You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #856408 Wysłany: 27 Cze 2021, 15:37; 
 Temat postu: Centralny zamek na pilot - GP od 2009
Offline
Forumowicz

Imię: grześ
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Sty 2014,
Posty: 4
Witam.
Opiszę krótko jak niewielkim kosztem zamontować sterownik zdalnego sterowania centralnym zamkiem w GP po 2009r.
Na wstępie napiszę, wiem iż jest wiele tematów, wątków, poruszanych na ten temat w tym forum lecz są to informacje albo niepełne, albo dotyczą innych roczników GP (gdzie różnią się one chociażby kolorem wiązki przewodów) albo są pomieszane techniki łączenia. Nie mniej postaram się to ujednolicić i scalić w jedną kupę. Większość u mnie jest sterowana za pomocą masy.
A więc:
1.Sterownik na który się zdecydowałem to RTX SE2D --> https://allegro.pl/oferta/sterowanie-na ... ODRiODU%3D (prosty, z podstawowymi funkcjami które mnie interesowały).
2. Zdecydowałem się nie lutować za dużo w oryginalnej wiązce samochodowej, w zamian za to zastosowałem złączki (wiem jest zabawa w zarabianie tego ale na dzień dzisiejszy uznałem to za lepsze wyjście, co do trwałości, wyjdzie w praniu) końcówki oczkowe i przejściówkę, linki poniżej:
https://www.tme.eu/pl/details/bm00225/k ... gK8k_D_BwE
https://allegro.pl/oferta/szybkozlaczki ... OTU2OTM%3D
https://allegro.pl/oferta/4x-przejsciow ... Njc0YTM%3D
3. Potrzebny jest rezystor 470 Ohm.
4. I tyle.

Działanie:
1. Rozbieramy wszystkie plastiki w okolicy otwierania maski, progu po stronie kierowcy oraz zapewniamy sobie dostęp do skrzynki bezpieczników pod kierownicą.
2. Poszukiwanie odpowiedniej wiązki:
a) centralny zamek, w GP po 2009r zmienia się troszkę kolorystyka kabli, jeśli chodzi o CZ otwieranie jest to kolor kabelka purpurowo-biały (informacyjnie) a zamykanie purpurowo-czerwony (oba są w wiązce idącej do drzwi kierowcy i tylko purpurowo-czerwony będzie używany).
b) kierunkowskazy, trzeba było zidentyfikować kolorystykę poprzez wymontowanie świateł tylnych, a więc idąc na skróty, znajdziemy je pod bezpiecznikami, wychodzą z bordowej wielopinowej wtyczki, kolory: turkusowo-biały oraz turkusowo-czarny albo taki ciemno zielony, facet zdecydowanie ma nie po drodze z kolorami (odpowiednio lewe i prawe kierunkowskazy)
c) klapa bagażnika, tutaj pojawia się problem ponieważ musimy się dostać do przycisków konsoli środkowej, w tym celu wyjmujemy radio wypinamy je całkowicie, odkręcamy śruby z ramki radia (śrubokręt torx) i wyjmujemy w całości panel górny razem z ramką nawiewu. Mamy tam jedyną wtyczkę w której lokalizujemy na pierwszym pinie kabelek biało-pomarańczowy.
d) zasilanie, potrzeba nam stałego 12V, także ja użyłem podanej powyżej przejściówki do skrzynki bezpieczników (tzw.baypass) i wpiąłem się pod zasilanie oświetlenia wnętrza pojazdu (drugi bezpiecznik od góry w lewym rzędzie)
e) masa, użyłem do tego końcówek oczkowych które wymagają zarobienia na kablu a wpiąłem się w śrubę w progu gdzie już fabrycznie jedna masa była wpięta.
INFO. Jeśli chcemy mieć pewność odnośnie prawidłowości zlokalizowanych kabli (głownie CZ i klapy), przy zamkniętych wszystkich drzwiach, delikatnie "nakuwałem" kabelki sondą z mojego miernika a drugi koniec był wpięty do masy. Przy nakłuciu purpurowo-białego powinno otworzyć drzwi, przy purpurowo-czerwonym powinno zamknąć drzwi i z panelu środkowego nawet przy odpiętej tam wtyczce powinno otworzyć klapę.
3. Łączenie:
a) CZ. Tu wykorzystujemy tylko kabelek purpurowo-czerwony (zamykanie) z samochodu, a w centralce RTX mamy dwa kabelki (otwieranie i zamykanie) na kabelku otwierania musimy przylutować rezystor 470 Ohm, kabelek zamykania pozostaje bez zmian. Oba kabelki z centralki z zastosowaniem szybko złączki (poprzez ich wcześniejsze zarobienie) wpinamy w kabelek wiązki samochodowej purpurowo-czerwony.
b) kierunkowskazy, ze sterownika używamy dwóch kabelków obojętnie który wpinamy, jeden w ciemnozielony-biały drugi w ciemnozielony-czarny (przy bordowej wtyczce pod bezpiecznikami)
c) klapa bagażnika z centralki mamy jeden kabelek i wpinamy go w kabelek z naszej instalacji w panelu środkowym samochodu. Warto wydłużyć ten kabelek ponieważ ten który mamy w centralce jest za krótki
d) masa stworzyłem z centralki dwie masy, tutaj możliwość montażu swobodna
e) na koniec zasilanie, jak wyżej bez zbędnych komplikacji. (najważniejsze!! trzeba użyć innego bezpiecznika niż 5A który jest w zestawie, ja zmieniłem na 10A ponieważ 5A przepala).
4. Na koniec, w komorze bezpieczników, umieszczamy sam sterownik aby się nie ruszał był stabilny, antenę z centralki staramy się aby nie dotykała metalowych części.
5. Testy, oczywiście przy zamkniętych drzwiach.
6. I tyle, mam nadzieję że pomogłem. :)
Jeśli społeczność tego forum uzna poradnik za zbędny oczywiście zostanie on usunięty.
Na koniec parę zdjęć:


Załączniki:
Komentarz do pliku: 4

Komentarz do pliku: 3

Komentarz do pliku: 2

Komentarz do pliku: 1

Góra
 Profil  
 

 
 Post #857209 Wysłany: 16 Paź 2021, 15:52; 
 Temat postu: Re: Centralny zamek na pilot - GP od 2009
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Fajny poradnik 8)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO