You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #857590 Wysłany: 28 Lis 2021, 20:17; 
 Temat postu: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Witam szanowne forum

poszukuje informacji czy mozna zdiagnozowac układ Start/Stop, skąd pytanie mianowicie po odłaczeniu AKu aby go doładowac na zimę (a był lekko rozładowany) ten system że tak powiem umarł, tzn da sie właczyć wyłaczyć z przycisku, Dotychczas na takie jego humory pomagało usunięcie + osiowanie proxy, a potem ponowne dodanie tego systemu, no teraz się uparł, pokazał jedynie komunikat że jest niedostępny.

Tak wiem AKu musi być doładowany, pasy zapięte, drzwi zamknięte ogrzewanie i klima nie właczone itp, MES pokazuje że jest on wyłaczony (na can jest aktywny) , niestety nie ma mozliwości sprawdzenia w MES co jest dokładna przyczyna że on wyłaczony.

mozę znacie sof który to jest w stanie zdiagnozowac ? przekopałem fora wszelakie, i nic nie ma (no examinera to ja nie mam)

po prostu ja z tych którzy uwaząja że wszystko ma być sprawne, co nie znaczy że z tego fanatycznie korzystam.

za rady typu, a wyłacz to ...to ja z gory podziękuje :-)

sprawdzę jeszce czujnik wrzucena biegu, i przy sprzęgle, niemniej dostęp do softu to by sprawe załatwił szybko, a tak pozostaje mi "rzeźba w materiale miekkim"

może ktos ma schemat elektryczny z opisem tego układu, moze być po angielsku (lub innym europejskim jezyku)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #857591 Wysłany: 28 Lis 2021, 20:32; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 827
Pomógł: 47
Układ start/stop w punto jest dość prosty, żeby nie powiedzieć prymitywny, więc podejrzewam że tak jak i układ nie jest rozbudowany tak i jego możliwości diagnozy nie są za szerokie :/.

Tak jeszcze dopytam o aku, czy masz coś starszego czy raczej świeży akumulator?

Nie mam co prawda elern-a w którym byłby opisany start stop (bo jedyny ogólnodostępny jest od wczesnego GP), ale może podobnie jak w VAG-u może też sprawdzić rezystancję wewnętrzną akumulatora i już przekroczyła jakąś wartość?

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857594 Wysłany: 28 Lis 2021, 23:30; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Jachaś napisał(a):
Układ start/stop w punto jest dość prosty, żeby nie powiedzieć prymitywny, więc podejrzewam że tak jak i układ nie jest rozbudowany tak i jego możliwości diagnozy nie są za szerokie :/.

Tak jeszcze dopytam o aku, czy masz coś starszego czy raczej świeży akumulator?

Nie mam co prawda elern-a w którym byłby opisany start stop (bo jedyny ogólnodostępny jest od wczesnego GP), ale może podobnie jak w VAG-u może też sprawdzić rezystancję wewnętrzną akumulatora i już przekroczyła jakąś wartość?


Temat wstępnie ogarnięty, ALfa OBD bardzo dobrze to ogarnia pokazuje wszytskie parametry które maja na to wpływ, generalnie były alarmy IBS niedostepny i brak LIN, (pewnie cos mu nie zabanglało przy podłaczaniu AKU) skasowane, ale nie chce mi sie dzis juz tego testowac

czujnik wrzucenia biegu i sprzegła jest dobry, AKU tez dobry, rezystancji wewnetrznej nie mierzy IBS nie mierzy, ale on sprawdzony klasyczną metoda czyli rozladowanie pradem 20 godzinnym, pojemnoć 57Ah, wiec zdrowy. jutro fura pojedzie na test drogowy zobaczymy co pokaże bodykomp przy pomocy alfy OBD jak jest warunek "inhibit start/stop"

tutaj jak to łasnie ogarnia AlfaOBD:

Stop&Start function: Off
Stop&Start function request: On
Stop&Start enable from NBC: Off
Stop&Start status from NBC: Stop
Stop&Start crank status from NBC: Disabled


Last cause for shutdown inhibition from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Driver's seat belt not fastened
Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 56
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 7135
Driver's seat belt not fastened: 7643
Alternator not charged: 5
Bonnet switch: 0
Heated rear window: 889
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 34
Battery sensor (IBS): 0
Driver's door open: 140
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1037
Voltage stabilizer faulty: 0
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 65
S&S NBC startup relay faulty: 0
Last cause for forced startup from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Forced startup from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 0
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 0
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 0
Battery sensor (IBS): 0
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1725
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 0
Last cause for startup inhibition from Stop&Start: Driver's seat belt not fastened and front door open
______________________


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857596 Wysłany: 29 Lis 2021, 00:03; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 827
Pomógł: 47
Wreszcie ktoś kto nie czeka tylko na gotowe ;) . Dzięki że dzielisz się wiedzą :) . Ja co prawda s&s nie mam, ale może komuś innemu się przyda ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857609 Wysłany: 29 Lis 2021, 21:41; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
temat zamykamy, wstepna diagnoza to ...AKU konczy żywot (w mniemaniu body kompa, bo ja uważam że jest jeszcze OK, nawet po mroźnej nocy) lub body komp niewłaściwie ocenia stan Aku

Aku ma prawidłowe napięcie po naładowaniu, niestety to AGM wiec nie sprawdze jak mu wygląda elektrolit (gęstośc, kolor i inne głupoty...) , ma 6 lat.... zobaczymy ile pociagnie, test klasyczny pokazal jak wyżej napisałem 57Ah :-)

dla potomnych:

Stop&Start function: Off
Stop&Start function request: On --> włączone z przycisku
Stop&Start enable from NBC: Off --> wymuszenie wylaczenia przez bodykompa
Stop&Start status from NBC: Starting up
Stop&Start crank status from NBC: Enabled

Stop&Start temporary disable state: Conditions not correct -> przyczyna wyłączenia przez bodykompa


Battery voltage: 13,60 V --> na postoju bieg jałowy, światła właczone, dmuchawa działa, radio też,
Battery voltage: 14,08 V --> podczas jazdy

Alternator jest OK bo jego regulator jest ustawiony fabrycznie na 14V, sprawdzone własnoręcznie czy działa jak przewidział producent przy wymianie łozysk alretnatora (neiźle juz huczały po 150 tys przebiegu)

Startup inhibition from Stop&Start states:
None
Shutdown inhibition from Stop&Start states:
Battery voltage insufficient for startup
Forced startup from Stop&Start states:
Battery voltage insufficient for startup

Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
Battery voltage insufficient for startup: 1064 --> ten licznik rośnie

Battery voltage insufficient for startup: 1098 --> taka wartośc po ilus tam zatrzymaniach pojazdu.

[ Dodano: 29 Lis 2021, 21:41 ]

Jachaś napisał(a):
Wreszcie ktoś kto nie czeka tylko na gotowe ;) . Dzięki że dzielisz się wiedzą :) . Ja co prawda s&s nie mam, ale może komuś innemu się przyda ;)


własnie o to chodzi aby podać na koniec rozwiązanie problemu aby zostało dla potomnych, by inni też skorzystali


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857612 Wysłany: 29 Lis 2021, 21:55; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 827
Pomógł: 47
A nie ma możliwości "przyuczenia" akumulatora (w domyśle nowego po wymianie) ? Pytam dlatego że w niektórych markach jest tak, że "kodujesz" akumulator do samochodu i on "oblicza" sobie jego zużycie i jeden szkoleniowiec sprzedał patent na wydłużenie życia akumulatora, mianowicie "kodowanie" go co ok. rok, żeby jego ładowanie nie było ograniczane przez "logikę" starzenia się akumulatora.

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857646 Wysłany: 30 Lis 2021, 22:44; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Jachaś napisał(a):
A nie ma możliwości "przyuczenia" akumulatora (w domyśle nowego po wymianie) ? Pytam dlatego że w niektórych markach jest tak, że "kodujesz" akumulator do samochodu i on "oblicza" sobie jego zużycie i jeden szkoleniowiec sprzedał patent na wydłużenie życia akumulatora, mianowicie "kodowanie" go co ok. rok, żeby jego ładowanie nie było ograniczane przez "logikę" starzenia się akumulatora.


no własnie nic nie wiem na ten temat, przy poprzedniej wymianie 6 lat etemu przyjal aku bez problemow, obecny ma po przekręceniu klucza przed odpałem 12,6V (tak stwierdza body komp) i trzyma przez kilka minut to napięcie, dłuzej jak 5 minut nie patrzyłem, normalnie pobeira 15 mA na postoju. Nic przegladam dalej internety, ale tez podmienie z prawie nowym aku i zobacze co wtedy, jak sie przeprosi to znaczy że pozostaje mi "jeżdzic, obserwowac" az aku padnie na amen za X lat.

AlfaODB i MES nie ma funkcji pt. wymiana baterii wiec obstawiam że tego się nie programuje jest jeszce opcja...że body zdechlo i zaczeło zyc własnym zyciem :(

no chyba że on mierzy spadek napięcia przy starcie i z tego logika body wylicza że sie kończy AKU (wystarczy ze mu wzrosnie Rw i będa wieksze spadki, pomimo ze ma pojemność) obadam jeszcze mase


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857647 Wysłany: 30 Lis 2021, 22:45; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 827
Pomógł: 47
Nie każda marka, nie każdy system wymaga dopasowywania akumulatora do body ;) . Jak masz możliwość podmienić na świeży akumulator to warto od tego zacząć, żeby nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #857650 Wysłany: 03 Gru 2021, 01:52; 
 Temat postu: Re: Diagnoza układu Start/Stop
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
coś na forach sie klaruje:

"Podstawowym zadaniem układu IBS jest określanie bieżącego stanu naładowania akumulatora. Czyni to mierząc na bieżąco prąd akumulatora który po scałkowaniu po czasie daje w efekcie bilans ładunku doprowadzonego i pobranego z akumulatora. Taka metoda pomiaru ładunku, jak każda metoda integracyjna ma jedną poważną wadę - kumulowanie się w czasie błędów pomiarowych. Dlatego układ wymaga okresowej rekalibracji, tzn. określenia stanu naładowania akumulatora na podstawie napięcia spoczynkowego. Według danych producenta jest to robione po czterech godzinach postoju samochodu. I tu pojawia się problem. Typowy akumulator powinien osiągać napięcie bliskie spoczynkowemu w 4 godziny po zakończeniu ładowania. Niektórzy producenci zalecają odczekanie 8 lub 12 godzin przed pomiarem napięcia spoczynkowego. W akumulatorach součástíowo zasiarczanionych czasy te ulegają znacznemu wydłużeniu. Ja zaobserwowałem w mojej Giuliettcie czas ustalania się napięcia końcowego większy niż 72 godziny! Nic dziwnego, że w takim przypadku IBS może po prostu "zgłupieć" i dojść do błędnych wniosków co do stanu akumulatora blokując działanie start-stop. "

"Wydaje mi się, że IBS wykorzystuje čip f-my Freescale. Jeśli tak, to informacja o aktualnych warunkach pracy akumulatora (napięcie, prąd, temperatura) jest przetwarzana w procesorze tego chipu, a komputerowi centralnemu jest tylko udostępniana, na jego żądanie, informacja syntetyczna o SOC, SOH i SOF akumulatora. "

czyli albo IBS głupoty podaje do body kompa, albo AKU faktycznie już kończy zywot, musz eposzukac jak si ekalibruje IBS (niektorzy podaja ze nalezy go odłaczyć od zasilania na minute)

[ Dodano: 30 Lis 2021, 23:13 ]

Jachaś napisał(a):
Nie każda marka, nie każdy system wymaga dopasowywania akumulatora do body ;) . Jak masz możliwość podmienić na świeży akumulator to warto od tego zacząć, żeby nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma ;)


zimno jest i nie chce mi się grzebac w drugim aucie...ale będe musiał :-)

[ Dodano: 03 Gru 2021, 01:52 ]

Temat zamykamy

po zamianie aku problem ustąpił, wychodzi ze IBS uznał ze obecny aku juz jest slaby, w sumie przestudowałem dokumentacje i układ IBS mierzy prad i napięcie na aku, jego algorytm w sposob w jaki go zaprogramowano (to juz sprawka Luigiego ale pewniej jakiegos Rajesha lub Radosława co napisal program) podaje SOH (state of health) akumulatora, w sumie ma to sens bo w ten sposob moze zmierzyć rezystancje wewnetrzna jak i spadek napiecia na postoju w czasie, no niestety nie zajrze do jego oprogramowania bo nie chce mi sie kombinowac czytnika po LIN, i zawsze jest ryzyko ze zabezpieczyli przed odczytem.

aby było zabawniej aku w drugim aucie smiga bez problemow obstawiam ze pociagnei drugie tyle :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO