|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mario-sz |
#235319 Wysłany:
01 Kwi 2009, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Temat jest "jaki wybrać silnik":
Napiszę tak. Brać taki silnik jakim się jest kierowcą oraz ile mamy pieniążków.
1. Jeżeli spokojnym i do jazdy po mieście to 1.2
2. Jeżeli spokojnym i do jazdy mieszanej to 1.4
3. Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V LUB najmocniejszy MULTIJET
4. Jeżeli "długodystanowcem" to oczywiście MULTIJET
Oczywiście ZGODZĘ SIĘ z zarzutami, że 1.2 też mozna jeździć na trasie. Tylko, że "na trasie" na zachodnich autostradach gdzie jedzie się dość jednostajnie i nie trzeba tyle wyprzedzać.
Co do POLSKICH warunków na tarsie, gdzie jeździ dużo ciężarówek, traktorów WYMAGANE jest dobre przyśpieszenie, które MOŻE URATOWAĆ NAM ŻYCIE w czasie wyprzedzania. Z małym silnikiem jest to "biczowanie"
I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.
IMHO
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
Ostatnio edytowany przez mario-sz, 01 Kwi 2009, 21:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
sadoo |
#235328 Wysłany:
01 Kwi 2009, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
mario-sz napisał(a): Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V
tu miałeś na mysli Tjeta. ??
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#235340 Wysłany:
01 Kwi 2009, 21:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
sadoo napisał(a): mario-sz napisał(a): Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V tu miałeś na mysli Tjeta. ??
Tak
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
kox |
#235350 Wysłany:
01 Kwi 2009, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#235378 Wysłany:
01 Kwi 2009, 22:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
kox napisał(a): gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p
za to ja T-jeta...
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#235460 Wysłany:
02 Kwi 2009, 06:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Cytuj: I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.
a to niby dlaczego??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#235461 Wysłany:
02 Kwi 2009, 07:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#235487 Wysłany:
02 Kwi 2009, 09:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mario-sz napisał(a): I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.
Jest to mit.
Mój drugi samochód Golf II 1,6 GTD z turbiną garret na tamte czasy wysiloną (chłodzona wodą) ma obecnie 380 tys km bez jakiej kolwiek naprawy turbiny, samochód użytkowany tylko i wyłącznie po mieście. Podstawa to olej, filtr powietrza systematycznie i jak już się trafi trasa to nie gaszę samochodu zaraz po zatrzymaniu, co jest podstawą jeśli chodzi trwałość turbo, nie katuje go całkiem zimnego. Reasumując jak kogoś stać polecam T-jeta.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#235598 Wysłany:
02 Kwi 2009, 17:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere dokladnie. Masz racje. Tez mialem kiedys Golfa GTD tylko ze bez intercoolera chlodzonego tylko olejem 70 KM, A-klase 170 CDI, SAABA 9-3 T - wszystkie z TURBO i nigdy nie mialem problemow z turbina (przebiegi dochodzily do 250 tys km). Jezeli wymieniasz olej i filtr powietrza na czas i jezeli pozwolisz chwile popracowac silnikowi po ostrej jezdzie zanim go wylaczysz to nie bedzie zadnych problemow.
Takze stwierdzenie o katowaniu silnika z TURBO w miescie mozna wlozyc miedzy bajki.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#235623 Wysłany:
02 Kwi 2009, 19:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
OFF TOPIC
krzysiek_pere To, że udało Ci sie TURBO akurat w tym modelu VW to super Założmy temat o TURBO i GIT
Dziwi mnie jednak FAKT, że nie piszesz o turbo w VW, które są jednymi WIELKIMI niewypałami
Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego:
kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany
kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany
Teściu 1.9 TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji
Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI
AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już.
I co z tego, że koloega z teściem leją specjalne oleje CASTROLA do pompo wtryskiwaczy i robią przeglądy co 10000km.
KTO jak KTO ale VW ma najgosze sprężarki IMHO
olos47 żona jedzie 3 km do pracy. więc BIEDNE te turbo by było.......
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#235630 Wysłany:
02 Kwi 2009, 19:26; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
AF |
#235632 Wysłany:
02 Kwi 2009, 19:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
A u mnie:
1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo.
2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo.
Trza umić jeżdzić
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#235636 Wysłany:
02 Kwi 2009, 19:39; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11764 Pomógł: 13
|
koniec OT :]
_________________
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#235672 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
AF napisał(a): A u mnie: 1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo. 2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo.
no no,po mieście?
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#235677 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:12; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11764 Pomógł: 13
|
koniec bo albo pousuwam wszytskie posty nie dot. tematu albo go na jakis czas zamknę...
_________________
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#235684 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#235687 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
mario-sz u mnie w sodzie jest 2,0 TDI ponad 100 tys km przebieg serwisowane w ASO - terminy przegladow ustala komputer i jest to miedzy 20 - 30 tys km. Turbo smiga jak nowe, zadnych problemow. Olej jest do PD Castrol SLX III LONG LIFE. Nie wierze w to co napisales. Albo te auta mialy krecone liczniki albo ktos nie ma pojecia jak eksploatowac samochod z TURBO. ALe nawet ludzie ktorzy extremalnie nie dbaja o auta to jeszcze nie widzialem zeby tak szybko sprezarka padala.
Przepraszam MODERATORA ale musialem to napisac
Jesli chodzi O GP i eksploatacje na krotkich odcinkach w miescie to wcale nie jest to zazynanie turbiny. Turbina jest samrowana w tym samym obiegu olejowym co silnik. Nie panikujcie. W normalnie eksploatowanym aucie sprezarki wytrzymuja tyle co silniki, albo i dluzej.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
AF |
#235696 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#235702 Wysłany:
02 Kwi 2009, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Glownym ich producentem jest GARETT. Czy to jest VW czy FIAT to turbiny sa tej samej firmy.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#235973 Wysłany:
03 Kwi 2009, 21:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mario-sz napisał(a): Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego:
kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany Teściu 1.9TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI
AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już.
Postaram się odpowiedzieć:
G 40 i G 60 to nie turbo tylko kompresory spiralne z założenia bardzo nietrwałe i drogie w serwisowaniu (maja nawet pasek zębaty) więc się nie liczy
Grupa vw (i renault mocniejsze) w silnikach diesla (nie 90 KM) posiada turbiny vtg (zmienna geometria łopatek) która to na naszym rynku (duża zawartość siarki w paliwie) zacina się i tu masz rację te turbiny ze względu na taką usterkę regeneruje się często. Ale te turbiny z racji wysilenia (zmienna geometria łopatek powoduje że one cały czs pracują na wysokich obrotach) nie zniosą jednego. Jedziesz autostradą takim TDIkiem i zatrzymujesz się np na stacji zatankowac gasisz nagle samochód, dzieje się wtedy tak:
W najlepszym przypadku olej na rozgrzanym wirniku zwęgla się w co powoduje przycieranie panewek wirnika. Znam kilka przypadków wygięcia wirnika który wirował w stanie plastyczności, a po zgaszeniu się wygiał, spowodowało to ocieranie łopatek o korpus i po turbo
Powiem Ci tak znam gościa który wozi ludzi do Austrii Vw T4/T5 Renault trafic 07' robi po 500 tys i wyminia na nowe i nie padają mu turbiny.
Zanudziłem ale wniosek polecam t-jeta do miasta bo ma prosta turbinke bez zmiennej geometrii i jak się odpowiednio potraktuje przeżyje silnik.
mario-sz przyznam ci częściowo rację co do vw ale rozmawiamy o Fiacie. Będzie jeszcze gorzej: norma Euro 6 przewiduje kontrole ilości spalonego oleju Na szkoleniu w Garett wspominano nam że Turbiny będą miały łożyska kulkowe ( i nie będzie zużycia oleju przez turbo), Szczeże mówiąc ja sobie tego nie wyobrażam [ Dodano: 03 Kwi 2009 20:38 ]Aha nie ma turbin volkswagenowskich, oplowskich, fiatowskich. Są typy turbiny bardziej czułe na eksploatacje (vtg-zmienna geometria) i bardziej trwałe (ciśnienie regulowne (ograniczane) kanałełem obejściowym lub/i zaworem upustowym (np wszyskie stare diesle, T-JET 120 KM))
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#235981 Wysłany:
03 Kwi 2009, 21:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
OFF TOPIC OSTATNI
Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią
Niesety moim GP jeździ żona więc turbo odpada choćbyś tłumaczył to i tak swoje
POZDRAWIAM Krzychu
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#235990 Wysłany:
03 Kwi 2009, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mario-sz napisał(a): Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią
Polecam się na zaś
Ale prawda jest jedna "jak się nia ma co się lubi, to się lubi co się ma"
W moim przypadku kupując GP Sedan starczyło na samochód i opcję 1,4 77Km ale powiem tak że częściej sprawia radość z jazdy niż niezadowolenie z braku mocy więc nie jest źle.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#242160 Wysłany:
17 Kwi 2009, 16:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere ja niestety tez musialem kupic auto na szybko i ze wzgledu na koszty kupilem 1,4 8V. Teraz troche zaluje bo ten silnik mnie dobija swoimi marnymi osiagami i ogromnym spalaniem. Dzisiaj to napewno kupilbym mocniejszy, pewnie diesla, ale wtedy niestety trzeba bylo brac slabszy ze wzgledu na stan finansow...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#242164 Wysłany:
17 Kwi 2009, 17:05; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Dobrze wiedzieć, że turbina w T-Jet jest prosta. Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#242228 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.
dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|