|
Obecny czas: 11 Maj 2024, 11:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kosewiak |
#861156 Wysłany:
02 Lis 2023, 19:02; Temat postu: Podejrzenie problemów ze sterownikiem silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Gru 2019, Posty: 13
|
Witam.
Kilka tygodni temu zauważyłem w swoim GP problem z przerywaną pracą silnika podczas dynamicznej jazdy. Problem jest na tyle dziwny, że podczas energicznego przyspieszania mam wrażenie że na sekundę odcinane są wszystkie cylindry, jakby we wszystkich na raz zabrakło iskry albo zostalo odcięte paliwo.
Z racji tego ze do tej pory troche zmian wzmacnjających moje GP juz przeszło to regularnie cos z cewkami lub świecami się dzieje. Ale jak pada jakas świeca lub cewka to wtedy obiaw jest inny, silnik przygasa ale jedzie, spada mu moc ale słychac że pracuje na pozostałe cylindry. Ale to co sie dzieje ostatnio robi wrażenie czegoś zupełnie innego. Świece i cewki wymienione na nowe w komplecie i dalej to samo, jak jedzie sie spokojnie to nie czuć problemów, ale jak tylko chce się poszaleć to szarpie jakby miało silnik wyrwać z komory. Jakby tego było mało to problem raz wystąpi a raz nie. Co jeszcze bardziej prostuje zwoje w mózgu jeżeli chodzi o diagnostykę.
Mój mechanik, ktory robi mi bieżące naprawy twierdzi że to może byc problem sterownika silnika, ze przy dużym obciązeniu wykrzacza sie sterowanie procesami silnika, podobnie twierdzi gościu ktory robił mi strojenie sterownika po zmianach mechanicznych. Ale cos mi nie bardzo pasuje ta teoria, wywalałoby jakis błąd, check lub jakakolwiek informacja by sienpojawiła w historii, a tu nic.
Miał może ktoś podobny problem?
_________________ GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmxoo7pI |
#861158 Wysłany:
02 Lis 2023, 20:32; Temat postu: Re: Podejrzenie problemów ze sterownikiem silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 547 Pomógł: 8
|
Kosewiak napisał(a): Ale cos mi nie bardzo pasuje ta teoria, wywalałoby jakis błąd, check lub jakakolwiek informacja by sienpojawiła w historii, a tu nic. No właśnie NIE. Często na tym polegają awarie ECU w tych Fiatach, że są problemy, a błędów brak (ECU samo siebie nie "zakabluje", bo nawet nie "wie", że coś źle robi). Poza tym, troszkę powagi. Tuningujesz samochód, jeździsz po zawodowcach i co? Nie są w stanie wykonać prawdziwej Diagnostyki? Słabo... W dodatku nie ma LPG, co powinno uprościć diagnozę. Nikt z fachowców nie zaproponował ci jeszcze podstawienia ECU (tzw. "virgin") na próbę? A po drodze wykluczyć wszelkie wiązki, wtyczki i czujniki. Plus zmienne fazy jeśli są (nie do końca jasne o jakim silniku mowa).
_________________ Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|