You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854366 Wysłany: 12 Lis 2020, 02:32; 
 Temat postu: Test opon zimowych 2020
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Które opony zimowe warto kupić? Sprawdzamy 51 modeli

- "Zakup opon zimowych wiąże się z niemałym ryzykiem. Na rynku jest coraz więcej opon różnych marek, ale nie wszystkie są wystarczająco bezpieczne. Sprawdziliśmy, które naprawdę warto kupić.
Wszystkie modele opon przechodzą na początek „próbę bezpieczeństwa” obejmującą hamowanie na mokrej drodze – te, które nie radzą sobie już tutaj, od razu są dyskwalifikowane. Kolejne sito do przejścia to próba hamowania na śniegu – tylko 20 modeli z najniższą sumą dróg hamowania na mokrej nawierzchni i na śniegu przechodzi do kolejnych etapów testu, pozostałe i tak nie miałyby szans na miejsce na podium, szkoda więc tracić na nie czasu."

Test opon zimowych 2020 – podsumowanie wyników:

Image
Image

- Więcej :arrow: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... eV6QTCLr6c

[ Dodano: 12 Lis 2020 01:32 ]

Test opon zimowych 2020


Przeprowadzenie profesjonalnych testów opon to dla redakcji tygodnika Motor wieloletnia tradycja. Pomimo utrudnień związanych z pandemią udało się zorganizować i przeprowadzić wymagające próby (w szwajcarskich Alpach i ośrodku badawczym w Niemczech). Testowaliśmy 8 opon w rozmiarze 205/55 R16. Różne testy dotyczyły jazdy po suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni.

Poniżej wyniki testu, wg zajętego miejsca:

1. Bridgestone Blizzak LM005 – Nowość japońskiego koncernu notuje bardzo udany debiut. Zasłużenie zwycięża tegoroczny test. Opona deklasuje rywali na suchej i mokrej nawierzchni. Na śniegu jest niewiele gorsza – w zimowych warunkach radzi sobie bardzo dobrze. Zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Jest przy tym energooszczędna.
2. Goodyear Ultra Grip 9+ - Najnowszy Goodyear zdaje egzamin z bardzo dobrym wynikiem. Ze zwycięzcą testu wygrywa na śniegu, a w pozostałych warunkach jedynie nieznacznie mu ustępuje. Bardzo dobrze zbilansowana opona zapewniająca pewne prowadzenie na wszystkich rodzajach nawierzchni. Dodatkowym atutem produktu jest przystępna cena.
3. Michelin Alpin 6 – Michelin Alpin 6 uzyskuje bardzo dobre wyniki w konkurencjach na śniegu. Na suchej i mokrej nawierzchni praktycznie nie odstaje od zajmujących wyższe lokaty konkurentów. Zapewnia przewidywalne prowadzenie we wszystkich warunkach i wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Jest przy tym cicha i komfortowa.
4. Dunlop Winter Sport 5 – Dunlop Winter Sport 5 zasłużenie zajmuje wysoką – czwartą lokatę. To przykład dobrze zbilansowanej opony, która co prawda nie zwyciężyła w żadnej konkurencji w teście, ale we wszystkich uzyskała porównywalne wyniki na dobrym poziomie. Zapewnia wysoką precyzję prowadzenia na różnych rodzajach nawierzchni.
5. Maxxis Premitra Snow WP6 – Dobry wynik punktowy Maxxisa potwierdza stały rozwój tego producenta. Premitra Snow WP6 w większości konkurencji testowych utrzymuje się w połowie stawki. Jest najcichszą oponą w tegorocznym zestawieniu. Ma najwyższe opory toczenia. Słabym punktem Maxxisa jest cena – tylko 17 zł niższa od Goodyeara.
6. Nokian WR Snowproof – Szósta lokata nowego Nokiana jest sporym rozczarowaniem. Fińska opona wypada dobrze na śniegu i suchym asfalcie. Najwięcej punktów traci na mokrej nawierzchni. WR Sonwproof jest cichy i ma niskie opory toczenia. Pomimo dalszej lokaty w testowej tabeli nie można powiedzieć, by nowy Nokian nie był bezpieczny. We wszystkich konkurencjach zapewnia wymagany poziom.
7. Dębica Frigo HP2 – Dębica przyzwyczaiła do dobrych wyników na śniegu. Nie inaczej jest w tym roku – polska opona uzyskuje w zimowych warunkach rezultat na poziomie ogumienia klasy premium. Na suchej i mokrej nawierzchni odstaje od konkurentów, ale w tych warunkach zachowuje margines bezpieczeństwa. Jej niewątpliwymi atutami są popularność oraz niska cena.
8. Imperial Snowdragon UHP – Chiński Imperial imponuje ceną – jest ponad dwukrotnie tańszy od ogumienia klasy premium. Na suchej nawierzchni zwycięża próbę jazdy sportowej i dobrze wypada w hamowaniu. I tu koniec. W większości pozostałych konkurencji zamyka zestawienie z wynikami wyraźnie odstającymi od stawki. Właściwości na śniegu i na mokro są na granicy akceptowalności.

Podsumowanie
Test wygrywa najnowszy produkt Bridgestone’a. Opona jest dobra na śniegu, a na suchym i mokrym asfalcie nie ma sobie równych. Wysoko plasuje się Maxxis, jednak jego cena nie jest atrakcyjna. Propozycją dla oszczędnych może być Dębica – jest droższa od chińskiego Imperiala, jednak bezpieczniejsza na śniegu i mokrym asfalcie.


- źródło: Motor

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO