You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #781088 Wysłany: 20 Lip 2015, 10:12; 
 Temat postu: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksandra
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 14 Sie 2014,
Posty: 17
Witam

Po wymianie UPG w moim Kropku pojawiło się niepokojące " klekotanie".

Może napiszę co było robione:

1. Wymieniona uszczelka pod głowicą + uszczelniacze
2. Wymienione pierścienie
3. Regeneracja głowicy

Auto wróciło do mnie w sobotę, przejechałam nim już 400 km a stukot nie zniknął- wiem, że po takim remoncie wszystkie części muszą się ułożyć a silnik dotrzeć. Pytanie tylko jak długo to może potrwać i czy taki objaw jest normalny?

Obstawiam również, że może to był źle ustawiony rozrząd lub niewyregulowane zawory a może szklanki poszły?

Bardzo proszę o pomoc/ sugestie. Wydałam kupę kasy u mechanika na tą naprawę i chciałabym być pewna, że to on coś spartaczył zanim do niego wrócę na poprawki ... :( :(


Góra
 Profil  
 

 
 Post #781090 Wysłany: 20 Lip 2015, 12:24; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Cześć,

przyczyn może być wiele, od nie prawidłowo zamontowanego paska rozrządu po nie prawidłowy luz zaworowy. Na czym polegała ta regeneracja? Najlepiej udaj się na reklamacje, zapłaciłaś to wymagaj.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781092 Wysłany: 20 Lip 2015, 12:44; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksandra
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 14 Sie 2014,
Posty: 17
Niestety nie wiem na czym polegała regeneracja, podobno coś więcej niż samo planowanie- mechanik potraktował mnie jak idiotkę, której nie warto mówić więcej bo pewnie i tak nie wie co to.

Przejadę jeszcze 200 km, jak się nie zmieni na pewno go odwiedzę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781094 Wysłany: 20 Lip 2015, 12:48; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Regeneracja powinna obejmować szlifowanie gniazd zaworowych, wymianę sprężynek zaworów, ewentualnie poprawę samych zaworów jeśli tego wymagają.
Ile płaciłaś za ta regenerację?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781095 Wysłany: 20 Lip 2015, 12:52; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksandra
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 14 Sie 2014,
Posty: 17
Za samą regeneracje nie wiem ile wyszło.

Całość naprawy o której pisałam - 1300 zł...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781096 Wysłany: 20 Lip 2015, 12:55; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2014,
Posty: 408
Pomógł: 6
Nie masz jakiegoś znajomego mężczyzny który chociaż trochę zna się na samochodach, z którym możesz pójść do tego mechanika i wyjaśnić mu parę rzeczy? :E

_________________
A to moja kropka :) - topic51499.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781097 Wysłany: 20 Lip 2015, 13:08; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No to zdarli kosmiczną cenę za to...
Tym bardziej jedź na reklamację.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781098 Wysłany: 21 Lip 2015, 11:18; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksandra
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 14 Sie 2014,
Posty: 17
Też mi się to wydaje za dużo... Za tą kasę to auto powinno chodzić idealnie a jeszcze kawę parzyć dodatkowo.

Pojadę.

[ Dodano: 21 Lip 2015, 11:18 ]

Wczoraj wieczorem zeszłam na kanał zobaczyć co się dzieje pod spodem.

Znalazłam dwa wycieki oleju, pierwszy od strony rozrządu, zaraz nad filtrem oleju, drugi mocniejszy od strony skrzyni biegów.
Wyciek jest na tyle duży że olej leje się po misie i kapie.

Dziś jadę na reklamacje. Oby tylko nie okazało się, że całą robotę trzeba robić na nowo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850873 Wysłany: 17 Lis 2019, 16:56; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Małgorzata
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 06 Sie 2019,
Posty: 25
Olusss91 napisał(a):
Witam

Po wymianie UPG w moim Kropku pojawiło się niepokojące " klekotanie".

Może napiszę co było robione:

1. Wymieniona uszczelka pod głowicą + uszczelniacze
2. Wymienione pierścienie
3. Regeneracja głowicy

Auto wróciło do mnie w sobotę, przejechałam nim już 400 km a stukot nie zniknął- wiem, że po takim remoncie wszystkie części muszą się ułożyć a silnik dotrzeć. Pytanie tylko jak długo to może potrwać i czy taki objaw jest normalny?

Obstawiam również, że może to był źle ustawiony rozrząd lub niewyregulowane zawory a może szklanki poszły?

Bardzo proszę o pomoc/ sugestie. Wydałam kupę kasy u mechanika na tą naprawę i chciałabym być pewna, że to on coś spartaczył zanim do niego wrócę na poprawki ... :( :(

Podepnę się pod temat, choć minęło kilka dobrych lat od jego założenia ;) Ale powiedz mi co wtedy się okazało? Mam ten sam problem, z tym, że głowicę dawałam tylko do planowania a nie do regeneracji. Miałam też wymieniany rozrząd i pompę wody, świece i przewody WN. Wszystko fajnie pięknie ale jak odpaliłam silnik to właśnie to klepanie było niepokojące. Jeszcze raz ojciec sprawdził rozrząd, czy się nie przesunęło o 1 ząbek, ale tam było ok i tylko nie zostały wcześniej sprawdzane luzy na zaworach i okazuje się, że mam luzy na 2 zaworach chyba 1 i ostatnim. Jakie powinny być prawidłowe luzy w PII 1,2 8v? bo już różne sprzeczne informacje na forach znajdowałam dolotowe 0,2-0,3 czy 0,3-0,4 a wylotowy 0,4-0,5? W moim kropku jeszcze mam problem z falujacymi obrotami i nie ma reguły czy na zimnym silniku, czy ciepłym, raz nie faluje w ogóle, a innym razem tak, że wskaźnik obrotów mi skacze i już mi nawet raz zgasł.

[ Dodano: 17 Lis 2019, 14:25 ]

a luzy są u mnie tak:
1 w 0,60; s 0,35
2 w 0,45; s 0,35
3 w 0,50; s 0,35
4 w 0,30; s 0,35
Więc na pewno w 1 mam za duży a w 4 za mały luz na wlotowym. Tylko nie wiem co teraz z tymi ssącymi? Wszystkie mają 0,35mm i wszystkie są złe, czy to jeszcze jest ok?

[ Dodano: 17 Lis 2019, 16:56 ]

Edit:
Ojciec zamienił mi te 2 miejscami, jakieś balaszki czy coś dodał i są teraz
1 w 0,45; s 0,35
2 w 0,45; s 0,35
3 w 0,50; s 0,35
4 w 0,45; s 0,35
Teraz na biegu jałowym jest ok, ale jak tylko wchodzi na obroty to dalej słychać to klekotanie :/ Rozrząd był 2 raz rozkręcany i niby ok, znaczniki są na dobrych wysokościach na obu elementach na obu kołach, więc brak już pomysłu co to może być. Jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850887 Wysłany: 17 Lis 2019, 22:38; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
To jest właśnie największe chamstwo ze strony użytkowników - nie wracają dokończyć swoich tematów, podać rozwiązania (niewdzięczny motłoch, sami sobie szkodzą w ten sposób). Takie tematy (czyli w sumie większość na forum) są bezwartościowe. Więc nie pytaj jej nawet. Nic się nie dowiesz od "koleżanki".

0. Krótko: "coś" jest złożone, zrobione źle. Trzeba szukać, poprawiać, weryfikować poprawność. Są książki do napraw Punto2, fora, YouTube.
Jak wyglądała kwestia czystości przy naprawie? Czym i jak był czyszczony blok i ewentualne nagary na tłokach? Olej był zmieniony?
1. Dlaczego głowica tylko do planowania? A co z zaworami (i ich gniazdami i prowadnicami), w jakim stanie były (są)? KTO to oceniał?
2. Wartości luzów są podobne we wszystkich silnikach tej rodziny, FIRE 8V. Twoje mogą być (i nie "blaszki", a płytki regulacyjne się wstawia).
3. Efekty dźwiękowe mogą być spowodowane nieszczelnością kolektora wydechowego. "Na oko" często nie ocenisz. Czyli szukamy najpierw od zewnątrz silnika, wydech, osprzęt silnika, ale też może sprzęgło. Później do wewnątrz (rozrząd, zawory, tłoki, wał korbowy/panewki itp.).
4. Ustawienie rozrządu było różne (na 90% - niech ktoś potwierdzi) w Punto 1 oraz 2, chociaż silniki (bloki) "takie same", dlatego wielu myliło.
Image
Poza znakami na "korbie" i kole wałka rozrządu, warto patrzeć na trzeci (okienko w skrzyni biegów, kąty: 0 - 5 - 10 - 15 stopni).
5. Z innych tematów wynika, że były u Ciebie próby wymiany uszczelniaczy wałka rozrządu, czy korbowego. Z jakim efektem? Udało się, czy nie? Coś mogło zostać uszkodzone przy okazji (co i jak - było opisane parę dni temu, ale jak autorka tegoż starego tematu, też nie raczyłaś odpowiedzieć).

Aby "naprawić" auto wirtualnie, przez internet, to potrzeba aktywnego wysiłku z obu stron. Osoba z problemem nawet ma więcej roboty do wykonania. A niestety większość rozumuje odwrotnie (mało dają od siebie, a oczekują cudów, że ktoś zgadnie, zdiagnozuje za pierwszym razem, nie widząc samochodu na oczy).


Góra
  
 
 
 Post #850890 Wysłany: 18 Lis 2019, 00:25; 
 Temat postu: Re: Kropek 1.2 8v- po wymianie UPG klekocze jak diesel
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Małgorzata
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 06 Sie 2019,
Posty: 25
W końcu tego uszczelniacza jednego z którym był problem nie ruszał ponownie, bo się naczytał na jakiś forach, że czasem po wymianie jest gorzej niż przed bo bardziej cieknie, a ja raczej tam wycieku nie miałam. Ewidentnie coś stuka w okolicy zaworów. Wcześniej stukało też na biegu jałowym, ale po wymianie tej "płytki regulacyjnej" na tych 2 najbardziej odbiegających od normy zaworach (chyba, że to inaczej się nazywa, nie znam się nie jestem mechanikiem ;) ) się poprawiło o tyle, że na jałowym już chodzi normalnie, a przy gazowaniu stuka. Sąsiad który kiedyś też miał punto i też wszeklie naprawy sam robił osłuchiwał przez stetoskop i mówi, ze to ewidentnie przy tym 3 zaworze stuka. Rozrząd mam ustawiony jak na schemacie zaznaczony jako P2 i tak też na YT pokazane było na jednym filmiku jakiegoś niemca chyba, który akurat to na Punciaku 2 ustawiał. Juto będzie kolejne podejście do tego 3 zaworu gdzie luz był 0,5 (niby ok, ale jednak najprawdopodobniej w tej okolicy stuka) i jako jedyny jest teraz większy luz od pozostałym na wylotowym.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO