Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
https://fiatpunto.com.pl/topic43537.html
Strona 1 z 2

Autor:  ipIV [ 27 Sie 2013, 03:32 ]
Temat postu:  Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Olej: Selenia K Pure Energy 5W40 ACEA C3, Fiat 9.55535-S2 lub inny 5W40 spełniający ACEA C3 i FIAT 9.55535-S2. Lepiej jednak lać Selenie :> Bo jak coś się stanie na GW to mogą być jaja...


W tym silniku nie jest tak hop siup spuszczamy olej, wymieniamy filtr, wlewamy i wszystko gra.

Dodatkowo po wymianie (Poza resetem daty następnego serwisu) należy przeprowadzić procedurę "Wymiana oleju" interfejsem diagnostycznym i ewentualnie ponowną kalibrację systemu MultiAir. Więc ELM327 z "wylutowanym rezystorem" i żółtą przejścówką oraz MultiEcuScan - pełna wersja są podstawowym wyposażeniem każdego posiadającego ten silnik.

No chyba że ktoś serwisuje w ASO, bo Pan "Miecio" mechanik warsztatu "Miecio Profeszynal Service" o tym na 90% nie będzie wiedział... a nawet jak będzie to nie będzie miał oprogramowania odpowiedniego.

Trzeba mieć tego świadomość, bo inaczej może się nam MultiAir zepsuć a to słono kosztuje. (~3000zł ;) )

Załączniki:


Autor:  marucik [ 28 Sie 2013, 11:07 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Kolejny wynalazek producenta żeby serwis dorabiał :)
Swoją drogą ciekawe co ta procedura zmienia w ecu.

Autor:  BartekP [ 17 Lis 2013, 19:27 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

ipIV napisał(a):
bo Pan "Miecio" mechanik warsztatu "Miecio Profeszynal Service" o tym na 90% nie będzie wiedział


Jak to widać na moim przykładzie nie tylko Pan Miecio nie wie ale ASO też

Autor:  marwooj [ 01 Gru 2013, 12:59 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

ipIV napisał(a):
Więc ELM327 z "wylutowanym rezystorem" i żółtą przejścówką oraz


A obd II nie wystarczy?

Autor:  BartekP [ 03 Gru 2013, 18:53 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Dostałem odpowiedź od FAP jak wygląda wymiana oleju w MA proceduralnie. Nie ma w niej ani słowa o resecie parametrów w ECU. Czysta mechanika i zwykła wymiana...Może nie zrozumieli mojego pytania... :E

Autor:  Scoundrel [ 11 Sie 2014, 23:21 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Witam po dluzszej nieobecnosci. Mam pytanie dot oleju bo pora na wymiane. Silnik multiair turbo. I jak z tym olejem? Tylko selenia czy sa jakies odpowiedniki? I co z kalibracja wspomniana wyzej? Nie jest to jednak typowa wymiana oleju jak w normalnych silnikach?

Autor:  Alice [ 04 Sie 2015, 21:50 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Z tego co ja się dowiedziałam, to ustawia się w kompie zmianę olej bo on podobno....próbkuje ten olej i reguluje ciśnienie oleju i otwarcia zaworów, względem jakości i ilości oleju. Czy jest to prawda...niewiem. Ale brzmi dobrze :E

[ Dodano: 04 Sie 2015 20:50 ]

Achtung ! Wniemanie!

Dzisiejsza perełka z ASO. Mianowicie 1.4 MA 105 kuców pobiera.... 5 setek Selenki na 10 tyś. A takie to info mam stąd iż dziś, po przejechaniu 15 tyś od wymiany sprawdzam bagnet a tam.....sucho. Komp nic nie wskazuje. Tak więc poleciałam w te pędy do garage i zalałam pół literka....A co najlepsze...przy zakręcaniu uebał się korek :evil: :evil: :evil: :evil: czytaj ta góra co się zakręca. Jutro na biegusia szukam w Czewie korka. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  Kropkownik [ 05 Sie 2015, 16:41 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Mój TwinAir ma na liczniku 6000 km. Dotychczas dolałem mu 3 * 100 ml oleju Selenia Digitek (olej zgodnie z zaleceniami w instrukcji). Pomiędzy minimum i maksimum na wskaźniku jest 2l także nie do końca można doliczyć się 100 ml. Na początku podobno miał brać więcej. Na pierwszą wymianę ASO zaprasza mnie po roku lub 10K przebiegu. U mnie na jedno wyjdzie.

Ps. Żeby nie mnożyć wątków pisze tu: Dzisiaj przypadkiem spotkałem innego użytkownika Grande/2012. Sprzedał swojego z przebiegiem 300 000 km. Dlaczego sprzedał? Skończył się leasing i wziął nowego. Ten ma już 120 000. Awarie? Podobno i w tym i w poprzednim tylko sprzęgło. Silnik? Diesel.

Autor:  BartekP [ 10 Sie 2015, 20:10 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Niestety nie mogę znaleźć tego maila od FAP o którym pisałem wyżej a propos kalibrowania

Autor:  virus2xxx [ 24 Mar 2016, 12:41 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Panowie i jak jest w końcu z tą kalibracją i procedurą "Wymiany oleju" w naszym silniku ?? Trzeba to robić czy nie ? Robicie to czy nie ?

Autor:  ipIV [ 25 Mar 2016, 01:35 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Czy trzeba zdania są podzielone. Np. w Giuliettach 170 nie da się w ogóle zrobić tej kalibracji, stąd może faktycznie nie trzeba. Da radę na pewno w silnikach 135. W PE czy da radę nie wiem.

Czy robię? Robię.

Autor:  Hugo86 [ 17 Lis 2016, 01:10 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?

Autor:  BartekP [ 19 Lis 2016, 15:59 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Mam ten sam silnik, przejechane 114 tyś. z 7-8 wymian i nic nie kalibrowałem.

Autor:  krowka [ 19 Lis 2016, 22:33 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Hugo86 napisał(a):
Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?

Dla silników MultiAir potrzebna była kalibracja modułu, nie pamiętam do kiedy takie silniki były produkowane. W nowszych już tej procedury nie ma, robi się z automatu po ustawieniu flagi WYMIANY OLEJU - dodam jeszcze, powtarzając się, że w obu wersjach KONIECZNIE softem diagnostycznym należy w ECU ustawić flagę WYMIANY OLEJU :!: :!: :!: - reset Service tego parametru nie ustawia :!: Brak ustawienia flagi skutkuje po pewnym czasie awarią modułu MultiAir. Moduł automatycznie dostosowuje się do parametrów zużytego oleju, więc koniecznie trzeba go poinformować, że jest nowy olej.

Autor:  Hugo86 [ 19 Lis 2016, 23:40 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

krowka napisał(a):
Hugo86 napisał(a):
Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?


Dla silników MultiAir potrzebna była kalibracja modułu, nie pamiętam do kiedy takie silniki były produkowane. W nowszych już tej procedury nie ma, robi się z automatu po ustawieniu flagi WYMIANY OLEJU - dodam jeszcze, powtarzając się, że w obu wersjach KONIECZNIE softem diagnostycznym należy w ECU ustawić flagę WYMIANY OLEJU :!: :!: :!: - reset Service tego parametru nie ustawia :!: Brak ustawienia flagi skutkuje po pewnym czasie awarią modułu MultiAir. Moduł automatycznie dostosowuje się do parametrów zużytego oleju, więc koniecznie trzeba go poinformować, że jest nowy olej.
BartekP napisał(a):
Mam ten sam silnik, przejechane 114 tyś. z 7-8 wymian i nic nie kalibrowałem.


a kolega wyżej napisał, że nic nie kalibrował? Więc jak. Jadę w poniedziałek wymieniać do mojego zaufanego mechanika, ale jak mu wspomniałem o kalibracji, to mówi, że inspekcja ma ileś zadań do wykonania od kasowania serwisu po inne ustawienia... Rozumiem, ze i tam w tej funkcji inspekcji - jest też ustawienie flagi wymiany oleju tak?

Pytam bo nie chcę mieć problemów później ...

Autor:  krowka [ 20 Lis 2016, 00:30 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Nie ma tego w inspekcji. W MultiEcuScan opcja ustawienia flagi wymiany oleju jest dostępna po połączeniu się z ECU. Jeśli silnik potrzebuje kalibracji modułu MA, to też funkcja kalibracji będzie dostępna. Należy wiedzieć, że silnik MultiAir ma filtr modułu MultiAir, który jest w śrubie obok koła zębatego wałka rozrządu. Swój filtr ma również turbina na dolocie oleju, też w śrubie.

Autor:  Hugo86 [ 20 Lis 2016, 12:59 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

krowka napisał(a):
Nie ma tego w inspekcji. W MultiEcuScan opcja ustawienia flagi wymiany oleju jest dostępna po połączeniu się z ECU. Jeśli silnik potrzebuje kalibracji modułu MA, to też funkcja kalibracji będzie dostępna. Należy wiedzieć, że silnik MultiAir ma filtr modułu MultiAir, który jest w śrubie obok koła zębatego wałka rozrządu. Swój filtr ma również turbina na dolocie oleju, też w śrubie.


dziękuję.

To Kolego, co powinienem wymienić, te dwa filtry w śrubach też?

mój mechanik pewnie ma soft do Fiata też, ale czy to wystarczy w jego kompie czy jechać do ASO na kalibracje i flage?

Jak to się ma do stwierdzenia kolegi wyżej, ze nigdy tego nie robił i wszystko działa?

Autor:  Alice [ 20 Lis 2016, 13:15 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Co do olejów.... czyli neverending story ! Miesiąc temu ostatni raz zalałam Selenkę. Dostępność, a raczej brak, tego oleju mnie dobija. Nadeszła chwila w której stało się tak iż brakło mi na dolewkę, a w Częstochowie i okolicach ze świecą szukać. ASO dwa miesiące zamknięte (zmiana firmy) i znalazłam się w czarnej murzyńskiej chacie. Internetowi nie ufam jeżeli chodzi o takie zakupy :roll:
Wybór padł na.....Motula. (Ja ! Ogromna zwolenniczka Selenki.....cóż.) Spełnia wszystkie normy jakich od niego wymagam. I jest dostępny w każdej większej hurtowni moto.

Autor:  BartekP [ 20 Lis 2016, 16:35 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

W sprawie kalibracji pisałem do Fiata ( wcześniej to jest w topicu). Odpisali, że nic nie trzeba kalibrować :D

[ Dodano: 20 Lis 2016 16:35 ]

A co do śruby z filtrem do magistrali olejowej do turbo to jak ostatnio chciałem ją wymienić powiedzieli mi w serwisie, że te śrubki już nie mają filtra :D.

Autor:  ipIV [ 20 Lis 2016, 17:23 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Alice napisał(a):
Co do olejów.... czyli neverending story ! Miesiąc temu ostatni raz zalałam Selenkę. Dostępność, a raczej brak, tego oleju mnie dobija. Nadeszła chwila w której stało się tak iż brakło mi na dolewkę, a w Częstochowie i okolicach ze świecą szukać. ASO dwa miesiące zamknięte (zmiana firmy) i znalazłam się w czarnej murzyńskiej chacie. Internetowi nie ufam jeżeli chodzi o takie zakupy :roll:
Wybór padł na.....Motula. (Ja ! Ogromna zwolenniczka Selenki.....cóż.) Spełnia wszystkie normy jakich od niego wymagam. I jest dostępny w każdej większej hurtowni moto.


Śmigam na seleni z ricambi.pl i wygląda na ok. Nic się nie dzieje od 15+ litrów wymienionych.

Autor:  BartekP [ 20 Lis 2016, 17:44 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Potwierdzam, też tam zakupuje :D.

Autor:  Hugo86 [ 22 Lis 2016, 14:42 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Dzięki za odpowiedzi :)

ODPOWIEDŹ od POL-CAR:

"Witam !

W przypadku silników MultiAir oraz Turbo MultiAir, po wymianie oleju silnikowego nie ma już konieczności wykonania procedury autoadaptacji.

W przypadku uzywania samochodu głównie w mieście, przy przebiegu rocznym do 10 000 km, konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy.

Filtr powietrza wymiana co 2 lata lub 36000 km.

Od 17.02 2015 wprowadzono zamiennik aktywatora rozrządu.


Pozdrawiam,
Andrzej Sobczak"

Autor:  krowka [ 22 Lis 2016, 15:24 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Ale procedura poinformowania ECU o zmianie oleju nadal obowiązuje :!: A zmiana oleju w tych silnikach, to maks po 15kkm.

Autor:  Alice [ 22 Lis 2016, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Ciekawa odpowiedź..... :idea: nie powiem, ale mnie wręcz zaskoczyła....

Autor:  Hugo86 [ 23 Lis 2016, 09:56 ]
Temat postu:  Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju

Alice napisał(a):
Ciekawa odpowiedź..... :idea: nie powiem, ale mnie wręcz zaskoczyła....


MNIE TEŻ, ALE PODPISANA Z IMIENIA NAZWISKA Z FIRMOWEGO MAILA I Z AUTORYZOWANEGO SERWISU :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/