|
Obecny czas: 02 Maj 2024, 23:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
scar99 |
#806492 Wysłany:
31 Maj 2016, 17:52; Temat postu: Rozwiązanie przyczyny awarii Klimatyzacji |
|
|
Forumowicz |
Imię: Paul
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Mar 2015, Posty: 4
|
Witajcie !
Miałem spory problem po zakupie Grande Punto 1,9 JTD 130KM 06r. Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc podzielę się tą historią bo może komuś innemu pomoże :
Objawy - Klimatyzacja potrafiła się sama wyłączyć, po jakimś czasie startowała. Nie miało na to wpływu obciążanie silnika. Z czasem pracowała coraz gorzej - potrafiła się włączyć na chwilę lub nie załączyć zupełnie.
Serwis nr. 1 - Wrocław Ul. Grabiszyńska - przestrzegam was przed tym przybytkiem. Gość diagnozował klimatyzację podpinając tylko jedno złącze. W moim samochodzie są dwa - jeden do napełniania z króćcem poniżej osłony filtra powietrza. Drugie złącze znajduje się pod filtrem paliwa - żeby się do niego dostać trzeba zdemontować filtr.
Klimatyzacja elektrycznie sprawna ( okaże się że nie ale o tym za chwilę ), szczelna. Diagnoza - zawór sterujący sprężarki lub sprężarka. Odpowiednio z robocizną 500zł lub 2000 zł. Podziękowałem - diagnozowanie polega na stwierdzeniu co jest zepsute a nie naprawianiu poprzez wymianę na zasadzie a może teraz ruszy.
Serwis nr. 2 - Sprawę odgrzałem w tym roku przy okazji obadania nowego i godnego zaufania mechanika ul. Pucka Wrocław. W klimatyzacji brakowało 250 g czynnika ( wchodzi 500g ) - po napełnieniu nie ruszyła. Ciśnienia się nie zmieniają na obu manometrach, komputer pokazuje takie same wartości - do sprężarki dochodzi prąd. Dzięki dobrym układom w hurtowni mechanik zamówił zawór sterujący sprężarką - jeśli to nie ten element to można oddać.
Po tygodniu podjechałem na wymianę - okazało się że stary zawór padł, przetestowany elektrycznie nie zamykał się. Wymiana i tutaj po nabiciu okazuje się że nie ma 50 g czynnika. Kompresor po wymianie zaworu nie daje oznak życia. Demontujemy kompresor - przy okazji robienia jeszcze jednej rzeczy demontujemy zderzak i okazało się że była drobna nieszczelność na rurce doprowadzającej czynnik do chłodnicy AC. Wymieniona. Stan kompresora - widać że ktoś się do niego dobierał. Gumki sprzęgła w stanie nienagannym, wymieniony zawór sterujący działa. W środku brak opiłek ale po wyczyszczeniu z oleju w tulejach tłoków - dwóch z pięciu - widać podłużne bruzdy.
Czyli poszedł kompresor - w tym modelu mamy jednostkę która nie toleruje skoków ciśnienia poprzez jakiekolwiek nieścisłości. Do sprzedaży samochód był przygotowany poprzez dodanie do systemu AC większej ilości oleju. Dzięki temu powstało uszczelnienie i jako tako działało.
Koszty - 1800 zł Nowy Oryginalny kompresor Denso z wbudowanym zaworem sterującym, 300 g czynnika, nowy olej, Płukanie układu preparatem, Nowy osuszacz, Robocizna,
To bardzo duży koszt przy wieku samochodu, ale bez AC nie idzie wytrzymać. Mam nadzieję że komuś pomogłem. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|