You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Mar 2025, 04:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #848137 Wysłany: 07 Cze 2019, 08:11; 
 Temat postu: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu przy mocniejszym przyspieszaniu słychać metaliczne postukiwanie w silniku. Słychać przy otwartych oknach. Jak szyby są zamknięte w kabinie dźwięk ten nie jest słyszalny. Mam ten samochód od nowości, ma przejechane 43000 Km, silnik 1,4 8V benzyna. Co może być za przyczyna takiego stanu przy tak nie wielkim przebiegu. Oleju nie bierze. Jak doleję 0,5L na 10000 Km to jest wszystko. Wymiana oleju nie przekracza 10000 Km.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #848148 Wysłany: 07 Cze 2019, 15:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Sprawdź mocowania gumowe osprzętu silnika, zacznij od mocowania rury, przez którą zasysane jest powietrze do filtra powietrza.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848170 Wysłany: 08 Cze 2019, 07:51; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
To raczej nie to. Tam wszystko jest ok. Ten dźwięk jest taki, jak dźwięk diesla. Druga sprawa to w zimę przy ujemnych temperaturach przy porannym rozruchu dość głośno klekocze. Sytuacja ta utrzymuje się przez około 40 sekund. Potem jest ok. Najpierw myślałem, że to zawory, ale to za głośno na zawory. Poprzednio miałem punto II FORUM z silnikiem 1.2 8V 60 KM i nic takiego nie miało miejsca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848171 Wysłany: 08 Cze 2019, 09:21; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 532
Pomógł: 16
Jaka tam jest kasacja luzów zaworowych , płytki czy hydrauliczna ?

_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848172 Wysłany: 08 Cze 2019, 11:01; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Wydaje mi się, że hydrauliczne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848173 Wysłany: 08 Cze 2019, 11:51; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 532
Pomógł: 16
Nie.Jednak płytkowa :arrow: topic58838.html

_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848181 Wysłany: 09 Cze 2019, 07:35; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Ja tak mam po długim np nocnym postoju przez kilka sekund. Zwłaszcza gdy jest mało oleju. Tylko że ja mam 182 tys. km. Może ciśnienie oleju jest zbyt niskie.
A jeśli chodzi o stuki przy przysieszaniu to może sterownik nie daje rady i pojawia się spalanie stukowe.
Jeśli dobrze pamiętam to wyprzedzenie zapłonu osiąga wartość około 32 stopni przy przysieszaniu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848188 Wysłany: 09 Cze 2019, 12:18; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Być może masz racje. Jak na 1 - 2 biegu podciagne go na obrotach do 3000 - 3200, ale nie gwałtownie to szukania nie słychać. Dopiero jak mocno mu dam gazu to jest to słyszalne. Odnośnie spalania stukowego to powinien być czujnik i eliminowac spalanie stukowego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848194 Wysłany: 09 Cze 2019, 18:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Tak ale jak to bywa czasami może jest na pograniczu. Sprawdź sobie parametry czujnika detonacji i wyprzedzenie zapłonu rzeczywiste i kalkulowane. Może znajdziesz odpowiedź w ten sposób. Będziesz wiedział przy jakiej wartości napięcia czujnika słychać stuki. Stuki będą oznaczały zbyt wczesny zapłon. Może trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848208 Wysłany: 11 Cze 2019, 09:20; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Mam identyczny przypadek, zaczęło się teraz w zimie, czy pod jej koniec. Pierwsze 2-3 minuty silnik "cyka".
Na razie nic nie wiadomo dalej (mam inne rzeczy do roboty, nie tylko przy samochodzie).

[ Dodano: 11 Cze 2019, 08:48 ]

Objawy typu hałas, a konkretnie "stukanie", pasują prawie do każdego elementu silnika i do słabego smarowania.
Także, to może być wszystko... https://www.google.com/search?tbm=isch&q=niedomagania+samochodow+stawiszynski
Przykładowo, klepanie po rozruchu, a zwłaszcza pod obciążeniem (lub tylko przy zmianie obrotów) = tłoki (według tej książki).
Tylko reszta się nie zgadza (bo pracuje normalnie, osiągi są, spalanie w normie, skład spalin na przeglądzie był OK, nie bierze oleju, olej starzeje się normalnie, świece też).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Przykład z książki. Ale prawie wszędzie są "stuki" jako objaw.


Podobne obrazki można wklejać dla wału korbowego, wałka rozrządu (krzywki), zaworów (trzonki, prowadnice, gniazda).
Wszędzie są "stuki" i inne "metaliczne dźwięki". Albo "warkot".

Fiat splugawił rodzinę FIRE, np. tym, że trzonki zaworów są chudsze (5 zamiast 7 mm) i materiały gorsze, ilość oleju jest mniejsza (filtr też mniejszy wymiarowo) oraz jednocześnie wydłużono okresy wymiany. Do tego dorzucono (ot tak sobie) zmienne fazy, które też "zużywają" olej (zamiast smarować silnik, to jest marnowany przepływ pompy na przestawianie wariatora), ciekawe, czy dali lepszą pompę, czy jest ta sama od 30 lat. Pewnie lista grzechów jest dłuższa (tu by się musiał wypowiedzieć jakiś stary konstruktor).

Podobno najnowsze silniki są jeszcze gorsze, padają jak muchy. Nowe modele "500" i "Tipo".


Góra
  
 
 
 Post #848226 Wysłany: 11 Cze 2019, 09:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Nie zakładajmy od razu że silnik kończy swój żywot.
Ja bym obstawił tak jak w moim Uno kiedyś analogicznie (podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu)
Tylko teraz jest to inaczej realizowane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848239 Wysłany: 12 Cze 2019, 08:00; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Dokładnie.
Najpierw podstawy typu zapłon, później układ paliwowy/wtryskowy. Później rozrząd (+ zmienne fazy) i zawory, smarowanie (może obieg oleju aż tyle trwa na zimno, te 2-3 minuty "kłapania" w silniku), wydech (np. pęknięty kolektor wydechowy może "cykać"), a na koniec niestety cały "dół", blok silnika.
A może to coś elektrycznego lub programowego (sterownik na zimnym silniku "coś" robi, co wywołuje hałasy).

Kolejna książka: https://www.google.com/search?q=zuzycie+czesci+i+zespolow+pojazdow+samochodowych&tbm=isch
Załącznik:
Komentarz do pliku: Statystycznie kiedyś dół silnika padał najczęściej, a później zawory.


Załącznik:
Komentarz do pliku: Świetna książka, same konkrety. Polecam.



Na "pocieszenie" można dodać, że problem z hałaśliwością w rodzinie FIRE jest poruszany na różnych forach - w tym zagranicznych - i jeszcze nikomu się nie udało go rozwiązać (to znaczy na 100% znaleźć przyczynę).


Góra
  
 
 
 Post #848260 Wysłany: 12 Cze 2019, 18:12; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Sprawa wygląda tak. W dniu wczorajszym byłem u mechanika. Zrobiliśmy rundę po mieście i powiedział :
Silnika nie słucha się podczas jazdy z otwartymi szybami, wszystkie dźwięki się odbijają i nie jest to w żaden sposób miarodajne.
Przy zamkniętych oknachej dal mu w palnik i mówi, że nic niepokojącego nie słyszy.
Jeśli chodzi o stukanie silnika w zimę po porannym rozruchu będziemy diagnozować zimą, bo teraz to wróżenie z fusów. Dodaliśmy pół litra oleju. Olej po 5000 tysiącach jasny jak zaraz po wymianie.

[ Dodano: 12 Cze 2019 18:12 ]

To stukanie, które jest słyszałem przy przyspieszaniu słychać także jak jest mocno rozgrzany silnik podczas ruszania. Mechanik mówi, że nic się nie dzieje ale do tej pory tego nie bylo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848262 Wysłany: 12 Cze 2019, 19:44; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Albo się zna (hałasy Fiatów to cecha konstrukcyjna i tyle), albo ci tak odpowiedział, bo np. było za gorąco i miał dość.
Wypadałoby tu porobić pomiary (a nie tylko polegać na wrażeniach słuchowych):
- pomiar podciśnienia w dolocie,
- pomiar ciśnienia oleju, ogólny stan kanałów (drożność, nagary),
- regulacja luzów zaworowych,
- kompresja,
- szczelność cylindrów,
- zapłon, spalanie stukowe,
- luzy w dole silnika, panewki, sworznie, tłoki,
- analiza spalin,
- ustawienie rozrządu,
- sprawdzenie (nie wiem jak) zmiennych faz (czy nie klepie siłownik/koło na wałku rozrządu),
- wykluczenie innych rzeczy (sprzęgło, skrzynia, jakieś elektrozawory, nieszczelności typu pęknięcie kolektora wydechu).


Góra
  
 
 
 Post #848264 Wysłany: 12 Cze 2019, 21:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Dziś wieczorem zrobiłem jeszcze jeden test. 20 km/hej i 4 bieg. Dałem gazu i żadnych stoków. Najczęściej sztuki występują przy normalnym rozpędzony auta 2 - 3 bieg 2500 - 3000 obrotów.
Wiec może to nie z silnika tyło inny podzespół. Przyszedł mi do głowy przegub wewnętrzny

[ Dodano: 12 Cze 2019 21:23 ]

Po drugie czy przy tak małym przebiegu możliwa aż taką awaria silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848272 Wysłany: 15 Cze 2019, 23:35; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
To jednak mamy trochę inne przypadki. U mnie klepie strona rozrządu na zimno...i po 2-3 minutach hałas znika nagle (jakby ktoś lub coś go wyłączyło, albo olej tyle czasu wypełnia koło zmiennych faz, czy cholera wie co), czyli Fiaty trzeba "grzać na postoju".
Ale przy przyspieszaniu też coś poklepuje/cyka wtedy (tylko gdy jeszcze nie ma temperatury roboczej), chyba w tym samym przedziale biegów/prędkości.

Przy tak niskim przebiegu (u ciebie) silnik raczej nie wchodzi w grę, to prędzej powyżej 100 tysięcy km (u mnie), a przed osiągnięciem 200 tysięcy zdarzały się już remonty głowic (zawory), ale to głównie przy LPG.

Natomiast w przedziale chyba 20-40 tysięcy ludziom padały np. sprzęgła (poszukaj starych tematów o Grande), czy poduszki silnika i jeszcze coś tam (nie pamiętam).

Może np. olej w skrzyni biegów sprawdź (czy jest w ogóle - zwłaszcza, jeśli się wybierak "poci").

To jest Fiat, to może być wszystko...albo nic ("ten typ tak ma"). Trzeba się nauczyć to ignorować.

[ Dodano: 14 Cze 2019, 20:26 ]

PS
Czy miałeś kiedykolwiek (a może niedawno) wymieniany wydech (łącznik/tłumik)?
Mogli coś uszkodzić przy okazji (kolektor, katalizator, sondy - wszystko mogło popękać).

PS2
Gdy od razu po odpaleniu uruchomię klimatyzację, to jakby hałasy są łagodniejsze (ale dalej jest "odliczanie" i równo po 2 minutach klikanie znika).
Spróbuj u siebie włączać/wyłączać różne odbiorniki/układy, czy to wpływa na występujący hałas.

[ Dodano: 15 Cze 2019, 23:31 ]

PS3
"Coś" ciekawego znalazłem. Wśród wielu przyczyn "kłapania", gdy silnik jest zimny (a raczej pusty, większość oleju spłynęła), jest też smok pompy oleju, może się rozszczelnić podobno. Jedna z opcji (ale tu gość aż miał ostrzeżenie, ciśnienie za niskie): https://www.youtube.com/watch?v=gTIC1s482Jo

To nic. W "mietkach" zdarzały się gorsze rzeczy z powodu głupiego smoka/o-ringa: https://www.youtube.com/watch?v=lUAB7lKoIt0


Góra
  
 
 
