|
Obecny czas: 17 Maj 2025, 07:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kasro |
#11804 Wysłany:
08 Mar 2007, 09:46; Temat postu: Punto spala powyżej 12 litrów benzyny :( |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 1
|
Witam,
Nie dawno nabyłem fiata punto 96r. z silnikiem 1,2 ( wersja fransuska jeśli to coś zmienia, sprowadzony 9 lat temu) Autko ogólnie dobrze zadbane itp. Chce wymienić rozrząd bo choć zbyywca 1. właśiciciel w kraju wydaje się osobą pewną to sam mówi że pora najwy ższa gdyż auto ma 110tyś, a on wymieniał rpozrząd na 60tys na co ma całą ksiązkę.Piszczy jeszcze troche pasek klinowy. No to by było wszytsko z rzeczy technicznych, które trzeba by było wymienić.
W czym problem:
Auto spala ponad 10 litrów, jazda nei jest najłagodniejsza, 3-4 tyś obrotów. Ostsanie tankowanie po 100km na tej samej stacji i dystrybutorze to 13 litrów !!!! Co może być przyczyną aż takiego wzrostu???? Stare auta z silnikami 1,8 tyle nie palą. Byłem na koputerze, gdyż ze strony mojego znajomego mechanika była sugestiaże być może to sonda lambda (ma oznaki jej uszkodzenia, kopci za bardzo, ma rózne spadki mocy, no i pali w pigułę), no alena kompuetrze wyszło że sonda jest ok. Goąściu stwoerdził że to może być wina termostatu. Za bardzo nie kumem co ma do tego termostat.
prośba o pomoc, bo zbankrutuje 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#11855 Wysłany:
08 Mar 2007, 16:00; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Może to nie jest 1.2, tylko 1,8 16V 130KM?
A tak na poważnie dziwne... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Pitersen |
#11859 Wysłany:
08 Mar 2007, 16:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#11861 Wysłany:
08 Mar 2007, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Pitersen napisał(a): a nie próboweales przejechać 100 km nie przekraczając 2 tys obrotów  , to wtedy spali Ci mniej, bo ja jak mojego tak kręce to tez jest w stanie spalić koło 10, na moje oko to winna moze byc sonad lambda, ale skoro mechanik stwierdzil ze nie...
Ja kręcę swojego do minimum ~2-3-4k, zdarza się więcej... i pali ~16,5-17 km/1l = około 6l/100km.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#11868 Wysłany:
08 Mar 2007, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
To jest nie normalne do konca, przy mojej dosc dynamicznej nodze to spala mi w miescie 7,5-8 a silniczek 1,1 55 kucyków rok '99 na trasie za to potrafi zezrec normalnie 10-11 ale to dlatego ze taki mały silniczek i mało koników trzeba go mocneij krecic aby cokolwiek wyprzedzic, przez kilka dni miałem pozyczonego od znajomków 1,2 60 Kucy z 96 roku tyko pełen wypas jak na tamte lata w punto włacznie z klima to palił mi w miescie nawet mniej a na trasie ok 9-10 przy takiej samej jezdzie. a termostat moze byc powodem nie wiem na jakiej zasadzie bo na mechanice sie nie znam ale kolezka wymieniał bo tez mu zjadał 10 w miescie i pomogło 
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#11902 Wysłany:
08 Mar 2007, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Może i termostat silnik jest niedogzany i chodzi na ssaniu cały czas albo co...... 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#13313 Wysłany:
14 Mar 2007, 15:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A ja uważam że za ostro wciskasz gaz i za często używasz hamulca. Gaz spróbuj delikatnie wciskać, a aby zredukować hamowanie trzeba przewidywać, najlepiej jechać za kimś w odpowiednim odstępie. Cięzko to opisywać. Jak w Niemczech robiono kursy oszczędnego jeżdzenia to osoby którym auta paliły w granicach 12 litrów po kursie mieściły się w okolicy 9 litrów na 100km. Od sposobu jeżdzenia zależy ile spali. Ja przejechałem raz 140 km na 6l paliwa, a jak się spiesze to mogę spalić koło 10l na setke. Kwestia wciskania gazu 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#13315 Wysłany:
14 Mar 2007, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): A ja uważam że za ostro wciskasz gaz i za często używasz hamulca. Gaz spróbuj delikatnie wciskać, a aby zredukować hamowanie trzeba przewidywać, najlepiej jechać za kimś w odpowiednim odstępie. Cięzko to opisywać. Jak w Niemczech robiono kursy oszczędnego jeżdzenia to osoby którym auta paliły w granicach 12 litrów po kursie mieściły się w okolicy 9 litrów na 100km. Od sposobu jeżdzenia zależy ile spali. Ja przejechałem raz 140 km na 6l paliwa, a jak się spiesze to mogę spalić koło 10l na setke. Kwestia wciskania gazu 
Ja praktycznie zawsze rozpędzam się na maksymalnie otwartej przepustnicy  I mam spalanie ~16,5km/1l w mieście  Czyli... ~6,06l/100km
A hamuję silnikiem + hamulec jak trzeba 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Basti |
#13398 Wysłany:
15 Mar 2007, 05:44; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 274
|
Styl jazdy napewno powoduje bardziej oszczędną lub też mniej oszczędną jazde. W przypadku kolegi może jednak być też uszkodzenie sondy lambda. Proponowałbym podjechać na jakiś warsztat i wykonać pomiary sody 
_________________ Punto II 1.2 16V
|
|
Góra |
|
 |
Michał1 |
#21121 Wysłany:
24 Kwi 2007, 17:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 08 Sie 2006, Posty: 50
|
Odświeżę temat bo nie ma sensu zakładanie nowego o tym samym
Napiszę mój problem od samego początku
A więc mam punto 1.1 i wszystko zaczeło się od nagminnego zapalania się kontrolki wtrysku paliwa...później doszła, nierówna praca silnika aż po pewnym czasie zaczą pracować na 3 cylindrach...więc zostały wymienione świece, przy okazji okazało się że były one nie dokręceone  już było lepiej ale wciąż coś nie tak...wciąż za mało mocy....następnie została wstawiona rurka w katalizator...poprawiła się reakcja silnika i dzwięk...ale wciąż jakoś mało mocy i spore spalanie.
W końcu został podłączony pod kompa i wyszło że jest uszkodzona sonda lombda. Została ona wymieniona na zamiennik bosha... no i od czego czasu silnik ładnie chodzi ale wciąż spalanie jest duże w trasie 9-11l/100km podczas gdy wcześniej na tej samej trasie przy takiej samej jeździe palił 5-6l/100km i nadal czasami bez przyczyny włącza się wtrysk paliwa.
Tak to ogólnie wygląda...ktoś ma jakieś pomysły?? 
|
|
Góra |
|
 |
jimmy32 |
#21138 Wysłany:
24 Kwi 2007, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: okolice Gliwic :) Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 131
|
mojego kręce 3-4 tyś obrotów prawie cały czas i pali przy jezdzie mieszanej 8 - 8,5 litna na 100 km.
_________________ Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#21178 Wysłany:
24 Kwi 2007, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Lambda jest źle zestrojona. Pojedź do ASO i niech Ci wszystko ładnie zestroją zwracając uwagę na lambde.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Michał1 |
#21530 Wysłany:
27 Kwi 2007, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 08 Sie 2006, Posty: 50
|
A więc nie ma takiej możliwości żeby zestroić sonde
Okazało się że jest dziurawy przewód podciśnieniowy od ERG
|
|
Góra |
|
 |
kotam |
#23518 Wysłany:
13 Maj 2007, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wolsztyn Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 33
|
a co to jest ERG???
_________________ Punto I S 1.2 60 1995r. lpg
|
|
Góra |
|
 |
Xyś |
#23520 Wysłany:
13 Maj 2007, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 612
|
ERG wydaje mi sie ze to recylkulacja spalin tylko w dieslach polega na tym ze w kanale wylotowym jest dosatkowy zawór i czesc spoalin spowrotem wraca z nowa mieszanka do komory spalania w celu ograniczenia tlenków azotu w spalinach aby samochody diesla spelniały normy Euro 3 prawdopodobnie ale nie ejstem na 100% pewny
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
Michał1 |
#23524 Wysłany:
13 Maj 2007, 11:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 08 Sie 2006, Posty: 50
|
nie tylko w dieslach bo w Punciaku 1.1 też jest jak pewnie i w każdym innym
fakt faktem, że teraz prawie wcale paliwa nie zużywa  i spaliny z rury nie śmierdzą i nie kopcą (pomimo braku katalizatora), ale jak był dziurawy przewód to autko miało zdecydowanie więcej mocy
http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR
|
|
Góra |
|
 |
Lechu84 |
#24003 Wysłany:
15 Maj 2007, 21:55; Temat postu: mój też chyba dużo pali |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 4
|
mam kropka 1.1 6 speed od niecałych 3ech tygodni ale chyba tez mnie bedzie bolec jak podjade na stacje... silnik pracuje ok, tłumik sobie tylko burczy... mam chęc zmienic ta sonde lambda... macie jakas orientacje ile to wógoel kosztuje...?? łatwo to wymienić?? tak wógóle to jestem tu nowy... Witam w gronie puntomaniaków ;P pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Michał1 |
#24005 Wysłany:
15 Maj 2007, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 08 Sie 2006, Posty: 50
|
Najpierw podłącz go do kompa, jeśli to coś z sondą to od razu wykryje. Co do wymiany to tyle wiem że baaardzo się nie opłaca kupowanie oryginalnej sondy, u mnie jest zamiennik bosha i trzeba było ją jakoś tam dostosować, nie jest to trudne. Więcej nie wiem bo to ojciec załatwiał 
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#24066 Wysłany:
16 Maj 2007, 08:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Lechu84 jak będą Ci sprawdzać tę sondę to koniecznie na "oscyloskopie". Nie dawaj się wrobić w żadne pomiary napięcia na sądzie (przy użyciu miernika - elektrycy i gaziarze lubują się w takich rozwiązaniach).
Pomiar powinien być przeprowadzony przy różnych prędkościach obrotowych silnika ponieważ sonda całkiem nieźle może sobie radzić na wolnych obrotach natomiast "głupieje" na wyższych obrotach.
Ludzie opisywali (inne forum) przypadki, że były problemy, że spalaniem, pracą na wolnych obrotach - odczyty sondy były prawidłowe, żadnych błędów w kompie. Wymienili sondę mimo wszystko i... wszelkie objawy ustąpiły
Na rynku jest wiele uniwersalnych sond lambda. Wymiana jest bezproblemowa. Koszt sondy uniwersalnej to 100 - 200 zł. Jak będziesz szukał to wybierz sondę z taką samą wtyczką (są też sondy bez wtyczek - z samymi kabelkami) nawet gdybyś musiał zapłacić więcej. Unikniesz tym samum łączenia kabli i zmiany ich rezystancji - ŻADNEGO LUTOWANIA.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
Lechu84 |
#24076 Wysłany:
16 Maj 2007, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 4
|
Wielkie dzieki za obszerne info....!!! Napewno napisze jak sie rozstrzygnie ten problem. PS. Nie myślałem ze tu ludzie tak szybko reagują na czyjść problem... DZIEKI 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#24121 Wysłany:
16 Maj 2007, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
FireAngel napisał(a): Lechu84 jak będą Ci sprawdzać tę sondę to koniecznie na "oscyloskopie"
Masz jakieś wykresy jaki przebieg powinien być na oscyloskopie? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|