Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracja
https://fiatpunto.com.pl/topic60956.html
Strona 1 z 1

Autor:  Qbek [ 05 Lut 2021, 00:11 ]
Temat postu:  Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracja

Cześć!
Chciałem podlinkować filmik opublikowany przez Profesora Chrisa (myślę, że część osób kojarzy tego Pana :) ) dotyczący systemu Multi Air.
Została tu wytłumaczona budowa i zasada działania w bardzo przystępny sposób i myślę, że warto przekazać tą wiedzę szczególnie użytkownikom tego systemu oraz wszystkim kogo to interesuje ;)

Filmik znajdziecie TUTAJ

Jeśli macie jakieś ciekawe materiały dotyczące tego systemu to zapraszam do kontynuacji wątku ;)

Autor:  pmx007p1 [ 05 Lut 2021, 22:02 ]
Temat postu:  Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj

1. Fajnie, ale można było się dopisać do istniejących tematów, a nie zakładać kolejny. NIE pomagasz w ten sposób ludziom z problemami.
Przykład 1: http://fiatpunto.com.pl/topic54150.html Przykład 2: http://fiatpunto.com.pl/topic48531.html Przykład 3 (tylko dla zalogowanych): http://fiatpunto.com.pl/post842995.html#p842995

2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników.
Skoro to taki wrażliwy i precyzyjny element hydrauliki siłowej, to powinien mieć osobną pompę i zbiornik (np. jak do wspomagania kierownicy) i filtr dokładny. A nie pracować w oleju z silnika! Chociaż użytkownicy-melepeci (czyli większość populacji) i tak by to zaniedbywali (brak wymian oleju), więc na jedno wychodzi.
A jednorazowy montaż (na wcisk, z trwałą deformacją) elektrozaworów to już czyste chamstwo, jawne plucie w twarz klientom.

Autor:  ipIV [ 08 Lut 2021, 16:26 ]
Temat postu:  Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj

1. Tjet to nie multiair. Multiair to multiair -> 1 wałek z 3 krzywkami/cyl i aktywator. Tjet to zwykły DOHC, bez udziwnień.
2. Multiair to nie tylko 1,4 i 2,4, ale też 0,9 Twinair, 1.0 firefly obecnie dostępny, czy w Giuliach ten 2.0 200/280KM to tez Multiair.

Jeszcze ciekawostka - w Giuliach 2.0 żeby wykręcić filtr oleju do aktywatora to trzeba zrzucić głowicę - żeby klient przypadkowo nie wymieniał tego filtru przedłużając żywotność całości.

Muliair ma sondę szerokopasmową a Tjet zwykłą. Także w MA jest mniejsze ryzyko, że tłok spłynie jakby zrobiło się z jakiegoś powodu ubogo - powinien interweniować sterownik.

[ Dodano: 08 Lut 2021 16:18 ]

pmx007p1 napisał(a):
2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników.

Nie motoryzacja tylko normy emisyjne. To jest efekt zielonego lewactwa w UE i tyle. Granica absurdu norm emisji została już dawno temu przekroczona. 1.4 MA już nie spełnia obecnych norm :E

Fakt, że konstrukcja aktywatora mogłaby być bardziej przemyślana -> oddzielne zespoły na cylinder a już szczytem byłoby pełna wymienność elementów, ale widocznie tak jest taniej przy produkcji. A później niech się martwi klient. Gw wytrzyma ;)

U mnie teraz był podejrzany aktywator (140 000km od wymiany) przy cyrkach z cofaniem zapłonu, ale na nowym to samo.... także wlatuje nowy słupek, bo przy cenie zakupu słupka na poziomie 2-5kzł (w zależności od stanu), remontować nie ma sensu.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/