 Post #848378 Wysłany: 19 Cze 2019, 11:32; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Paź 2017,
Posty: 30
Obstawiałbym świece bądź opcjonalnie przewody zapłonowe lub cewka.
Z tego co zostało opisane, tutaj szukałbym problemu. Problem można zdiagnozować podłączając auto do jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Na początku można więc sprawdzić świece - wymiana nie jest skomplikowana, można to zrobić w zasadzie we własnym zakresie.
Opcjonalnie przewody lub cewka - tutaj trzeba zamówić odpowiedni model. Najlepiej na podstawie nr VIN - wysłać zapytanie np do jakiejś hurtowni, który model cewki będzie pasował.
Np tutaj możesz dopytać: https://motoszef.pl/partscatalogue/fiat,1-00035.aspx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848397 Wysłany: 22 Cze 2019, 02:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Takie rzeczy to w następnych generacjach OBD, 3 lub 4 (tyle, że rozwój zatrzymano, celowo)...
Wielu awarii silnika (korba, tłoki, rozrząd, zawory) żaden komputer obecnie nie widzi (a mógłby np. sam sobie zmierzyć kompresję, od dawna są przetworniki ciśnienia do wbudowania w silnik).
https://www.kistler.com/en/applications/automotive-research-test/engine-research-development/

PS
Mam nieco inny przypadek niż autor tematu, ale na razie wymiana oleju i świec nie pomogła. Luzy zaworowe w normie. Kanałki olejowe w pokrywie drożne, elektrozawór zmiennych faz też czysty, drożny i działa. Podciśnienie w dolocie dobre (przynajmniej wartość). Błędów oczywiście brak.
Ale ciśnienie oleju za duże. Na ciepło na biegu jałowym 1,8 bar, a po przygazowaniu przekracza 6 bar (podobno "przelew" jest na 5 bar). Miska olejowa po zimie ma niewielkie wgniecenie na środku (smok mógł dostać i zadziałał jak dźwignia na pompę). Do zmierzenia kompresja i do zrzucenia miska olejowa. Później rozrząd (czy się "przestawił" - uwaga, do silników 1,4 8V są chyba różne blokady w różnych modelach).


[ Dodano: 22 Cze 2019, 02:01 ]

PS2
W końcu znalazłem identyczny przykład klepania po rozruchu. Tylko, że...to jest w silniku po pełnym remoncie!
Moment 20:42-20:45 https://youtu.be/ktI9gvrdh-c?t=1241 :roll: Mój ma tak samo.


Góra
  
 
 
 Post #848460 Wysłany: 25 Cze 2019, 06:55; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Stukiem silnika po rozruch przy niskich temperaturach zajmę się w zimę. Rozmawiałem z mechanikiem i dopiero jak tego posłucha będzie mógł coś więcej na ten temat powiedzieć. Bardziej martwi mnie klekot podczas mocniejszego przyspieszania. Zostało mi 3000 Km do wymiany oleju. Zaleje go Motulem, a nie jak dotychczas Shelem. jeśli chodzi o wymianę świec, zrobię to z wymianą oleju.
Kilka dni temu idąc ulicą jechał Kropek i wydawało mi się, że ma te samą przypadłość. może te silniki tak juz mają? Choć to trochę dziwne. Na razie będę jeździł, bo jak zacznę odwiedzać mechaników, którzy nie bardzo maja pojecie o tym co robią to tylko mnóstwo kasy zostawię, a i tak przyczyny nie znajdą. Niestety te silniki nie są udaną konstrukcją Fiata.
jak zleję olej okaże się czy nie ma opiłków na magnesie korka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848640 Wysłany: 05 Lip 2019, 20:50; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Miałem luźny kolektor wydechowy (5-6 z 8 nakrętek), a zwłaszcza cylinder 1, nieprawidłowo "naprawione" pozrywane gwinty szpilek w głowicy.
Na razie zostało jak jest (ledwo co, ale trzyma). Ale po wymianie uszczelki kolektora jest już cisza, brak "cykania" po rozruchu.
Co ciekawe, była nieszczelność i efekty dźwiękowe, ale brak widocznych przedmuchów z kolektora...nic, żadnego dymu itp.


