You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 10:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #16260 Wysłany: 31 Mar 2007, 07:14; 
 Temat postu: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady]
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 9
Mam problem,podczas zmiany biegów zacząłem odczuwać szarpnięcia,czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? GP 1,4 77km 5d


Góra
 Profil  
 

 
 Post #16287 Wysłany: 31 Mar 2007, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 146
A jakie sa dokladnie? U mnie przy zmianie z 2-3 i z 3-4 sa szarpniecia ale tylko gdy dosc gwaltownie puszcze sprzeglo. W ASO powiedzieli ze te typy tak maja i jedyna rada jest delikatne puszczanie sprzegla - ok az sie spali :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek (Tumi)
www.cashmedia.pl | www.host44.pl | www.akcjasos.pl | www.kkozle.pl | www.radio.opole.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16335 Wysłany: 31 Mar 2007, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 92
Może kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła?

_________________
GP 1,4 8V Energy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16362 Wysłany: 31 Mar 2007, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
Też tak sądzę, że problem leży w niewjeżdżeniu się w auto.. W GP wszystko chodzi strasznie lekko i na początku mnie to okropnie irytowało, bo w ogóle auta nie czułem.. A teraz z kolei jak do Calibry wsiadam to mam wrażenie, że sprzęgło ma skok 2cm i w ogóle jest popsute ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16363 Wysłany: 31 Mar 2007, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Jak ostatnio odstawiłem kumplowi Mazde 626 i wsiadłem do GP, zacząłem kręcić kierownicą tak szybko (bo tak lekko sie obraca), że brutalnie dobiłem do końca, aż echo poszło... :lol2:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16364 Wysłany: 31 Mar 2007, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 9
Tak jak pisalem wczesniej sa szarpniecia przy zmianie biegow,u mnie tez sa z 2 na 3 i 3 na 4,jade w tygodniu do serwisu zobaczymy co powiedza,napisze na forum


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16371 Wysłany: 31 Mar 2007, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2007,
Posty: 115
tomekzaton napisał(a):
Tak jak pisalem wczesniej sa szarpniecia przy zmianie biegow,u mnie tez sa z 2 na 3 i 3 na 4,jade w tygodniu do serwisu zobaczymy co powiedza,napisze na forum


ja mysle, ze nic z tym nie zrobia. Jest to irytujace ale podejrzewam ze wynika to z tego ze silnikiem struje masa elektroniki by utrzymac normy czystosci Euro4 czy jakies tam. I przy kazdym puszczeniu gazu czy jego depnieciu ta elektronika dobiera wlasciwe parametry. A do tego jeszcze elektroniczny pedal gazu. Puszczasz - jedzie, naciskasz - auto zwalnia i dopiero jedzie. Kwestia przyzwyczajenia. Moja rada, wyzej krecic motor, choc to i tak moze nie pomoc. Jednym slowem TTTM.
pzdr

_________________
>>>Wielka Ruda Kropa <<<GP 1.4 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16754 Wysłany: 03 Kwi 2007, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
U mnie jest cos na podobieństwo...ale raczej nie szarpanie ale falowanie. tylko ze to jest sposowdowane tym , ze zbyt gwałtownie puszczam sprzegło przełanczajac z 1 na 2 bieg. Czasem z 2 na 3 przy małych predkosciach ....winny jestem ja bo zbyt gwałtownie puszczałem sprzegło (bardziej mi stopa spadała z pedału). Samochód nie szarpał a falował (obroty falowały przez ułamek sekundy i dao sie czuc serię leciutkich opóżnień i przyspieszeń).
Natomiast nie ma problemu z szarapniem. takiego czegoś nie mam.

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16827 Wysłany: 03 Kwi 2007, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
czasem z 1-2 i 2-3 też mi się zdarza, ale to chyba zależy od dynamiki puszczania pedału sprzęgła, tak mi się wydaje

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16829 Wysłany: 03 Kwi 2007, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 146
moze faktycznie pedal jest dziwny, u mnie bierze bardzo gleboko, tzn przy samej podlodze i dosc czesto przez to mam zgrzyty :) jak sie zapomne oczywiscie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek (Tumi)
www.cashmedia.pl | www.host44.pl | www.akcjasos.pl | www.kkozle.pl | www.radio.opole.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16831 Wysłany: 03 Kwi 2007, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
a dalej przy wrzucaniu wstecznego daje po zębach - nie zawsze, ale za często, jedynka z kolei za często ciężko wchodzi + buczenie na 2, 3 biegu przy puszczeniu gazu, zaczynam się denerwować

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16835 Wysłany: 03 Kwi 2007, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 146
Kubi odczytaj PW :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek (Tumi)
www.cashmedia.pl | www.host44.pl | www.akcjasos.pl | www.kkozle.pl | www.radio.opole.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #16892 Wysłany: 03 Kwi 2007, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: MMz
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 66
A mi bardzo się podoba skrzynia w GP
Krótki charakterystyczny skok lewarka z 2 na 3 i z 3 na 4 niemalże sportowo :]

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V Energy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39880 Wysłany: 19 Sie 2007, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
Chciałbym zapytać a jak wszystkim wchodzi wsteczny???
Bo mnie czasem krew zalewa :/
Czasem wbija się do połowy...podczas puszczania sprzęgła...wszystkie tryby usłyszałem...
Generalnie drążek chodzi ładnie bez większych oporów...
Czy macie takie problemy?
ps. bieg włączany zgodnie z instr. i ze świadomością...że płyny są a wsteczny nie jest z synchr. :mrgreen:

