Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny
https://fiatpunto.com.pl/topic60449.html
Strona 1 z 1

Autor:  Kosmak [ 24 Lut 2020, 17:53 ]
Temat postu:  Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Cześć,

W moim punto evo 1.2 benzyna w momencie gdy przekroczę 120 km/h i ponad 4 tys obrotów jadąc czysto autostrada czy dtś nagle auto traci moc ledwo reaguje na gaz (daje gaz w podłogę a prędkość spada lub jest stała) pojawia się check engine który gaśnie po chwili, pojawia się trójkąt z wykrzyknikiem oraz komunikat start and stop nieaktywny. Wystarczy zgasić silnik odpalić na nowo i wszystko wraca do normy. Pomocy czego to może być wina ?

Autor:  adamcior [ 27 Lut 2020, 21:11 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Kosmak, jeśli pojawia się check engine to zapewne zapisał się błąd w body - podpiąć komputer i odczytać czego dotyczy

Autor:  netto [ 14 Gru 2020, 21:24 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Dzień dobry, ja mam podobny problem w Punto 2012 1,2 8v benzyna. Przy 140-150 zapala się kontrolka check engine a auto traci moc, nie reaguje na gaz. Pomaga uruchomienie silnika na nowo. Wymieniona cewka, świece, przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy. Nie mam pomysłów co dalej. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Dodam jeszcze, że auto nie wypluwa błędów, ew. błąd zapłonu. Auto wpada w drgania na biegu jałowym.

Autor:  ipIV [ 14 Gru 2020, 21:41 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Przechodzi w tryb awaryjny a nie ma błędów? No imo niemożliwe.

Autor:  netto [ 14 Gru 2020, 21:48 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Wypluwa błąd zapłonu, ale cewka i świece wymienione

Autor:  ipIV [ 14 Gru 2020, 21:59 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Jaki błąd? kod błędu. Błędów tego typu jest cała masa.

Autor:  netto [ 14 Gru 2020, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

p0300-98 Przypadkowy misfire - element lub system przegrzany
p0302-98 Misfire w cylindrze 2 - element lub system przegrzany
p0303-98 Misfire w cylindrze 3 - element lub system przegrzany

Z tym, że te błędy były przed wymianą cewki i świec.

Autor:  ipIV [ 14 Gru 2020, 22:19 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Można by jeszcze wymienić przewody WN, ale szczerze wątpię że to jest to.

Odkręć korek płynu chłodniczego, odpal, kilka razy pogazuj i zobacz czy przypadkiem nie zacznie się mocno poziom podnosić a nawet wylewać.

Wypadające zapłony na 2-3cyl raczej świadczą o wspólnej przyczynie np. uszkodzona uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami.

Jak poziom nie zacznie się podnosić, to wykonałbym pomiar ciśnienia sprężania ;)

[ Dodano: 14 Gru 2020 22:19 ]

Przydałaby się też fotka starych świec.

Autor:  netto [ 14 Gru 2020, 22:20 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Sprawdzę, ale czytałem też o sterowniku silnika, co o tym myślisz?

Autor:  ipIV [ 14 Gru 2020, 22:26 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Nie słyszałem, żeby sterownik tego silnika był częstą usterką.

Ja bym obstawiał cewki, świece, przewody WN, UPG, wiązkę zasilania cewki................. dopiero na końcu zacząłbym się zastanawiać nas sterownikiem.

Autor:  netto [ 14 Gru 2020, 22:36 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Bardzo Ci dziękuję, jeśli to co napisałeś nie da efektów to będę kontynuował temat.

[ Dodano: 14 Gru 2020, 21:36 ]

Tak tylko dopowiem, że straszny syf się zbiera w odmie.

Autor:  Jachaś [ 15 Gru 2020, 00:30 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

"Syf" jak to określiłeś może być różny (różnie wyglądać) i może mieć różne przyczyny. Zajrzyj też do korka od oleju i na korek płynu chłodzącego, zobacz czy tam też nie ma "sufu". Jeżeli jest coś a'la masło (tak jest to najczęściej określane) to może być spowodowane częstą jazdą z niedogrzanym silnikiem, albo UPG (uszczelka pod głowicą). Ale skoro masz jeszcze błędy, to raczej będzie to drugie, tak jak ipIV już zasugerował. Jeżeli metoda zasugerowana przez ipIV nic nie wykaże (przegazówki), możesz też zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia (nawet przy niedużym przedmuchu UPG powinno coś pokazać, czyli zmienić kolor płynu)

Autor:  ipIV [ 21 Gru 2020, 22:23 ]
Temat postu:  Re: Utrata mocy, check engine i start and stop nieaktywny

Jak tam coś ruszyło w temacie? Przydałoby się info dla innych czy problem został rozwiązany ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/