Tak. Można wymienić same obudowy, główną ("dzwon") albo tylną (tzw. "dupka"). Jest jeszcze pokrywa dyferencjału.
Załącznik:
Komentarz do pliku: C514 - obudowy/korpusy/pokrywy/mocowania.
C514_obudowy.jpg [ 96.81 KiB | Obejrzany 304 razy ]
Co się znajduje w obudowie "tylnej" ("właściwej")? W sumie większość mechanizmów tam siedzi. W dzwonie nic nie ma prawie (pusta przestrzeń w której pracuje sprzęgło, docisk), tylko dyfer jest przyrośnięty do dzwona.
Tylko czasem trzeba polować na OLX/Allegro 1-3 miesiące, aż się trafi właściwy typ, odmiana (różnią się zależnie od modelu, mimo, że rodzina skrzyń jedna - C514, zwłaszcza tylne, odróżniają się liczbą otworów na "wieszak", do którego jest przykręcana poduszka, ta pod akumulatorem).
Oprócz kolizji, mocowanie, wieszak, może ucierpieć z powodu korozji śrub i/lub samego wieszaka!
Bo Grande ma nieprawidłowy odpływ wody z półki akumulatora - za krótki wężyk, który leje na skrzynię, prosto na wieszak i pierwszą przednią śrubę. Przy okazji gniją też dekle stalowe. Przykład ze skrzyni 5-biegowej (6 mają głębszy ten dekiel, odróżnia się mocno).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Odpływ wody z akumulatora leje na dekiel i mocowanie!
Korozja_dekla.jpg [ 137.09 KiB | Obejrzany 304 razy ]
http://fiatpunto.com.pl/post859930.html#p859930Należy to zmodyfikować i dać dłuższy wężyk, co by lał poniżej dekla.
Serwisówka do rodziny C514. Model mało istotny.
https://drive.google.com/file/d/15OJS6_dKHcPpCRDWebTPtn7LJynIRw8m/view