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39906 Wysłany: 19 Sie 2007, 14:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Lip 2007,
Posty: 219
u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41822 Wysłany: 28 Sie 2007, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
a ja w swoim punto 99 aby włączyć wsteczny to wciskam lewarek a mój teść 98 r. 1,2 nie musi i wajchuje do tyłu i ładnie wchodzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41842 Wysłany: 28 Sie 2007, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w.wa
Rejestracja: 03 Sie 2007,
Posty: 160
dzioby125 napisał(a):
u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą


u mnie też biegi chodzą super i żadnych problemów. brak szarpania, wsteczny ok. tylko nie ma gdzie poszaleć na "6" :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41882 Wysłany: 29 Sie 2007, 08:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
czy niektóre wersje miały wsteczny poprzez wciśnięcie lewarka w dół i dopiero poprowadzenie do tyłu :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41900 Wysłany: 29 Sie 2007, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
maciejd napisał(a):
dzioby125 napisał(a):
u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą


u mnie też biegi chodzą super i żadnych problemów. brak szarpania, wsteczny ok. tylko nie ma gdzie poszaleć na "6" :(


U mnie też jest nieźle, chociaż nie super, wybieranie jest precyzyjne, biegi wchodzą gładko, za wyjątkiem wstecznego, który czasem muszę wbijać na dwa razy. Nie mam szarpania przy zmianie biegów. Skrzynię 6 wybrałem dlatego że myslałem iż jest taka sama jak do wersji z silnikiem 1,9 i przenosi 280 Nm, dopiero później dowiedziałem się że jednak nie jest. Po potężnych kłopotach ze skrzynią w poprzednim fiacie, chciałem zabezpieczyć się i mieć mocniejszą skrzynię, gdybym wiedział że to inny model, prawdopodobnie bym się na nią nie zdecydował.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #53945 Wysłany: 14 Paź 2007, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wrocek
Rejestracja: 14 Paź 2007,
Posty: 6
Nie wiem jak ten efekt usunac, ale powiem Ci ze kamien spadl mi z serca jak przeczytalam to co piszesz :) .
Mam ten sam model, ktory masz Ty i walcze z tym szarpnieciem od ............... od bardzo dluga. Caly czas sobie wyrzucam, ze za pozno puszczam sprzeglo, a tu sie okazuje ze moze to nie to


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82075 Wysłany: 15 Sty 2008, 07:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 18
Witajcie.
Ja też miałem trochę kłopotów do przyzwyczajenia ze sprzęgłem.
Bardzo lekko chodzi a pedał ma bardzo duzy skok.
Przez pierwsze kilometry też szarpałem przy zmianie biegów ale juz wyczułem i teraz jedzie płynnie.
Kwestia przyzwyczajenia.
A biegi fajnie wchodzą, czuć delikatny opór przy przełączaniu.
Uwielbiam moje Punto aż zona jest zazdrosna

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97072 Wysłany: 26 Lut 2008, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 142
A moim zdaniem co kierowca to opinia.
Jeśli chodzi o szarpnięcia to również nie mogłem się przyzwyczaić, to kwestia wyczucia. Czasem gdy faktycznie za szybko puszczę sprzęgło a depnę gazu to wiadomo co się dzieje, szarpnięcie. Tak czy inaczej nauczyłem się nim jeździć płynnie. Jeśli chodzi o wsteczny, też mi czasem zgrzytnie. Mam taki nawyk chyba jeszcze z Pandy, przed wrzutem wstecznego wrzucam 3kę i dopiero wsteczny. Zgrzytu nie ma :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #111533 Wysłany: 04 Kwi 2008, 08:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Odświeżam temat...

Jakie macie sposoby by unikać szarpania przy zmianie biegów?

Jazda w korku: 1>2>0>1>0>1>2>1>0 i tak w kółko.... czasami jak redukuję 3>2 albo 2>1 szarpie... próbuję jeździć z podniesieniem obrotów zanim puszczę sprzęgło, czasami się udaje.... wkurza mnie to, bo mam wrażenie, że mi kiedyś silnik wypadnie....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #111535 Wysłany: 04 Kwi 2008, 08:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
czasami jak redukuję 3>2 albo 2>1 szarpie

Może turbina zaczyna zaczyna pompować?
Przy łagodnej jeździe szarpanie nie powinno występować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #111538 Wysłany: 04 Kwi 2008, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Staram się jeździć łagodnie ale wciąż, po kilku miesiacach nie moge tego wyczuć :( Redukcja 3>2 przy 2500 rpm to zazwyczaj szarpnięcie... poza tym to nonsens gapić się w korku na obrotomierz...

"Przygazówka" się sprawdza tylko nie zawsze mi wychodzi, za lekko muskam gaz :)

[ Dodano: 04 Kwi 2008 10:44 ]
daras napisał(a):
Może turbina zaczyna zaczyna pompować?
Przy łagodnej jeździe szarpanie nie powinno występować.


raczej nie, bo jeśli mam obroty pow. 800 i nie naciskam gazu to jest odcięcie - jakieś znikome ilości paliwa są wtryskiwane dla podtrzymania pracy silnika a napęd idzie od kół, które mają wyższą prędkośćobrotową - stąd szarpnięcie - silnik ma niższą prędkość ok. 800 rpm (mam wciśnięte sprzęło, nie gazuję) jak na biegu jałowym, koła kręcą się szybciej, puszczam sprzęło i silnik przyhamowuje samochód - jednocześnie spadają obroty kół i wzrastają obroty silnika ale od kół, pedał gazu nie używany...

jeśli jest odcięcie, bo obroty są powyżej 800 (a są, bo puszczenie sprzęgła to szarpnięcie i skok na obrotku) to nie ma spalin do napędzania turbiny

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO