You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 09:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #66123 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
przyspieszenie 0-100km/h
Średnie spalanie przy tych osiągach fiat podaje na 6.8l/100km

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #66124 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
No to jak tak jest w praktyce to rewelacja. Chyba, że cytowali, jak zwykle to robią, spalanie fabryczne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66125 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
Tomo napisał(a):
mireks jaką masz skrzynię 5-cio czy 6-cio biegową? No i nie zgodzę się z Tobą w kwestii dłuższej jedynki. To właśnie krótsze biegi sprawiają, że samochód szybciej się zbiera. Według mnie dwa pierwsze biegi są OK choć nie wiem jak jest w wersji 5-cio biegowej bo ja mam szóstkę. No i jeśli przy zmianie biegów z I na II obroty spadają Ci do 1000/min to moja rada jest tylko jedna: szybciej zmieniaj biegi tak żeby utrzymać obroty nie niższe niż 2000/min wtedy ominiesz turbodziurę. Taka sama sytuacja jest z ruszaniem: spróbuj wcisnąć pedał gazu na maxa i puść sprzęgło dopiero jak wskazówka obrotomierza osiągnie 2000rpm. Gwarantuję lepsze wrażenia niż przy ruszaniu "z dołu" :)


Tak właśnie będę kombinować w przyszłości. Póki co to mam przebieg 141 km więc strach wykręcać na więcej niż 3000 obr/min a i to tylko na moment.
Obecnie stosuję taką technikę jazdy:
Rozkręcam silnik do 1500 obr i zaczynam puszczać sprzęgło. A dalej
1-ka -> max 2800 obr i...
2-ka -> max 2500 obr
3-ka -> tu już lajcik, bo jest w miarę elastyczna

No i z tych 2800 spada mi prędkość obrotowa do 1200-1500 zanim zmienie bieg. A że skrzynka biegów dopiero się układa (taką mam nadzieje) to wbijanie biegów wcale nie jest takie proste :( Poza tym boje się, że przy ruszaniu z 2 tyś obr szybko zużyje mi się sprzęgło...

Ponadto zauważyłem, że gdy chciałem przekroczyć 3000 obr/min, to silnik wyraźnie traci ciąg co mogłoby się zgadzać, bo akurat przy 3 tyś obr. już jest go mniej o 30Nm niż przy 1750 obr. Lepiej jest wtedy włożyć następny, wyższy bieg i załapć się na moment z poziomu 1800 obr czyli wg katalogu największy dla tego silnika.

Skrzynka biegów jest 5-o biegowa.

To są moje obserwacje z ostatnich dni. Tak mi się właśnie jeździ Lineą z tym dieslem. Nie sądzę, że mam coś nie halo z jednostką napędową, bo linea testowa jeździła tak samo.

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66126 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
mireks Zgadzam się z Tobą - ruszanie spod świateł w 1,3 MJ to wstydliwa sprawa: 1 i 2 jest bardzo krótka a ich mocne wkręcenie na obroty powoduje szarpanie przy zmianie biegu na wyższy(gwałtowne hamowanie silnikiem przy spadku obrotów na wyższym biegu), czego bardzo nie lubię. Staram się więc jak najszybciej wrzucić 2, tak mniej więcej od 20 km/h .Możliwa jest jazda na 2 z mniejszą prędkością, przy nodze zdjętej z pedału gazu - auto toczy się jakieś 10 km/h ale przy rozpędzaniu wrzucenie 2 przy tak małej prędkości kończy się też szarpaniem tym razem z braku mocy.

Jaka jest Twoja technika ruszania spod świateł?

Sorki ale jak pisałem nie było Twojego posta powyżej :)

U mnie zmiana biegu na wyższy powoduje spadek obrotów tak na oko o 1000. Unikam jazdy poniżej 1500-1600 więc żeby zmienić bieg wkręcam nieco ponad 2,5 tys. zwłaszcza dla 1 i 2 bo szarpie, dla 3 i 4 jak jest potrzeba szybszej jazdy to spokojnie krecę do 3 tys.

Gaz dodaję dopiero po puszczeniu sprzęgła.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Ostatnio edytowany przez filip76, 22 Lis 2007, 12:15, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #66127 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
daras napisał(a):
mireks tamto cytowane to owszem jest wyrwane z kontekstu, z którego wynika co zacytowałem - przynajmniej dla mnie ;-)
I jeszcze jedno:
mireks napisał(a):
Co do brania samochodów z silnikami o momencie większym o 100 Nm i więcej to myślę iż jest to wynik tego, że Ci kierowcy nie próbują się ścigać a jedynie ruszają jak zwykle.


Na pewno Nm a nie KM?

A przede wszystkim gratuluję Linei Dynamic. Fajna bryka bez dwóch zdań :-)
No i brać klekota coraz liczniejsza :-)


Napewno Nm :)

Dziękuję za gratulację :)
Pomimo lekkiej traumy w związku uczeniem się diesla, samochodem ciesze się jak dziecko :) Jest szyty jak dla mnie. Wszystko na swoim miejscu, poczucie bezpieczeństwa i piękne wnętrze. Zupełnie nie musiałem się nim uczyć jeździć - linea przyjęła mnie jak starego kumpla. Jest przeiwdywalna i da się nią jeździć na grubość lakieru, co w warunkach miejskich jest nieocenione.

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66129 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
mireks Jeździłem na próbnej benzyną. Wziąłem jednak GP bo linka by mi do garażu nie weszła (robiony na miarę dużego fiata)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66133 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
filip76 napisał(a):
mireks Zgadzam się z Tobą - ruszanie spod świateł w 1,3 MJ to wstydliwa sprawa: 1 i 2 jest bardzo krótka a ich mocne wkręcenie na obroty powoduje szarpanie przy zmianie biegu na wyższy(gwałtowne hamowanie silnikiem przy spadku obrotów na wyższym biegu), czego bardzo nie lubię. Staram się więc jak najszybciej wrzucić 2, tak mniej więcej od 20 km/h .Możliwa jest jazda na 2 z mniejszą prędkością, przy nodze zdjętej z pedału gazu - auto toczy się jakieś 10 km/h ale przy rozpędzaniu wrzucenie 2 przy tak małej prędkości kończy się też szarpaniem tym razem z braku mocy.

Jaka jest Twoja technika ruszania spod świateł?

Sorki ale jak pisałem nie było Twojego posta powyżej :)

U mnie zmiana biegu na wyższy powoduje spadek obrotów tak na oko o 1000. Unikam jazdy poniżej 1500-1600 więc żeby zmienić bieg wkręcam nieco ponad 2,5 tys. zwłaszcza dla 1 i 2 bo szarpie, dla 3 i 4 jak jest potrzeba szybszej jazdy to spokojnie krecę do 3 tys.

Gaz dodaję dopiero po puszczeniu sprzęgła.


Masz podobne podejście jak ja do jeżdzenia samochodem. Narazie zacząłem stosować taką technikę jak opisałem powyżej. Nie będę jednak ściemniał - zaczynałem od stosowanej przez Ciebie. Szukam po prostu sposobu na w miarę sprawne rozpędzanie samochodu od prędkości zerowej.

Odnosząc się do Twoich spostrzeżeń - właśnie jest tak jak piszesz. Jak za bardzo wykręcasz obroty, to samochód lubi szarpnąć co też mnie drażni. Mi się to zdarza głównie przy zmianie biegu na niższy, bo ten diesel ostro hamuje samochód. W górę można to nieprzyjemne szarpnięcie zniwelować wolniejszym puszczeniem sprzęgła (ale bez zbytniego poślizgu).
W sumie, to ta jedynka mogła by być jaka jest - ma służyć tylko do ruszania. Większym problemem jest dwójka. Ona po prostu jest za krótka i zbyt wysoko położona - obydwa biegi się ze sobą nie pokrywają. Często zdarza mi się tak, że jak skręcam na małym skrzyżowaniu w prawo, to muszę wkładać jedynkę, bo dwójka nawet na półsprzęgle nie daje rady rozpędzać auta - robi to dłuuuugo. Konkretniej to samochód na niej się toczy, ale nie ma mowy o przyspieszeniu :( I to jest właśnie największa kupa w tym samochodzie.

Poza tym nie mam uwag. Samochód wybierałem analizując parametry, dostępność do części i co oczywiste - kupowałem go też oczami i sercem.
Wygrał z konkurentami - przynajmniej używanymi :)

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66140 Wysłany: 22 Lis 2007, 12:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
mireks Jak myślisz - jaka jest rozsądna, górna granica obrotów? Mi zdarzyło się kilkakrotnie przekroczyć 3 tys. (np. zmieniam pas wciskając się w lukę) na niższych biegach. Na 5 doszedłem prawie do 170 km/h ale obroty nie dotarły do 4000. A dopiero przy 4000 jest dostępna pełna moc 90 koników.... Trudno mi jednak wyobrazić sobie, żebym tak auto rozpędzał, bo dla mnie przy 3000 silnik nieźle ryczy...

:)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66167 Wysłany: 22 Lis 2007, 15:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
filip76 napisał(a):
mireks Jak myślisz - jaka jest rozsądna, górna granica obrotów? Mi zdarzyło się kilkakrotnie przekroczyć 3 tys. (np. zmieniam pas wciskając się w lukę) na niższych biegach. Na 5 doszedłem prawie do 170 km/h ale obroty nie dotarły do 4000. A dopiero przy 4000 jest dostępna pełna moc 90 koników.... Trudno mi jednak wyobrazić sobie, żebym tak auto rozpędzał, bo dla mnie przy 3000 silnik nieźle ryczy...

:)


Myślę, że jazda w okolicach 3000-3500 obr/ min jest jak najbardziej dopuszczalna ale napewno nie wskazna przez dłuższy czas. Diesle z natury są jednostkami wolnoobrotowymi. Nawet nasz motor pomimo 16v kręci się tak jak zwykły diesel - nie wyżej. Zrób kiedyś eksperyment i zapnij sobie po normalnym rozpędzeniu bieg nr 4. Przy 2 tyś obrotów będziesz mieć prędkość 80 km/h. To akurat w szczycie maksymalnego momentu obrotowego tego silnika. Na piątce będzie to coś około 110. Później już jest głośno.

Moc faktycznie występuje przy 4000 obr, ale dla przykładu w benzynie często pojawia się ona przy 5000-7000 obr. Przyznasz, że mało kto jeździ z tak wysokimi obrotami. W sumie jeździć tak można, tylko jak długo wytrzyma silnik i ile wachy zaczniesz spalać? :)

Wiem z opowiadań, że ludzie którzy jeździli samochodami z mocnymi dieslami potrafili je zarżnąć - przegrzewali je.

A nasz dieselek jest dosyć wyżyłowany, więc napewno jazda z dużymi obrotami nie pomoże mu w utrzymaniu trwałości. Fiat twierdzi, że ten silnik ma wytrzymać bez ingerencji 250 tyś km czyli ma wytrzymać tyle co samochód. Ja to tłumaczyłbym sobie tak: do 250 tyś napewno dasz radę pojeździć. Później nastąpi zgon całkowity silnika :)

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66171 Wysłany: 22 Lis 2007, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
To chyba nie do końca jest jednak tak jak piszesz: silnik POWINIEN pracować w całym zakresie obrotów.
A jeśli uważasz, że każdy diesel kręci się jak nasz to chyba jednak jesteś w błędzie.
Odcięcie u nas to okolice 5100 obrotów (sprawdzone), większości diesli - 4500.
500 obrotów różnicy dla diesla to jest bardzo dużo.
Co więcej - do tych 5 tysięcy nasz motor kręci się w zasadzie bezproblemowo, po dotarciu i ułożeniu oczywiście.
Jeszcze jedno: charakterystyka silnika, którą pokazałeś to ładnie wyrysowana teoria.
Materiały, które widziałem pokazują nieco inną, tj. max. moment przy około 2 tysiącach, utrzymujący się do ok. 3 tysięcy (po tzw. dotarciu - ileśdziesiąt godzin pracy, ciśnienie atm. na poziomie morza).
I to się pokrywa z odczuciami z jazdy, gdzie silnik dostaje kopa w okolicy 2 tysięcy i ciągnie równo do ok. 4,5 tysiąca, później nieco słabnie.
Ale ja mam skrzynię 6 biegową, więc u mnie są inne przełożenia i wrażenie z jazdy.
Potwierdzam natomiast brak w zasadzie 1 biegu. Jedynka jest bardzo krótka i trzeba szybko zapinać dwójkę, żeby nadążyć za autobusami ;-)
Później już jest tylko lepiej.
Tak naprawdę trzeba by było zhamować ułożony silnik i sprawdzić faktyczne przebiegi mocy i momentu.
Z własnego podwórka powiem, że wyraźnie lepiej, żywiej jednostka 1.3 m-jet zaczęła jeździć po przekroczeniu 20 tyś. km. a zdecydowanie lepiej się zbiera (bez wyczuwalnej turbodziury na dole) po kilkuset kilometrowym przegonieniu autostradowym i utzymywaniu stałej prędkości obrotowej pomiędzy 2-3 tyś..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66180 Wysłany: 22 Lis 2007, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
daras napisał(a):
To chyba nie do końca jest jednak tak jak piszesz: silnik POWINIEN pracować w całym zakresie obrotów.
A jeśli uważasz, że każdy diesel kręci się jak nasz to chyba jednak jesteś w błędzie.
Odcięcie u nas to okolice 5100 obrotów (sprawdzone), większości diesli - 4500.
500 obrotów różnicy dla diesla to jest bardzo dużo.
Co więcej - do tych 5 tysięcy nasz motor kręci się w zasadzie bezproblemowo, po dotarciu i ułożeniu oczywiście.
Jeszcze jedno: charakterystyka silnika, którą pokazałeś to ładnie wyrysowana teoria.


