You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #852491 Wysłany: 16 Kwi 2020, 23:19; 
 Temat postu: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
Witam szanownych właścicieli kropek . Niestety mój mały zaczyna szwankować. Po przeszukaniu internetów nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie na zimnym silniku falują mu obroty w zakresie 800-1200. Po rozgrzaniu silnik jest spokojny. Silnik to 1.2 8v 60km benzyna . Do dzis zostało wymienione:
Komplet świec NGK
Komplet przewodów WN NGK
Wyczyszczona przepustnica
Wymieniona odma
Wymieniona uszczelka pod przepustnicą
Wymieniony krokowy
Wymieniony tps
Zalany stp do paliwa
Sondy lambda zamienione miejscami.
A problem jak był tak jest... Ręce opadają. Co dalej mogę zrobić by usprawnić mojego kropka? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #852523 Wysłany: 18 Kwi 2020, 21:13; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
rozsadzone cewki zapłonowe

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852524 Wysłany: 18 Kwi 2020, 21:16; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
Ale że jak? Sprawdzałem iskrę tzn odłączałem pojedynczo fajki od cewek i normalnie iskrę dawały.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852527 Wysłany: 19 Kwi 2020, 09:40; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
Wykręć i oglądnij dokładnie czy nie są rozsadzone czasem pęknięcie jest wielkości włosa

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852570 Wysłany: 22 Kwi 2020, 21:53; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
Dziś oglądałem cewki. Cewki nie są rozszadzone, nic nie jest spękane. Gniazda do kabli WN wydają się być w bardzo dobrym stanie. Już mi ręce opadają....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852575 Wysłany: 22 Kwi 2020, 23:04; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
Dawid02718, a do map sensora zaglądałeś ? na początek wystarczy może i wyczyścić, podobne objawy miała narzeczona w takim samym punto, map sensor wyczyszczony i po problemie tylko że tutaj widziałem ze był błąd w ECU właśnie z tego czujnika, sprawdź to u siebie

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852577 Wysłany: 23 Kwi 2020, 09:01; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 729
Pomógł: 36
jeszcze takie coś mi się nasunęło - jakiegoś lewego powietrza nie łapie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852578 Wysłany: 23 Kwi 2020, 10:21; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
A luz zaworowy kiedy był sprawdzany?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852580 Wysłany: 23 Kwi 2020, 11:28; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
W FES nie pokazuje żadnych błędów. Map sensor też był najpierw czyszczony potem wymieniony. Lewego powietrza nie łapie. Wymieniona uszczelka pod przepustnicą dodatkowo osilikonowana. Autko mam od ponad roku. W tym czasie nie były sprawdzane luzy na zaworach. Nie wiem jak dbał o auto poprzedni właściciel ale podejrzewam że nie sprawdzał tego. Jak to sprawdzić? Można samemu? Jeżeli były by to luzy to chyba silnik pracowałby nie równo przez cały czas, bądź byłoby słychać te luzy. A tu jest tak. Silnik odpala się na ssaniu 1200obr przez chwilę jest ok, potem falują 1000 1200, potem falują spadkowo aż uspokaja sie i stoi na 750 obr.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852581 Wysłany: 23 Kwi 2020, 12:23; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Przy zbyt małym luzie zaworowym na zimnym silniku może dochodzić do nie domykania się zaworu na którym jest zbyt mały luz zaworowy, w miarę rozgrzewania silnika luz się zwiększa zawór się domyka i problem znika. Warto sprawdzić, w 1.2 8v jest regulacja na płytkach. Luz sprawdzasz na zimnym silniku po zdjęciu pokrywy zaworów z zachowaniem odpowiednich procedur.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852582 Wysłany: 23 Kwi 2020, 13:16; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
Rozumiem że po zdjeciu pokrywy trzeba wymienić uszczelkę. Co jest jeszcze do tego potrzebne? Blaszki pomiarowe i co dalej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852583 Wysłany: 23 Kwi 2020, 14:10; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Uszczelka może zostać stara jak nie przepuszcza oleju, do tego potrzebujesz szczelinomierza z podziałką min. 0,05 [mm] i podstawowe narzędzia żeby kręcić wałem silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852588 Wysłany: 23 Kwi 2020, 23:10; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
steyr chyba coś poknociłeś metal się rozszerza pod wpływem temperatury to nie trzymający zawór po rozgrzaniu jeszcze bardziej będzie puszczał tak jak by trzonek zaworu po rozgrzaniu jest dłuższy dla tego musi być ten luz zaworowy :hahaha:

[ Dodano: 23 Kwi 2020 22:10 ]


_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852592 Wysłany: 24 Kwi 2020, 10:19; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
cedec1 napisał(a):
steyr chyba coś poknociłeś metal się rozszerza pod wpływem temperatury to nie trzymający zawór po rozgrzaniu jeszcze bardziej będzie puszczał tak jak by trzonek zaworu po rozgrzaniu jest dłuższy dla tego musi być ten luz zaworowy :hahaha:

[ Dodano: 23 Kwi 2020 22:10 ]


Napisz to jeszcze raz poprawnie z przecinkami, bo ciężko zrozumieć co napisałeś. Wiem że są różne gwary/dialekty w różnych rejonach kraju, ale piszemy na ogólnokrajowym forum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852597 Wysłany: 24 Kwi 2020, 18:23; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem :E :E aha i sory za przecinki nie jestem wybitnym polonistą nawet średnio ogarniętym polonistą nie jestem ale nie o to tu na tym forum chodzi

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852606 Wysłany: 25 Kwi 2020, 08:55; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
Czyli co? To nie wina luzów zaworowych? :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852608 Wysłany: 25 Kwi 2020, 10:14; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
cedec1 napisał(a):
Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem...

Wszystko się przecież rozgrzewa (w nierównym tempie i co do wartości), a nie tylko same zawory! Głowica też "pływa" wymiarowo.
Zmiany luzów mogą nie być liniowe (że tylko maleją). Przykład wykresu (OK, to nie Fiat, ale chodzi o zjawisko)...
Image

Więc luzy zaworowe mogą mieć tu swój wkład. Pewnie nie będą jedyną przyczyną problemów (jak pisano wcześniej, może zapłon, czy jakiś czujnik - MAP, temperatura, okablowanie, wtyczki nie łączą). Ale sprawdzić warto (czynność w miarę prosta, płytki do starszych silników rodziny FIRE 8V są łatwo dostępne). Ustawienie rozrządu też przy okazji.
A najpierw, to w ogóle diagnostyka przez OBD2. Była robiona? Kto w roku 2020 nadal nie ma "kabelka"? Wstyd.

Jeszcze raz wypada zweryfikować cewki (dokładniej, nie tylko "na iskrę", że ona "jest" w otwartym powietrzu, bo w silniku nie wiadomo) oraz przepustnicę (ten głupi układ od biegu jałowego, niewypał producenta, wcześniejsze i późniejsze generacje, Punto1 i Grande, nie miały i nie mają tego, bardzo dobrze). Tam chyba płyn chłodniczy idzie do przepustnicy (i coś tam ogrzewa, bimetal, czy czujnik)? Nie miałem Punto2. Może tam jest problem (coś co reaguje na temperaturę nie działa prawidłowo, albo płynu nie ma - zapowietrzony układ)?


Góra
  
 
 
 Post #852617 Wysłany: 26 Kwi 2020, 00:17; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
pmx007p1 napisał(a):
cedec1 napisał(a):
Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem...

Wszystko się przecież rozgrzewa (w nierównym tempie i co do wartości), a nie tylko same zawory! Głowica też "pływa" wymiarowo.
Zmiany luzów mogą nie być liniowe (że tylko maleją). Przykład wykresu (OK, to nie Fiat, ale chodzi o zjawisko)...
Image

Więc luzy zaworowe mogą mieć tu swój wkład. Pewnie nie będą jedyną przyczyną problemów (jak pisano wcześniej, może zapłon, czy jakiś czujnik - MAP, temperatura, okablowanie, wtyczki nie łączą). Ale sprawdzić warto (czynność w miarę prosta, płytki do starszych silników rodziny FIRE 8V są łatwo dostępne). Ustawienie rozrządu też przy okazji.
A najpierw, to w ogóle diagnostyka przez OBD2. Była robiona? Kto w roku 2020 nadal nie ma "kabelka"? Wstyd.

Jeszcze raz wypada zweryfikować cewki (dokładniej, nie tylko "na iskrę", że ona "jest" w otwartym powietrzu, bo w silniku nie wiadomo) oraz przepustnicę (ten głupi układ od biegu jałowego, niewypał producenta, wcześniejsze i późniejsze generacje, Punto1 i Grande, nie miały i nie mają tego, bardzo dobrze). Tam chyba płyn chłodniczy idzie do przepustnicy (i coś tam ogrzewa, bimetal, czy czujnik)? Nie miałem Punto2. Może tam jest problem (coś co reaguje na temperaturę nie działa prawidłowo, albo płynu nie ma - zapowietrzony układ)?

a i owszem ale zawór zawsze więcej pracuje termicznie BO ma kontakt z komorą spalania więc jeżeli głowica ma te 90C to zawór ma o wiele więcej zwłaszcza wydechowy 2 sprawa stal względem aluminium jest bardziej podatna na pracę termiczna dla tego w naszych sinikach musimy miec luzy zaworowe

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852624 Wysłany: 26 Kwi 2020, 14:25; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
cedec1 poczytaj o rozszerzalności cieplnej materiału głowicy jakim jest stop aluminium i o materiale jakim stosowanym na zawory silnikowe tzw. stali zaworowej. Później weź pod uwagę że nie tylko zawór się rozszerza pod wpływem temperatur, jak i wszystkie elementy w głowicy pośredniczące w pracy układu rozrządu silnika. Następnie porównaj sobie wartość luzów zaworowych dla poszczególnych silników w przypadku zimnego silnika i ciepłego silnika. Większość producentów podaje wartości luzów zaworowych dla zimnego silnika, ale są producenci co podają wartość luzów zaworowych dla zimnego i ciepłego silnika. Wtedy widać czarno na białym że wartości dla ciepłego silnika są wyższe od wartości luzów zaworowych dla zimnego silnika. Podpowiem Ci producent w Matizie/Tico podaje wartość luzów zaworowych dla silnika zimnego i ciepłego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852631 Wysłany: 26 Kwi 2020, 23:07; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
steyr brniesz dalej :E :E :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852632 Wysłany: 26 Kwi 2020, 23:38; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
To w końcu te falowanie obrotów na zimnym może być od luzów?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852633 Wysłany: 27 Kwi 2020, 06:08; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Ale czytasz co ludzie piszą, czy tylko obrazki oglądasz? :E
Jak luzy nie były nigdy regulowane, to je wyreguluj. Warto. Będzie jeden temat z głowy.
Inne problemy w silniku (osprzęcie) też pewnie są (coś prostego obstawiam). Szukaj dalej. Działaj (nie gadaj).

cedec1 napisał(a):
steyr brniesz dalej :E :hahaha:

To ty prowokujesz, droczysz się. Weź se zaległy urlop. 8) Kierunek zmian luzów NIE jest tylko w jedną stronę w trakcie rozgrzewania silnika!
Przykład z Matizem sprawdź. Na zimno luzy mniejsze. Na ciepło większe (i dopiero od tego momentu masz ten zapas na wydłużenie zaworów pod obciążeniem w trakcie jazdy). Kolejny powód (jest ich kilka), aby nigdy nie "pałować" zimnego silnika.

W rodzinie Fiata też były silniki, gdzie wartości luzów na zimno też są podejrzanie małe (typu 0,1-0,2 mm). Mało, co?
A dlaczego w innych, ale w sumie podobnych jednostkach jest nagle 0,4-0,5 mm? Bo tak wynika z konstrukcji. Taki jest kierunek zmian (głowica + zawory + inne elementy w rozrządzie dają wypadkowo taki lub inny wynik) i koniec.
Załącznik:
Komentarz do pliku: ZMIANY luzów NIE idą tylko w jednym kierunku (luzy nie zawsze tylko maleją)!!!


Przykład z Punto 1. Luzy na zimno nakazują ustawiać na 0,4-0,5 mm, wydech. Natomiast zawór może urosnąć nawet o 1 mm!
http://fiatpunto.com.pl/post841652.html#p841652
Czyli co, fabryka nie wie co robi i podali w serwisówkach około dwa razy za małą wartość? :roll: Nie. Bo, głowica też "puchnie".


Góra
  
 
 
 Post #852634 Wysłany: 27 Kwi 2020, 06:16; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
https://allegro.pl/oferta/szczelinomier ... e=facebook


Nadadzą się te płytki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852635 Wysłany: 27 Kwi 2020, 06:29; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Tak. Szczelinomierze.
Płytki regulacyjne to później (zależy jakie i czy w ogóle będzie potrzeba).


Ostatnio edytowany przez pmx007p1, 27 Kwi 2020, 06:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
  
 
 
 Post #852636 Wysłany: 27 Kwi 2020, 06:32; 
 Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020,
Posty: 25
To jeszcze plytki? Czyli albo unieruchomić auto na tydzien albo 2 razy ściągać pokrywe?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO