You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 12 Maj 2024, 21:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #862071 Wysłany: 11 Maj 2024, 20:01; 
 Temat postu: Krótki klekot na rozgrzanym silniku
Offline
Forumowicz

Imię: ARTUR
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Mar 2024,
Posty: 1
Podczas stania w korku zauważyłem ze moja kropka 1.4 turbo MA posiada klekot diesla , a silnik lekko podnosi obroty tak max do 1.5 tys. na ok 5s i wszystko wraca do normy. Obojętnie czy klimatyzacja jest włączona czy nie . Czy mam wbity luz bądź na sprzęgle. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku. Brak błędów po podpięciu komputera , kontrolka żadna tez się nie pali. Może świece lub cewki co myślicie ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #862072 Wysłany: 11 Maj 2024, 21:54; 
 Temat postu: Re: Krótki klekot na rozgrzanym silniku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 549
Pomógł: 8
Na jakim poziomie potrzebujesz pomocy (albo jak bardzo ci zależy na rozwiązaniu)?

Bo amatorsko to sobie możemy gdybać, zrób to, "sprawdź" tamto (czym i jak to nie ważne), wymień na oślep świece/cewki, wlej preparat do paliwa (bo może to wtryski, a może co innego), następną wymianę oleju zrób z płukanką itp. Czasem to pomaga.

Bardziej fachowo, to się mierzy wiele rzeczy (i dopiero działa, wymienia coś): skład spalin, parametry czujników (OBD + oscyloskop), ustawienie rozrządu (mechanicznie i metodami elektrycznymi, znowu oscyloskop), ciśnienia oleju w różnych punktach (bo są "zmienne fazy" MultiAir), kompresja/szczelność cylindrów (klasycznie i przetwornikami ciśnienia), nieszczelności dolotu i wydechu, turbo, coś z zaworami/wałkiem rozrządu itp., itd.
Poszukaj tematów o Uni/Multi Air, jest kilka na forum. Chyba są tam objawy opisane, być może twój podpada pod moduł ("aktywator") MA...
Plus Google, YouTube (są filmiki z wymian, napraw, różne modele Fiat/Alfa/Lancia)...

Do wykluczenia też jest osprzęt typu alternator/klima, może tam coś cyklicznie stawia opór, zmienia się skokowo obciążenie silnika jak np. uruchamia się wentylator chłodnicy.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO