You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 17:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850844 Wysłany: 14 Lis 2019, 21:06; 
 Temat postu: Punto Evo/2012 - czy to rdza?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mikołaj
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Lis 2019,
Posty: 8
Witajcie,
w sobotę jadę oglądać samochód Grande Punto 2012, ale przy okazji dzisiaj zauważyłem, że niedaleko od tego samochodu został wystawiony inny Punciak. Wiadomo, gdyby coś z tym po którego jadę było nie tak, to chciałbym skorzystać z okazji i zerknąć na drugiego Puntka.

Jednak na zdjęciach przykuła moją uwagę rdza (?) oraz powyginane podłużnicę - tak przynajmniej mi się wydaję. Zauważyłem tez, że tarcze hamulcowe z tyłu są całe brązowe. Tak powinno być? Czy to wina zdjęcia? Wiem, że to można wymienić, ale jeśli są zardzewiałe, to samochód stoi już tak sobie jakiś czas. (jeśli sie mylę, to poprawcie mnie)
Wiem, że to tylko tylko kilka zdjęć, ale może coś ktoś wywnioskuje.

Tutaj link do Punto - https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-punt ... CEspy.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850846 Wysłany: 14 Lis 2019, 22:35; 
 Temat postu: Re: Punto Evo/2012 - czy to rdza?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Z tych zdjęć nie widać za wiele. Ciężko stwierdzić na ich podstawie stan podłużnic. Z tyłu są bębny także rdza na zewnętrznej ich powierzchni jest normą.
Doprecyzuj o jaką rdzę Ci chodzi? Pod maską na łapie od silnika jest nalot ale tym bym się nie przejmował ;)

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850848 Wysłany: 15 Lis 2019, 00:03; 
 Temat postu: Re: Punto Evo/2012 - czy to rdza?
To jest przykład kupowania samochodu z ZEROWĄ wiedzą o motoryzacji i szukanie "problemów" na siłę (a prawdziwe przeoczysz - spoko, najlepszym się zdarza).

Na niemalowanych bębnach (trzeba odróżniać bębny od tarcz), powierzchniowa rdza to normalna rzecz.

Na fotografiach nie ma żadnych "podłużnic", a tym bardziej "powyginanych". Także nie wiem o co chodzi.

Z plusów, jak już temat zaczepił o korozję, to auto przy zakupie należy sprawdzać głównie od dołu, właśnie w poszukiwaniu "rudej", luzów, wycieków. A nie kupować oczami i tylko od góry (lakier, tapicerka itp.). Przy samodzielnym zakupie warto zapłacić i pojechać na stację kontroli, normalnie jak na przegląd (spaliny, hamulce, zawieszenie itd.).

Sprzedający niech wyskakuje z papierów (faktury, paragony za części i naprawy - książka serwisowa w drugiej kolejności).


Góra
  
 
 
 Post #850882 Wysłany: 17 Lis 2019, 18:28; 
 Temat postu: Re: Punto Evo/2012 - czy to rdza?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Paź 2019,
Posty: 7
Morduk napisał(a):
Jednak na zdjęciach przykuła moją uwagę rdza (?) oraz powyginane podłużnicę - tak przynajmniej mi się wydaję. Zauważyłem tez, że tarcze hamulcowe z tyłu są całe brązowe. Tak powinno być?

Pewne elementy w aucie mogę rdzewieć i to jest normalne (np bębny hamulcowe).

Jak przymierzasz się do zakupu konkretnego modelu to poczytaj trochę o nim (najlepiej fora). Dowiesz się na co konkretnie zwrócić uwagę i co jest bolączką danego modelu.


Co do zakupu auta samodzielnie. Takie moje żelazne zasady jak kupuje auto (jak dotąd sprawdzają się całkiem nieźle).

1. Nie szukam auta dalej niż 50 km od domu (żeby potem nie było rozterek, że wydałem kilka stów na dojazd i zmarnowałem
dzień, więc kupię).
2. Auto może być po lekkim dzwonie - jeżeli właściciel ma no to dokumentację (zdjęcie po kolizji) i zgadza się to ze wskazaniem
miernika lakieru.
3. Sprawdzam wszystko co tylko jest w wyposażeniu (szyby, lusterka, regulacja reflektorów itd.).
4. Jak auto dobrze rokuje po tym wszystkim to jazda próbna gdzie właściciel prowadzi, a ja słucham i obserwuję (jak pracuje
silnik, jak wchodzą biegi, sprzęgło, praca zawieszenia).
5. Sprawdzam papiery do auta (czy są wszystkie i w porządku)
6. Jak właściciel twierdzi, że wymienił to czy tamto, to powinny być na to papiery (najlepiej faktura od mechanika na montaż i części) inaczej to można między bajki takie zapewnienia włożyć.
7. Potem jazda do SKP lub ASO i kontrola przez diagnostę lub mechanika (koszt znikomy w stosunku do ceny auta, a może
wiele wyjaśnić).
8. Okazje nie istnieją - jak auto ma być zadbane to musisz za to zapłacić (i tak to wydasz doprowadzając do ładu "igłę z niemiec").

I jak wszystko gra to kupować i cieszyć się jazdą ;).

A i tak wszystkiego nie przewidzisz. Kilka dni temu kupiłem Evo. Pierwszy właściciel, pełna historia, przetrzepany w ASO. Wszystko gra więc podpisujemy umowę. I się okazuje, że jedena z właścicielek auta nie ma przy sobie dowodu osobistego...

Więc przekładam zakup na dzień kolejny by ta osoba mogła dowieźć ten dowód. I na drugi dzień spotykamy się w ASO bo rano padł alternator w aucie... I Pani wymieniła go jeszcze na swój koszt przed zakupem :D.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO