|
Obecny czas: 12 Maj 2024, 21:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
czerwona kropeczka |
#862071 Wysłany:
11 Maj 2024, 20:01; Temat postu: Krótki klekot na rozgrzanym silniku |
|
|
Forumowicz |
Imię: ARTUR
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Mar 2024, Posty: 1
|
Podczas stania w korku zauważyłem ze moja kropka 1.4 turbo MA posiada klekot diesla , a silnik lekko podnosi obroty tak max do 1.5 tys. na ok 5s i wszystko wraca do normy. Obojętnie czy klimatyzacja jest włączona czy nie . Czy mam wbity luz bądź na sprzęgle. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku. Brak błędów po podpięciu komputera , kontrolka żadna tez się nie pali. Może świece lub cewki co myślicie ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmxoo7pI |
#862072 Wysłany:
11 Maj 2024, 21:54; Temat postu: Re: Krótki klekot na rozgrzanym silniku |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 549 Pomógł: 8
|
Na jakim poziomie potrzebujesz pomocy (albo jak bardzo ci zależy na rozwiązaniu)? Bo amatorsko to sobie możemy gdybać, zrób to, "sprawdź" tamto (czym i jak to nie ważne), wymień na oślep świece/cewki, wlej preparat do paliwa (bo może to wtryski, a może co innego), następną wymianę oleju zrób z płukanką itp. Czasem to pomaga. Bardziej fachowo, to się mierzy wiele rzeczy (i dopiero działa, wymienia coś): skład spalin, parametry czujników (OBD + oscyloskop), ustawienie rozrządu (mechanicznie i metodami elektrycznymi, znowu oscyloskop), ciśnienia oleju w różnych punktach (bo są "zmienne fazy" MultiAir), kompresja/szczelność cylindrów (klasycznie i przetwornikami ciśnienia), nieszczelności dolotu i wydechu, turbo, coś z zaworami/wałkiem rozrządu itp., itd. Poszukaj tematów o Uni/Multi Air, jest kilka na forum. Chyba są tam objawy opisane, być może twój podpada pod moduł ("aktywator") MA... Plus Google, YouTube (są filmiki z wymian, napraw, różne modele Fiat/Alfa/Lancia)...
Do wykluczenia też jest osprzęt typu alternator/klima, może tam coś cyklicznie stawia opór, zmienia się skokowo obciążenie silnika jak np. uruchamia się wentylator chłodnicy.
_________________ Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|