|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 07:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Andre59 |
#694413 Wysłany:
08 Paź 2013, 21:44; Temat postu: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2013, Posty: 34
|
Będę zmieniał tarcze, klocki, bębny i szczęki w swoim Punto. Tarcze i klocki będą prawdopodobnie JURID. Bębny i szczęki planuję założyć HART. Chciałbym poznać Wasze aktualne opinię o tych wyrobach.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dawido03 |
#694546 Wysłany:
09 Paź 2013, 21:06; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
Szczerze to szkoda twoich pieniędzy ! Już lepiej dołożyć głównie na przód i kupić jakieś TRW, Brembo do punt też nie są drogie części. Hard - to chińska firma, i u mnie raz były klocki tej firmy i przy każdym hamowaniu słychać było różne odgłosy .
_________________ MÓJ KROPEK http://fiatpunto.com.pl/topic42807.html
|
|
Góra |
|
 |
tomekc |
#694588 Wysłany:
10 Paź 2013, 09:22; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012, Posty: 61 Pomógł: 2
|
kolego, szczerze to ja bym kupił na tył taki zestaw: http://www.unto.pl/tarcza-kotwiczna-pun ... -4265.html + bębny też z unto (maja Magneti Marelli). Zestaw który proponuje ma ta zaletę że wymieniasz w całości(razem z cylinderkami itp.), jak robisz sam to zaoszczędzisz sporo czasu i nerwów na zakładanie sprężynek, jak robi to mechanik to zaoszczędzisz na robocie. A 266 PLN jak podliczysz to wcale nie tak drogo  Na przód Ja mam tarcze + klocki Boscha - jest OK.
_________________ Moja kropka: topic42953.html
|
|
Góra |
|
 |
Andre59 |
#694782 Wysłany:
11 Paź 2013, 19:00; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2013, Posty: 34
|
Pomierzyłem średnice starych bębnów mają 181 do 181,1 mm, czyli mieszczą się w dopuszczalnym wymiarze. Okładziny szczęk mają od 1 do 4 mm grubości. Może zabielić tylko bierznie bębnów i używać nadal? Wymienić tylko szczęki. Tarcze ewidentnie do wymiany. Grubość tylkio 7 mm !
|
|
Góra |
|
 |
dawido03 |
#694827 Wysłany:
11 Paź 2013, 23:36; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
julian |
#694962 Wysłany:
13 Paź 2013, 09:57; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Cytuj: Tarcze ewidentnie do wymiany. Grubość tylkio 7 mm ! Przy takiej grubości tarcz nie masz żadnego bicia na kierownicy przy hamowaniu ?
|
|
Góra |
|
 |
Andre59 |
#695017 Wysłany:
13 Paź 2013, 14:38; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2013, Posty: 34
|
Żadnego bicia przy hamowaniu nie było. Tarcze zapewne były w tym samochodzie od nowości, nigdy ich nie wymieniano. Ciekawie wygląda sprawa zużycia szczęk hamulcowych. Jak wcześniej napisałem grubość okładzin wynosi od 1 do 4mm, przy czym 4mm grubości mają szczęki zamontowane od strony tyłu samochodu i dolne fragmenty szczęk zamontowanych od strony przodu samochodu. Najbardziej zużyte są górne części szczęk zamontowanych od strony przodu samochodu. Tu grubość okładzin wynosi ok. 1mm w lewym tylnym kole i ok. 2mm w prawym tylnym kole. Nierównomierne zużycie szczęk wynika zapewne z zasady działania hamulca bębnowego z pojedyńczym cylinderkiem i dokładności wykonania samych szczęk. Stąd moje pytanie o jakość wykonania szczęk oferowanych przez firmę handlową HART. Skądinąd albo coś jest dobre albo tanie. Bardzo rzadko te dwie cechy idą w parze. I jeszcze jedno pytanie. Czy samoregulatory luzu przekłada się ze starych szczęk, czy kupić należy kompletne szczęki z samoregulatorami? W książce "Naprawa i obsługa Fiat Punto" podają, że hamulce tylne są systemu Bendix, a w samochodzie zamontowane są hamulce systemu Lockheed.
|
|
Góra |
|
 |
tomekc |
#695233 Wysłany:
14 Paź 2013, 12:15; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012, Posty: 61 Pomógł: 2
|
Andre59 napisał(a): HART. Skądinąd albo coś jest dobre albo tanie. Bardzo rzadko te dwie cechy idą w parze.
I to jest bardzo dobre podsumowanie - nie maiłem nigdy nic tej firmy w samochodzie, ale uważam że na układzie hamulcowym, zawieszeniu i oponach nie należy oszczędzać. Dlatego zaproponowałem CI zestaw firmy ATE, która jest renomowanym producentem. Andre59 napisał(a): I jeszcze jedno pytanie. Czy samoregulatory luzu przekłada się ze starych szczęk, czy kupić należy kompletne szczęki z samoregulatorami? W książce "Naprawa i obsługa Fiat Punto" podają, że hamulce tylne są systemu Bendix, a w samochodzie zamontowane są hamulce systemu Lockheed.
U mnie nie było osobnych samo-regulatorów - były zespolone z zestawem szczęk - miałem taki zestaw jak zaproponowałem Tobie, tylko ze firmy TRW. Nie wiem jak jest jeżeli kupujesz szczeki luzem, ale sądze że wtedy musisz przełożyć. Jeżeli masz P1 bez ABS to masz układ Lockheed - możesz je odróżnić po tym czy otwory mocujące szczek z tyłu są na tym samym/ różnym poziomie - ja mam na rożnym i mam Lockheed 
_________________ Moja kropka: topic42953.html
|
|
Góra |
|
 |
dawido03 |
#695258 Wysłany:
14 Paź 2013, 14:05; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
Panowie zeby nie zakladac nowego tematu male pytanko, dla upewnienia czy bebny sa somoregulujace czy mozna je jakos wyregulowac ?
_________________ MÓJ KROPEK http://fiatpunto.com.pl/topic42807.html
|
|
Góra |
|
 |
dawido03 |
#695259 Wysłany:
14 Paź 2013, 14:05; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
Panowie zeby nie zakladac nowego tematu male pytanko, dla upewnienia czy bebny sa somoregulujace czy mozna je jakos wyregulowac ?
_________________ MÓJ KROPEK http://fiatpunto.com.pl/topic42807.html
|
|
Góra |
|
 |
tomekc |
#695374 Wysłany:
15 Paź 2013, 09:16; Temat postu: Re: Bębny i szczęki Hart, co to warte? |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012, Posty: 61 Pomógł: 2
|
regulujesz tylko przy lince ręcznego - dotyczy ona oczywiście tylko hamulca ręcznego. innej regulacji nie ma.
_________________ Moja kropka: topic42953.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|