|
Obecny czas: 26 Mar 2025, 02:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
slpc |
#848137 Wysłany:
07 Cze 2019, 08:11; Temat postu: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu przy mocniejszym przyspieszaniu słychać metaliczne postukiwanie w silniku. Słychać przy otwartych oknach. Jak szyby są zamknięte w kabinie dźwięk ten nie jest słyszalny. Mam ten samochód od nowości, ma przejechane 43000 Km, silnik 1,4 8V benzyna. Co może być za przyczyna takiego stanu przy tak nie wielkim przebiegu. Oleju nie bierze. Jak doleję 0,5L na 10000 Km to jest wszystko. Wymiana oleju nie przekracza 10000 Km.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
autofan |
#848148 Wysłany:
07 Cze 2019, 15:23; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Sprawdź mocowania gumowe osprzętu silnika, zacznij od mocowania rury, przez którą zasysane jest powietrze do filtra powietrza.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848170 Wysłany:
08 Cze 2019, 07:51; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
To raczej nie to. Tam wszystko jest ok. Ten dźwięk jest taki, jak dźwięk diesla. Druga sprawa to w zimę przy ujemnych temperaturach przy porannym rozruchu dość głośno klekocze. Sytuacja ta utrzymuje się przez około 40 sekund. Potem jest ok. Najpierw myślałem, że to zawory, ale to za głośno na zawory. Poprzednio miałem punto II FORUM z silnikiem 1.2 8V 60 KM i nic takiego nie miało miejsca.
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#848171 Wysłany:
08 Cze 2019, 09:21; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Jaka tam jest kasacja luzów zaworowych , płytki czy hydrauliczna ?
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848172 Wysłany:
08 Cze 2019, 11:01; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Wydaje mi się, że hydrauliczne.
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#848173 Wysłany:
08 Cze 2019, 11:51; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
|
Góra |
|
 |
lach.andrzejp |
#848181 Wysłany:
09 Cze 2019, 07:35; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 09 Mar 2019, Posty: 114
|
Ja tak mam po długim np nocnym postoju przez kilka sekund. Zwłaszcza gdy jest mało oleju. Tylko że ja mam 182 tys. km. Może ciśnienie oleju jest zbyt niskie. A jeśli chodzi o stuki przy przysieszaniu to może sterownik nie daje rady i pojawia się spalanie stukowe. Jeśli dobrze pamiętam to wyprzedzenie zapłonu osiąga wartość około 32 stopni przy przysieszaniu.
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848188 Wysłany:
09 Cze 2019, 12:18; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Być może masz racje. Jak na 1 - 2 biegu podciagne go na obrotach do 3000 - 3200, ale nie gwałtownie to szukania nie słychać. Dopiero jak mocno mu dam gazu to jest to słyszalne. Odnośnie spalania stukowego to powinien być czujnik i eliminowac spalanie stukowego.
|
|
Góra |
|
 |
lach.andrzejp |
#848194 Wysłany:
09 Cze 2019, 18:23; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 09 Mar 2019, Posty: 114
|
Tak ale jak to bywa czasami może jest na pograniczu. Sprawdź sobie parametry czujnika detonacji i wyprzedzenie zapłonu rzeczywiste i kalkulowane. Może znajdziesz odpowiedź w ten sposób. Będziesz wiedział przy jakiej wartości napięcia czujnika słychać stuki. Stuki będą oznaczały zbyt wczesny zapłon. Może trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego?
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848208 Wysłany:
11 Cze 2019, 09:20; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
Mam identyczny przypadek, zaczęło się teraz w zimie, czy pod jej koniec. Pierwsze 2-3 minuty silnik "cyka". Na razie nic nie wiadomo dalej (mam inne rzeczy do roboty, nie tylko przy samochodzie). [ Dodano: 11 Cze 2019, 08:48 ] Objawy typu hałas, a konkretnie "stukanie", pasują prawie do każdego elementu silnika i do słabego smarowania. Także, to może być wszystko... https://www.google.com/search?tbm=isch&q=niedomagania+samochodow+stawiszynskiPrzykładowo, klepanie po rozruchu, a zwłaszcza pod obciążeniem (lub tylko przy zmianie obrotów) = tłoki (według tej książki). Tylko reszta się nie zgadza (bo pracuje normalnie, osiągi są, spalanie w normie, skład spalin na przeglądzie był OK, nie bierze oleju, olej starzeje się normalnie, świece też). Załącznik:
Komentarz do pliku: Przykład z książki. Ale prawie wszędzie są "stuki" jako objaw.
Niedomagania_Samochodow.jpg [ 137.94 KiB | Obejrzany 39192 razy ]
Podobne obrazki można wklejać dla wału korbowego, wałka rozrządu (krzywki), zaworów (trzonki, prowadnice, gniazda). Wszędzie są "stuki" i inne "metaliczne dźwięki". Albo "warkot". Fiat splugawił rodzinę FIRE, np. tym, że trzonki zaworów są chudsze (5 zamiast 7 mm) i materiały gorsze, ilość oleju jest mniejsza (filtr też mniejszy wymiarowo) oraz jednocześnie wydłużono okresy wymiany. Do tego dorzucono (ot tak sobie) zmienne fazy, które też "zużywają" olej (zamiast smarować silnik, to jest marnowany przepływ pompy na przestawianie wariatora), ciekawe, czy dali lepszą pompę, czy jest ta sama od 30 lat. Pewnie lista grzechów jest dłuższa (tu by się musiał wypowiedzieć jakiś stary konstruktor). Podobno najnowsze silniki są jeszcze gorsze, padają jak muchy. Nowe modele "500" i "Tipo".
|
|
Góra |
|
 |
lach.andrzejp |
#848226 Wysłany:
11 Cze 2019, 09:23; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 09 Mar 2019, Posty: 114
|
Nie zakładajmy od razu że silnik kończy swój żywot. Ja bym obstawił tak jak w moim Uno kiedyś analogicznie (podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu) Tylko teraz jest to inaczej realizowane
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848239 Wysłany:
12 Cze 2019, 08:00; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
Dokładnie. Najpierw podstawy typu zapłon, później układ paliwowy/wtryskowy. Później rozrząd (+ zmienne fazy) i zawory, smarowanie (może obieg oleju aż tyle trwa na zimno, te 2-3 minuty "kłapania" w silniku), wydech (np. pęknięty kolektor wydechowy może "cykać"), a na koniec niestety cały "dół", blok silnika. A może to coś elektrycznego lub programowego (sterownik na zimnym silniku "coś" robi, co wywołuje hałasy). Kolejna książka: https://www.google.com/search?q=zuzycie+czesci+i+zespolow+pojazdow+samochodowych&tbm=ischZałącznik:
Komentarz do pliku: Statystycznie kiedyś dół silnika padał najczęściej, a później zawory.
Zuzycie_czesci_188-189.jpg [ 240.16 KiB | Obejrzany 39173 razy ]
Załącznik:
Komentarz do pliku: Świetna książka, same konkrety. Polecam.
Zuzycie_czesci_190-191.jpg [ 285.09 KiB | Obejrzany 39173 razy ]
Na "pocieszenie" można dodać, że problem z hałaśliwością w rodzinie FIRE jest poruszany na różnych forach - w tym zagranicznych - i jeszcze nikomu się nie udało go rozwiązać (to znaczy na 100% znaleźć przyczynę).
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848260 Wysłany:
12 Cze 2019, 18:12; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Sprawa wygląda tak. W dniu wczorajszym byłem u mechanika. Zrobiliśmy rundę po mieście i powiedział : Silnika nie słucha się podczas jazdy z otwartymi szybami, wszystkie dźwięki się odbijają i nie jest to w żaden sposób miarodajne. Przy zamkniętych oknachej dal mu w palnik i mówi, że nic niepokojącego nie słyszy. Jeśli chodzi o stukanie silnika w zimę po porannym rozruchu będziemy diagnozować zimą, bo teraz to wróżenie z fusów. Dodaliśmy pół litra oleju. Olej po 5000 tysiącach jasny jak zaraz po wymianie.
[ Dodano: 12 Cze 2019 18:12 ]
To stukanie, które jest słyszałem przy przyspieszaniu słychać także jak jest mocno rozgrzany silnik podczas ruszania. Mechanik mówi, że nic się nie dzieje ale do tej pory tego nie bylo
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848262 Wysłany:
12 Cze 2019, 19:44; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
Albo się zna (hałasy Fiatów to cecha konstrukcyjna i tyle), albo ci tak odpowiedział, bo np. było za gorąco i miał dość. Wypadałoby tu porobić pomiary (a nie tylko polegać na wrażeniach słuchowych): - pomiar podciśnienia w dolocie, - pomiar ciśnienia oleju, ogólny stan kanałów (drożność, nagary), - regulacja luzów zaworowych, - kompresja, - szczelność cylindrów, - zapłon, spalanie stukowe, - luzy w dole silnika, panewki, sworznie, tłoki, - analiza spalin, - ustawienie rozrządu, - sprawdzenie (nie wiem jak) zmiennych faz (czy nie klepie siłownik/koło na wałku rozrządu), - wykluczenie innych rzeczy (sprzęgło, skrzynia, jakieś elektrozawory, nieszczelności typu pęknięcie kolektora wydechu).
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848264 Wysłany:
12 Cze 2019, 21:23; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Dziś wieczorem zrobiłem jeszcze jeden test. 20 km/hej i 4 bieg. Dałem gazu i żadnych stoków. Najczęściej sztuki występują przy normalnym rozpędzony auta 2 - 3 bieg 2500 - 3000 obrotów. Wiec może to nie z silnika tyło inny podzespół. Przyszedł mi do głowy przegub wewnętrzny
[ Dodano: 12 Cze 2019 21:23 ]
Po drugie czy przy tak małym przebiegu możliwa aż taką awaria silnika?
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848272 Wysłany:
15 Cze 2019, 23:35; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
To jednak mamy trochę inne przypadki. U mnie klepie strona rozrządu na zimno...i po 2-3 minutach hałas znika nagle (jakby ktoś lub coś go wyłączyło, albo olej tyle czasu wypełnia koło zmiennych faz, czy cholera wie co), czyli Fiaty trzeba "grzać na postoju". Ale przy przyspieszaniu też coś poklepuje/cyka wtedy (tylko gdy jeszcze nie ma temperatury roboczej), chyba w tym samym przedziale biegów/prędkości. Przy tak niskim przebiegu (u ciebie) silnik raczej nie wchodzi w grę, to prędzej powyżej 100 tysięcy km (u mnie), a przed osiągnięciem 200 tysięcy zdarzały się już remonty głowic (zawory), ale to głównie przy LPG. Natomiast w przedziale chyba 20-40 tysięcy ludziom padały np. sprzęgła (poszukaj starych tematów o Grande), czy poduszki silnika i jeszcze coś tam (nie pamiętam). Może np. olej w skrzyni biegów sprawdź (czy jest w ogóle - zwłaszcza, jeśli się wybierak "poci"). To jest Fiat, to może być wszystko...albo nic ("ten typ tak ma"). Trzeba się nauczyć to ignorować. [ Dodano: 14 Cze 2019, 20:26 ] PS Czy miałeś kiedykolwiek (a może niedawno) wymieniany wydech (łącznik/tłumik)? Mogli coś uszkodzić przy okazji (kolektor, katalizator, sondy - wszystko mogło popękać). PS2 Gdy od razu po odpaleniu uruchomię klimatyzację, to jakby hałasy są łagodniejsze (ale dalej jest "odliczanie" i równo po 2 minutach klikanie znika). Spróbuj u siebie włączać/wyłączać różne odbiorniki/układy, czy to wpływa na występujący hałas. [ Dodano: 15 Cze 2019, 23:31 ] PS3 "Coś" ciekawego znalazłem. Wśród wielu przyczyn "kłapania", gdy silnik jest zimny (a raczej pusty, większość oleju spłynęła), jest też smok pompy oleju, może się rozszczelnić podobno. Jedna z opcji (ale tu gość aż miał ostrzeżenie, ciśnienie za niskie): https://www.youtube.com/watch?v=gTIC1s482Jo To nic. W "mietkach" zdarzały się gorsze rzeczy z powodu głupiego smoka/o-ringa: https://www.youtube.com/watch?v=lUAB7lKoIt0
|
|
Góra |
|
 |
anth |
#848378 Wysłany:
19 Cze 2019, 11:32; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Paź 2017, Posty: 30
|
Obstawiałbym świece bądź opcjonalnie przewody zapłonowe lub cewka. Z tego co zostało opisane, tutaj szukałbym problemu. Problem można zdiagnozować podłączając auto do jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Na początku można więc sprawdzić świece - wymiana nie jest skomplikowana, można to zrobić w zasadzie we własnym zakresie. Opcjonalnie przewody lub cewka - tutaj trzeba zamówić odpowiedni model. Najlepiej na podstawie nr VIN - wysłać zapytanie np do jakiejś hurtowni, który model cewki będzie pasował. Np tutaj możesz dopytać: https://motoszef.pl/partscatalogue/fiat,1-00035.aspx
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848397 Wysłany:
22 Cze 2019, 02:23; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
Takie rzeczy to w następnych generacjach OBD, 3 lub 4 (tyle, że rozwój zatrzymano, celowo)... Wielu awarii silnika (korba, tłoki, rozrząd, zawory) żaden komputer obecnie nie widzi (a mógłby np. sam sobie zmierzyć kompresję, od dawna są przetworniki ciśnienia do wbudowania w silnik). https://www.kistler.com/en/applications/automotive-research-test/engine-research-development/ PS Mam nieco inny przypadek niż autor tematu, ale na razie wymiana oleju i świec nie pomogła. Luzy zaworowe w normie. Kanałki olejowe w pokrywie drożne, elektrozawór zmiennych faz też czysty, drożny i działa. Podciśnienie w dolocie dobre (przynajmniej wartość). Błędów oczywiście brak. Ale ciśnienie oleju za duże. Na ciepło na biegu jałowym 1,8 bar, a po przygazowaniu przekracza 6 bar (podobno "przelew" jest na 5 bar). Miska olejowa po zimie ma niewielkie wgniecenie na środku (smok mógł dostać i zadziałał jak dźwignia na pompę). Do zmierzenia kompresja i do zrzucenia miska olejowa. Później rozrząd (czy się "przestawił" - uwaga, do silników 1,4 8V są chyba różne blokady w różnych modelach).[ Dodano: 22 Cze 2019, 02:01 ]PS2 W końcu znalazłem identyczny przykład klepania po rozruchu. Tylko, że...to jest w silniku po pełnym remoncie! Moment 20:42-20:45 https://youtu.be/ktI9gvrdh-c?t=1241 Mój ma tak samo.
|
|
Góra |
|
 |
slpc |
#848460 Wysłany:
25 Cze 2019, 06:55; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012, Posty: 53
|
Stukiem silnika po rozruch przy niskich temperaturach zajmę się w zimę. Rozmawiałem z mechanikiem i dopiero jak tego posłucha będzie mógł coś więcej na ten temat powiedzieć. Bardziej martwi mnie klekot podczas mocniejszego przyspieszania. Zostało mi 3000 Km do wymiany oleju. Zaleje go Motulem, a nie jak dotychczas Shelem. jeśli chodzi o wymianę świec, zrobię to z wymianą oleju. Kilka dni temu idąc ulicą jechał Kropek i wydawało mi się, że ma te samą przypadłość. może te silniki tak juz mają? Choć to trochę dziwne. Na razie będę jeździł, bo jak zacznę odwiedzać mechaników, którzy nie bardzo maja pojecie o tym co robią to tylko mnóstwo kasy zostawię, a i tak przyczyny nie znajdą. Niestety te silniki nie są udaną konstrukcją Fiata. jak zleję olej okaże się czy nie ma opiłków na magnesie korka.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#848640 Wysłany:
05 Lip 2019, 20:50; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
|
Miałem luźny kolektor wydechowy (5-6 z 8 nakrętek), a zwłaszcza cylinder 1, nieprawidłowo "naprawione" pozrywane gwinty szpilek w głowicy. Na razie zostało jak jest (ledwo co, ale trzyma). Ale po wymianie uszczelki kolektora jest już cisza, brak "cykania" po rozruchu. Co ciekawe, była nieszczelność i efekty dźwiękowe, ale brak widocznych przedmuchów z kolektora...nic, żadnego dymu itp.
|
|
Góra |
|
 |
artur_r0 |
#859181 Wysłany:
16 Sie 2022, 21:40; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Sie 2022, Posty: 3
|
Cześć, Mam identyczny problem co slpc. Stuki w silniku, słyszalne szczególnie na zimnym silniku podczas obciążenia, np. gdy jadę pod górkę. Jest to metaliczny dźwięk, najczęściej pojawia się w okolicach 2200-3000obr. Czasem występuje również gdy silnik jest już ciepły. Chciałbym zapytać czy udało się rozwiązać tą przypadłość?
|
|
Góra |
|
 |
sta1416 |
#863245 Wysłany:
24 Wrz 2024, 22:52; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
Szanowni członkowie. u mnie w 1.4 8 77km pojawił się podobny problem. Przy przyspieszaniu na niskich biegach, lub jeździe na wyższym biegu ale niskiej prędkości stuki w silniku jakby luźnej śrubki. Myślałem że to luzy zaworowe, ale sprawdzone i są ok. Szklanki również. Brak check. Planuje jeszcze przejść z 10w30 na 5w40, bo nie wiedzieć czemu w instrukcji doblo z uporem wpisywali półsyntetyk, a w instrukcji do GP, PE czy Linki już pełny systetyk. Dodam że oleju nie bierze. Może ktoś znalazł rozwiązanie problemu.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#863246 Wysłany:
25 Wrz 2024, 11:58; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 728 Pomógł: 10
|
Przy takim podejściu, to nic nie naprawicie nigdy. W erze internetu/smartfonów, nikt nie nagrał tego dźwięku? Po drugie "mruczenie" tłoków jak się dusi silnik na niskich obrotach jest normalne. Może traktujecie benzyniaki jak diesle? Byli tacy na forum. Jak komu klepie wariator po długim postoju (np. po weekendzie, bo olej spływa), to jest do wymiany. Nowy nie kłapie, nie klika. Nieszczelny wydech. Stare zasyfione sondy lambda, obrośnięte nagarami, wpływają na pracę silnika. Luzy na sworzniach spróbować sprawdzić przez otwór świecy dotknąć tłoka i kręcić góra-dół, czy czuć przeskok. Tego typu podstawy ogarniać po kolei i wyjdzie mechaniczny luz, jeśli to jest przyczyna. Skrzynia to też może być. W rozrząd zajrzeć ile to roboty (górna osłona na 3 śrubki), czy nie jest luźny? Reszta to hydraulika (zmienne fazy - one zaczynają działanie właśnie w okolicy 2000-3000 rpm) oraz elektronika, czujniki, ECU. Historię serwisową prowadzicie? Jakieś logi danych z FES/MES były robione, jazdy testowe? Nawet przypadkowe zestawy parametrów, a nóż coś wyjdzie, anomalia. Spaliny zalicza na przeglądach? Cewki macie stare (np. średnio 200000 km przebiegu i 15 lat)? Po czasach ładowania to m.in. wychodzi (grubo powyżej 2,1 ms = do wymiany, zwłaszcza na LPG). Mierzył ktoś coś (kompresja, ciśnienia paliwa i olej), czy nic? Klima każdemu z powyższych pacjentów działa, czy zatarta? Gdyby się wziąć za to auto porządnie (np. zużyć tydzień urlopu i rozgrzebać, pomierzyć, przetestować), to by było do ogarnięcia. A tak robicie działania pozorowane (minimum, byle nie było oskarżeń o bezczynność), wymienicie se 2-3 rzeczy i tyle (np. świece + olej) = nie pomogło, ratunku, zagadka, "naprawy nie do naprawy" jak w TVN. Trochę nieefektywna strategia... Na koniec klasyka internetu (gwóźdź do trumny klasycznych for dyskusyjnych): autor tematu nie wrócił, nie dokończył wątku. Grupy na Fejsiku są zaśmiecane i niszczone według tego samego schematu (i moderacja też na to pozwala, tak jak na forach było).
|
|
Góra |
|
 |
sta1416 |
#863263 Wysłany:
01 Paź 2024, 07:37; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
MarianKoniuszko |
#863264 Wysłany:
01 Paź 2024, 09:54; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 08 Maj 2016, Posty: 365 Pomógł: 8
|
sta1416 napisał(a): Problemem okazało się nowe eco paliwo 95 Ja u siebie ostatnio coś podobnego odkryłem. Zaczęło szarpać silnikiem na wolnych obrotach, przy toczeniu się na 1-szym biegu w korku auto "zajączkowało", wyraźnie nierówna praca silnika, itd. A cewki i świece nowiutkie, myślałem, że to może altek pada, ale napięcie podaje stabilnie... Dolałem Vervy 98 i problem zniknął... Przypomniałem sobie, że od dłuższego czasu auto jeździło tylko na E10, a jeszcze ostatnia dolewka była na trasie. Możliwe, że chrzczone paliwo kupiłem...
_________________ Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r. + ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|