Góra
  
 
 
 Post #859181 Wysłany: 16 Sie 2022, 21:40; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Sie 2022,
Posty: 3
Cześć,
Mam identyczny problem co slpc. Stuki w silniku, słyszalne szczególnie na zimnym silniku podczas obciążenia, np. gdy jadę pod górkę. Jest to metaliczny dźwięk, najczęściej pojawia się w okolicach 2200-3000obr. Czasem występuje również gdy silnik jest już ciepły. Chciałbym zapytać czy udało się rozwiązać tą przypadłość?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #863245 Wysłany: 24 Wrz 2024, 22:52; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 173
Pomógł: 5
Szanowni członkowie.
u mnie w 1.4 8 77km pojawił się podobny problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check. Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #863246 Wysłany: 25 Wrz 2024, 11:58; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 728
Pomógł: 10
Przy takim podejściu, to nic nie naprawicie nigdy. W erze internetu/smartfonów, nikt nie nagrał tego dźwięku?
Po drugie "mruczenie" tłoków jak się dusi silnik na niskich obrotach jest normalne. Może traktujecie benzyniaki jak diesle? Byli tacy na forum.
Jak komu klepie wariator po długim postoju (np. po weekendzie, bo olej spływa), to jest do wymiany. Nowy nie kłapie, nie klika.
Nieszczelny wydech. Stare zasyfione sondy lambda, obrośnięte nagarami, wpływają na pracę silnika.
Luzy na sworzniach spróbować sprawdzić przez otwór świecy dotknąć tłoka i kręcić góra-dół, czy czuć przeskok.
Tego typu podstawy ogarniać po kolei i wyjdzie mechaniczny luz, jeśli to jest przyczyna. Skrzynia to też może być.
W rozrząd zajrzeć ile to roboty (górna osłona na 3 śrubki), czy nie jest luźny?
Reszta to hydraulika (zmienne fazy - one zaczynają działanie właśnie w okolicy 2000-3000 rpm) oraz elektronika, czujniki, ECU.
Historię serwisową prowadzicie?
Jakieś logi danych z FES/MES były robione, jazdy testowe? Nawet przypadkowe zestawy parametrów, a nóż coś wyjdzie, anomalia.
Spaliny zalicza na przeglądach?
Cewki macie stare (np. średnio 200000 km przebiegu i 15 lat)? Po czasach ładowania to m.in. wychodzi (grubo powyżej 2,1 ms = do wymiany, zwłaszcza na LPG).
Mierzył ktoś coś (kompresja, ciśnienia paliwa i olej), czy nic?
Klima każdemu z powyższych pacjentów działa, czy zatarta?

Gdyby się wziąć za to auto porządnie (np. zużyć tydzień urlopu i rozgrzebać, pomierzyć, przetestować), to by było do ogarnięcia.
A tak robicie działania pozorowane (minimum, byle nie było oskarżeń o bezczynność), wymienicie se 2-3 rzeczy i tyle (np. świece + olej) = nie pomogło, ratunku, zagadka, "naprawy nie do naprawy" jak w TVN. Trochę nieefektywna strategia...

Na koniec klasyka internetu (gwóźdź do trumny klasycznych for dyskusyjnych): autor tematu nie wrócił, nie dokończył wątku.
Grupy na Fejsiku są zaśmiecane i niszczone według tego samego schematu (i moderacja też na to pozwala, tak jak na forach było).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #863263 Wysłany: 01 Paź 2024, 07:37; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 173
Pomógł: 5
Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #863264 Wysłany: 01 Paź 2024, 09:54; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 365
Pomógł: 8
sta1416 napisał(a):
Problemem okazało się nowe eco paliwo 95
Ja u siebie ostatnio coś podobnego odkryłem. Zaczęło szarpać silnikiem na wolnych obrotach, przy toczeniu się na 1-szym biegu w korku auto "zajączkowało", wyraźnie nierówna praca silnika, itd. A cewki i świece nowiutkie, myślałem, że to może altek pada, ale napięcie podaje stabilnie...
Dolałem Vervy 98 i problem zniknął... Przypomniałem sobie, że od dłuższego czasu auto jeździło tylko na E10, a jeszcze ostatnia dolewka była na trasie. Możliwe, że chrzczone paliwo kupiłem...

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik
Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO