Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wskaźnik analogowy do LPG
https://fiatpunto.com.pl/topic25144.html
Strona 1 z 2

Autor:  RafaelSaures [ 03 Lis 2010, 20:14 ]
Temat postu:  Wskaźnik analogowy do LPG

Witam!

Chciałem się zorientować czy da się jakoś zamontować analogowy licznik wskazujący poziom gazu w baku? Chodzi mi o taki jaki jest przy wielozaworze, ale żeby był w kabinie.

Pozdrawiam

Autor:  masterracuch [ 03 Lis 2010, 21:05 ]
Temat postu: 

Pewnie że się da ... na Allegro są takie gotowe moduły ( sam takowy posiadam) gdzie wskazania z hallotronu umieszczonego nad wskazówką butli LPG są przenoszone na linijkę 10 diod LED. Ponadto bardzo łatwo można te wskazanie przenieść na wskaźnik od benzyny ( testowałem u siebie ,jednak z braku czasu nie podłączyłem jeszcze choć instalacja już "podciągnięta" pod zegary) .


Tutaj masz link bezpośrednio do sklepu http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k3,wskazniki-lpg

Autor:  RafaelSaures [ 03 Lis 2010, 21:45 ]
Temat postu: 

masterracuch
Mógłbyś coś więcej napisać na ten temat? Mnie trochę irytuje wskaźnik diodowy, ponieważ jak miga mi ostatnia dioda czyli rezerwa to na tym przejadę około 90km, ale różnie bywa. Ja miałem na myśli analogowy czyli ze wskazówką... taki sam jak jest przy butli by się przydał na desce rozdzielczej albo przy innych licznikach).

Autor:  masterracuch [ 03 Lis 2010, 22:07 ]
Temat postu: 

Z analogowym wskaźnikiem to może być mały problem bo nie znalazłem takowego rozwiązania ,gdy szukałem pod siebie. Ale tak jak pisałem wyżej, można zamiast linijki LED przenieść wskazanie z tego modułu na wskaźnik od benzyny. W momencie przełączania na gaz dodatkowy przekaźnik odcina wskazania benzyny i przełącza na wskazania gazu z tego modułu. W MKI działa , w MKII też powinno. Ewentualnie jeżeli nie chcesz nic zmieniać w swoich zegarach to jedynie co przychodzi mi do głowy zakup małego woltomierza ( tudzież wskaźnika wychyłowego np z magnetofonu UNITRY i przerobienie mu skali) i dołączenie go zamiast linijki LED albo pogodzić się z linijką ( 10 LED to w sumie duża rozdzielczość ) .

Autor:  RafaelSaures [ 03 Lis 2010, 22:12 ]
Temat postu: 

Dlaczego akurat z magnetofonu Unitry? Czym się one charakteryzują?
Na jakiej zasadzie licznik od benzyny pokazywałby ilość gazu?

Autor:  masterracuch [ 03 Lis 2010, 22:25 ]
Temat postu: 

a no niczym konkretnym, unitrowskie wskaźniki są zwykłymi woltomierzami o zakresie od 0 do około 1V co wystarcza do tego zastosowania. Ja tylko tak na szybko rzuciłem hasło z tymi "wycieraczkami" od Unitry. Wskaźnik benzyny to też analogowy woltomierz tyle że wyskalowany w litrach a nie woltach :)

Autor:  RafaelSaures [ 03 Lis 2010, 22:36 ]
Temat postu: 

hmmm... czyli zmiany napięcia miałyby być podawane dzięki temu wskaźnikowi led do którego podałeś link do innego woltomierza np tego z Unitry tak?

Autor:  masterracuch [ 05 Lis 2010, 15:14 ]
Temat postu: 

dokładnie,,,,albo na woltomierz którym jest wskaźnik benzyny :)

Autor:  RafaelSaures [ 06 Lis 2010, 11:53 ]
Temat postu: 

Dobrze dziękuję :) coś pokombinuje się :)

Autor:  buladag [ 06 Lis 2010, 12:57 ]
Temat postu: 

Nie wiem jak u was, ale u mnie ten wskaźnik na zaworze wygląda tak: Image
czyli jest podpięty do jakiejś wtyczki. Jakby podpiąć do tego drugi wskażnik równolegle, np. taki: http://allegro.pl/rezerwa-sensor-wskazn ... 99671.html i puścić go sobie do kabiny? Było by chyba najprościej.

Autor:  nickoo [ 06 Lis 2010, 13:09 ]
Temat postu: 

było by pod warunkiem że będzia miał dokładne wskazania :>

Autor:  RafaelSaures [ 06 Lis 2010, 14:35 ]
Temat postu: 

Dziś zobaczyłem sobie dokładnie ten wielozawór i pomyślałem sobie czy właśnie dałoby radę zrobić to tak jak zaproponował kolegabuladag
U mnie wygląda to tak samo tyle, że bez wtyczki tylko bezpośrednio kable idą.

Wskaźnik analogowy przy wielozaworze podaję po prostu napięcie skoro idą dwa kabelki tak?

Więc jakby się podłączyło równolegle taki sam wskaźnik analogowy pod te dwa kabelki to by działało?

Autor:  masterracuch [ 06 Lis 2010, 14:44 ]
Temat postu: 

RafaelSaures napisał(a):
U mnie wygląda to tak samo tyle, że bez wtyczki tylko bezpośrednio kable idą.Wskaźnik analogowy przy wielozaworze podaję po prostu napięcie skoro idą dwa kabelki tak?


Nie. to jest tylko wyjście rezystancyjne. Można by go wykorzystać, ale trzeba puścić przez niego zasilanie i w zależności od jego rezystancji mierzyć napięcie. Druga sprawa to jaki typ dokładnie tego wskaźnika w wielozaworze ? Z wyjściem liniowym, logarytmicznym, malejącym czy rosnącym w miarę opróżniania butli?

P.S. Widziałem nie tak dawno na elektrodzie jaki ktoś rozbierał ten wskaźnik w butli i podmieniał rezystory smd , w celu skopiowania ch-ki rezytancyjnej z pływaka baku z benzyną (i przekaźnikiem podmieniał tylko wkazania albo z butli albo z baku) . Jak znajdę link to wrzucę

Autor:  RafaelSaures [ 06 Lis 2010, 15:45 ]
Temat postu: 

masterracuch napisał(a):
Nie. to jest tylko wyjście rezystancyjne.


Szkoda. bo sprawa byłaby rozwiązana.

masterracuch napisał(a):
Druga sprawa to jaki typ dokładnie tego wskaźnika w wielozaworze ? Z wyjściem liniowym, logarytmicznym, malejącym czy rosnącym w miarę opróżniania butli?

Naprawdę nie mam pojęcia... W elektronice znam się na najprostrzych podstawach.

masterracuch napisał(a):
Jak znajdę link to wrzucę


Super :) czekam :)

Autor:  Gorol [ 08 Lis 2010, 00:10 ]
Temat postu: 

masterracuch napisał(a):
Ale tak jak pisałem wyżej, można zamiast linijki LED przenieść wskazanie z tego modułu na wskaźnik od benzyny. W momencie przełączania na gaz dodatkowy przekaźnik odcina wskazania benzyny i przełącza na wskazania gazu z tego modułu. W MKI działa , w MKII też powinno


Jak to da sie zrobić ? I musi być ta linijka LED?

Autor:  masterracuch [ 08 Lis 2010, 18:11 ]
Temat postu: 

RafaelSaures kurcze... nie znalazłem tego linku.. ale jeszcze poszukam
Gorol Nie musi być :) Ten "moduł" na wyjściu do linijki LED ma +5V, GND, oraz 3 przewód z napięciem zależnym od ilości LPG w butli( nazwijmy go kabel "nr 3"). Linijkę możesz w ogóle nie podpinać :D Podłączasz zasilanie dodatkowego przekaźnika dwustanowego równolegle do elektrozaworu przy parowniku ( albo gdziekolwiek indziej, gdzie pojawia się +12V po przełączaniu na gaz) , a ten przekaźnik odcina kabelek idący do wskaźnika benzyny z oryginalnej wiązki i zamiast niego załącza ten kabelek "nr 3".

Autor:  RafaelSaures [ 09 Lis 2010, 00:06 ]
Temat postu: 

Ja podpiałem się równolegle do licznika ilości gazu przy wielozaworze, zatankowałem do pełna gaz i badam miernikiem opór co 10km. Wyniki napiszę później bo chcę do końca baku to zrobić, ale narazie dziwne są te wyniki bo raz opór wzrasta to innym razem jest mniejszy. Ale jak jadę po nierównościach to widać jak szaleje :D

Autor:  masterracuch [ 09 Lis 2010, 09:15 ]
Temat postu: 

Rezystancję mierz ale na odłączonym wskaźniku od sterownika LPG

Autor:  RafaelSaures [ 09 Lis 2010, 18:42 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Rezystancję mierz ale na odłączonym wskaźniku od sterownika LPG

Mam rozumieć, żeby mierzyć rezystancję od wskaźnika diodowego który mam w kabinie czy to że mam go odłączyć?

Autor:  masterracuch [ 09 Lis 2010, 21:10 ]
Temat postu: 

odpiąć i mierzyć na zaciskach wskaźnika w wielozaworze nie na kablach które idą do sterownika LPG

Autor:  RafaelSaures [ 11 Lis 2010, 11:32 ]
Temat postu: 

masterracuch napisał(a):
mierzyć na zaciskach wskaźnika w wielozaworze

No tak mam ;) Od bagażnika pociągnięte kable aż do przodu i jeżdżę sobie z miernikiem. Choć ja nie odpinałem tylko musiałem przeciąć kable bo nie mam zacisku tam.
Jak wyjeżdżę bak to podam co mi wyszło.
Ale z tego co zauważyłem to im mniej w baku tym rezystancja wyższa.
Ostatnio myślałem o tym wszystkim i rozwiązanie, że na wskaźniku od benzyny pokazuje też gaz po przełączeniu. Dobre by to było!masterracuch Ty tak masz?

[ Dodano: 11 Lis 2010 11:23 ]
Zatankowałem do pełna wczoraj i pojechałem do Katowic do Ikei.
LPG wchodzi mi około 28l.
Robię na tym od 350km do 400km

Oto pomiary rezystancji (miernik ustawiony na 20k):
0km - 8,49
10km - 8,49
20km - 8,51
30km - 8,53
40km - 8,55
50km - 8,57
Przerwa = Ikea
60km - 8,18
70km - 8,36
80km - 8,39
90km - 8,51
Tu na wskaźniku diodowym zgasła 1 z 4 diód (nie wiem czy to coś ma do rzeczy jeśli chodzi o ten spadek rezystancji)
100km - 7,57
110km - 8,06
120km - 7,09
130km - 6,81

136km - 7,04 = przerwa u dziewczyny :]

140km - 6,8
150km - 6,37
160km - 6,36
165km - 6,36 = w domciu :)

masterracuch co o tym myślisz?

[ Dodano: 11 Lis 2010 11:32 ]
Aaaa i znalazłem takie coś na elektrodzie:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic658410.html

Autor:  masterracuch [ 11 Lis 2010, 12:19 ]
Temat postu: 

Teraz by się przydało zrobić tak jak napisał chomika z elektrody, zbadać jaką ma ch-kę rezystancyjną pływak benzyny i dostosować wskaźnik w wielozaworze LPG. Ale że cena PB95 duża to zamiast pływaka wepnij się zwykłym potencjometrem (obstawiam ~1 kOhm LINIOWY ) w wtyczce od pompki paliwa ( 2 piny to będzie zasilanie pompki paliwa, pozostałe od pływaka i rezerwy) i zasymuluj pływak, sprawdź rezystancję dla pełnego zbiornika, 3/4 , 1/2 , 1/4 itp. Podejrzewam liniowy wzrost jak u mnie ( albo spadek) w miarę symulowania pustego baku. Na koniec zabawa z lutownicą pozostaje przy podmienianiu rezystorów SMD. Wskaźnik do wielozaworu ~40 zł jak coś pójdzie nie tak z przeróbką Twojego. Sam musisz zdecydować co Ci się bardziej opłaca.

Ja z racji, iż nie posiadam stary typ wskaźnika tylko z wskazówką bez wyjścia elektrycznego kupiłem ten moduł co wcześniej podałem w linku i mam podpięte do wskaźnika od benzyny ( muszę się w końcu zmotywować i przykleić hallotron nad wskazówką w butli i dolutować kabel od zasilania po stacyjce ) :E

Autor:  RafaelSaures [ 11 Lis 2010, 12:29 ]
Temat postu: 

Muszę sobie to na spokojnie przemyśleć.

Powiedz mi tylko proszę czy to normalne że u mnie ta rezystancja najpierw rosła ładnie a potem spadała? Nie wiem czy dalej będzie spadać, dalej będę to mierzyć.

Autor:  masterracuch [ 11 Lis 2010, 13:15 ]
Temat postu: 

W samym wskaźniku LPG w wielozaworze powinna być taka miniaturowa wtyczka do odpięcia kabla, choć ręki nie dam sobie uciąć że jej tam nie ma. Podejrzewam, że fluktuacje rezystancji u Ciebie są spowodowane tym, że miałeś cały czas podpięty wskaźnik do centralki od LPG. Odepnij go całkiem od centralki jeżeli chcesz by wyniki nie były zafałszowane.

Autor:  RafaelSaures [ 11 Lis 2010, 13:46 ]
Temat postu: 

masterracuch napisał(a):
że miałeś cały czas podpięty wskaźnik do centralki od LPG

Jeśli masz na myśli diodowy wskaźnik który mam w kabinie to przecież jak go odepnę to nie będę mógł jechać na gazie, bo na nim mam przełącznik wyboru PB - LPG

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/