Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny, tylko jak rozgrzeje się lub jest nagrzany.
Wciskam hamulec i sprzęgło auto zatrzymuje się do zera, spada na obroty 500-600 i póki trzymam hamulec to utrzymuje je tak niskie, trzę się silnik, jak puszczę hamulec do skoczy do 1000 a potem na 850. Na LPG obroty nieco szybciej wskakują na 1000 jak trzymam hamulec. Silnik krokowy wydaje się pracować poprawnie bo nie skaczą mi nigdy obroty w górę, nie zawieszają się na jakieś wartości obrotowej, działa płynnie na biegu jałowym, - dodanie gazu idzie ładnie w dół, ładnie spada do 850-900obr, ale podczas jazdy i hamowania już zachodzi ten problem.
Regulowałem obroty na parowniku - nic nie pomogło. Mam interfejs do LPG - z kolegą wyregulowaliśmy - jest dobrze, sonda lambda pracuje. Problem też występuje na PB. Sprawdziłem rurkę idącą od serwa do przepustnicy - jest mocno dociśnięta. Nie dawno przy ruszaniu i kołysaniu autem mrugała mi kontrolka hamulca - dolałem nieco płynu hamulcowego i teraz poziom płynu ham. stoi na jednym poziomie dioda nie pali się. Świece kupione rok temu, kable zapłonowe wymienione na inne sprawne. Mam zachlapaną dolną obudowę filtra i podstawę dolotu rudym płynem - o tym pisałem w tym wątku:
http://fiatpunto.com.pl/topic56520.htmlW weekend planuję wyczyścić przepustnicę jak pogoda da radę. Czy coś jest nie tak z serwem hamulcowym? Czy mogę jakoś uszczelnić ten układ jeśli to za to odpowiada i coś jest nie tak z podciśnieniem? Co jeszcze mogę sprawdzić? Jakie macie pomysły?