You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 12:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #852669 Wysłany: 27 Kwi 2020, 20:16; 
 Temat postu: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na stałe
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Kwi 2020,
Posty: 12
Witam serdecznie.
Trochę poszperałem i wiem że dezaktywując go np w FES nie idzie odpalić auta potem wogle.
Potem pojawiły się tematy z drutem i omijaniem czujnika na klemie ujemnej ( nie bardzo mi się to podoba)

Ostatnie posty na ten temat pochodzą z 2015 roku :-o
Czy ktoś ogarnął ten temat?
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł

Idzie to ustrojstwo na stałe wyłączyć?

Czy orientuje się ktoś może czy w FES w parametrach : Funkcja STOP&START domyślnie jest : WYŁ ?

dzięki


Góra
 Profil  
 

 
 Post #853796 Wysłany: 25 Sie 2020, 23:23; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Można dezaktywować na stałe.
Czemu nie mogłeś odpalić po dezaktywacji?
Musiałbym u siebie sprawdzić jak to w praktyce jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853799 Wysłany: 25 Sie 2020, 23:52; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Online
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Kwi 2015,
Posty: 314
Pomógł: 2
Podobno tylko w ASO mozna to wyłączyć ale nie na stałe tylko odwrotnie niż jest teraz ,Jeśli chodzi o akumulator kilka dni temu wymieniłem 300 zł a nawet można kupić za 260 .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853800 Wysłany: 26 Sie 2020, 08:30; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
Wgrywasz najnowsze oprogramowanie do body chyba tylko w ASO i tam jest już funkcja że jak wciśniesz raz guzikiem dezaktywację tego systemu to już zapamiętuje ten wybór i nie musisz za każdym razem go dezaktywować. Mam i działa :mrgreen:

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853803 Wysłany: 26 Sie 2020, 20:29; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Kwi 2020,
Posty: 12
Przy okazji dorabiania kluczyka w POL-CAR Poznań , poprosiłem panów o dezaktywacje na stałe.
Otrzymałem odpowiedź że w tym roczniku sie nie da. mam 2011.
Ponoć od 2012 idzie to wyłączyć.
Długo dłubali - widziałem jak grzebali...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853805 Wysłany: 26 Sie 2020, 20:43; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Nie pamiętam jak Mes ale w alfaobd w konfiguracji pojazdu jest zakładka start&stop. i tam można zmienic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853806 Wysłany: 26 Sie 2020, 23:07; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Online
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Kwi 2015,
Posty: 314
Pomógł: 2
Czyli można czy nie ? Skoro można od 2012 to nie evo a pewnie punto 2012 a w evo ? Ktoś na forum to zmieniał pamiętam że był wpis że aso zmieniło to ,właśnie adamcior pisał o tym .Adaś który masz rocznik evo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853808 Wysłany: 27 Sie 2020, 16:26; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
MichalGZ, AKAB, Mam Punto Evo właśnie z 2011r. i się da bo tak mam :D a żebym nie był gołosłowny to jutro wrzucę filmik że działa i że się da :mrgreen:

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853834 Wysłany: 30 Sie 2020, 23:25; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
W alfaobd Evo i 2012 jest jako jeden model.
Tam jest ten sam body


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854971 Wysłany: 17 Sty 2021, 11:56; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 17 Sty 2021,
Posty: 1
Komuś udało się zaktualizować system start&stop w salonie FIATa? Tak by domyślnie był wyłączony, dopiero naciśniecie przycisku go włączało? Dzwoniłem do salonu ADF auto we Wrocławiu oraz GAM Długołęka, niestety powiedzieli mi że nie ma takiej możliwości.

_________________
Punto II 1.2 8v [2001] => Punto Evo 1.4 8v [2010]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854972 Wysłany: 17 Sty 2021, 16:10; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Online
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Kwi 2015,
Posty: 314
Pomógł: 2
adamcior w którym aso zmieniałeś ten start & stop ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854973 Wysłany: 17 Sty 2021, 16:16; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
piotr240, AKAB,
Nie wiem czy aktualizacja S&S ale miałem aktualizowane oprogramowanie body komputera do najnowszego ale jaka ta wersja to nie wiem przy okazji innej usterki. Odpalam samochód, zaznaczam dezaktywację S&S i już pamięta na stałe, nie trzeba dezaktywować kolejnym razem. Zapomniałem dodać filmik, ale dodam może dzisiaj

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854974 Wysłany: 17 Sty 2021, 16:50; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 827
Pomógł: 47
MichalGZ napisał(a):
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł



Tak tylko dodam, dla ludzi którzy chcą wyłączyć start/stop żeby założyć tańszego "kwasiaka" w miejscu EFB, że nie tylko są tam zamontowane aku EFB ze względu na częstsze uruchamiania i gaszenie silnika, ale też dlatego, że proces ładowania wygląda inaczej. Bo niekoniecznie akumulator musi być ładowany non-stop takim samym prądem (upraszczając, tak mniej więcej wygląda to bez start/stopu), ale w pewnych warunkach (jak na przykład hamowanie silnikiem) akumulator może być dużo bardziej obciążony w samochodach z s/s (duży "prąd" ładowania w krótkim czasie) w celu mocniejszego "podładowania" go. Więc nawet jeśli nie korzysta się z "dobrodziejstw" star/stop, to i tak nie powinno się zmieniać akumulatora EFB na zwykły.

Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


Ot taka informacja dla ciekawskich ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854987 Wysłany: 20 Sty 2021, 16:28; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
Jachaś napisał(a):
Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


No nie, moje PE ładuje aku tradycyjnie - stałym napięciem 14,4V o ile alternator daje radę takie utrzymać w zależności od obciążenia instalacji elektrycznej. Za to w Fieście jest "inteligentne" ładowanie. Napięcie od 12,6V do ponad 15. Ale nawet z inteligentnym ładowaniem można dać zwykły aku, byle nie był to najtańszy z najtańszych Sb/Sb. Trzeba kupić Sb/Ca lub Ca/Ca - można je ładować dużo powyżej 14,4V ;)

Jak ktoś nie używa S&S w punto to można bez problemu dać zwykły aku... ale to żadna oszczędność, bo EFB wytrzyma kilka razy dłużej ;) EFB to zwykły aku z płynnym elektrolitem wykonany solidniej i tyle. Ceny EFB w obudowie L2 (242x170x190) to ok 360zł. OE był montowany Exide, czyli Exide EL600 czy Centra CL600 - to te same aku. Zwykły aku w tym gabarycie jest raptem 100zł tańszy. Nie ma sensu, lepiej dorzucić 100 i mieć EFB.... no chyba ze ktoś szuka budżetowych na 2 lata :E Ale to też nie ma sensu.


Przykład moje PE:

2 lata eksploatacji, pół roku stał na sprzedaż, 6 lat eksploatacji i dalej działał, w 2017 przy -20*C odpalał na dotyk. Przed 9 zimą go wymieniłem już profilaktycznie żeby nie mieć niespodzianki, ale działał dobrze. Jak będę miał chwilę to znajdę go po 2 latach leżakowania i go przebadam - zobaczymy czy jeszcze żyje i czy da się jeszcze coś z niego wycisnąć :E

Zakupiłem taki sam EFB, mimo że z S&S nie korzystam. W HGT jak zdechnie aku to też kupię EFB, mimo że nie trzeba.


Wracając do Fiesty, to "inteligentne" ładowanie wygląda to mniej więcej tak:

Jeżeli komp w oparciu o IBS uzna aku za naładowany to:

Wolne obroty 12,6, jazda 12,6, hamowanie silnikiem 14,4-14,8.
Włączone światła mijania i inne energochłonne światła: 13,2V (zapewne żeby skompensować spadki napięcia na przewodach). (hamowanie silnikiem j/w)
Mocne odbiorniki, jak grzanie szyby: 14,4, hamowanie silnikiem j/w.

Jeżeli aku jest niedoładowany, to 14,5V zawsze za wyjątkiem hamowania silnikiem -> 14,8V.

Jeżeli aku ledwo zipie i jest zajechany, to praktycznie non stop 15,2-15,5V.

[ Dodano: 20 Sty 2021 16:28 ]

ipIV napisał(a):
Przed 9 zimą go wymieniłem już profilaktycznie żeby nie mieć niespodzianki, ale działał dobrze. Jak będę miał chwilę to znajdę go po 2 latach leżakowania i go przebadam - zobaczymy czy jeszcze żyje i czy da się jeszcze coś z niego wycisnąć


No to nie przeżył ;) 3,5V :E skrajne cele spuchnięte. Trup. Idealny kandydat na oddanie w sklepie przy zakupie nowego ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855033 Wysłany: 21 Sty 2021, 07:50; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 06 Gru 2010,
Posty: 565
Pomógł: 3
MichalGZ napisał(a):
poprosiłem panów o dezaktywacje na stałe.
Otrzymałem odpowiedź że w tym roczniku sie nie da. mam 2011.
Ponoć od 2012 idzie to wyłączyć.

Da się wyłączyć :!: , panowie - '' fachowcy '' widać są słabo zorientowani , ja też mam rocznik 2011 i ten sam silnik jak Ty i wyłączyć na stałe się dało , zabiegu dezaktywacji dokonali panowie z ASO Fiat Kielce .

_________________
GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland
http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857555 Wysłany: 26 Lis 2021, 11:26; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 148
Pomógł: 5
Jachaś napisał(a):
MichalGZ napisał(a):
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł



Tak tylko dodam, dla ludzi którzy chcą wyłączyć start/stop żeby założyć tańszego "kwasiaka" w miejscu EFB, że nie tylko są tam zamontowane aku EFB ze względu na częstsze uruchamiania i gaszenie silnika, ale też dlatego, że proces ładowania wygląda inaczej. Bo niekoniecznie akumulator musi być ładowany non-stop takim samym prądem (upraszczając, tak mniej więcej wygląda to bez start/stopu), ale w pewnych warunkach (jak na przykład hamowanie silnikiem) akumulator może być dużo bardziej obciążony w samochodach z s/s (duży "prąd" ładowania w krótkim czasie) w celu mocniejszego "podładowania" go. Więc nawet jeśli nie korzysta się z "dobrodziejstw" star/stop, to i tak nie powinno się zmieniać akumulatora EFB na zwykły.

Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


Ot taka informacja dla ciekawskich ;)


Mnie starzy mechanicy uczyli, że im częściej silnik się odpala tym szybciej się go później wymienia :D więc akumulator akumulatorem, ale bardziej mi zależało na tym żeby niepotrzebnie nie zacierać silnika częstym gaszeniem/odpalaniem. Co prawda robiłem to w Dusterze, ale tam zrobił mi to diagnosta w zwykłym warsztacie uniwersalnym komputerem, nie wiem jakim.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857589 Wysłany: 28 Lis 2021, 19:53; 
 Temat postu: Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
MichalGZ napisał(a):
Witam serdecznie.
Trochę poszperałem i wiem że dezaktywując go np w FES nie idzie odpalić auta potem wogle.
Potem pojawiły się tematy z drutem i omijaniem czujnika na klemie ujemnej ( nie bardzo mi się to podoba)

Ostatnie posty na ten temat pochodzą z 2015 roku :-o
Czy ktoś ogarnął ten temat?
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł

Idzie to ustrojstwo na stałe wyłączyć?

Czy orientuje się ktoś może czy w FES w parametrach : Funkcja STOP&START domyślnie jest : WYŁ ?

dzięki



na jakims anglojezycznym forum wyczytałem że przekażnik sterujący rozrusznikiem, jest sterowany przez inny przekażnik od S/S i wyłaczenie tego układu w bodykompie powoduje brak sterowania tego przekażnika, dla upartych mozna zmostkować styki tego przekaznika, niemniej bez zobaczenia schematu to bym tego nie ruszął.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO