|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#342049 Wysłany:
07 Mar 2010, 00:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Revan napisał(a): dmuchawą na najcieplejsze
temperatura nawiewu nie ma zwiazku z elektryką.
Za podwyzszony pobór pradu może odpowiadac źle podłaczone/uszkodzone radio.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
abel |
#342116 Wysłany:
07 Mar 2010, 11:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
jeżeli nie możesz dokręcić skutecznie klemy to należy ją wymienić ,można też doraźnie na bolec plusowy akumulatora nawinąć taśmę ołowianą (do kupienia w sklepie wędkarskim )ale lepiej wymienić klemę . jeżeli brak dobrego styku na akumulatorze( luźna klema ) tak to jest w twoim wypadku to nie naładujesz akumulatora a już na pewno ciężko będzie uruchomić auto ,wiadomo niskie napięcie ->duży prąd przepływu podczas pracy rozrusznika ->słabe połączenie na klemie =spadek napięcia
wymień klemę plusową a wszystko wróci do normy
|
|
Góra |
|
|
Revan |
#342150 Wysłany:
07 Mar 2010, 12:50; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Już wszystko się wyjaśniło, akumulator się rozładował przez te mrozy i to że jeżdżę na krótkich odcinkach, podłączyłem ładowanie i zapaliły się zegary na desce, więc pozostaje tylko czekać, aż się załaduje.
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#342211 Wysłany:
07 Mar 2010, 15:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
abel słusznie zauważył, że nie naładuje się w takiej sytuacji akumulatora. Jeszcze taka mała dygresja jeżeli w największe mrozy odpalałeś go na włączonym nawiewie i światłach, jeździsz na odcinkach ok 20km na bank słuchałeś radia to się nie ma co dziwić, że akumulator w końcu się rozładował. Ja osobiście średnio wierzę w to, że tej klemy nie da się dokręcić no ale może i jestem w błędzie może się gwint wyrobił? W każdym razie spróbuj pokręcić jeszcze bo żeby dobrze dokręcić tą śrubkę trzeba się trochę nakręcić.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
Revan |
#342291 Wysłany:
07 Mar 2010, 18:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 19 Lut 2010, Posty: 85
|
Radia akurat nie słuchałem, ale reszta się zgadza
Śruba dokręcona, coś tam się przyblokowało, teraz podładowałem parę godzin i samochód odpalił, zostawiam jeszcze na noc żeby się naładował.
Jeszcze dwa pytania, ile średnio powinno się ładować akumulator do pełna? Oraz drugie na jakich odcinkach trzeba jeździć żeby sam się doładowywał? Pytam teoretycznie, bo i tak więcej nie mam czasu jeździć, ale chciałbym wiedzieć.
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#342311 Wysłany:
07 Mar 2010, 19:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#342392 Wysłany:
07 Mar 2010, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
czas naładowania zależy od prądu jakim ładujesz, przy aku 44Ah i prądzie ładowania 1A jakieś 44godziny i analogicznie (2A to 22h itd). pamiętaj jednak ze im mniejszym prądem ładujesz tym lepiej.
Co do doładowywania to akumulator doładowywany jest cały czas niezależnie od czasu jazdy. jeśli jednak między rozruchami pokonujesz trasy mniejsze niż te 10km to akumulator może padać, bo jednak rozrusznik ciągnie trochę prądu.
Co do wyjmowania korków cel w czasie ładowania to teoretycznie mają one odpowietrzniki, ale są one dość małe i mogą nie wyrobić, gdy elektrolit zacznie bulgotać.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#345113 Wysłany:
15 Mar 2010, 18:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
Chłopaki pomocy:P Wczoraj wyjmowałam aku do podładowania, bo auto stało trochę nieruszane i zauważyłam, że śrubka od klemy+ nie chce się ruszać i ku mojemu zdziwieniu klema zeszła bez problemu. Dzisiaj podłączyłam aku i znowu nie mogłam śrubki ruszyć. Możliwe, że mam za mało siły, wieczorem jeszcze tatę poproszę. Wracając jednak do tematu: założyłam więc normalnie klemę i mam nadzieję, że nic złego się nie stanie (znając moje szczęście, to pewnie znowu coś się rozwaliło:/). Od ostatniego wyjmowania aku (jak były te największe mrozy w styczniu) nie miałam problemów z odpalaniem i niestety nie kojarzę, czy poprzednio śrubka się kręciła (sama zakręcałam, ale nie pamiętam:/). Co się z tym robi? Wymienia się samą śrubkę czy cała klemę ze śrubką? Mogłam popsuć śrubkę od wyjmowania aku (jakoś nie chce mi się wierzyć...) no i ile kosztuje taka nowa śrubka/klema? Z góry wielkie dzięki za pomoc:)
|
|
Góra |
|
|
IT |
#345389 Wysłany:
16 Mar 2010, 01:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 25
|
U mnie też się nie dokręca jedna śrubka zacisku - prowizorycznie przycisnąłem klamrę rączką od akumulatora i tak powstała "stała prowizorka" (skuteczna). Z tego co pamiętam na forum pisali, że można kupić ten zacisk prawie na każdej stacji benzynowej - nie sprawdzałem.
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#345469 Wysłany:
16 Mar 2010, 14:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#345653 Wysłany:
16 Mar 2010, 21:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
Dzięki za odpowiedzi:) Dzisiaj podjechałam do mechanika i przy okazji robienia tłumika zrobił mi też klemę:P A rano oczywiście bez poprawienia klemy nie udało się odpalić;) Teraz już jest wszystko OK:)
|
|
Góra |
|
|
PoldasSs |
#347770 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Czy jak mam prąd łądowania przy włączonych światłach mijania 13,8 V to wystarczy ?
czy to za mało ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#347771 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
PoldasSs |
#347774 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
A ja często robię trasy po ok 10km od rozruchu czy zdarzy się doładować aku przez ten krótki odcinek ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
|
maciej166 |
#375492 Wysłany:
20 Cze 2010, 20:49; Temat postu: Elektryka? Akumulator? |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 13 Wrz 2007, Posty: 121
|
Ojciec ma punto fl 1.2 16v i od czasu wymiany akumulatora (około 1,5-2 lat temu) w salonie autoryzowanym fiata (wymienili na akumulator centra) występuje problem częstego rozładowywania się akumulatora, szczególnie w takie dni, kiedy jest duża wilgoć. Samochodu czasami nie da się odpalić w najmniej oczekiwanym momencie np. wczoraj - od rana był jeżdżony, było wszystko ok, a później spod mieszkania nie mogliśmy odjechać bo nie chciał odpalić (po przekręceniu kluczykiem na chwile się wszystko załączyło i później zgasło, oraz wskazówki opadły i koniec), po pomocy w postaci podłączenia kabli rozruchowych odpalił.
Przez noc akumulator się naładował, dzisiaj został podłączony i przy próbie odpalenia wszystkie kontrolki migały jak szalonem wskazówki się podnosiły i opadały. Po jakimś czasie podjęlismy drugą próbę odpalenia i zrobiło się to samo, po czym coś tam pobzyczało (chyba od komputera czy coś) i zrobiło się normalnie i samochód odpalił itd....
O co chodzi? Coś z elektryką jest nie tak czy jest felerny ten akumulator?
_________________ Był: "Zielony szerszeń" - 1.2 75KM ELX Jest: wielkie nic
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#375506 Wysłany:
20 Cze 2010, 21:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
zmierz jakie jest ładowanie aku może być coś z altkiem
Centry jakoś też nie cieszą się dobrą sławą
hmm z tymi kontrolkami dziwna sprawa, może coś być z instalacją nie tak i coś wcina prąd
|
|
Góra |
|
|
Puntez |
#375589 Wysłany:
21 Cze 2010, 09:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
U mnie jest tak samo z akumulatorem. W najmniej oczekiwanym momencie się wyczerpie... Ale od pogody to nie zależy, w słoneczny dzień potrafi nawet paść.
|
|
Góra |
|
|
maciej166 |
#375624 Wysłany:
21 Cze 2010, 14:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 13 Wrz 2007, Posty: 121
|
Czyli tak prawdopodobnie to wina akumulatora?
Co do centry to wiem jaka jest opinia o tej firmie, ale no cóż... Taki akumulator salon wsadził ojcu i skasował jeszcze "kupe" kasy, a problemy były prawie od początku.
Ojciec już przymierza się do zakupu nowego akumulatora, ale już nie przez ten nasz śmieszny jarociński "autoryzowany serwis", z jakiej firmy najlepiej wybrać?
_________________ Był: "Zielony szerszeń" - 1.2 75KM ELX Jest: wielkie nic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#375632 Wysłany:
21 Cze 2010, 14:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
maciej166 napisał(a): wymienili na akumulator centra
To prawdopodobnie wszystko wyjaśnia.
U mnie w garażowanym aucie, które mam od nowości, ze sprawną instalacją, Centra wytrzymała dokładnie miesiąc dłużej niż przewidywała gwarancja akumulatora.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
maciej166 |
#375650 Wysłany:
21 Cze 2010, 16:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 13 Wrz 2007, Posty: 121
|
buladag napisał(a): maciej166 napisał(a): wymienili na akumulator centra To prawdopodobnie wszystko wyjaśnia. U mnie w garażowanym aucie, które mam od nowości, ze sprawną instalacją, Centra wytrzymała dokładnie miesiąc dłużej niż przewidywała gwarancja akumulatora.
No można powiedzieć, że u mojego ojca jest dokładnie tak samo. Samochód ma od nowości, też garażowany, a problemy zaczęły sie po wymianie akumulatora (tzn. zaczęły się mniej więcej jak skończyła się gwarancja na akumulator)
_________________ Był: "Zielony szerszeń" - 1.2 75KM ELX Jest: wielkie nic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#375666 Wysłany:
21 Cze 2010, 17:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Więc jesli w samochodzie nic nie było kombinowane to obstawiam, że winowajcą jest "świetny" akumulator firmy Centra.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
PoldasSs |
#394299 Wysłany:
08 Wrz 2010, 13:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Panowie mam pytanko jak sprawdzić czy na postoju nie ma poboru prądu żadnego zwarcia ?
Miernik ustawiam na zakres 10 A tak ?
a jak kable w mierniku podłączyć ?
Posiadam taki miernik jak na zdjęciu, może mi ktoś pokazać gdzie kable podłączyć ?
Amperomierz podłączamy szeregowo to wiem i wtedy powinien być obwód zamknięty i powinno dać się uruchomić odbiorniki prawda ? [ Dodano: 08 Wrz 2010 13:32 ]
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#394300 Wysłany:
08 Wrz 2010, 13:37; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
PoldasSs |
#394303 Wysłany:
08 Wrz 2010, 13:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Podłączyłem tak i pokazuje -0,01 i skacze na 0,01 - 0,00
a jak tak mam podłączone miernik to powinno dać się włączyć np radio ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#394305 Wysłany:
08 Wrz 2010, 13:51; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|