No najlepiej właśnie tylko w miejsca zalecane oficjalnie (zielone). Plus progi (jasno niebieski).
A co do podnoszenia za progi, to trzeba oczywiście to robić z głową, czyli profil/kształt od strony podnośnika musi jakoś ten próg trzymać (jakieś wgłębienie, rowek), a nie na płasko (czy inne rzeczy, typu zęby jakieś) aby nie pokaleczyć progu, nie zgiąć i nie zedrzeć konserwacji. Należy dorobić takową końcówkę jeśli nie ma (jakiś klocek z porządnego drewna, gruba guma, tworzywo, itp.). Punkty podparcia jeśli to będą progi, to w okolicach zalecanych punktów (na zielono) albo rejon poprzeczki (idzie pod przednimi siedzeniami), bo tam buda też jest mocniejsza.
Poza kwestią "gdzie" podłożyć podstawki, jest pytanie "jak" one się tam znalazły (jak auto było przechylane na boki, czy tył/przód i na czym wtedy stało/leżało - czy czegoś nie wgnieciesz, nie zegniesz, albo czy nie spadnie). Też trzeba to przemyśleć (plan działania).
Na pewno nie należy podkładać niczego pod duże płaskie powierzchnie (typu podłoga) poziome, co na obrazku widać (tył pojazdu, zaznaczone grubo na czerwono), zdarta konserwacja bo ktoś podstawił warsztatowy podnośnik, gołymi metalowymi "łapami" prosto w blachę ("fachowcy" w wielu warsztatach tak robią - auto naprawione, ale pokaleczone).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zawodowcy uszkodzili konserwację (na czerwono).
Co-to-ma-byc.jpg [ 68.56 KiB | Obejrzany 12218 razy ]
Dyskusyjne są miejsca na różowo. Z przodu jest to niezalecane ogólnie, a na pewno nie fragmenty belki "wiszące w powietrzu" (w przód pojazdu, np. mocowanie wahacza), bo się pognie. Ewentualnie te bardziej w tył, bo są pod "budą" (nacisk idzie - chyba - gdzieś w okolice grodzi silnika).
Z tyłu jest lepiej. Ciężar samochodu normalnie leży przecież na sprężynach. Zależnie od rodzaju i zakresu prac, można by właśnie gdzieś tam zrobić punkty podparcia (tylko nie dosłownie "punkty", punktowy nacisk, bo nie chcemy przebić blachy raczej). Podobnie jest z podwoziem i jego pionowymi rejonami z tyłu, tam też by można podeprzeć konstrukcję (np. ściana pionowa pod siedzeniem tylnym, między siedzeniem a wnęką zbiornika paliwa).
A jak jest możliwość, to stosować więcej punktów, kto mi zabroni użyć np. 6 punktów podparcia (bo mam tyle kobyłek, podstawek, grubych beli drewnianych)?
Autor postu otrzymał pochwałę