W moim przypadku ta teoria niesamowicie pokrywa się z jazdą na szosie w mieście. Więc jednak ten moment obrotowy gdzieś ucieka...
Zgadzam się z Tobą co do tego, że diesel wykręci się na więcej niż 4 tyś - to jest sprawa oczywista. Tylko, że ja bardziej skupiłem się na tym co może wyniknąć dla silnika w przypadku gdy się go tak będzie kręcić permanentnie...
Do tego jeszcze trzeba dodać fakt, że moment obrotowy silnika to tylko część składowa napędu. Istotny jest też moment obrotowy na kole napędzającym a ten zależy od przełożeń w skrzynce biegów :)

Cytuj:
Materiały, które widziałem pokazują nieco inną, tj. max. moment przy około 2 tysiącach, utrzymujący się do ok. 3 tysięcy

Jeśli posiadasz je w wersji elektronicznej, to wrzuć tutaj - z chęcią obejrzę
Cytuj:
Z własnego podwórka powiem, że wyraźnie lepiej, żywiej jednostka 1.3 m-jet zaczęła jeździć po przekroczeniu 20 tyś. km. a zdecydowanie lepiej się zbiera (bez wyczuwalnej turbodziury na dole) po kilkuset kilometrowym przegonieniu autostradowym i utzymywaniu stałej prędkości obrotowej pomiędzy 2-3 tyś..

Na to właśnie liczę. Tzn. że po dotarciu ECU będzie śmielej sobie poczynało ze sterowaniem turbiną i wtryskiem paliwa. Teraz może być taka sytuacja, że sterowanie pracą silnika może być zachowawcze i potrwa aż do czasu, gdy silnik przepracuje ileś godzin. Trudno określić jak producenci dbają teraz o swoje jednostki silnikowe. W sterowniku może być zaszyte wiele algorytmów pracy silnika

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66185 Wysłany: 22 Lis 2007, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
mireks

Mój brat, też dizlowiec, ma zasadę: "jak zimny, to do 2000 rpm, jak ciepły - do 3000 rpm"
staram się ją stosować, z tym, że na zimnym zapinanie 3 na 2000 zdławiłoby silnik, dlatego kręcę lekko ponad 2500.

Na trasie trzymam 3000, czasami troszkę więcej - przy wyprzedzaniu ale poniżej 3500.

Też jestem zdania, że silnik powinien posłużyć jak najdłużej :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66229 Wysłany: 22 Lis 2007, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ee tam nie mozna tez go dlawic po prostu musi miec zycie ... nie patrzy sie na obrotomierz tylko wsluchuje w silnik jego prace i wie kiedy sie biegi zmienia .... a obrotek to taka w sumie rzecz dla kierowcow poczatkujacych co jezdza i co chwile zerkaja na obrotomierz do zmiany biegu ... nie moza tak na to patrzec inaczej sie zachowuje samochod pusty i obciazony inaczej jak jest droga plaska a inaczej pod gore tak wiec sam obrotomierz nie jest jest glownym czynnikiem ale to trzeba wyczuc maszyne a tym ze bedzie sie jezdzilo od czasu do czasu na wyzszych obrotach silnika nie zabije gorzej jest jak sie mmuli samochod za wczesnie biegi wlacza na wyzsze itp to jest gorsze... lepiej jak ma zycie silnik i troche sie na obroty wkreci niz sie go muli...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66250 Wysłany: 22 Lis 2007, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Chłopie, jeśli obok na pasie stoi TDI to nie masz szans wsłuchać się w pracę swojego silnika. Po prostu musisz zdać się na obrotomierz :)

No a na forum trudno o bardziej obiektywny wskaźnik niż obroty. Łatwiej określić oborty niż przez ryyyyyyyyyyynnnnn, ryyyyyyyyyyyyynnnnn :)

Z czasem zerka się coraz mniej i można polegać na słuchu :wink:

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66255 Wysłany: 22 Lis 2007, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
mireks napisał(a):
sadoo napisał(a):
nie jest wcale tak źle z tym przyspieszeniem juz nie ma co przesadzac, ja tam swoim 1,3 90Km biore lekka reka E klasse 220CDI 143KM który ma 315 niutonów z paskiem TDI 130KM (autom przy czym sciganka na tiptronie ) jedzie łeb w łeb a na trasie to Clio II FL 1,6 110 KM ma problemy. juz nie wspominajac o pugu 307 1,6 benzyna, ale to wszystko na felach 15 na 17 juz to nie wyglada tak sympatycznie na 15 dieslem lekka reka bierzesz 1,4 16V na 17.
takie moje spostrzeżenia po kilku miechach użytkowania mjeta


Ja mam seryjnie założone 16-ki. Więc w zasadzie rozpędzanie się samochodu powinno być odrobinę szybsze niż na 15-ach ze względu na większy obwód koła. Za to rośnie też opór stawiany przez koła napędowe - to chyba da się wyczuć intuicyjnie, bo nie potrafię tego wyjaśnić w opraciu o wielkości fizyzczne :)

Co do brania samochodów z silnikami o momencie większym o 100 Nm i więcej to myślę iż jest to wynik tego, że Ci kierowcy nie próbują się ścigać a jedynie ruszają jak zwykle. Poza tym stosunek mocy do masy w tych samochodach jest zdecydowanie gorszy niż w punto. Dochodzą również opory toczenia szerszych opon.

Generalnie podtrzymuje zdanie, że ruszanie dieslem z miejsca to masakra. Dopiero od 60 km/h zaczyna się czuć powera a tak się składa, że dzieje się to na biegu 3 i 4, które są biegami zdeycodawnie dłuższymi od 1-ki i 2-ki


Te wózki sa moich kolezków i ze wszystkimi była ustawka a nie ruszanie spod swiateł z pierwszym lepszym napotkanym kierowca, kazdy z nich chciał sie przekonac jak jedzie 1,3 90KM w porównaniu do ich maszynek które maja, i byli w szoku :) fakt mer na 16 ale pasek na 15 clio na 15 i pug równiez na 15.

a co drugiej kwestii czytam ze Ty dobrze jeszcze nie zrobiles 500km a juz krecisz noskiem :P, zrób nim przynajmniej 5000km to bedziesz wyciagał wieksze wnioski teraz uwazam ze sobie tylko gdybasz :P
Ja uwazam ze nie jest az tak zle jak opowidacie wystarczy go wyczuc i jedzie jak chcemy :) ja w miescie jezdze praktycznie do 2000 obrotów bo wiecej uwazam za nie potrzebne nie spieszy mi sie to nie wyscigi i tak wszyscy stoja na nastepnych swiatłach a jak chce sie gdzies wcisac to sobie trzymam na tych obraotach na których bedzie mi odpowiadało przyspieszenie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66304 Wysłany: 22 Lis 2007, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
filip76 ale tu nie chodzi o start spod swiatel tylko o normalna jazde .. w sumie o takiej piszesz a nie o ruszaniu spod swiatel... :) nwet takie ruszanie tez nie jest do tego obrotek potrzebny u mnie jakos nie bylo go od nowosci i jakos wszystko bylo ok i nawet takie ruszanie spod swiatel tez ok wszystko dobrze wyczute :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66429 Wysłany: 23 Lis 2007, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
mireks napisał(a):
Materiały, które widziałem pokazują nieco inną, tj. max. moment przy około 2 tysiącach, utrzymujący się do ok. 3 tysięcy
Jeśli posiadasz je w wersji elektronicznej, to wrzuć tutaj - z chęcią obejrzę

Postaram się to zrobić - ale dopiero w przyszłym tygodniu.
Jeszcze jedno: zauważyłem, że turbodołek jest jakby mniejszy po zalaniu vervą albo ultimatem. Charakterystyka silnika staje się wyraźnie łagodniejsza.
Nie rozważałeś zmiany oleju i filtra po np. 3-5 kkm.?
A przede wszystkim daj fotki swojej Linei w dziale ze zdjęciami :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66435 Wysłany: 23 Lis 2007, 09:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Thomas

Absolutnie z nikim nie ścigam się spod świateł, za stary jestem :) Autem dojeżdżam do pracy i to spory kawałek i najważniejsza dla mnie jest długa bezawaryjna i bezproblemowa jazda. Padła tu opinia - w kontekście decyzji: benzyna czy dizel - że dizelek jest trochę mułowaty, co potwierdzam. Potem zeszło na technikę jazdy dizlem. Masz rację, że spoglądanie na obrotomierz to domena początkujących ale bardzo zależy mi na tym, żeby eksploatować silnik optymalnie, czyli nie żyłować ani nie mulić. Czasami jednak nie da się słuchać silnika, bo obok ryczy coś głośniej, np. ruszający stary ikarus w służbie MPK :)

A co do TDI - nie chodzi o to, że staję na kresce z golfami. Jeżdżąc jeszcze Mareą TD zauważyłem, że jeśli obok staje na światłach TDI (skoda, seat, holcwagen), to lepiej słyszę jego silnik, niż własny :)

Ad meritum - jakie obroty uważacie za mulenie? Dla mnie to 1500 i niżej, wyraźnie słychać, że silnik się męczy

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66455 Wysłany: 23 Lis 2007, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
zalezy jaki bieg i obciazenie samochodu itp tutaj duzo czynnikow na to wplywa...
osobiscie wlasnie tak ponizej tych 1500 od 3-ciego biegu wzywyz to mulenie... gdyz 2-rugie biego to jeszcze ok gdyz czasami mozemy powoli jechac na 2-ce i te obroty moga byc te 1500 tak wiec to ok dopiero powyzej 3-ki juz jest gorzej wtedy czuc ze silnik wpada w takie nieprzyjemne wibracje a kazde mocniejsze wcisniecie gazu nie daje tego efektu dopiero po jakims czasie jak dojda odpowiednie obroty...
a powracajac do diesel czy benzyna...
benzyniaki o duzej pojemnosci i stisunkowo malej mocy elastyczne silniki i do miasta dobre poniewaz nie trzeba czesto biegow zmieniac przy tym moc uzyskiwan jest przy stosunkwo malych obrotach ...
diesle tez nie sa zle ale zalezy jakie te wysilone nowoczesne jednostki po prostu potrzebuja tez wiekszych obrotow zeby osiagnac swoja moc wiec to wszystko zalezy od silnika jaki mamy....
osobiscie co do tych dwoch silnikow wolal bym diesla jednak troszke bardziej oszczedne sa w porownaniu do benzynki a i pracuja calkiem niezle...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66457 Wysłany: 23 Lis 2007, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Odnośnie momentu obrotowego i obrotów:
Ostatnio w automaniaku był test volvo v50 t5 awd. Ciekawostka jest taka, że 2,5 litrowy turbobenzyniak dysponuje momentem obrotowym 320Nm w zakresie od 1500 do... 5000 obr/min!! Efekt lepszy niż w niejednym mocnym dieslu...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66459 Wysłany: 23 Lis 2007, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Thomas

No, racja, te 1500 obr. to od 3-ki wzwyż :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66476 Wysłany: 23 Lis 2007, 11:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
STax napisał(a):
Odnośnie momentu obrotowego i obrotów:
Ostatnio w automaniaku był test volvo v50 t5 awd. Ciekawostka jest taka, że 2,5 litrowy turbobenzyniak dysponuje momentem obrotowym 320Nm w zakresie od 1500 do... 5000 obr/min!! Efekt lepszy niż w niejednym mocnym dieslu...


Co się dziwisz jak to auto ma:

Sportowy pięciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra
Moment obrotowy 320 Nm dostępny już przy 1500 obrotach
Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h w 6,8 s (T5)
Podwójny układ zmiennych faz rozrządu

;) (ale trzymajmy sie tematu)

BoloSr

Lepiej się przyznaj co wybrałeś - kiedy odbierasz ? Albo już odebrany ;D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66482 Wysłany: 23 Lis 2007, 12:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Dla mnie mulenie silnika, to jazda poniżej 2 tyś. obrotów, ale podobnie jak pisze Thomas dla biegów od 3-4 wzwyż.
Chociaż to nie jest bezwzględne i zależy też od stylu jazdy.
Przy spokojnej jeździe w trasie czasem utrzymuję obroty poniżej 2 tyś. ale unikam wtedy gwałtownych przyśpieszeń.
W ogóle zauważyłem, że ten silnik optymalnie pracuje nie męczony niskimi obrotami.
I wcale nie pali wtedy więcej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66583 Wysłany: 23 Lis 2007, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
daras napisał(a):
mireks napisał(a):
Jeśli posiadasz je w wersji elektronicznej, to wrzuć tutaj - z chęcią obejrzę

Postaram się to zrobić - ale dopiero w przyszłym tygodniu.
Jeszcze jedno: zauważyłem, że turbodołek jest jakby mniejszy po zalaniu vervą albo ultimatem. Charakterystyka silnika staje się wyraźnie łagodniejsza.
Nie rozważałeś zmiany oleju i filtra po np. 3-5 kkm.?
A przede wszystkim daj fotki swojej Linei w dziale ze zdjęciami :-)


W sprawie materiałów - super. Trzymam za słowo :)
Olej wraz z filtrem jak najbardziej zamierzam zmienić duuużo wcześniej. Niby fiat twierdzi, że mam przyjechać po 30 tyś km (lub za rok), ale nie zamierzam sprawdzać czy oliwa tyle wytrzyma - dlatego tym bardziej wymienię olej po tzw. dotarciu silnika który teoretycznie jest już dotarty :)
Co do BP Ultimate'a - właśnie się teraz nim zalałem i coś jakby lepiej ciągnął od spodu, ale nie mam zdania. Poprzednim razem wlałem na orlenie zwykłą ropę i nie potrafiłbym powiedzieć która jest która. No ale ja mam narazie 161 km przebiegu więc zupełnie nie znam samochodu :)

Fotki - wrzucę z chęcią. Mam kilka zrobionych, ale niestety były robione w ciemnym garażu i linea wyszła bez pazurka :)

Tutaj próbka :P
Strach się bać takiego potwora :)
Image

A tu już niewiniątko :)
Image

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66641 Wysłany: 24 Lis 2007, 08:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Ja leję szel wipałer, czasami jak kosztuje 4,5 to wtedy leję zwykłego szela. Żadnej róznicy nie wyczuwam ale liczę na cudowne dodatki czyszczące silnik :)))

A cudowowne przy zakupie nowego auta jest to, że można je dopieszczać od nowości: lać dobre paliwo i oleje, pilonwać przeglądów i wymian :)


A co do docierania silnika, to instrukcja od GP jest bardzo enigmatyczna, piszą coś o unikaniu dużych obciążeń w pierwszym okresie eksploatacji, przy czym pierwszy okres i duże obciążenia każdy ma sobie sam zdefiniować; w rozdziale o uruchamianiu piszą z kolei, by utrzymywać w średnim zakresie dopóki wskazówka temeratury nie zacznie się poruszać (czyli do osiągnięcia ok 50 C) - jeśli pieszę coś niedokładnie (bo z pamięci) Krówka mnie poprawi.

Natomiast w rozdziale dot. kontrolowania poziomu oleju jest napisane, że po dotarciu silnika zużycie oleju powinno się unormować (znowu z pamięci).

Pytanie do GP-istów: jak traktujecie przytoczone powyżej zalecenia instrukcji?

Mireks: ciekaw jestem, co zapisano w Twojej instrukcji - spodziewam się, że w wielu punktach jest to ta sama instrukcja?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO