You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 

Obecny czas: 15 Maj 2021, 01:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość

Post #855759 Wysłany: 31 Mar 2021, 15:49; 
 Temat postu: przeciągnięty interwał olejowy - potencjalne skutki
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Witam, rozglądam się za samochodem i zastanawiam się nad kupnem chevroleta cruze. Niestety właśnie odkryłem (na podstawie zdjęcia książki serwisowej), że ktoś przeciągnął interwał olejowy - przez 22 mies. przejechał około 45 kkm... Nie znam się na tym, ale z tego co słyszałem nawet podwojenie interwałów z 15 do 30 kkm już jest szkodliwe, a komuś się udało wykonać jego potrojenie :shock:
Moje PYTANIE brzmi: co mogło się stać? Przytarcie panewek? Czym to może skutkować - zatarciem silnika? Silnik to ECO-TEC 1.6.
Pierwsza wymiana oleju odbyła się po ok. 16 kkm, ostatnia po ok. 23 kkm, czyli tylko jeden, środkowy serwis został przeciągnięty - niestety znacznie. Całościowo samochód przejechał ok. 100 kkm. Ryzykować czy lepiej odpuścić? Z góry dzięki za rady i opinie.

Post #855762 Wysłany: 31 Mar 2021, 19:02; 
 Temat postu: Re: przeciągnięty interwał olejowy - potencjalne skutki
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
redot, oleje long life istnieją tylko z nazwy, po czasie już taki olej nie spełnia swojego zadania. Jeśli ktoś tak rzadko wymieniał to można się domyślać jak dbał o samochód... Osobiście bym odpuścił taki samochód.

Post #855789 Wysłany: 23 Kwi 2021, 23:46; 
 Temat postu: Re: przeciągnięty interwał olejowy - potencjalne skutki
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Województwo: mazowieckie [W]