Witam wszystkich......
Jestem nowy na tym forum
Mam z tatuśkiem Punciaka II 2001r,wyprowadzony z salonu
Interesuje sie Fiatami, ale również uwielbiam beemki (szczególnie 320i E36 / 320i E46)..... Przejdzmy do sedna! Na forum BMW dużo sie pisze o tzw. tescie zegarów, który polega na przytrzymaniu przycisku do kasowania przebiegu dziennego i trzymając przycisk przekręcenie stacyjki powoduje że wyświetlacz pokazuje z 5/6 pozycji w tym wersja oprogramowania, nr. silnika, kod autka, nr. fabryczny nadwozia, prawdziwy PRZEBIEG autka, mimo, że ktoś cofał licznik "total km"
Potem wsyzstkie zegary idą do końca skali tzn. predkościomierz do końca, obrotomierz do 7 tys, wskaznik paliwa do konca i temperatura do końca, a potem sie cofają i na tym polega test zegarów - tak to jest w BMW.... Próbowałem tak w swoim Punciaku, w VW Vento i d*** - czyli to dziala tylko w BMW, w każdej marce jest inaczej
Dla niedoinformowanych pisze, iż...... ten przebieg "total km" jest tylko oficjalny, czyli że można cofać go elektronicznie za 100-300 zł
Ale każdy komputer pokładowy liczy przebieg podwójnie, a wiec 1. poprzez oficjalny moduł, tu można dokonywać zmian cofania przebiegu oraz 2. poprzez moduł liczenia fabrycznego przebiegu, którego w żaden sposób nie da można cofnąć, bo jest tak skonstruowany, że może tylko naliczać przebieg/działać tylko do przodu
Nasuwa sie pewnie Wam pytanie po co komp pokładowy nalicza podwójnie przebieg ? A po to, że fabryka po kilku latach odkupuje samochody i poddaje je testom i liczy sie z tym, iż użytkownicy mogli cofac przebieg...... Takie sprawdzenie "prawdziwego" przebiegu zna tylko fabryka i wtajemniczeni
Defakto wiekszość "mechaniorów" z ASO nie wie jak to sprawdzić
Ja i kumpel wiemy jak to robić w BMW
Mam autko od nowości, wiec nie jest mi to potrzebne, ale warto wiedziec na przyszłość taką rzecz !!!! Po co kupić bubel od przedstawiciela handlowego co ma 300 000, a wyświetla mu sie na kompie 100 000 .......Warto znać taki sposób
PoZrRo 4 aLL