Witam,
jestem zainteresowany kropkiem i chciałbym się dowiedzieć od samych użytkowników czegoś więcej na temat auta
Mam obecnie opla Astrę II, ale czas na zmiany, gdyż jest to rocznik 2001 i co chwilę muszę w niego ładować pieniądze - to 3x głowica\pierścienie, wymiana skrzyni biegów, chłodnica, nowy ECU i inne rzeczy. Przez kilka lat eksploatacji włożyłem w niego drugie tyle za ile kupiłem - czyli z 8000 zł.
Nauczony doświadczeniem, że niemieckie nie oznacza dobre chcę spróbować czegoś innego. Jeździłem renault Clio jako flotowe auto i był to samochód bez większych problemów, a ponoć francuskie auta są do niczego.
Chciałbym dać szansę fiatowi bo gorszy niż niemieckie badziewie chyba nie będzie.
Interesuje mnie - budżet do 28 000 złotych.
- Punto 2012 wzwyż
--- widziałem ciekawe modele z 135KM z silnikiem MultiAir
--- tylko benzyna (może kiedyś pod LPG)
--- najlepiej wersja 3D
Jak wygląda sprawa silników? Chodzi mi o serie MultiAir. Dużo piją oleju? Oplowskie lubią wypić nawet 0.6 litra i nie jest to uważane za wadę co jest moim zdaniem absurdem. W dodatku co ok. 100 tys. siada UPG wraz z pierścieniami itd.
Jak się ma sprawa z MultiAir:
- branie oleju
- koszty napraw
- kultura pracy
- realne spalanie
Ważne są również inne podzespoły - co z turbiną. W dieslach często padają bo ludzie zapominają odczekać chwilę po jeździe. W benzynowych turbinach też trzeba uważać jak w dieslach? Jak wyglądają inne kluczowe podzespoły typu koło dwumasowe?
No i co bardzo ważne dla mnie to sprawa wyciszenia kabiny. W mojej astrze II jazda powyżej 120 km\h jest uciążliwa.
120 km\h = 3500 RPM, jak to wygląda w kropce? Może jest lepiej wyciszona, albo ma 6 bieg i obroty przy 140 km\h nie są w okolicach 4000?