You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #851977 Wysłany: 24 Lut 2020, 17:53; 
 Temat postu: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 24 Lut 2020,
Posty: 1
Cześć,

W moim punto evo 1.2 benzyna w momencie gdy przekroczę 120 km/h i ponad 4 tys obrotów jadąc czysto autostrada czy dtś nagle auto traci moc ledwo reaguje na gaz (daje gaz w podłogę a prędkość spada lub jest stała) pojawia się check engine który gaśnie po chwili, pojawia się trójkąt z wykrzyknikiem oraz komunikat start and stop nieaktywny. Wystarczy zgasić silnik odpalić na nowo i wszystko wraca do normy. Pomocy czego to może być wina ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851998 Wysłany: 27 Lut 2020, 21:11; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
Kosmak, jeśli pojawia się check engine to zapewne zapisał się błąd w body - podpiąć komputer i odczytać czego dotyczy

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854678 Wysłany: 14 Gru 2020, 21:24; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Gru 2020,
Posty: 5
Dzień dobry, ja mam podobny problem w Punto 2012 1,2 8v benzyna. Przy 140-150 zapala się kontrolka check engine a auto traci moc, nie reaguje na gaz. Pomaga uruchomienie silnika na nowo. Wymieniona cewka, świece, przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy. Nie mam pomysłów co dalej. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Dodam jeszcze, że auto nie wypluwa błędów, ew. błąd zapłonu. Auto wpada w drgania na biegu jałowym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854679 Wysłany: 14 Gru 2020, 21:41; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Przechodzi w tryb awaryjny a nie ma błędów? No imo niemożliwe.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854680 Wysłany: 14 Gru 2020, 21:48; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Gru 2020,
Posty: 5
Wypluwa błąd zapłonu, ale cewka i świece wymienione


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854681 Wysłany: 14 Gru 2020, 21:59; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Jaki błąd? kod błędu. Błędów tego typu jest cała masa.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854682 Wysłany: 14 Gru 2020, 22:03; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Gru 2020,
Posty: 5
p0300-98 Przypadkowy misfire - element lub system przegrzany
p0302-98 Misfire w cylindrze 2 - element lub system przegrzany
p0303-98 Misfire w cylindrze 3 - element lub system przegrzany

Z tym, że te błędy były przed wymianą cewki i świec.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854683 Wysłany: 14 Gru 2020, 22:19; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Można by jeszcze wymienić przewody WN, ale szczerze wątpię że to jest to.

Odkręć korek płynu chłodniczego, odpal, kilka razy pogazuj i zobacz czy przypadkiem nie zacznie się mocno poziom podnosić a nawet wylewać.

Wypadające zapłony na 2-3cyl raczej świadczą o wspólnej przyczynie np. uszkodzona uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami.

Jak poziom nie zacznie się podnosić, to wykonałbym pomiar ciśnienia sprężania ;)

[ Dodano: 14 Gru 2020 22:19 ]

Przydałaby się też fotka starych świec.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854684 Wysłany: 14 Gru 2020, 22:20; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Gru 2020,
Posty: 5
Sprawdzę, ale czytałem też o sterowniku silnika, co o tym myślisz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854685 Wysłany: 14 Gru 2020, 22:26; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Nie słyszałem, żeby sterownik tego silnika był częstą usterką.

Ja bym obstawiał cewki, świece, przewody WN, UPG, wiązkę zasilania cewki................. dopiero na końcu zacząłbym się zastanawiać nas sterownikiem.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854686 Wysłany: 14 Gru 2020, 22:36; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 14 Gru 2020,
Posty: 5
Bardzo Ci dziękuję, jeśli to co napisałeś nie da efektów to będę kontynuował temat.

[ Dodano: 14 Gru 2020, 21:36 ]

Tak tylko dopowiem, że straszny syf się zbiera w odmie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854688 Wysłany: 15 Gru 2020, 00:30; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
"Syf" jak to określiłeś może być różny (różnie wyglądać) i może mieć różne przyczyny. Zajrzyj też do korka od oleju i na korek płynu chłodzącego, zobacz czy tam też nie ma "sufu". Jeżeli jest coś a'la masło (tak jest to najczęściej określane) to może być spowodowane częstą jazdą z niedogrzanym silnikiem, albo UPG (uszczelka pod głowicą). Ale skoro masz jeszcze błędy, to raczej będzie to drugie, tak jak ipIV już zasugerował. Jeżeli metoda zasugerowana przez ipIV nic nie wykaże (przegazówki), możesz też zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia (nawet przy niedużym przedmuchu UPG powinno coś pokazać, czyli zmienić kolor płynu)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854760 Wysłany: 21 Gru 2020, 22:23; 
 Temat postu: Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Jak tam coś ruszyło w temacie? Przydałoby się info dla innych czy problem został rozwiązany ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO