You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #857083 Wysłany: 30 Wrz 2021, 10:54; 
 Temat postu: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 30 Wrz 2021,
Posty: 5
Witajcie. Evo na gazie. Problem z odpalaniem na zimnym. Wymienione świece, kable, komputer. (Wcześniej wypadały dwa cylindry) wymieniony czujnik stukowy. Na kompie dalej błąd stukowego. Wytryski przeczyszczone dodatkiem do benzyny. Dalej problem z paleniem. Po podaniu samostartu pali. Co prawda trzeba to powtórzyć ze dwa trzy razy. Gdzie szukać przyczyny?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #857087 Wysłany: 30 Wrz 2021, 16:47; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
Powoli, po kolei i po polsku, bo mało co zrozumiałem.

Z opisu tego co napisałeś masz PEvo 1.2 8v z instalacją LPG. Jest problem z uruchamianiem na zimnym silniku. Wspominasz coś o błędach. Jakie dokładnie są to błędy? Bo "stukowego" i "wcześniej wypadały dwa cylindry" dużo nie mówi. Wspominasz o wymianie świec, kabli (domyślam się że chodzi o zapłonowe) i komputer (sterownik silnika zapewne) . Z jakiego powodu wymieniałeś sterownik silnika? Ktoś ci zdiagnozował uszkodzenie sterownika i go wymieniłeś czy jak?


Rozumiem też że problem występuje jedynie na zimnym silniku i po rozgrzaniu wszelkie usterki ustają i działa prawidłowo (nie wypadają zapłony, nie szarpie silnikiem, dynamika jest, itd.) ?

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857091 Wysłany: 30 Wrz 2021, 22:01; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
zakręć zawór na butli i wtedy spróbuj


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857093 Wysłany: 30 Wrz 2021, 23:37; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 30 Wrz 2021,
Posty: 5
Napisałem to co mi powiedział mechanik.

Problemy które występowały to: w czasie jazdy "wypadały" dwa cylindry, raptownie spadała moc. Po przekręceniu kluczyka i ponownym włączeniu moc silnika powracała.


Sterownik czyli komputer silnika został wymieniony po wyeliminowaniu problemu ze świecami i kablami zapłonowymi.
Teraz czyli po dwóch dniach od zamontowania komputera nie zauważyłem spadku mocy czyli chyba problem z wypadaniem cylindrów został załatwiony.
W dalszym ciągu jest istotne utrudnienie czyli brak palenia na zimnym silniku. Odpadła na samostarcie od "strzała"

[ Dodano: 30 Wrz 2021, 23:37 ]

Rano sprawdzę przy zakręconym dopływie gazu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857095 Wysłany: 01 Paź 2021, 09:56; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
masz wieczorem zakręcić, wypalić gaz i rano próbować odpalić, jeżeli rano zakręcisz i później będziesz próbował odpalić to to nie ma sensu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857096 Wysłany: 01 Paź 2021, 16:05; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 30 Wrz 2021,
Posty: 5
Faktycznie po zakręceniu zaworu przy butli zapalił.

Co w takim układzie?

[ Dodano: 01 Paź 2021, 16:05 ]

Faktycznie po zakręceniu zaworu przy butli zapalił.

Co w takim układzie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857097 Wysłany: 01 Paź 2021, 16:43; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
naprawić instalację lpg, gdzieś ci upuszcza gaz do dolotu, może reduktor, może wtryski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857098 Wysłany: 01 Paź 2021, 21:06; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 30 Wrz 2021,
Posty: 5
Jak sprawdzić który z tych dwóch elementów szwankuje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857099 Wysłany: 02 Paź 2021, 06:36; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
reduktor - po zgaszeniu silnika wieczorem odłączyć podciśnienie, rano dołączyć i próbować odpalić silnik, ale najpierw muszisz byc pewny że wtryski nie są dziurawe, więc zacznij od wtrysków
wtryski - trzeba wymontować, podać na wlot ciśnienie (może być zwykłe powietrze) około 2 - 3 Bary i sprawdzać który upuszcza, płynne mydło się przyda, nałożysz na wylot i będziesz widział czy robią się bańki ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857106 Wysłany: 03 Paź 2021, 00:10; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 30 Wrz 2021,
Posty: 5
Errata: wieczorem zakręciłem zawór gazu, wyjeździłem aż do przełączenia na benzynę. Niestety rano na zimnym silniku zero palenia. Zapalił łatwo od samostartu. Przypomnę: wymieniony sterownik silnika, kable zapłonowe, świece.
Czy dobrze sądzę , że jedynym elementem który może być uszkodzony to wtryskiwacze benzyny?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859994 Wysłany: 28 Lut 2023, 23:58; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
Proszę o opinię, czy pokazane zdjęcie oscylogramu czujnika wałka rozrządu (żółty kolor linii) i wału korbowego (fioletowy kolor linii) są właściwe i ustawione prawidłowo w czasie?
Pytam, bo GP nie chce odpalić pomimo tego że jest iskra na świecach, dochodzi pali do wtryskiwaczy.
Rozrusznik kręci przez około 1,5 sekundy i się wyłącza. Po tym włącza się wentylator. Oprócz błędu wentylatora i klimatyzacji, której nie ma) Mes nie pokazuje błędów.
Może te oscylogramy coś podpowiedzą?[img]C:\Users\niuto\Desktop\CAM-\CAMshaft-20221222[/img]


