|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Moskit |
#6522 Wysłany:
05 Lut 2007, 13:27; Temat postu: Ciśnienie w oponach |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Witam. Nie moge nigdzie znalesc specyfikacji dotyczacej ciesniena w oponach. Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie moge znalesc lub jakie powinno byc cisnienie? Punto 1,2 75 opony 165/65/14
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pitersen |
#6555 Wysłany:
05 Lut 2007, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
Przod 2,0
Tył 1,9
A na Punciaku nie masz nigdzie naklejki? ona chyba jest przy wlewie paliwa 
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
 |
Moskit |
#6572 Wysłany:
05 Lut 2007, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
na wlewie wlasnie nie ma, ani na drzwiach, ale dzieki juz jest w normie 
|
|
Góra |
|
 |
kotylak |
#7690 Wysłany:
15 Lut 2007, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Lut 2007, Posty: 4
|
A jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13
|
|
Góra |
|
 |
Pitersen |
#7691 Wysłany:
15 Lut 2007, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
kotylak napisał(a): jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13
Takie same
przód 2,0
tyl 1,9
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#60281 Wysłany:
03 Lis 2007, 23:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!
polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!!
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#60285 Wysłany:
03 Lis 2007, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
zdzana |
#62939 Wysłany:
11 Lis 2007, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 9
|
Czy w KropkuS 55 1.1 benzyna jest takie same? 2.0/1.9 ???
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#62946 Wysłany:
12 Lis 2007, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#62949 Wysłany:
12 Lis 2007, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
slivka napisał(a): cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!
polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!! No a ja też mam azot w kołach  całe 77% objętości... Cytuj: cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!
Tylko że producent nie poda ciśnienia dla konkretnego samochodu i nie warto na to zwracać uwagi...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#62964 Wysłany:
12 Lis 2007, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#62967 Wysłany:
12 Lis 2007, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#63029 Wysłany:
12 Lis 2007, 09:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#63149 Wysłany:
12 Lis 2007, 16:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#63211 Wysłany:
12 Lis 2007, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.
ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#63257 Wysłany:
12 Lis 2007, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
raxon napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania. ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent 
Ok, ale tu nie chodziło o to czy róznica ciśnienia coś daje, tylko o pompowaniu kół azotem była mowa. I to właśnie nic nie daje, poza wydaną kasą...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#63272 Wysłany:
12 Lis 2007, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
aha sory nie doczytalem
na discowery byl kiedys jakis program i muwili cos o kolach w samolotach pasazerskich i muwili ze sa pompowane azotem bo sa duze ruznice temperatury a azot mniej sie sciasnia i rozpreza w zaleznosci od temperatury i tyle jest roznicy miedzy azotem a powietrzem
czyli nie ma sensu placic za pompowanie kol bo mozna troche podymac pompkom i jezdzic 
|
|
Góra |
|
 |
Lutek |
#63418 Wysłany:
13 Lis 2007, 12:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
w powietrzu jest 78% azotu wiec nie przesadzajmy no i na opony w autach nie działaja takie siły zwiazku z czym się tak nie nagrzewają. Strata kasy.
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#64300 Wysłany:
15 Lis 2007, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Daj mu wszędzie po 2.0 bar i będzie dobrze tyle się stosuje do takich małych samochodów.Znam sie troche na gumach i wiem co w trawie piszczy  pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
Klepok |
#80507 Wysłany:
10 Sty 2008, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Rejestracja: 16 Lis 2007, Posty: 42
|
raxon napisał(a): ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc ....
siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie). [ Dodano: 10 Sty 2008 18:08 ]ale zgodze sie ze faktycznie na slabiej napompowanej oponie przyczepnosc jest wieksza (po prostu koło mniej chętnie wpada w poslizg ale nie ma to zwiazku z sila tarcia).
_________________ Fiat Punto I 1.2 SX '97
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#80572 Wysłany:
10 Sty 2008, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
raxon napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania. ...bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje...
Wręcz przecinie. Jak jest za małe ciśnienie to nie dość że więcej pali to jeszcze więcej gorsza jest przyczepność przezco gorzej hamuje, o tym że opona szybciej się zużywa nie wspominając. Tak więc pompować powietrze zgodnie ze wskazaniami producenta 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Dalnet |
#80584 Wysłany:
10 Sty 2008, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 33
|
To samo mówili mi jak zmieniałem opony  Więc chyba dzikidaniel ma rację  Spalanie i zużycie czyli nasze pieniążki uciekają jak nie mamy odpowiedniego ciśnienia w oponkach 
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#80641 Wysłany:
11 Sty 2008, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Klepok napisał(a): siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie).
a ja się nie zgodzę, tarcie jest stosunkowo większe na mniej napompowanej oponie gdyż ma większą powierzchnię przylegania, więc i są większe opory toczenia, a więc i tarcie napewno jest większe - dlatego gumy szybciej się zużywają. Przyczepnośc jest lepsza przy b. niskich prędkościach i na śliskich/sypkich nawierzchniach. Lecz przy większych prędkościach jazda na słabym/za dużym ciśnieniu może być nawet niebezpieczna.
...no i teraz zastanawiam się dlaczego na przeglądzie rejestracyjnym nie sprawdzają ciśnienia w oponach [niektórzy chociaż raz w roku by sobie sprawdzili], np. gdy kupiłem swojego Kropka ostro ściągało w którąś stronę i podejżewałem że mam też do wymiany amorki, wizyta na stacji benz. przy kompresorze rozwiała moje mroczne myśli.
Gdy byłem na przeglądzie rej. przed spuszczeniem/dodmuchaniem powietrza, różnica na amorkach była 20% a najgorszy wynik na teście kwalifikował je do wymiany. Dalej mam te same amorki i sa prawie identycznie sprawne i mają prawie 80% sprawności.
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Lutek |
#80643 Wysłany:
11 Sty 2008, 02:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
BobMF mylisz tarcie z oporem toczenia. Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia. A jak macie za mlao powietrza to zmienai sie tez prfoil opony i pogarsza przyczepnosc.
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#80655 Wysłany:
11 Sty 2008, 08:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Lutek napisał(a): Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia.
To uproszczenie na potrzeby lekcji fizyki.
Np. sześcian o masie 10kg o polu podstawy 20cmx20cm wykonany z gumy i mata gumowa o masie 10kg i polu powierzchni 100cmx100cm.
Co będzie łatwiej przesunąć (przyjmując, że oba elementy można tak samo łatwo chwycić)?
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|