You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 08:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #856323 Wysłany: 14 Cze 2021, 15:30; 
 Temat postu: Przestawiony rozrząd
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Maj 2018,
Posty: 3
Witam,
jestem posiadaczem punto 1.2 60KM 8v 2006. Wziąłem się za 1szy wyciek - spod uszczelniacza wału. I problemy zaczęły się przy zdejmowaniu rozrządu. Otóż nie ma żadnych znaków na silniku. Żadnych, serio. Ani na wale ani na rozrządzie. Zrobiłem sobie swoje znaki ale niestety zostały zmyte nieświadomie przez osobę która chciała "pomóc". Złożyłem wszystko do kupy, zakręciłem wałem - wszystko ok. No to odpalam. Auto odpaliło, do czasu aż nie dodałem gazu było ok, musnąłem delikatnie gaz i zaczęło walić powietrzem przez przepustnice i szarpać autem aż w końcu ciężko było go odpalić ale żadnego checka nie ma.

Rozrząd przestawiony, zamówiłem blokady które wkłada się do wałka rozrządu pod pokrywą zaworów. Znalazłem też w pokrywie sprzęgła koło pasowe z nacięciem i będę je ustawiać na 0 stopni. Na co trzeba zwrócić uwagę przy korekcji przestawionego rozrządu? Bo wiadomo że obroty wału nie są równe obrotom wału rozrządu.

I druga sprawa to że koło zębate wałka rozrządu posiada klin który jest mniejszy od otworu na wale, przez co ma luz podczas zakładania i nie wiadomo w jakiej pozycji było i dodatkowo klin na tym drugim kole na wale się urwał. Nie mam już nerwów do tego. Ktoś miał taki problem albo wie jak wyjść z tego problemu? Robiłem już rozrząd w peugotach na 2 wałkach rozrządu i nigdy nie było takich problemów. Wydawało się że punto to będzie banał bo jeden wałek a tutaj takie niespodzianki że mam ochotę wziąć młota i przerobić te technologię na żyletki. Nie wiem już w końcu czy źle go ustawiłem, czy za słabo napinacz był. Znaki na nowym pasku są trzy, dwa niby pasują ale ten trzeci nie pasuje do niczego. Na starym pasku znaków wgl nie było. Jak z tego wyjść? Proszę o pomoc...

ps. blokadę rozrządu i nowe koło z klinem będę miał w środę.

Załącznik:
Komentarz do pliku: Do tego ustawie wał korbowy


Załącznik:
Komentarz do pliku: Na początku myślałem że to jest znak, ale przy ustawieniu w takiej pozycji dół się nie pokrywał z niczym.


Załącznik:
Komentarz do pliku: To jest koło z wału korbowego w którym urwał mi się klin. Jest znak na nim ale na bloku nie ma dlatego dół ustawiam do okienka w skrzyni biegów.


Załącznik:
Komentarz do pliku: Tutaj tak wygląda otwór na klin. Mogłoby go nie być bo i tak różnicy nie ma przy o wiele mniejszym klinie.



Góra
 Profil  
 

 
 Post #856330 Wysłany: 15 Cze 2021, 21:19; 
 Temat postu: Re: Przestawiony rozrząd
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Takie samo nacięcie masz na obydwu kołach. Na górnym kole znacznik jest na głowicy. Wyżej niż pokazuje zdjęcie prawie poziomo ( godz. 9 ) Tłok powinien znajdować się w GMP. Znak 0 lub wykręć świecę z pierwszego cylindra i ustaw tłok. Powinno być również nacięcie. Ważne, aby koło pasowe nałożyć na dolne koło zębate na malutki kołek. Inaczej nie odpalisz silnika.
Ode mnie. Zawsze zaznacz sobie własne znaczniki, a w takich silnikach nie będzie problemu z ustawieniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856336 Wysłany: 16 Cze 2021, 20:01; 
 Temat postu: Re: Przestawiony rozrząd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
czech22 napisał(a):
Ważne, aby koło pasowe nałożyć na dolne koło zębate na malutki kołek. Inaczej nie odpalisz silnika.


Dlatego koło pasowe paska rozrządu wału korbowego musi być tak założone jakby miało klin. Dlatego najlepiej kupić nowe koło pasowe paska rozrządu.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO