Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy) https://fiatpunto.com.pl/topic60543.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Maciek_Evo [ 04 Sie 2020, 20:42 ] |
Temat postu: | Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy) |
Siema. Na początku ciepłego marca kupiłem Punto Evo 1.4 16v MA 105KM i przez jakieś dwa tygodnie wszystko było z nim ok. W czasie kiedy okresowo wracały mrozy, auto z rana miało problem z odpaleniem. Sytuacje powtarzały się kiedy rankiem temp była w okolicach -4 do 2. objawy, które zauważyłem: - auto potrafi zgasnąć chwilę po puszczeniu sprzęgła, - jak nie zgaśnie przy puszczeniu sprzęgła to zgaśnie przy ruszaniu ze 2/3 razy. - w sytuacjach kiedy nie zgasło, potrafi się dławic z jakieś 300m i potem jak ręką odjął. - słyszę dziwne klekotanie w silniku, takie subtelne, prawie niesłyszalne (tylko w momencie tego zjawiska) - wydaje mi się, ze przy tych sytuacjach o których pisze jest obniżona moc, po prostu wydaje mi się, ze z czasem, albo o innej porze dnia silnik jest silniejszy, zrywniejszy przy ruszaniu, czy przy samej jeździe. - w zadnym innym momencie normalnego, ciepłego dnia takie coś się nie dzieje, po prostu wsiadam i jadę, jak nowym. Udałem się do mechanika, na wymianę opon, filtrów, olejów, odgrzybienia klimatyzacji i jej napełnienia pomyślałem sobie, aaa niech mi sprawdza czy tam jakieś błędy nie powyskakiwały. No i dostałem wydruk jak w załączeniu. Kontrolka CE w ogóle się nie świeci (gaśnie po zapłonie) Trochę się naczytałem na forum, głownie o błędzie P1061 i jestem mega przybity, ale chciałbym uzyskać od was jakichś rzetelnych informacji - w zasadzie o pozostałych błędach jak ktoś coś wie to również. Czy muszę na cito lecieć z tym do mechnika, czy jest jakaś szansa, ze to co innego? jak postępować? POMOCY Załącznik: [ Dodano: 04 Sie 2020, 19:42 ] No no, aż tylu odpowiedzi to się naprawdę nie spodziewałem JESTEŚCIE WIELCY!!! Dosyć żartów. Napiszę to i owo dla innych pokoleń szukających na forum pomocy w zakresie MultiAir. Przechodząc do rozwiązania mojego problemu: Diagnoza ASO FIAT błąd: P1061 Sygnał elektrozaworu wlaczenia UniAir Cyl. 1 Uszkodzenie mechaniczne, Siłownik zablokowany Zalecenie: wymiana zespołu MA (4200zł), + filtr oleju MA (170zł) + robocizna 500zł = 4870zł Kilka słów od siebie. Przed wymianą MA: Jako, że moje problemy z samochodem występowały głównie w marcu to przez cały ten ciepły okres wydawało mi się, że samochód spisuje się normalnie, wiecie ma moc itd. Od czasu do czasu pojawiała się kontrolka CE z wykrzyknikiem w trójkącie (tak na jeden dzień i gasła, żeby zapalić się np. za 3 tygodnie) i wtedy czułem, że auto traci moc, że się zbiera zbyt długo, że podejrzanie szybko wchodzi na wysokie obroty gdzie na liczniku są niskie prędkości, zbyt niskie i to właśnie uważałem za uszkodzenie MA, i że będzie tylko gorzej. Również wydawało mi się, że normalne są takie mikro szarpnięcia przy zmianie biegów, że to kwestia wyczucia sprzęgła. Po wymianie MA: Te wszystkie moje wydawało mi się były kompletnie bezzasadne, bo dopiero po poczułem tak naprawdę pełnię życia Punto EVO i chyba za co kochany jest MultiAir. Autko zbiera się jak bolid F1, a zmiana biegów to teraz czysta i płynna przyjemność. Kompletnie NOWE AUTO i kompletnie NOWE odczucia i czerpanie frajdy z jazdy. PS. 1. Sporządziłem pismo do sprzedawcy wzywające go do obniżenia opłaty za kupiony samochód, jako udział ( i tu do wyboru dwie koncepcje: 100% albo 50% - ja wybrałem 50%) w pokryciu kosztów naprawy pod rygorem wystąpienia na drogę sądową. Skutek taki, że zwrócono mi 2000zł. Także, gdyby ktoś miał podobny problem to proszę o pm i udostępnię wzór. 2. Pracownik serwisu faktycznie przyznał (to co również wyczytałem na forum), że Multiair z tych pierwszych lat produkcji czy to EVO, czy innych modeli FIATa, Alfy, Jeepa był w jakiś sposób felerny i teraz montowane są same nowej generacji. 3. Jak już robiłem MA, to wymieniłem rozrząd. Cały komplet z robotą 1000zł (jakby ktoś szukał ceny za rozrząd) Pozdrawiam |
Autor: | Pabllo78 [ 10 Sie 2020, 22:29 ] |
Temat postu: | Re: Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy) |
Pomijam fakt czy sprzedawca wiedział o usterce . Siana wydałeś ale będziesz się cieszył czego życzę . Na pocieszenie ale i jako wzór do naśladowania polecam poczytać post kolegi abovePL tam to poszło złota w naprawę AUTA Co do forum, niestety umiera Traktuj je bardziej jako skarbnica wiedzy . Pozdrawiam . |
Autor: | pmx007p1 [ 15 Sie 2020, 20:59 ] |
Temat postu: | Re: Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy) |
Pabllo78 napisał(a): Co do forum, niestety umiera Od początku było źle prowadzone. Liczby twardo na to wskazują. STRONA GŁÓWNA FORUM napisał(a): Wszystkich tematów: 38324 | Wszystkich użytkowników: 24724 Czyli x=38324/24724=1,55. Każdy użytkownik założył tu średnio półtora tematu (zamiast SZUKAĆ i się dopisywać do istniejących). Patologia. Normalnie ten współczynnik powinien być poniżej 1. |
Autor: | Pabllo78 [ 25 Sie 2020, 13:45 ] |
Temat postu: | Re: Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy) |
pmx007p1,.......... faktycznie nawet nie zwróciłem uwagi na to , masz racje . |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |