jak napisali powyżej - nie kombinujcie za wiele.
To są Diesle nowej generacji - one lubią dobrej jakości benzynkę.
no, chłopie! popraw się albo czerwona kartka!
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
adrian |
#56898 Wysłany:
23 Paź 2007, 09:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
ka-8 napisał(a): Ja tam nie rozpieszczam mojego Kropka i leje zwykly ON z Orlenu
U mnie dokladnie jak kolega napisal. jak sie trafia trasa dluzsza - ponad 1000 km, wtedy verva zaleje, roznice lekka widac. jednak uwazam ze verva na miasto to po prostu marnotrawstwo.
Kolejna uwaga jest taka, ze firmowe stacje wyzej przez kolegow wymienione spelniaja warunki unijne, maja certyfikaty itd itd, co oznacza wysokie normy jakosci paliwa i dosyc czeste, obowiazkowe kontrole.
Tak wiec koledzy jak nie taknujecie u edka co opal za pol ceny sprzedaje ani w carrefourach, muszkieterach, biedronkach i innych g.... badzcie spokojni, dodatkow nie trzeba.
Szerokosci
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#56900 Wysłany:
23 Paź 2007, 09:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Ad meritum:
leję przeważnie shell v-power, czasami jak jest gorzej z kasą leję zwykłego shella;
nie czuję żadnej różnicy w zakresie mocy ale wierzę, że v-power jest lepszy dla silnika
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#56922 Wysłany:
23 Paź 2007, 11:10; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3297
|
w przypadku dodatków - dostepny jest Petrol za nie wielką cenę...
tylko tak jak wyżej ... czy do nowej jednostki warto cokolwiek lać oprócz paliwa...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
maciejd |
#58277 Wysłany:
27 Paź 2007, 09:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w.wa Rejestracja: 03 Sie 2007, Posty: 156
|
leje tylko Ultimate i nie ma żadnych problemów.
nie polecam experymentów z 'dodatkami'. jedynie jak ktoś mieszka w strefie dużych mrozów to można dbać o to żeby w baku było więcej niż 1/2 zbiornika. im mniej ropy typ większa przestrzeń do skroplenia się wody. osobiście tego nie przerabiałem, ale mówili mi o tym ludzie, którym się to przydarzyło.
|
|
Góra |
|
|
kiler |
#59546 Wysłany:
01 Lis 2007, 22:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: TL, Zamość, Lublin Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 74
|
nic nie lejcie, to będzie moja druga zima i lałem zawsze na statoil i było bezproblemowo...
_________________ GP Sport, czarny, 1,9 160KM
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#59548 Wysłany:
01 Lis 2007, 22:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
kiler napisał(a): nic nie lejcie, to będzie moja druga zima i lałem zawsze na statoil i było bezproblemowo...
Tamta zima była lekka zobaczymy co będzie z tą...
Ja też twierdzę, że na pewnej stacji tankować i będzie OK
Ile musi być na minusie żeby ropę "chwyciło"
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
grgp |
#76563 Wysłany:
31 Gru 2007, 23:55; Temat postu: Re: Dodatki do paliwa - MultiJet |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Gru 2007, Posty: 20
|
Bartłomiej napisał(a): Drodzy Forumowicze (w szczególności właściciele klekoczących jednostek napędowych) - jako, że jest to mój pierwszy diesel, a nieuchronnie zbliża się okres zimowy, mam pytanie czy właściciele którzy przetrwali już zimę używali dodatków, uszlachetniaczy lub innych tego rodzaju wynalazków do paliwa? Przy okazji informuję, że tankuję paliwo na Shellu. Tylko w skrajnych przypadkach na innych (znanych) stacjach.
Polecam ostatni numer autotechnika:
http://www.autotechnika.com.pl/
jest tam bardzo rzeczowy artykuł nt oleju napędowego.
podsumowując:
Teoretycznie zimowy standard to odporność na -20 st. , ale są gatunki diesla odporne na -30-kilka stopni. Raz na jakiś czas zatankować taką mrozoodporną ropę i powinno być ok. nie mieszkamy za kołem podbiegunowym...
|
|
Góra |
|
|
Hawel |
#76565 Wysłany:
01 Sty 2008, 00:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 158
|
Leje drugi rok TYLKO Ultimate Diesel na BP...zadnych klopotow...
_________________ Punto Grande 1.3 Multijet 16v Energy 90 KM
|
|
Góra |
|
|
mkmarcin |
#227151 Wysłany:
10 Mar 2009, 20:13; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 4
|
Ja wlewam dodatek milersa podnoszący o 3 oktany moc oleju i daję radę. Polecam na www.millers.pl
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#227370 Wysłany:
11 Mar 2009, 10:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 904
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#227383 Wysłany:
11 Mar 2009, 12:11; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Najważniejsze, że moc oleju rośnie
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|