You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #822651 Wysłany: 06 Maj 2017, 15:18; 
 Temat postu: Punto II 1.2 8v - Problem z ABS
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Rick
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Gru 2014,
Posty: 36
Witam,
Wymieniałem pełny komplet hamulców tył w Punto II.
Szczęki, cylinderki, bębny, sprężynki, linki ręcznego z nowymi sprężynkami i podkładkami..

Za pierwszym razem coś tarło w lewym kole - okazało się że to szczęki trą o bęben.
Po wielu zmaganiach okazało się że winna była górna sprężyna.

Udało się ogarnąć koła żeby wszystko ładnie hamowało i w końcu wyregulować ręczny.
No i wyjeżdżam samochodem - wszystko ładnie hamuje ale jak mocniej przycisnąłem hamulec pod pedałem Bzzzzzz.. Myślę co jest Ku..cze.. Jeszcze raz Bzzzz... Bzzzz.. Odbija ABS.. Ale nie zaświeciła się kontrolka.. Wrażenie takie jakby ktoś mnie raził prądem..

No to raz jeszcze kobyłki i jazda.. Wyczyściłem dobrze magnetyczne pierścienie od ABSu z tyłu ale brak zmian.. Dalej to samo. Póki co wyciągnąłem bezpiecznik bo kobita musi jakoś dojechać do pracy.. A wtedy działa cacy..

Mam kabel od Viakena dokładnie taki http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-u ... 60276.html i FiatEcuScan ale nie mogę połączyć się z ABSem żeby sprawdzić błędy..

Co mogło się zepsuć? Jak się za to zabrać?

[ Dodano: 06 Maj 2017, 14:18 ]

Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób..

Problemy
- Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła
- Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem
- Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h
- Piszczy pasek alternatora


1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,
2. Dlatego w obu kołach wymieniono szczęki hamulcowe, cylinderki, sprężynki, bębny, odpowietrzono układ, [BREMBO]
3. Po montażu prawe tylne koło obracało się bezproblemowe natomiast lewe ponownie ocierało,
4. Wymieniono linki ręcznego ze sprężyną i zatrzaskiem, ponieważ przy ustawieniu ręcznego lewa linka po zwolnieniu dźwigni słabo odbijała,
5. Przy próbie ustawienia ręcznego na nowych linkach brak znacznej poprawy,
4. Po wymianie górnej sprężyny szczęki w lewym kole na starą, problem z ocieraniem ustąpił,
5. Przy próbie regulacji ręcznego - koła delikatnie ocierają,
6. Podczas hamowania odbija ABS -już przy 15-20km/h przy każdym hamowaniu,
7. Brak błędów w układzie ABS - podłączane pod komputer,
8. Podczas jazdy z podpiętym komputerem w celu analizy systemu ABS, przy hamowaniu każdorazowo wyrzuca z połączenia podczas załączenia się ABSu.
9. Problem z ABSem pojawił się po wymianie hamulców - brak ingerencji w tylne czujniki ABS,
10. W międzyczasie zapaliła się kontrolka układu wspomagania - rok temu był naprawiany zimny lut w module - po jakimś czasie zgasła i już się nie świeci.


Wnioski
- Być może wina leży w elektryce/Często palą się żarówki
- Być może delikatne ocieranie jest normalne


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO