|
Obecny czas: 12 Maj 2025, 07:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BogdanK |
#854367 Wysłany:
31 Paź 2020, 00:50; Temat postu: Test opon całorocznych – 2020-2021 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Test opon całorocznych – 2020-2021
Opony całoroczne mają zapewniać bezpieczeństwo niezależnie od pogody i warunków na drodze. Czy rzeczywiście to robią? Do testu wybraliśmy 32 modele opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 V. Egzemplarze przeznaczone do prób zostały kupione anonimowo z ogólnodostępnych źródeł. Do rundy finałowej zakwalifikowaliśmy tylko te opony, które uzyskały dobre wyniki w próbach hamowania ze 100 km/h na suchej i mokrej nawierzchni. Próby związane z pomiarami zużycia zostały wykonane przez inżynierów niemieckiego towarzystwa IFV (Ingenieurgesellschaft fur Fahrversuche).
Poniżej wyniki końcowe testu, wg zajętego miejsca:
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (wzorowa, zwycięzca testu) 2. Vredestein Quatrac (wzorowa) 3. Continental AllSeason Contact (wzorowa) 4. Michelin Cross Climate + (wzorowa) 5. Falken EuroAll Season AS 210 (wzorowa) 6. Firestone Multiseason Gen 02 7. Hankook Kinergy 4S 8. Kleber Quadraxer 2 9. BF Goodrich G-Grip All Season2 10. Bridgestone Weather Control A005 Evo 11. Nexen N’blue 4Season 12. Pirelli Cinturato All Season SF 13. Kumho Solus 4S HA32 14. Maxxis Premitra All Season AP3
Nowości marek Cooper i Nokian Od momentu anonimowego zakupu opon do końca testu mija sporo czasu, nie mamy więc możliwości dodania do testów opon, które pojawiają się na rynku chwilę przed publikacją – takich jak m.in. Cooper Discoverer All Season czy Nokian Seasonproof. Ich producenci obiecują znaczną poprawę parametrów w porównaniu z wcześniej oferowanymi modelami. Sprawdzimy je za rok.
Naszym zdaniem Opony całoroczne z prawdziwego zdarzenia w większości prób zimowych uzyskują wyniki zbliżone do zimówek, a w próbach na suchej i mokrej drodze mogą zwykle konkurować z oponami letnimi. Oczywiście, w przypadku kiedy nie ma miejsca na najmniejsze kompromisy, np. w autach o wysokich osiągach lub masie, albo tam, gdzie występują trudne warunki drogowe, nadal zalecamy korzystanie z opon sezonowych.
- źródło: AŚ
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|