Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fiat Punto 2012
https://fiatpunto.com.pl/topic30601-75.html
Strona 4 z 9

Autor:  buladag [ 19 Wrz 2011, 09:36 ]
Temat postu: 

Zajmują się rynkiem Ameryki Pd. - tam sprzedaje się dobrze to co już mają - i USA,

Autor:  zoon [ 19 Wrz 2011, 09:45 ]
Temat postu: 

Utrzymanie przy życiu Alfy i Lancii dużo kosztuje i nie ma już kasy na inwestycje we Fiata. W efekcie jest mało nowości. A Fiat to obok Chryslera jedyne dochodowe firmy w koncernie. Więc podcinają sobie gałąź.

"Ciekawie" wygląda obecnie konfigurator Grande. 3d juz nie ma a 5d nie ma w serii klimy i centrala.

Autor:  pieta [ 19 Wrz 2011, 09:58 ]
Temat postu: 

zoon
grande to juz chyba do wygaszenia jest jak jest evo i teraz ten nowy grande, punto czy jak tam to zwa :E

Autor:  zoon [ 19 Wrz 2011, 10:13 ]
Temat postu: 

pieta napisał(a):
zoon
teraz ten nowy grande, punto czy jak tam to zwa :E


Punto 33 i 1/3 :wink:

Autor:  Gasiu [ 19 Wrz 2011, 14:08 ]
Temat postu: 

tęsknie za czasami, kiedy w GP 3D było w wielu wersja, autko mogłeś skonfigurować w wszelaki sposób, a nie jak dotychczas w Evo cztery wersje i basta :/

Autor:  G360 [ 19 Wrz 2011, 14:42 ]
Temat postu: 

Lukis napisał(a):
tęsknie za czasami, kiedy w GP 3D było w wielu wersja, autko mogłeś skonfigurować w wszelaki sposób,

A co? Kupujesz że ci tego tak brakuje? :E :E :E

Autor:  Grzyws [ 19 Wrz 2011, 19:38 ]
Temat postu: 

Ogólnie z koncernem Fiata dzieje sie coraz gorzej.
Modele które powinny doczekać się już następców dalej są modernizowane albo wycofywane z oferty.
Punciak jest juz na rynku 7 lat, Bravo 5, Sedici 6 lat. To bardzo dużo jak na obecne czasy.
Fatalnie zapowiada się przyszłość AR i Lancii.
AR ma bardzo szczupłą gamę modelową. Jedyną świeżością jest Giulietta, następca 159 tki ma pojawić się dopiero w 2014 roku, MiTo tez już nie zachwyca ogólnie marka gaśnie na naszych oczach.
Gama Lanci to obecnie głównie Chryslery ze zmienionymi znaczkami...
Nie jest dobrze i nie zapowiada się na to żeby było lepiej.
Chyba że znowu Panda podratuje budżet i pojawią się kolejne nowe modele.

Autor:  ipIV [ 19 Wrz 2011, 20:08 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
Punciak jest juz na rynku 7 lat

nie 5ciu? :> :E

Autor:  staH [ 19 Wrz 2011, 21:03 ]
Temat postu: 

fiat jakoś nie idzie z trendami
auta wyglądają IMO mało dynamicznie
widzieliście nowego yarisa? Designe jest bardziej dynamiczny niż punto, które ma się pojawić.

poza tym ja ciągle jestem zdania, że powinni wrócić kilka czy kilkanaście lat wstecz, popatrzeć na fiata coupe i zrobić remake tego auta
czyli taki super sportowy fiat 200KM+ (jak na fiata to byłoby dużo :D )

Autor:  Grzyws [ 20 Wrz 2011, 06:18 ]
Temat postu: 

ipIV Od 2005 roku go robią więc 7 lat jeżeli dobrze licze ;)

staH były pnaly na sportowego Abartha ale coś i o tym modelu cisza...

Autor:  Gasiu [ 20 Wrz 2011, 09:11 ]
Temat postu: 

G360 napisał(a):
A co? Kupujesz że ci tego tak brakuje?

za rok może półtora :P, ale używane :P
może czas przyjeżdżać na spoty właściwym autem :P :)
ale taki rozbudowany konfigurator cieszył oko po prostu :P :)
Grzyws napisał(a):
Od 2005 roku go robią więc 7 lat jeżeli dobrze licze

tak naprawdę od połowy 2005 r. ;)

Autor:  zoon [ 20 Wrz 2011, 12:53 ]
Temat postu: 

Wiek tu nie ma takiego znaczenia. Technika jest wszedzie podobna i inni cudów nie mają. Rozsądnie modernizowana stylistycznie Corsa wygląda nowocześnie i sprzedaje się - inaczej niż Evo - świetnie. Ta platforma ma ciągle potencjał, ale trzeba tworzyć ładne Punta.

Autor:  Grzyws [ 21 Wrz 2011, 06:23 ]
Temat postu: 

Tylko że o tym wiedzą osoby które mają trochę pojęcia o motoryzacji.
Dla 80 % kupujących nowy model to nowy model i dlatego pójdą do salonu Forda czy VW.
Na dodatek wraz z kolejnym liftingiem Punciak wygląda coraz gorzej.

Autor:  zoon [ 22 Wrz 2011, 08:56 ]
Temat postu: 

Wygląda na to, że premiera na razie była tylko wirtualna. Może coś ich zatrzymało. Natomiast tekstowo są przygotowani:

"Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zadebiutuje odświeżony Fiat Punto. W sprzedaży na rynkach europejskich samochód pojawi się już na początku przyszłego roku. Nowy model posiada wszystkie cechy, które wyróżniały poprzednią, szeroko cenioną wersję Punto, a delikatne zmiany stylistyczne nadwozia jeszcze bardziej podkreślają wyjątkową osobowość rodziny Grande Punto. Do gamy dodano także nowe wersje kolorystyczne nadwozia i nowe wzory tapicerki, a także wprowadzono najnowszy silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, oraz zmodyfikowaną wersję jednostki 1.3 Multijet 85 KM.
Od razu zwraca uwagę odmieniony przód samochodu. Nowa nakładka w ciemniejszym kolorze obudowuje kierunkowskazy i maskuje zupełnie nowy grill. Tylną klapę nieznacznie zaokrąglono wokół miejsca na tablicę rejestracyjną i wyraźnie zaznaczono reflektory. Wewnątrz zastosowano zupełnie nowe materiały, nowe wzory obicia foteli i oryginalne wstawki na desce rozdzielczej, które nadają przestrzeni jeszcze większej elegancji. Zmiany stylistyczne uzupełniają 15-calowe felgi aluminiowe o zmienionej stylistyce, oraz trzy nowe kolory nadwozia: Turkusowy, Czerwony Ruby i Szary Graphite. Podobnie jak w model 500, tak i nowe Punto dostępne będzie w specjalnej wersji wyposażenia TwinAir, zawierającej nie tylko w rewolucyjny dwucylindrowy silnik, ale także w wiele innych unikalnych elementów wykończenia.
Fiat Punto w wersji na rok 2012 potwierdza standardy wyznaczone przez poprzednika: dynamikę i elegancję nadwozia, oraz doskonałe połączenie włoskiego ducha z najnowszymi osiągnięciami technologii. Punto to pierwszy model w swojej klasie, w którym zastosowano najbardziej zaawansowane nowinki techniczne, jak na przykład zaawansowany system multimedialno-nawigacyjny Blue&Me. Jego nabywcy mogą również korzystać z użytecznego oprogramowania eco:Drive Info, które pozwala na bieżąco analizować styl jazdy i wskazuje drogę do ograniczenia kosztów podróży poprzez zmniejszenie zużycia paliwa. Fiat Punto to także lider w dziedzinie wprowadzania nowoczesnych jednostek napędowych. Wszystkie dostępne w gamie silniki, zarówno w wersjach diesla (MultiJet), jak i benzynowe (MultiAir) są żywotne a zarazem oszczędne i przyjazne dla środowiska. Dowodem na to niech będzie wprowadzenie jednostek zasilanych gazem LPG, czy wyposażanie wszystkich jednostek spełniających normę emisji spalin Euro 5 w system Start&Stop i graficznego asystenta zmiany biegów. Asystent wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu dzięki czemu możliwe jest zredukowanie zużycia paliwa nawet o 15% w cyklu miejskim. Model Punto na rok 2012 doskonale wpisuje się w tę bogatą tradycję innowacyjności poprzednika, dzięki wprowadzeniu do oferty dwóch najnowszych osiągnięć inżynieryjnych: silnika TwinAir Turbo 85KM i nowej, zmodyfikowanej wersji 1.3 MultiJet o takiej samej mocy.

Silnik 0.9 TwinAir turbo 85 KM

Rewolucyjny TwinAir produkowany przez Fiat Powertrain został uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. dla najlepszego silnika roku "International Engine of the year 2011", najlepszego debiutu "Best New Engine 2011" i najbardziej ekologicznej jednostki napędowej "Best Green Engine 2011". Teraz ta doskonała jednostka wchodzi do samochodów segmentu B produkowanych przez Fiata.
Wydajne silniki z rodziny TwinAir stanowią maksymalne osiągnięcia koncepcji downsizing; dysponują ponadto wyrafinowaną technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia wysokie osiągi i jednocześnie zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2. Specjalne zestrojenie silnika i połączenie z sześciobiegową skrzynią biegów pozwoliło osiągnąć idealne wyważenie pomiędzy ekologią (98g CO2 /km) i dynamiką (moc 85 KM uzyskuje przy 5500 obr./min i posiada moment 145 Nm przy 2000 obr./min). Jednostkę wyposażono także w funkcję ECO, która poprzez optymalne sterowanie pracą zaworów pomaga jeszcze bardziej zredukować emisję zanieczyszczeń i zużycie paliwa.
Posiadacze Punto z silnikiem TwinAir mogą więc wybierać między dwoma trybami jazdy: NORMAL (z pełnym wykorzystaniem mocy silnika) i ECO (zapewniającym ekonomiczną i ekologiczną podróż).

1.3 MultiJet 85 KM

Silnik 1.3 16V Multijet 85KM (maks. moment obr. 200 Nm przy 1500 obr./min) - to doskonała technicznie jednostka. Dzięki systemowi kontroli wtrysku IRS w technologii MultiJet II i specjalnie opracowanej sprężarce, oraz zastosowaniu dwóch najnowocześniejszych technologii - inteligentnego alternatora i inteligentnej regulacji przepływu cieczy chłodzącej - jednostka osiąga poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 90g/km. Inteligentny alternator pozwala zoptymalizować proces ładowania podczas fazy zamknięcia zaworów. Drugie rozwiązanie optymalizuje obieg chłodzący poprzez zastosowanie pompy oleju o zmiennej objętości. Oba rozwiązania wraz z zastosowaniem w skrzyni biegów oleju o niskiej lepkości sprawiają, że Punto jest jednym z rekordzistów pod względem niskiej emisji CO2 wśród samochodów z silnikami diesla.

Gama Punto na rok 2012

W roku 2012 Fiat odnawia gamę modelu Punto. Celem jest przystosowanie obecnych juz na rynku modeli Grande Punto i Punto Evo do wyrazistego stylu pozostałych modeli marki.
W nowej ofercie samochód dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia (Pop, Easy i Lounge) w połączeniu ze zróżnicowaną gamą jednostek napędowych, oraz dodatkowo w wersji TwinAir ze specjalnie dedykowanym do tego silnika wyposażeniem.
Wersja Pop przeznaczona jest dla osób oczekujących dostępnego, nieskomplikowanego i funkcjonalnego wyposażenia. Kolejna wersja wyposażenia, Easy, jest najbardziej wszechstronną w gamie modelu Punto. Oferuje bogate wyposażenie w przystępnej cenie. Dostępne są trzy kombinacje kolorystyczne wnętrza: czerwona, niebieska i szara, dzięki czemu samochód w tej wersji odzwierciedla ducha młodości, energii, stylu i nowoczesności. I na koniec, dla tych, którzy pragną posiadać Fiata, który odzwierciedlałby ich modny styl życia, topowa wersja Lounge wyposażona we wszelkie nowinki techniczne, która zapewnia najwyższy stopień komfortu i nadaje autu wyraźny, elegancki, sportowy charakter.
W odnowionej gamie Punto znajdziemy również wersję TwinAir dostępną dla modeli wyposażonych w nowe, dwucylindrowe jednostki napędowe. Wersję tą można będzie nabyć w charakterystycznym, limonkowym kolorze nadwozia Verde Lime, połączonym z błyszcząco czarnym lakierowanym dachem. Dodatkowo, ta wersja wyposażenia wyróżnia się charakterystycznymi detalami nadwozia, jak na przykład: ciemne felgi ze stopów lekkich o specjalnym wzorze, błyszczące, czarne słupki nadwozia i lusterka, oraz przyciemniane klosze reflektorów. Znakiem rozpoznawczym wersji TwinAir będzie także charakterystyczne logo w tylnej części nadwozia.
Wewnątrz również znajdziemy kilka wyróżniających elementów takich jak czarno-szara tapicerka „Sportex", czy wyszywane szarą nicią logo TwinAir na zagłówkach foteli i w centralnym punkcie deski rozdzielczej."

Autor:  krism84 [ 22 Wrz 2011, 13:06 ]
Temat postu: 

Jeśli chodzi o moje zdanie w kwestii Evo 2012:

To autko jest bardzo ładne.
Tył zdecydowanie na korzyść lepiej wygląda z polakierowaną listwą (innych zmian nie dostrzegam)
Przód? hmm zlikwidowali chromowaną listwę o niej nie ma co dyskutować jednym się podoba innym nie ale skoro nagle z powrotem zrobili przód praktycznie taki jak w GP tyle tylko że ma kierunki w zderzaku ze względu na światła dzienne to po co było zaczynać produkcję EVO na krótką chwile?
Wystarczyło dołożyć do GP dołożyć światła diodowe jakie ma EVO i było by ok. taki lifcik

Aha jeszcze jedno ciesze się że teraz Evo w zasadzie wygląda jak znowu jak GP bo okazuję się ze te pierwsze EVO było robione bardzo krótko i będzie ich mało na rynku :) i przynajmniej będzie się czymś różnił od swoich braci mimo że był produkowany miedzy nimi - no i może będzie ciekawszym egzemplarzem przy odsprzedaży

Autor:  zuko [ 10 Paź 2011, 19:10 ]
Temat postu: 

doodack napisał(a):
Czy to nie jest przypadkiem po prostu evo z polakierowanymi zderzakami? Face-lift face-lifta? ;)


I powiem że tak wygląda najlepiej, od razu inaczej, bo jak patrze czarne zderzaki to myślę sobie "tragedia".

Autor:  GemBoy [ 26 Paź 2011, 19:36 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Wygląda dużo ładniej bez wąsa. Aż się pokuszę zaplanować, że skoro wychodzi w 2012 roku, to w 2014 roku będzie można kupić używkę w normalnej cenie, a moje 6-letnie wtedy GP poszuka nowego właściciela :P o ile oczywiście będą jakieś konkretne jednostki silnikowe, bo przesiadać się w słabsze to nie mam zamiaru :E

Autor:  kox [ 09 Gru 2011, 21:57 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

http://www.carbuzz.com/news/2011/12/2/The-2012-Fiat-Punto-Arrives-to-Bologna-2011-Born-This-Way-7706132/
mam mieszane uczucia co do przedniego zderzaka. Mogli go wygładzić usuwając resztki tego wytłoczenia (czarny pas na zderzaku w evo) Co do deski i foteli wg mnie fajny pomysł, Golf III był w kilkunastu wersjach typu "bon jovi" itd itd różniły sie tapicerka, miały jakieś drobne naklejki na karoserii i wg mnie fajny pomysł zawsze to jakoś bardziej indywidualne auto niż seria z salonu

[ Dodano: 09 Gru 2011 20:56 ]

http://www.v10.pl/galeria/fiat,abarth,punto,scorpione,3,artykul,71626,3,jpg.html
stołki z Abartha urywają d**e.

[ Dodano: 09 Gru 2011 20:57 ]

Abarth Sciorpione :>

Autor:  Żuczek [ 09 Gru 2011, 23:28 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Dobrze,że w końcu wprowadzili Silnik Twinair do Punto. Jak nie przesadzą z ceną to może być najciekawsza wersja silnikowa tego modelu.

Autor:  Grzyws [ 11 Gru 2011, 00:09 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Ten TwinAir wcale nie pali tak mało a na dodatek ma niską kulturę pracy i generuje duże wibracje.

Autor:  Pietro [ 17 Gru 2011, 01:36 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Byłem dzisiaj w BOSMALU w Bielsku Białej (piękne miasto) widziałem dzisiaj hamowanie właśnie tego małego turbo i powiem wam że jak na luzie stoi na niskich obrotach to tak delikatnie fajnie pyka, ale jak już trzymali ten silnik na 5700obr przez dłuższy czas (próba żywotności silnika) to kolektor dolotowy świecił ładnie :)
ale dźwięk ładny nie był, więcej hałasu będzie niż efektu na drodze jak ktoś będzie chciał poszaleć
a jak się od zera go wkręca na obroty to jak maluch/CC dosłownie :)
ogólnie muszę zapytać czy da się zorganizować wycieczkę nie jako szkoła techniczna tylko grupa pasjonatów
może coś wywalczę
zwiedzanie fabryki zajęło 4 godziny (w tym pół w muzeum gdzie był maluch kombi, cabrio, beskid, CC 4x4 itd)
całkiem przyjemnie
możnaby zwiedzanie zorganizować :)
ale to osobny temat otworzę jak będzie ktoś chętny
Fotek nie mam bo na terenia zakładu surowo to wzbronione, tylko w ww muzeum można.

[ Dodano: 17 Gru 2011 01:36 ]

był też jeden nowy punciak już bez tej listwy z przodu.
A co do tej małej pierdziawki jeszcze to podobno w duże drgania silnik wpada...

Autor:  wojtass18 [ 17 Gru 2011, 03:59 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Pietro, a kto będzie cisnął do 5700 obr :E zresztą to ma być mieszczuch :)

Autor:  Pietro [ 17 Gru 2011, 12:57 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

wojtass18 napisał(a):
Pietro, a kto będzie cisnął do 5700 obr :E


co 2 kupujący sprawdzi jak maszynka chodzi i się zawiedzie, wokalnie oczywiście bo mechanicznie (dynamicznie) może jest ok.

Autor:  Gasiu [ 17 Gru 2011, 14:19 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

Pietro napisał(a):
możnaby zwiedzanie zorganizować
już za późno - w tamtym roku po raz pierwszy zwiedzaliśmy Bosmal, w tym roku nie udało się dograć terminów ;)

[ Dodano: 17 Gru 2011 13:19 ]

a zwiedzania Bosmala łączymy z zawsze ze zwiedzaniem FAP-u ;)

Autor:  Pietro [ 17 Gru 2011, 14:51 ]
Temat postu:  Re: Fiat Punto 2012

aa to nie wiedziałem
myślałem że FAP tylko zwiedzialiście
no ale fakt, na raz można w końcu to obok :)

Strona 4 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/