Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bravo https://fiatpunto.com.pl/topic38781-550.html |
Strona 23 z 24 |
Autor: | buladag [ 21 Maj 2015, 21:31 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
STax napisał(a): Częściowo masz rację, ale wg mnie to błąd ze strony fiata. Kiedyś nie było problemu, żeby w miarę tanią maree oferować z silnikami nawet 2.0T czy 2.4... ehh, gdzie te czasy Aż sprawdziłem z ciekawości Marea 1.6 kosztowała w 99 roku 50 tys zł. Dziś nie ma szans kupić tak dużego auta w tej cenie z sensownym wyposażeniem i silnikiem Do 5 dych kupisz wspomniane wyżej bliźniaki z kompletnym wyposażeniem które będą równie pojemne co Marea z tamtych lat, pomimo, że to rozdmuchany segment B. |
Autor: | BogdanK [ 21 Maj 2015, 23:09 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
"Kompaktowy sedan został zaprojektowany we Włoszech w Centrum Stylu FCA i będzie produkowany w Bursie (Turcja) – w jednym z najnowocześniejszych zakładów przemysłu samochodowego na świecie. Stąd nazwa modelu - Fiat Ægea, która jest wyrazem uznania dla Turcji, która od dziesięcioleci odgrywa strategiczną rolę dla Fiat Chrysler Automobiles, stanowiąc symboliczny pomost pomiędzy Wschodem a Zachodem." W Bursie w Turcji był również produkowany m.in. model Renault - Thalia. Dlaczego o tym piszę? Bo nie wszyscy wiedzą, że Turcy bardzo solidnie montują auta. |
Autor: | tomy [ 21 Maj 2015, 23:24 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
BogdanK napisał(a): " W Bursie w Turcji był również produkowany m.in. model Renault - Thalia. Dlaczego o tym piszę? Bo nie wszyscy wiedzą, że Turcy bardzo solidnie montują auta. Tu akurat trafiłeś jak kulą w płot z przykładem thali.....auto poskładane jest bardzo słabo, co nie znaczy, że to słaba fabryka. Obecnie składany jest tam renault fluence (w całości) oraz część megane i innych renówek i co do jakości nie ma wątpliwości - są bardzo przyjemne. |
Autor: | sadoo [ 22 Maj 2015, 11:15 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Grupą docelową tych aut nie są osoby co potrzebują silnika 170KM lub więcej . Patrząc na konkurentów sprzedaż samochodów tej klasy z mocnymi silnikami jest marginalny. Nawet Octavia, która w PL sprzedaje się rewelacyjnie i jest autem o segment wyżej niż ten Fiat jest wybierana najczęściej z silnikami do ok 120KM. Jeśli cena będzie rozsądna to sprzedaż na rynkach wschodzących będzie zadowalająca. |
Autor: | buladag [ 22 Maj 2015, 17:59 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Wątpie, na rynkach wschodzących ludzie są mało zamożni, co wybiorą: nowośc od fiata czy już sprawdzone, ale nadal atrakcyjne konkurencyjne auto? Zakładam, że cena będzie podobna. |
Autor: | Angry_Us3r [ 22 Maj 2015, 21:31 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Tylko jaką siłę miało wtedy 50K, a dziś? Punto w biedzie kosztowało 20 tysięcy, Maluch coś koło 12-14, Polonez 15K. NIE PORÓWNUJCIE CEN Z LAT 90 DO DZISIEJSZYCH, 50 tysięcy w 1998 roku to była fura kasy. Mogłeś mieć za to np. 40 kilka hektarów ziemi uprawnej na Mazurach, teraz... z jeden, jak dobrze trafisz |
Autor: | sadoo [ 25 Maj 2015, 13:13 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Angry_Us3r napisał(a): Punto w biedzie kosztowało 20 tysięcy Punto w biedzie nigdy nie kosztowało 20 tys. Najtańsza opcja w '99 to było 30 tys zł na wyposażeniu była poduszka powietrzna i immobiliser |
Autor: | STax [ 25 Maj 2015, 13:57 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Angry_Us3r napisał(a): Tylko jaką siłę miało wtedy 50K, a dziś? Punto w biedzie kosztowało 20 tysięcy, Maluch coś koło 12-14, Polonez 15K. Oj Angry, czasem przeginasz Punto tak jak sadoo, pisze, kosztowało minimum 30 tys. Moi rodzice za swoje zapłacili 35tys w 1997, w tym była dopłata za 5d, lakier i wyposażenie, bazowo chyba 32 tys kosztowało. Polonez w 1996 roku kosztował w granicach 18tys najtańszy, na taką kwotę miałem fakturę z mojego Dzisiaj ile kosztuje punto? Bo bazowo chyba podobnie no nie? |
Autor: | buladag [ 26 Maj 2015, 16:44 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego i Bravo |
Autor: | zoon [ 27 Maj 2015, 10:59 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
STax napisał(a): Jeśli fiat dobrze skalkuluje cenę, dorzuci wyposażenie (żeby nie było tanio, ale biednie) i da odpowiednio dużo silników do wyboru, to nie będzie źle. W zasadzie, jakby dali diesle 1.3 95KM, 1.6 120KM i np 2.0 165KM, do tego beznyniaki 1.4 16 95KM, i ze 2 wersje t-jet 120-170KM to już by było nieźle. U nas? To jest de facto Linea 2. Poza Turcją margines, uzupełnienie oferty na wybrane rynki. Ile silników miała Linea pod koniec? Jeden Multijet. Na starcie był T-Jet, ale się nie sprzedawał. Nie wiem czy po takich doświadczeniach wejdą z takim autem do Polski. |
Autor: | wojtass18 [ 29 Maj 2015, 08:38 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
http://www.topgear.com.pl/aktualnosci/f ... efdm#fp=tg |
Autor: | leonwwa [ 29 Maj 2015, 12:33 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Ifiat |
Autor: | LrPrl [ 06 Cze 2015, 11:29 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Może nie są to jakieś wielkie zmiany, ale jeszcze lepiej się prezentuje w wersji abarth |
Autor: | pele [ 06 Cze 2015, 16:36 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
coffe napisał(a): zoon napisał(a): Rysiob napisał(a): Całkiem nowy model klasy B ma powstawać w Polsce na bazie platformy wykorzystywanej m.in. w obecnym Ypsilonie. źródło: http://es.autoblog.com/2015/02/18/el-fiat-punto-podria-volver-a-fabricarse-en-mirafiori/ A Ypsilon powstaje na platformie Pandy II, 500 i Ka rodem z 2003 r., która najpewniej zniknie wraz z nową 500. Jakieś bzdury. jak czegos niewiesz to sie nieodzywaj 500-tka i Ka sa calkiem inne niz Ypsilon Podwozie jest inne dluzsze w Ypsilonie i calkiem inaczej robione czesci itp wiele roznic wiec niemow ze na tej samej bazie 500 i ypsilon dzielą tą samą płyte podłogową |
Autor: | buladag [ 03 Lip 2015, 23:30 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Widzieliście nowego Fiata 500? http://www.topgear.com/uk/car-news/new- ... 2015-07-03 No na ulicy bym nie poznał, że to to. |
Autor: | Angry_Us3r [ 03 Lip 2015, 23:42 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
STax napisał(a): Angry_Us3r napisał(a): Tylko jaką siłę miało wtedy 50K, a dziś? Punto w biedzie kosztowało 20 tysięcy, Maluch coś koło 12-14, Polonez 15K. Oj Angry, czasem przeginasz Punto tak jak sadoo, pisze, kosztowało minimum 30 tys. Moi rodzice za swoje zapłacili 35tys w 1997, w tym była dopłata za 5d, lakier i wyposażenie, bazowo chyba 32 tys kosztowało. Polonez w 1996 roku kosztował w granicach 18tys najtańszy, na taką kwotę miałem fakturę z mojego Dzisiaj ile kosztuje punto? Bo bazowo chyba podobnie no nie? Miałem oryginał faktury zakupu mojego ELX z bydgoskiego salonu w 1995 roku na kwotę 23 tys. zł polskich brutto, wersja ELX, więc biedniejsze = tańsze |
Autor: | buladag [ 04 Lip 2015, 01:56 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne ny u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bravo |
To raczej jakas demowka. Malczan w 2000/2001 kosztował 13900zł |
Autor: | leonwwa [ 05 Lip 2015, 00:30 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
buladag napisał(a): To raczej jakas demowka. Malczan w 2000/2001 kosztował 13900zł Pamiętam jak ojciec miał miejsce parkingowe przy salonie Fiata to w tych latach jak wyprzedawali końcówki to tam stał za 9990 |
Autor: | coffe [ 15 Sie 2015, 21:36 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
zoon napisał(a): Rysiob napisał(a): źródło: 500 i ypsilon dzielą tą samą płytę podłogową do jasnej ciasnej proszę nie odzywaj się już i niemów głupot Nie ma tej samej płyty podłogowej 500 i Ypsilon A skąd to wiem?? Bo kur**a robię na fabryce fiata i wiem Do tego robię na Spawalni czyli gdzie od podstaw powstaje karoseria Dlatego 500 i ford ka są na jednej linii robione a ypsilon na osobnej i ma nowa płytę podłogowa Wiec już mnie nie denerwuj i nie p*****l głupot |
Autor: | BartekP [ 17 Sie 2015, 20:11 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
coffe napisał(a): do jasnej ciasnej proszę nie odzywaj się już i niemów głupot Nie ma tej samej płyty podłogowej 500 i Ypsilon A skąd to wiem?? Bo kur**a robię na fabryce fiata i wiem Do tego robię na Spawalni czyli gdzie od podstaw powstaje karoseria Dlatego 500 i ford ka są na jednej linii robione a ypsilon na osobnej i ma nowa płytę podłogowa Wiec już mnie nie denerwuj i nie p*****l głupot Ale za to będzie nowy Abarth vel Peugeoy 208 http://moto.pl/MotoPL/1,88389,18538711, ... indii.html Beznadziejnie to wygląda. Jaki z tego Abarth? Dodatkowo koza niemiłosierna |
Autor: | buladag [ 17 Sie 2015, 21:37 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Widać jak udana i tania w produkcji konstrukcja to jest, 10lat klepać jedno auto bez zmian to sporo. |
Autor: | BartekP [ 18 Sie 2015, 20:07 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Moim zdaniem trochę to auto przeklepali za mocno |
Autor: | buladag [ 18 Sie 2015, 21:21 ] |
Temat postu: | Re: Ralne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bravo |
W Europie zdecydowanie tak. Historia GP powinna sie w zasadzie skończyć na udanym liftingu wnętrza w Evo. |
Autor: | BartekP [ 18 Sie 2015, 21:37 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
Dlaczego? Ten Abarth to wersja na Indie. Punto dalej mogłoby być produkowane tak jak Corsa, Fiesta czy Polo. No ale zadecydowali tak a nie inaczej |
Autor: | buladag [ 18 Sie 2015, 21:57 ] |
Temat postu: | Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra |
BartekP napisał(a): Ten Abarth to wersja na Indie. Wiem. W brazylii jest taki sam i tam takie auto się sprzeda. W europie to co proponuje obecnie GP jest w segmencie A na porządku dziennym. BartekP napisał(a): Punto dalej mogłoby być produkowane tak jak Corsa, Fiesta czy Polo. Corsa jest mądrze odświeżana(wcześniej w sprzedaży pomagała marka, teraz zmienili ryjek, dodali nowe silniki, wnętrze, elektronikę, trochę zmienili zawias więc bez kosztów mają stare-nowe znów atrakcyjne auto), Fiesta jest o 3 lata młodsza i w przyszłym roku będzie nowa dlatego w obecnej zmienili tylko po 5 latach światła, a Polo broni się znaczkiem i pomimo, że pewnie przez następne dwie "generacje" to będzie nadal to samo z morzem czarnego plastiku i pokrętłem do świateł zapożyczonym z Frani to i tak to sprzedadzą. |
Strona 23 z 24 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |