|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 05:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
milk13 |
#13496 Wysłany:
15 Mar 2007, 20:14; Temat postu: Głośna praca silnika 1.4 16v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Dzisiaj zrobiłem trasę ok 200km (przebieg 1600 km) i zauważyłem, że silnik zaczął wyraźnie głośniej pracować  . Wydaje z siebie dziwny pomruk, niby taki jak na początku tyle że głośniejszy. Współpasażerka zresztą też zauważyła  . Nie wiem co to może być? Czy są to subiektywne odczucia czy licho wie co, może komp coś świruje, a może się dociera?? Druga rzecz to dziura przy naciśnięciu pedału gazu: gwałtowne dodanie gazu na biegu jaołwym powoduje opóźnienie w reakcji silnika. Czy ktoś z posiadaczy takowego silnika ma podobne doświadczenia?
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Rome |
#13507 Wysłany:
15 Mar 2007, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
milk13
nie zauważyłem
nawet po dziennej trasie ~800km
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
 |
Synek |
#13510 Wysłany:
15 Mar 2007, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1310
|
Poprostu im dluzej jedziesz tym praca silnika staje sie bardziej uciazliwa, to jest normalne, ale to tylko subiektywne odczucie.
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#13516 Wysłany:
15 Mar 2007, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
..a mój cichnie 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
LeszekR |
#13517 Wysłany:
15 Mar 2007, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 234
|
Cytuj: ..a mój cichnie Smile
Dobra dobra wymieniaj z czym do ASO jedziesz? 
_________________ -Grande Punto Estiva Blue&me
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13519 Wysłany:
15 Mar 2007, 22:19; Temat postu: |
|
|
A moj jest dwa razy cichszy od 16V ale to logiczne , ma 2 razy mniej zaworow 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#13523 Wysłany:
15 Mar 2007, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
A ja tam lubię głos silnika
W szczególności na niskich obrotach przy maksymalnie otwartej przepustnicy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#13525 Wysłany:
15 Mar 2007, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Wyjeździj do końca tą benzynę, którą teraz masz w zbiorniku i zatankuj na innej, sprawdzonej stacji. Coś mi się widzi, że przyczyna może leżeć poza samym silnikiem. 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13551 Wysłany:
15 Mar 2007, 23:29; Temat postu: |
|
|
Wczesniej napisalem troszke pol-zartem.
Tak serio to mysle, ze moze byc to co napisal Golab - paliwo.
Druga sprawa to zawory.
Nie wiem jakie sa w GP, czy regulowane hydraulicznie ?
Jesli tak to raczje na zimnym silniku powinny glosniej pracowac a w Twoim przypadku jest odwrotnie.
A sprawdzales olej ? Poziom jest ok ?
Jednak na koniec powiedzialbym, ze to Twoje odczucie.
Jak robilem dluzsza trase nad morze I-ka, to na poczatku jechalo sie milo, pozniej juz zdawalo mi sie, ze glosno jest a jak wysiadlem to ulga dla uszu i szum morza.
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#13625 Wysłany:
16 Mar 2007, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Muszę sprawdzić. Może to faktycznie kiepskie paliwo, chociaż tankuję na Orlenie, a olej też swoją drogą. Co prawda po trasie stał godzinę i po odpaleniu chodził tak samo głośno a zmęczenie minęło  A co powiecie na opóźnioną reakcję gazu?
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13629 Wysłany:
16 Mar 2007, 09:41; Temat postu: |
|
|
U mnie nie ma opoznienia gazu.
Nie wiem czy o to chodzi ale gaz ma taki jalowy skok, jak sie go wciska a dalej jest juz dosc czuly.
Z tego co widzialem w jakims pdf-ie serwisowym to gaz jest na potencjometrze, nie ma linki, moze to kwestia potencjometra ?
Oczywiscie kolejna rzecz do przyzwyczajenia, ktora w I-ce dzialala nieco inaczej 
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#13630 Wysłany:
16 Mar 2007, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
pepepe napisał(a): Oczywiscie kolejna rzecz do przyzwyczajenia, ktora w I-ce dzialala nieco inaczej
Nie mam doświadczenia z jedynki, ale w Palio działał od "kopa"  . Ten jałowy skok nie powinien w/g mnie mieć znaczenia przy gwałtownym dodaniu gazu 
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13634 Wysłany:
16 Mar 2007, 09:53; Temat postu: |
|
|
Jak juz wielokrotnie pisalem, wszystko kwestia przyzwyczajenia i nie sa to wady GP.
Poki co, w stosunku do I-ki nie zauwazylem zadnego minusa, w kontekscie tego, ze cos w I-ce bylo lepsze niz w GP.
Nie moge sie wypowiadac konkretnie bo przejechalem raptem niewiele ponad 300 km ale jestem na razie bardzo zadowolony.
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#13646 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
Oj gaz ma czasami problemy z reakcją, szczególnie przy ostrym przyspieszaniu ze startu i bardzo szybkiej zmianie biegów.. 1 do 6k, szybkie wbicie 2, strzał ze sprzęgła, a tu guzik, auto jakby się ułamek sekundy zastanawiało.. Gdyby nie to, to wg mnie 1.4 8v mogłoby zejść poniżej 13sek do 100
Winny wydaje mi się elektroniczny gaz (bo w GP chyba taki jest), chociaż na pocieszenie dodam, że i tak działa on rewelacyjnie w porównaniu np do nowej Vitary 
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13649 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:28; Temat postu: |
|
|
Wujek V, jak juz pisalem jest elektroniczny, oparty o potencjometry.
I tez to zauwazylem, ze ma taki jalowy skok po czym szybko wchodzi na obroty.
Mi to na razie sprawia problem z dynamicznym ruszeniem spod swiatel.
Sciagnalem sobie (ale juz skasowalem, bo byl po Wlosku) PDF serwisowy i tam bylo to opisane , nawet nie jeden a wiecej potencjometrow/rezystorow - taki uklad.
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#13652 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
Ale to nie jest jałowy skok, on to robi przy max wciśniętym pedale.. Wygląda po prostu na to, że elektronika nie nadąża za max wciśnięciem-odpuszczeniem-max wciśnięciem.. Irytuje mnie to cholera jasna 
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13653 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:33; Temat postu: |
|
|
Wujek V napisał(a): Ale to nie jest jałowy skok, on to robi przy max wciśniętym pedale.. Wygląda po prostu na to, że elektronika nie nadąża za max wciśnięciem-odpuszczeniem-max wciśnięciem.. Irytuje mnie to cholera jasna 
Szkoda zatem, ze tak jest bo sam silnik/autko przyspiesza fajnie.
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#13654 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
No właśnie
Wg mnie w sprincie autko traci przez to dobre 0,5 sek..
Edit: chociaż zawsze można zmieniać biegi bez odpuszczania gazu.. Przynajmniej póki skrzynia na gwarancji hehehe
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13655 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:39; Temat postu: |
|
|
W takim razie to zaliczylbym juz jako wade i dolaczyl do klamek tylnych.
O ile klamki tylne po prostu od wewnatrz podpilowuja (taka procedura naprawcza) o tyle z gazem nie da sie tego sensownie zrobic.
Nie jestem elektronikiem ale to kwestia samych potencjometrow.
Wiem, ze podobnie jak w starych radiach pokretla do glosnosci sa zbudowane na potencjometrach i maja one rozne charakterystyki.
Sa o ile dobrze kojarze wersje A , B i C.
Jedne maja wieksza czulosc na poczatku a pozniej slabsza , inne odwrotnie a sa takie, ktore maja stala charakterystyke.
Rzecz moznaby porownac do wspomagania - im szybciej jedzie sie tym mniej wspomaga uklad kierowce.
Szkoda, ze to taka charakterystyka, bo jesli tylko regulacja to byloby to do poprawienia a tak to trzena z tym zyc
Moze kiedys zrobia akcje wymiany 
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#13659 Wysłany:
16 Mar 2007, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Wujek V napisał(a): Oj gaz ma czasami problemy z reakcją, szczególnie przy ostrym przyspieszaniu ze startu i bardzo szybkiej zmianie biegów.. 1 do 6k, szybkie wbicie 2, strzał ze sprzęgła, a tu guzik, auto jakby się ułamek sekundy zastanawiało..
To by się zgadzało  Dziś po drodze do pracy sprawdziłem: nie ma jałowego skoku pedału gazu, natomiast jest mulisty przy dodawaniu gazu w początkowym ruchu pedału: i na luzie i na innych biegach
A co do paliwa to nie mam zamykanego korka i może ktoś mi nasikał w nocy do baku 
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#13662 Wysłany:
16 Mar 2007, 11:11; Temat postu: |
|
|
Tylko kwestia moze byc inna.
Pedal gazu moze byc polaczony z potencjometrem linka lub z lekkim luzem.
Do pedalu moze byc przymocowana sprezyna, ktora daje wrazenie jakby luzu nie bylo (skoku jalowego).
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#13699 Wysłany:
16 Mar 2007, 14:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
U mnie gaz reaguje raczej tak samo jak u Ciebie Milk13 i jak sie jedzie np. na 1 lub 2 biegu i wciśnie sie gaz np do połowy to od 1,500 obr nic nie dzieje potem kolo 2000 w fotel  potem ok 3000 mu przechodzi a potem ok 4000 znowu w fotel  hehehe przyzwyczaiłem a zreszta patrząc na wykres przebiegu momentu to sie zgadza ... prawie
A jeżeli chodzi o prace silnika (dźwięk) to jeszcze nigdy nie słyszałem tak miłego odgłosu, mam 2700km i raczej nie jest głośniejszy niż wcześniej.
Pozdrawiam 
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#13702 Wysłany:
16 Mar 2007, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Może wydech się rozszczelnił?
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#13723 Wysłany:
16 Mar 2007, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Jak się wybiorę do ASO wymienić olej to wrzucę im tematy na warsztat: kwestię odgłosu silnika (wydech to bardzo możliwe, paliwo raczej wykluczam) no i gaz, no i dodatkowo stukanie w tylnej półce i trzeszczenie w okolicach licznków 
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|