Szczepan, To nie daje nic, ten opornik , błąd i tak wyskakuje u jednych szybciej u innych po pewnym czasie .WERSJA Z OPORNIKIEM NIE DZIAŁA .Sterownik po pewnym czasie i tak się zorientuje ze jest coś nie tak:) i wyskoczy bład.
Jedyne rozwiązanie na problemy z EGR To
1. Zaślepić.
2. Oczyścić cały EGR (zdemontować:)
3. Lub oczyścić sam grzybek zaworu EGR . 90 % to jest przyczyna.
Co do zaślepienia nie wypowiadam się nie robiłem .Opinie na forum SA podzielone

.Ja lubię jak auto jest bez modyfikacji

LUDZIE ZAŚLEPIAJĄ EGR ,A NAWET NIE CHCE IM SIĘ POŚWIECIĆ CHWILI CZASU BY SPRAWDZIĆ JAK TO DZIAŁA I CO TAM SIĘ PSUJE

. Mechanicy natomiast nowy EGR panie od razu

. Ja czyszczenie jak w tym filmie ,CZYLI KOMPLEKSOWE wykonałem ,wiec wiem i ze metoda przedstawiona w 2 filmie przyniesie podobny rezultat .
CO do czyszczenia EGR jest trochę z tym pracy ale przy okazji czyścisz kolektor dolotowy (U MENI BYŁA MASAKRA), kanały dolotowe w głowicy zwężone o polowe !!! itd .Przywracasz fabrykę

(auto nie puszcza niebieskiego dyma po odpaleniu lepiej się zbiera , odczuwasz ze jest jak dawniej) mi to zajmowało ok 4 godzin pracy w garażu tu masz dokładny film jak to wykonać lub do mechanika np za 200 zł niech to wykona i masz na spokój na lata .
https://www.youtube.com/watch?v=ooqkL0arlsA .
Jest jeszcze jedna wersja nr 2:).. 30 minut i odblokujesz zatarty grzybek EGR
https://www.youtube.com/watch?v=NowdgS8pDAY . Metoda dobra likwiduje problem .ALE NAJLEPSZA jest pierwsza

BO PRZYWRACA MOC ,Silnik nabiera wigoru

a dodatkowo dostajesz bonus PRZESTAJE DYMIĆ PO ODPALENIU:)
Teraz tak sprawdź cewkę czy działa , odkręcasz ja od erg, podłącz pod te dwa piny napięcie z aku i musi się wysuwać taki trzpień z niej jeśli nie to cewka spalona.
Sprawdź palcem czy jak naciskasz na grzybek Egr to on się porusza ma chodzić delikatnie bez zacięć .
Jeszce można by to sprawdzić bez żadnego rozbierania dajesz głowę w okolice egr ktoś odpala auto ty słuchasz po czym gasi auto silnik zgaśnie powinno po sekundzie być charakterystyczne cykniecie wyraźnie słyszalne .To sterownik otworzy erg na Maxa po czym go zamknie .
...A najlepiej kup sobie na allego za 20 zł OBD2 z programem np Torque na androida pokasujesz sobie błędy bo i tak musisz skasować nawet po naprawie sam nie zniknie

a do tego sprawdzisz sobie czy się otwiera i czy zamyka egr itd
Najczęstsze problemy to zabrudzony grzybek EGR( zablokowany w pozycji otwartej zamkniętej ,przymkniętej )LUB lub uszkodzony elektromagnes LUB po prostu taki syf w Egr ze nie ma prześwitu
[ Dodano: 08 Kwi 2019, 15:51 ]...... w wersji nr 2:) Używamy wkrętarki i zaklepanej nasadki 6 mm

nałożonej na bita
