Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kontrolka Check - Engine
https://fiatpunto.com.pl/topic54886.html
Strona 1 z 1

Autor:  Ircus [ 24 Lip 2016, 11:39 ]
Temat postu:  Kontrolka Check - Engine

Witam
Ostatnio co trochę zapala mi się kontrolka Check - Engine ,mam aplikację w telefonie z programem SDPROG i po odczytaniu kodu usterek wyświetla się zawsze ten kod błędu P1061 ,jak skasuje to jakiś czas jest spokój , myślałem że jakaś cewka padła ,ale kupiłem dwie nowe i podmieniałem ,ale to nie jest to ,może ktoś się z taką usterką spotkał.
Fiat punto evo 1.4 16V.... 77KW... 105 KM z góry dzięki za pomoc!!!

Autor:  PawełG [ 24 Lip 2016, 18:28 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... p1061.html Tutaj podobny problem. Najprawdopodobniej problem z modułem MA. Cewki cewkami, ale w jakim stanie są świece zapłonowe, i jaką mają przerwę między elektrodami? Co do samego błędu modułu MA, to kiedy był ostatnio wymieniany olej silnikowy i czy po jego wymianie była przeprowadzona procedura adaptacji modułu MA dla wymiany oleju?

Autor:  Kamillo [ 25 Lip 2016, 13:25 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Czytam o tym silniku MA i nie rozumiem jednej rzeczy. O co chodzi z tą procedurą adaptacji modułu MA dla wymiary oleju? Prosiłbym o kilka łopatoligicznych słów na ten temat :)

Autor:  yacek _b [ 25 Lip 2016, 17:51 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Kamillo napisał(a):
Czytam o tym silniku MA i nie rozumiem jednej rzeczy. O co chodzi z tą procedurą adaptacji modułu MA dla wymiary oleju?


Ja Ci powiem , im więcej czytam o tych Multiair-ach ( nawet w głupim temacie oleuj silnikowego ) tym bardziej przychylnie patrzę na "topornego " 1.6 e-torq , zwykłego 1.4 T-Jet czy nawet naszą kosiarkę w punto .... :E

Autor:  krowka [ 26 Lip 2016, 11:36 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Moduł MA ma inną charakterystykę pracy przy nowym oraz zużytym oleju, więc trzeba go o tym poinformować, ale nie we wszystkich ECU da się to zrobić (jest tylko ustawienie wymiany oleju, ale bez adaptacji MA). Sam sporo czytam o MA i szukam wszelkich informacji, bo na ASO nie ma co liczyć (własne doświadczenie + to co się widzi na forach). Warto wiedzieć, że jest dodatkowy filtr oleju dla modułu MA, który umieszczony jest w śrubie obok koła napędowego wałka rozrządu, oraz filtr oleju w śrubie na górze turbiny, na przewodzie zasilającym w olej. Ogólnie ja tego MA się nie boję, czas pokaże jak będzie. Na pewno bym miał do siebie pretensje, gdybym wybrał 1.6 E-Torq, bo do "pińcety" ten silnik jest za słaby - jeździłoby się niewiele lepiej jak Kropkiem.

Autor:  Kamillo [ 26 Lip 2016, 16:02 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Czyli że są 3.filtry oleju rozumiem. Żaden inny producent takiego patentu nie ma więc pewnie zamienników tych filtrów = skazani na ASO. Czy dobrze myślę? I pytanie dwa: mamy więc mocno rozbudowany przegląd olejowy, czyli więcej części, więcej czasu =większy koszt. Orientujesz się jaki koszt będzie typowego przeglądu filtry + olej?

Autor:  krowka [ 27 Lip 2016, 09:13 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Są dwa siatkowe, w śrubach. Z tego co ludzie piszą nie ma ich uwzględnionych w wykazie serwisowym, w instrukcji na ten temat nic nie ma. Piszą, że od turbo (który też jest w innych uturbionych, nie tylko u FIAT-a - wymogi producentów turbin), warto wymienić po 30kkm (koszt około 40zł)+metalowe uszczelki 2 sztuki (albo go wywalić i jeździć bez - są tacy, którzy ponoć tak zrobili), a od modułu MA wyczyścić/wymienić (około 100zł) przy 60kkm, albo przy robieniu rozrządu. W każdym bądź razie wymieniają filtr na żądanie, albo po padzie turbo z powodu braku smarowania :E Ktoś opisał przypadek, gdy zatarło się nowiutkie turbo, bo przy wymianie nie wymienili filtra :E Auto nie dało rady przejechać jazdy próbnej i zostało zlawetowane :E No i bardzo ważna sprawa - wymiana oleju najpóźniej po 15kkm i konieczne zaznaczenie opcji wymiany leju w ECU :!: Już wiadomo, że MA nie lubi starego oleju, do tego są podejrzenia, że serwisy nie zaznaczały opcji wymiany oleju, co może nie być bez wpływu na moduł MA. Typowy przegląd pewnie będzie kosztował tyle co dla Kropka (w zależności co będzie się chciało dodatkowo zrobić), olej jest w tej samej cenie, kupiłem na dolewki, ale na razie po 3800km nic nie wciągnął, jak było oleju na max, tak nadal jest.

Swoją drogą w tych sprawach na forum alfaholików sporo udziela się nasz forumowy kolega IPIV :wink:

PS. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te filterki samemu zmieniać, dostęp jest bardzo dobry :D

Autor:  Ircus [ 27 Lip 2016, 10:22 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

PawełG napisał(a):
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/671337-engine-code-p1061.html Tutaj podobny problem. Najprawdopodobniej problem z modułem MA. Cewki cewkami, ale w jakim stanie są świece zapłonowe, i jaką mają przerwę między elektrodami? Co do samego błędu modułu MA, to kiedy był ostatnio wymieniany olej silnikowy i czy po jego wymianie była przeprowadzona procedura adaptacji modułu MA dla wymiany oleju?


Witam
Jeśli chodzi o wymianę świec również są nowe razem z cewkami , a co do oleju to mam przejechane 25000 tys od wymiany . samochód jest cały czas serwisowany przez serwis Fiata , nawet w poniedziałek podjechałem do serwisu skasowali mnie na 100 zł i praktycznie nie uzyskałem żadnej porady , jaka jest przyczyna tego błędu ??? a możesz jaśniej opisać problem moduł MA.
Co mam w tym przypadku zrobić , bo jak widzę serwis Fiata jest bezradny!!!

Autor:  Kamillo [ 27 Lip 2016, 11:26 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

krowka napisał(a):
Są dwa siatkowe, w śrubach. Z tego co ludzie piszą nie ma ich uwzględnionych w wykazie serwisowym, w instrukcji na ten temat nic nie ma. Piszą, że od turbo (który też jest w innych uturbionych, nie tylko u FIAT-a - wymogi producentów turbin), warto wymienić po 30kkm (koszt około 40zł)+metalowe uszczelki 2 sztuki (albo go wywalić i jeździć bez - są tacy, którzy ponoć tak zrobili :D


Takie filtro-sitka udusiły mnóstwo turbin, bo w serwisach nie były wymieniane - np. Ford i rodzina PSA w silnik 1.6 TDCi/HDi w wersji 109 KM. Albo przy przeglądzie żądać okazania, że jest wymieniane, albo wywalić je w cholere :)

Autor:  krowka [ 27 Lip 2016, 21:00 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Kamillo napisał(a):
krowka napisał(a):
Są dwa siatkowe, w śrubach. Z tego co ludzie piszą nie ma ich uwzględnionych w wykazie serwisowym, w instrukcji na ten temat nic nie ma. Piszą, że od turbo (który też jest w innych uturbionych, nie tylko u FIAT-a - wymogi producentów turbin), warto wymienić po 30kkm (koszt około 40zł)+metalowe uszczelki 2 sztuki (albo go wywalić i jeździć bez - są tacy, którzy ponoć tak zrobili :D


Takie filtro-sitka udusiły mnóstwo turbin, bo w serwisach nie były wymieniane - np. Ford i rodzina PSA w silnik 1.6 TDCi/HDi w wersji 109 KM. Albo przy przeglądzie żądać okazania, że jest wymieniane, albo wywalić je w cholere :)


Nie ma możliwości, żeby przegląd był bez mojej obecności przy autku :wink: Byłem przy zerowym, to mam nie być przy normalnym? :E

[ Dodano: 27 Lip 2016 20:45 ]

Ircus napisał(a):
PawełG napisał(a):
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/671337-engine-code-p1061.html Tutaj podobny problem. Najprawdopodobniej problem z modułem MA. Cewki cewkami, ale w jakim stanie są świece zapłonowe, i jaką mają przerwę między elektrodami? Co do samego błędu modułu MA, to kiedy był ostatnio wymieniany olej silnikowy i czy po jego wymianie była przeprowadzona procedura adaptacji modułu MA dla wymiany oleju?


Witam
Jeśli chodzi o wymianę świec również są nowe razem z cewkami , a co do oleju to mam przejechane 25000 tys od wymiany . samochód jest cały czas serwisowany przez serwis Fiata , nawet w poniedziałek podjechałem do serwisu skasowali mnie na 100 zł i praktycznie nie uzyskałem żadnej porady , jaka jest przyczyna tego błędu ??? a możesz jaśniej opisać problem moduł MA.
Co mam w tym przypadku zrobić , bo jak widzę serwis Fiata jest bezradny!!!


Prawdopodobnie blokuje się siłownik w MA. 25 tyś, to zdecydowanie za dużo bez wymiany oleju. W każdym bądź razie zapowiada się wydatek związany z MA, czyli jego wymiana.
Ale najpierw trzeba:
1. Wymienić olej.
2. Wprowadzić do ECU informację o jego wymianie.
3. Jeśli jest możliwość, to wykonać adaptację modułu MA (w nowszych już to nie jest możliwe).
4. Sprawdzić i ewentualnie wyczyścić/wymienić filtr modułu MA.

Jeśli nie pomoże, to będzie drogo.

Swoją drogą skoro nic nie zrobili, to dlaczego im zapłaciłeś 100zł?

Autor:  Kamillo [ 27 Lip 2016, 21:01 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

A według książki co ile Fiat nakazuje wymieniać olej? Pewnie interwał jest wydłużony znacz ie bo teraz tak się robi

Autor:  krowka [ 27 Lip 2016, 21:30 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Kamillo napisał(a):
A według książki co ile Fiat nakazuje wymieniać olej? Pewnie interwał jest wydłużony znacz ie bo teraz tak się robi

W moim wpisano co 30tyś, ale zalecają co 15tyś, co jest oczywiście w odpowiedniej pozycji tabelki w instrukcji wpisane :wink: Do tego olej już nie 5W40, a 0W30. Ogólnie przegląd co rok albo 15tyś. Piszą jeszcze, że jeśli przebieg roczny <10tyś, to wymiana oleju co rok. Do tego opisują obostrzenia dotyczące świec dla 1.4 MA Turbo, wymiana świec co 30tyś (odpowiedni typ blabla), w wersji 2.4 wymiana oleju co 15tyś jest koniecznością, a świece co 45tyś. Szkoda, że tego 2.4 nie ma w Europie.

Co ciekawe w 1.6 E-Torq wymiana oleju co 15tyś. obowiązkowa.

Autor:  Ircus [ 28 Lip 2016, 09:21 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

krowka napisał(a):
4. Sprawdzić i ewentualnie wyczyścić/wymienić filtr modułu MA.


Jeszcze jak byś mógł mi jeszcze opisać mniej więcej, gdzie on się znajduje w jakim jest miejscu ten filtr modułu MA!

Cytuj:
Swoją drogą skoro nic nie zrobili, to dlaczego im zapłaciłeś 100zł


Pan serwisant powiedział - że tyle kosztuje diagnoza komputera - klient zapłaci ,klient nasz Pan!!!!

Autor:  Kamillo [ 28 Lip 2016, 10:27 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

To wszystko co tutaj Marek pisze o tym MultiAir powoduje że ten silnik już trochę mniej mi się podoba. A "przygody" Kolegi Ircus mówią o ogarnięciu panów z ASO i jeszcze mniej mi się to podoba :( patrząc na silnik w perspektywie 6 lat użytkowania auta wygląda to średnio. A jeśli założymy że auto dozyje 15 lat to już w ogóle nie widzę tego modułu MultiAir

Autor:  krowka [ 28 Lip 2016, 11:37 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Kamillo napisał(a):
To wszystko co tutaj Marek pisze o tym MultiAir powoduje że ten silnik już trochę mniej mi się podoba. A "przygody" Kolegi Ircus mówią o ogarnięciu panów z ASO i jeszcze mniej mi się to podoba :( patrząc na silnik w perspektywie 6 lat użytkowania auta wygląda to średnio. A jeśli założymy że auto dozyje 15 lat to już w ogóle nie widzę tego modułu MultiAir


O ogarnięciu ASO dużo można pisać.
Jeśli chodzi o MA, to tragedii nie ma - zmodyfikowany T-Jet - nadal ma wtrysk pośredni :wink: Też miałem obawy przed MA, ale raz się żyje, warto spróbować :wink: W sieci nie ma opisanych wielu przypadków padu, w szczególności dotyczyły tych z początku produkcji i do tego nie dbano o olej, w większości przypadków. Widziałem zdjęcia, było czarno. Jak wtedy ma to działać? Myślę, że mój spokojnie da radę dłużej niż 10 lat :wink: Moduł MA bez problemu można wymienić samemu, nic skomplikowanego, z tego co piszą na forach :wink: Około 3h pracy, zalanie modułu olejem, poinformowanie ECU o wymianie i można śmigać, mając nieco lżejszą kieszeń - powinien szybciej jeździć :E

Co do oleju, to dla poczciwego 1.4 8V 30tyś. to zdecydowanie za dużo. Olej zmienia się góra co 15tyś/ lub co rok. 30/2 lata wymusili ekoterroryści.

[ Dodano: 28 Lip 2016 11:14 ]

Ircus napisał(a):

Pan serwisant powiedział - że tyle kosztuje diagnoza komputera - klient zapłaci ,klient nasz Pan!!!!


Oni nie zdiagnozowali problemu, skoro nie wiedzą co jest. Wtedy zapłata im się nie należy :!: Nie wykonali usługi, którą im zlecono.
Jaki masz aktualnie przebieg w autku?

[ Dodano: 28 Lip 2016 11:17 ]

Ircus napisał(a):
Jeszcze jak byś mógł mi jeszcze opisać mniej więcej, gdzie on się znajduje w jakim jest miejscu ten filtr modułu MA!


Filtr znajduje się w bloku silnika z prawej strony w okolicy koła zębatego wałka rozrządu (patrząc od przodu za kołem). Śruba chyba impusowa. Trzeba zdjąć plastikową osłonę paska rozrządu.
Tu masz rysunek:
Image

Wymiana oleju co 15 tyś. też ma wpływ na znacznie dłuższą żywotność tego filterka :wink:

Autor:  Ircus [ 28 Lip 2016, 22:25 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

krowka napisał(a):
Jaki masz aktualnie przebieg w autku?


Mam przejechane 95 tys.
Na razie dzięki odezwę się w środę jak wymienię olej, to napiszę czy ten błąd zniknął na zawsze!!!

Autor:  Kropkownik [ 01 Sie 2016, 07:24 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

krowka napisał(a):
Nie ma możliwości, żeby przegląd był bez mojej obecności przy autku :wink: Byłem przy zerowym, to mam nie być przy normalnym? :E


A jak w ASO podchodzą do bycia przy przeglądzie? Można tak? Nie krzywią się?

Autor:  Kamillo [ 01 Sie 2016, 09:58 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

W małych ASO to czasem przechodzi. W dużych- zapomnij. Wpuszczą Cię a chwilę do auta i pokażą co chcą, a później dalej na fotelu siedzisz i czekasz

Autor:  Ircus [ 04 Sie 2016, 21:20 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Witam ponownie po wyminie oleju i filtrów , jak na razie ta kontrolka zgasła i nie pokazuje się .

Dzięki wszystkim za pomoc!!! można rzec że problem rozwiązany !!

Temat można zamknąć ....

Autor:  EmilianSzwaja [ 13 Mar 2019, 19:39 ]
Temat postu:  Re: Kontrolka Check - Engine

Odświeżam temat: u mnie było kilka rzeczy robione i samochód jest świeżo po przeglądzie, auto przejrzane przez trzech niezależnych mechaników.
Od jakiegoś czasu po odpaleniu kontrolka check engine świeci się z sekundę, nie zwróciłem na to większej uwagi.
W trakcie dłuższej trasy zaczęła mrygać i samochód zaczął tracić moc i szarpać i nierówno pracować, zwłaszcza na pochyłości, po powrócie na równe uspokajał się.
Co się okazało: w serwisie fiata powiedzieli podłączeniu do kompa (Niemcy, za friko), że to Ventilspiel (luzy zaworów?) albo cewka zapłonowa, świece (93.000, nie wymieniane od nowości!) lub/ i kable. Odmówili naprawy, bo zagazowany niefabrycznie.
Wymienię wszystko i postaram się dać znać.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/