|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafaelo94 |
#862294 Wysłany:
02 Sie 2024, 12:43; Temat postu: Evo 1.3 multijet 95KM DPF |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 10 Lis 2019, Posty: 6
|
Witam, mam dość drażniący problem w moim punto mianowicie chodzi o wypalanie dpf, wypala co ok 330km jeżdżę tym autem po obwodnichach oraz po mieście, autostrady bardzo rzadko, ale to chyba nie ma znaczenie co do mojego problemu. Czyściłem dpf woda u specjalistów, przy użyciu komputera, sprawdzane były czujniki różnicy ciśnienia, wymieniane były wtryskiwacze i ciągle jest tak samo. Mianowicie gdy już dochodzi do wypalania samochód spała ok 3l oleju napędowego więcej przez co ogólnie średnie spalanie tego kropka to jakieś 5.5l według mnie to bardzo dużo jak na 1.3, a co gorsze strasznie kopci na niebiesko biało i śmierdzi prze okrutnie, szyby trzeba zamknąć i najlepiej w trakcie wypalanie nie używać biegu wstecznego. To że zionie od niego gorącem i wentylator grzmi jak w helikopterze to chyba normalne, ale to mega kopcenie i smród? Według mnie chyba zdecydowanie za dużo ropy wtedy spala, jest jakaś kalibracja tego? Ktoś miał podobnie, bo w tym aucie więcej szkody jak pożytku z tego dpf, wiem że jedna świeca żarowa jest spalona ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym kopceniem jak wypala dpf? Ktoś wie co jest winne czy ten dpf jest popsuty i trzeba go wymienić czy po prostu trzeba go wyjąć bo tak to już nim jest?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jachaś |
#862296 Wysłany:
02 Sie 2024, 20:15; Temat postu: Re: Evo 1.3 multijet 95KM DPF |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
rafaelo94 napisał(a): wiem że jedna świeca żarowa jest spalona ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym kopceniem A właśnie że może mieć, bo często (nie wiem jak w multijetcie) świece żarowe podczas wypalania DPF są włączane żeby dodatkowo podnieść temperaturę. Więc jak najbardziej uszkodzenie św.żar. może być powodem Zresztą, co to za "ideologia" jeżdżenia z uszkodzonym osprzętem silnika? Wymienić wtryski (nie tania sprawa), sprawdzać czujniki, ale uszkodzony element zostawić ( i to kosztujący ok50-60PLN). Jest uszkodzona świeca żarowa to trzeba wymienić a nie się zastanawiać (to że latem na co dzień nie czuć różnicy w odpalaniu, nie znaczy że świeca żarowa służy tylko do odpalania zimą. To już nie są lata 80 gdzie świece żarowe służyły tylko do rozruchu. Ale jest używana (albo może być w zależności od konstrukcji) do wspomagania dopalania oraz na przykład do pogrzania wystudzonej komory spalania po długi hamowaniu silnikiem.
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
 |
rafaelo94 |
#862297 Wysłany:
02 Sie 2024, 20:28; Temat postu: Re: Evo 1.3 multijet 95KM DPF |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 10 Lis 2019, Posty: 6
|
Stąd podejrzenia, że to nie świeca bo dopiero w tym roku po zimie zaczęła migać sprężynka i na kompie zdiagnozowano, że jedna sztuka cylinder 3, a samochodzik cały czas tak kopci i śmierdzi przy dopalaniu, mam go kilka lat.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|