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #859996 Wysłany: 01 Mar 2023, 18:20; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
A nie masz problemu z masą na podłużnicy może?

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859998 Wysłany: 01 Mar 2023, 21:32; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
Nie mam, bo na wszelki wypadek podłączyłem 2 dodatkowe przewody masowe. Problem tkwi chyba w czymś innym. Na zdjęciu widać obecne błędy - fizycznie brak klimy w samochodzie. Wentylator uruchamia się po uruchomieniu i samoczynnym przerwaniu pracy rozrusznika i obraca się kilka minut. W tym czasie silnik jest zimny, bo nie był uruchomiony.


Załączniki:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860000 Wysłany: 01 Mar 2023, 22:03; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
Jak zachowują się w tym czasie przekaźniki od wentylatora i rozrusznika? Wiązka od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników i przekaźników jest ok?

W jakich sterownikach pojawiają się błędy ze zdjęcia? Czy kiedy wentylatory pracują, można nawiązać komunikację ze sterownikiem silnika?

Jaki rocznik twojego punto?

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860001 Wysłany: 02 Mar 2023, 09:18; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 509
Pomógł: 8
Ale od początku może... :roll:

Co było ostatnio robione w samochodzie, że tak "nagle" sam z siebie przestał odpalać?
Jak rozrząd, to sprawdzamy blokadami, czy pasują (a nie popisy z oscyloskopem, fajna opcja, ale to na później - i wątpię, że ktoś tu ma wzorcowe przebiegi).
Jak grzebanie w FES/MES, to pokaż błędy modułu ECU (jeśli są) oraz parametry silnika (a nie jakiś moduł od klimy i jego błędy, po co nam to), podstawowe typu MAP sensor oraz temperatura powietrza i chłodziwa, które to decydują o rozruchu (dawki paliwa itd.). Ogólnie, czy parametry mają sens fizyczny, czy gdzieś są bzdury.
Można też przejrzeć moduły CAN, ile i jakie są obecne (skąd ta nie istniejąca klima). Moduł "Body" chyba.

Korozja elektryki to wada modelu - oprócz masy głównej do sprawdzenia (albo od razu bez gadania konserwacja "na tłusto") skrzynka bezpieczników/przekaźników. Przy okazji podładować akumulator (profilaktyka, zima jest).

Na koniec wisienka na torcie, czyli według danych z profilu masz LPG...a on jest ZAWSZE pierwszym podejrzanym. Powody elektryczne ("kultura techniczna" montażu instalacji) oraz mieszanka (zalewanie dolotu gazem, wtedy nie opalisz), albo coś z podciśnieniem itp.

Paliwo do wtrysków benzyny "dochodzi", ale czy ciśnienie jest właściwe?

Usterki "komputera" silnika (ECU) się zdarzają, ale to na samym końcu (wtedy często błędów nie ma, bo zdechłe ECU-zombie samo siebie nie diagnozuje).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860017 Wysłany: 04 Mar 2023, 15:34; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 13 Lis 2015,
Posty: 3
pmxoo7pI napisał(a):

podstawowe typu MAP sensor oraz temperatura powietrza i chłodziwa, które to decydują o rozruchu (dawki paliwa itd.). Ogólnie, czy parametry mają sens fizyczny, czy gdzieś są bzdury.


Też bym to sprawdził, u mnie kiedyś komputer widział, że chłodziwo miało około 100'C, wentylator śmigał zaraz po zapłonie. A auto stało całą noc na mrozie wiec to nie było możliwe. Błędu żadnego nie miałem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860020 Wysłany: 05 Mar 2023, 22:27; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
pankot napisał(a):
pmxoo7pI napisał(a):

podstawowe typu MAP sensor oraz temperatura powietrza i chłodziwa, które to decydują o rozruchu (dawki paliwa itd.). Ogólnie, czy parametry mają sens fizyczny, czy gdzieś są bzdury.


Też bym to sprawdził, u mnie kiedyś komputer widział, że chłodziwo miało około 100'C, wentylator śmigał zaraz po zapłonie. A auto stało całą noc na mrozie wiec to nie było możliwe. Błędu żadnego nie miałem


Ok - pmxoo7pI. Dużo się rozpisałaś - i dzięki ci za przejęcie się moim problemem. Nadmieniam, że samochód cały czas stoi w ciepłym garażu i jeden raz odpalił, gdy podłączyłem oscyloskop do czujników wału korbowego i wałka rozrządu. Nie chciałem się popisywać oscyloskopem dla fantazji tylko myślałem, że po moich (wg mojej oceny) wszystkich sprawdzeniach, tylko on mi został do diagnozy, zwłaszcza, że z oscyloskopem 1 raz odpalił.. Niestety ale większość z opisanych tu pytań już wcześniej przerobiłem. No przyznam się, że nie sprawdzałem gnicie wiązki - zwłaszcza tej na podszybiu. Zdjęciami mogę cie zasypać, z których jednoznacznie nie wiele wynika. Kiedyś na początku był błąd czujnika wałka rozrządu ale wcześniej odłączany był akumulator. Po skasowaniu błędów więcej się nie powtarzał. Wymieniałem też ten czujnik - ale błąd nie pojawiał się. Sprawdziłem MAP Sensor z termistorem (temperatura powietrza) wg parametrów czujnika - zadając podciśnienie pompką vacum i mierząc zmieniającą się rezystancję. Tego MAP sensora z termistorem wymieniłem na nowy - bez rezultatu. Błąd z klimą - to chyba zapis w podmienionym sterowniku (wymieniono sterownik ECU, Body, stacyjka). Skrzynka bezpieczników w komorze silnika też była rozbierana - OK. Akumulator wymieniony i doładowywany po kilkukrotnych próbach uruchamiania. Nie chcę tu zaśmiecać forum zdjęciami ale jeśli chcesz nadal mi pomóc mogę ci podesłać wszystko na Priv. Najbardziej dziwi mnie to wyłączanie rozrusznika i pompy paliwa po ok 1-2 sekundach i natychmiastowe uruchamianie wentylatora chłodnicy. Ale, gdy były mrozy i wystawiłem go na kilka godzin z garażu. Kręcił dłużej około 5 sekund - jednak nie zapalał. Podczas uruchamiania sprawdziłem też, czy na wskaźniku w kabinie rośnie temp. na max i wraca do zera. Nic takiego nie było. Aha, ciśnienie paliwa na szynie wynosi 3,2 Bar - czyli dobre. Te ostatnie zdjęcia są z października zeszłego roku ale teraz te błędy nie występują. I co dalej?


Załączniki:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860021 Wysłany: 05 Mar 2023, 23:37; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 509
Pomógł: 8
Sam sobie utrudniasz otrzymanie pomocy. Nie odpowiedziałeś po kolei, logicznie, co się działo z samochodem.
Szczątki informacji losowe, jakbyś coś ukrywał. Nagle nie odpala - no, zgadujcie!
Teraz wychodzi, że było wymieniane ECU (a ono jest powiązane np. z immobilizerem, może tu coś nie pozwala na start).
Dlaczego, po co, kiedy?
Co jeszcze było robione "przy okazji" (i dlaczego, po co, kto decydował)? Rozrząd ktoś dotykał (i zrobił wieśniak "na znaki" fabryczne, których w Grande/EVO już nie ma)?
Po kolei, chronologicznie, historia samochodu (po jakich przejściach życiowych jest - bite było i dopiero uruchamiacie, czy co?).

Umiesz niby sprawdzić czujniki, ale nie wszystkie zweryfikowałeś (pytanie przykładowe było m.in. o temperaturę płynu chłodniczego - i cisza).
Sprawdziłeś zintegrowany MAP+temperatura i był dobry, ale mimo to wymieniłeś, po co? Nie tak się naprawia samochody.

Fakt dołączenia oscyloskopu do czujników coś zmienił i auto potrafiło odpalić? Tu jest podpowiedź, że może jednak coś z "masą" nadal jest źle (lub ogólnie wiązki, poziomy sygnałów). Albo to nowe ECU jest uszkodzone.

Przy okazji szczegół techniczny - niektóre czujniki w samochodach są "pływające" (znaczy żadna z końcówek NIE jest na plusie, ani na masie, tylko pływa celowo gdzieś pomiędzy). Nie wolno bezmyślnie dołączać oscyloskopu (np. krokodylki "masy" przy sondach) do takich czujników.

Po klasycznej diagnostyce "dlaczego nie odpala", dochodzi jeszcze warstwa nowoczesna, moduły samochodu gadają po liniach CAN...
W programie MES jest gdzieś (moduł "Body" chyba) tzw. "osiowanie Proxy", które ma na celu zgranie ze sobą modułów po zmianie któregokolwiek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860022 Wysłany: 06 Mar 2023, 08:14; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
niutos napisał(a):
Najbardziej dziwi mnie to wyłączanie rozrusznika i pompy paliwa po ok 1-2 sekundach i natychmiastowe uruchamianie wentylatora chłodnicy. Ale, gdy były mrozy i wystawiłem go na kilka godzin z garażu. Kręcił dłużej około 5 sekund - jednak nie zapalał.



Coś masz zgnite na wiązce, kwestia teraz gdzie, a do szukania polecam żarówkę, najlepiej jakąś h7/h4, co by te 55/60w było

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860025 Wysłany: 06 Mar 2023, 21:27; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
Szczegółów i historii dot. naprawy auta sam nie znam, bo przejąłem je po kimś. Oscyloskop (oprócz tego jednego razu gdy odpalił) podłączałem jeszcze kilka razy do tych samych czujników i silnik już nie odpalał. Po sprawdzeniu MAP Sensor'a i podmianie starego na nowy - też bez zmian, dlatego wstawiłem stary. Te czujniki, które podmieniałem były tylko na czas testów, a potem wstawiałem stare. Dzisiaj sprawdzałem czujnik cieczy chłodzącej i na mes pokazuje 21 st. C. Zamiast termistora NTC (czujnika) podłączałem rezystory symulując różne temperatury cieczy. MES odwzorowywał właściwe temperatury. Im rezystor o większej wartości tym mniejsza temperatura i dłużej kręcił rozrusznik podczas rozruchu - jednak nie odpalał. Wyjąłem listwę wtryskową z silnika aby zobaczyć co dzieje się z wtryskami w czasie dłuższej pracy rozrusznika. I tu małe zdziwienie - pomimo dłuższego kręcenia rozrusznika (niższa temperatura cieczy) wtryski pracowały bardzo krótko - ok. 1 sek. (nagrałem filmik z tego sprawdzenia). Mój wniosek taki, że z jakiegoś powodu sterownik tylko na początku podaje masę do wtryskiwaczy i zaraz ją odłącza, tylko dlaczego. MAP SENSOR i czujnik powietrza ponownie sprawdziłem i było OK.

[ Dodano: 06 Mar 2023, 21:27 ]

Jutro jeszcze sprawdzę, czy podczas symulacji rezystorem niższej temperatury cieczy i dłuższego kręcenia rozrusznika, nie odłącza się sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Mam nadzieję, że uda mi się uchwycić oscyloskopem cały ten przebieg. Może coś się dziać z tym czujnikiem, że ECU odłącza wtryski i cewkę zapłonową.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860026 Wysłany: 06 Mar 2023, 22:14; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 509
Pomógł: 8
Przy okazji, na marginesie, dla wszystkich przykład, jak się prawidłowo diagnozuje samochody z użyciem oscyloskopu (+ odpowiednich sond, przystawek, przetworników ciśnienia itp.) i to głównie jego (prawie żadnych innych metod mechanicznych, ani bezmyślnego podstawiania części, jak to robi >90% "zawodowców", "wymieniaczy").
:arrow: https://www.youtube.com/c/AutomotiveTestSolutions/videos


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860027 Wysłany: 06 Mar 2023, 23:37; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
Bardzo ciekawe i pouczające filmy. Owszem można się w to bawić i tak szczegółowo analizować wiele czujników jeśli się ma odpowiedni sprzęt (co najmniej oscyloskop 8-kanałowy + przetworniki, sondy pojemnościowe i indukcyjne). Niestety jak widziałeś na moich zdjęciach mój oscyloskop jest tylko 2-kanałowy i bardzo dobrze radzi sobie z dwoma czujnikami lub magistralami cyfrowymi CAN, LIN itp. Ale nie mając takiego, jak ten gościu sprzętu, można próbować radzić sobie w inny sposób - np. skorzystać z gotowych wzorców przebiegów dla danego samochodu, jakie oferuje Picoscop. Przykład tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=AeBwEBgLrTA
Myślałem, że ktoś będzie miał dostęp do tych danych i podrzuci lub porówna z moimi na pokazanych zdjęciach - dałoby mi to już coś do myślenia.
Pozostaje mi dalej próbować i szukać przyczyny. Odezwę się mając kolejne wnioski z pomiarów i przemyśleń.

[ Dodano: 06 Mar 2023, 23:37 ]

Jachaś napisał(a):
niutos napisał(a):
Najbardziej dziwi mnie to wyłączanie rozrusznika i pompy paliwa po ok 1-2 sekundach i natychmiastowe uruchamianie wentylatora chłodnicy. Ale, gdy były mrozy i wystawiłem go na kilka godzin z garażu. Kręcił dłużej około 5 sekund - jednak nie zapalał.



Coś masz zgnite na wiązce, kwestia teraz gdzie, a do szukania polecam żarówkę, najlepiej jakąś h7/h4, co by te 55/60w było


Dzięki skorzystam z podpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860031 Wysłany: 07 Mar 2023, 18:52; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 509
Pomógł: 8
Dlaczego nie odpowiadasz na wszystkie pytania?
Na przykład: dlaczego było wymieniane ECU?
Uczepiłeś się tylko elektryki, czujników, a szczególnie MAP sensora, a co z resztą (np. temperatura płynu chłodniczego)?
Może nie rozumiesz po polsku (ukrainiec)?
Skoro nie znasz samochodu, to oprócz elektroniki, zweryfikuj mechanikę, np. ustawienie rozrządu (na forum są rysunki blokad, a do oceny "na oko", możesz nawet wydrukować/narysować i wyciąć z kartonu blokadę wału korbowego, a wałek rozrządu zmierzyć dowolnym kątomierzem). Jest to o wiele prostsze, niż przebiegi sygnałów z wałków (zwłaszcza, że nie ma wzorca - a 1,2 i 1,4 mają gdzie indziej czujnik wałka, przebiegi zapewne będą inne, więc nie pomogę).

PS
Ciekawostka. Jeśli ktoś grzebał w wiązce i np. przerobił coś przy czujnikach wału/wałka, to mógł odwrócić fazę ("polaryzację"), wtedy sygnały są "dobre", czasowo (przy dobrze ustawionym rozrządzie), ale będą ogłupiać ECU (i silnik ma prawo nie odpalać). Sposób pomiaru też wpływa na "fazę" sygnałów na ekranie.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860033 Wysłany: 07 Mar 2023, 23:14; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Wrz 2022,
Posty: 12
Sprawdziłem dzisiaj oscyloskopem działanie czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego (CKP) z symulacją niskiej temperatury cieczy chłodzącej (-12 st.C). Rozrusznik kręcił około 6 s i przez cały ten czas CKP generował właściwe sygnały (Fot.1).
Potem podłączyłem 2 kanał oscyloskopu do 1 wtryskiwacza i okazało się, że podczas 2 obr. wału korbowego wtryskiwacz ten wtrysnął 6 dawek paliwa. Potem 2 obr. wału - nic. dopiero później 1 wtrysk paliwa co 2 obrót (niby dobrze). Tylko zastanawia mnie czy ten wtrysk paliwa powinien zacząć się dokładnie w tym czasie, jak tłok jest w GMP (Fot.2). No i jeszcze kwestia osiowania PROXI na (FOt.3) Są dwa problemy: 1-ze wskaźnikiem (display); 2-z poduszką kierowcy, której w ogóle nie podłączonej. Czy to mogłoby mieć wpływ na brak uruchomienia silnika?


Załączniki:
Komentarz do pliku: Fot.3

Komentarz do pliku: Fot.2

Komentarz do pliku: Fot.1

Góra
 Profil  
 
 
 Post #860034 Wysłany: 07 Mar 2023, 23:26; 
 Temat postu: Re: Nie pali zimny
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
:roll:

Oscyloskop to powinien być przy końcu diagnostyki. Zacznij od początku, od podstaw, zamiast bawić się w oscyloskopy na tym etapie.

Jeśli w ogóle czytasz co my z pmxoo7pI do ciebie piszemy, to zrób (i odpisz nam) na choć część z podanych przez nas pytań.


Wystarczy że rozrząd będzie przestawiony, czy coś z kołem zmiennych faz (na przykład), bądź inna usterka mechaniczna, wymienisz wszystkie czujniki, nastawniki, wiązki, sterowniki, itd. , oscyloskop podłączysz do każdego możliwego czujnika a i tak ci nie odpali, bo ci się nie chciało diagnozować "od początku" :roll: :roll:

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO