Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Fiat Punto MY 2013 https://fiatpunto.com.pl/topic40118-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Mario [ 21 Mar 2013, 17:17 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Stawiam na to, że to są chwilowe błędy zgłaszajcie to poprawią |
Autor: | KrisVanD [ 21 Mar 2013, 19:46 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Witam serdecznie, muszę was zmartwić, lecz to nie są żadne błędy. Fiat wprowadzając serię 7 uszczuplił wersje wyposażeniowe. Nie można już zamówić m.in. Estivy. W miejsce Estivy wchodzi wersja Easy, która ma wnętrze znane z Punto Evo, lecz bez radia, skórzanej kierownicy, przycisków na kierownicy i składanej tylnej kanapy 40/60. Jeżeli dokupisz pakiet Easy Plus, wtedy masz wersję, która była w serii 6 jako Easy. Może jest to trochę skomplikowane na pierwszy rzut oka, ale bardzo proste. W razie pytań śmiało piszcie PW Pozdrawiam |
Autor: | zoon [ 22 Mar 2013, 11:41 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
To ma sens, choć pakiet Easy Plus powinien być w standardzie. Mogli by sobie darować ubogie wersje ekonomiczne. Punto ma swoje lata i jeśli stylistyka już się opatrzyła to powinien przyciągać wyposażeniem. Jedna rozsądna wersja wystarczy. Pewnie większość egzemplarzy będzie sprzedawana z właśnie z tym pakietem. Bardzo rozsądna oferta w segmencie B. Konkurencja oferuje tylko nieco nowszą stylistykę, i to nie zawsze. Z reguły za wyższą cenę. Technicznie nikt nie robi rewolucji. W tym segmencie nikt nie szaleje z drogim, zaawansowanym zawieszeniem itp. Punto jest za to już dość dopracowane, nie zaskoczy chorobami wieku dziecięcego. No i jest tanie w eksploatacji. |
Autor: | KrisVanD [ 22 Mar 2013, 12:03 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
zoon napisał(a): Punto jest za to już dość dopracowane, nie zaskoczy chorobami wieku dziecięcego. No i jest tanie w eksploatacji. i tu masz wielką racje. To jest jego siła |
Autor: | zoon [ 23 Cze 2014, 15:23 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
http://cenniki.fiat.pl/cenniki/fiat/Pun ... seria7.pdf Jest - o dziwo - nowy silnik benzyna 105 KM, jak w Alfie Mito. |
Autor: | dewew [ 23 Cze 2014, 15:25 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Wszystko pięknie, ale żeby znowu TwinAir? 105 z 0.9 to trochę słabo. Wybór kolorów też delikatnie mówiąc "ograniczony". Tempomatu widzę dokupić już nie można... |
Autor: | buladag [ 28 Cze 2014, 11:50 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Ile ma Nm ten 0,9? [ Dodano: 28 Cze 2014 10:50 ] Juz znalazłem. 145Nm na Punto to nieźle. |
Autor: | Madejus [ 04 Lip 2014, 11:56 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Ej, czyli Fiat nadal produkuje Punto? Mieli zakończyć w 2014, a tu proszę - są nadal. |
Autor: | bonku [ 04 Lip 2014, 13:01 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
buladag napisał(a): Ile ma Nm ten 0,9? [ Dodano: 28 Cze 2014 10:50 ] Juz znalazłem. 145Nm na Punto to nieźle. czyli dokładnie tyle co miała wersja 85km. ponadto Vmax, 0-100km, spalanie również takie same, różnica tylko w mocy, czyli wychodzi na to, że to tylko taki "hyt" marketingowy. |
Autor: | zoon [ 04 Lip 2014, 14:44 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
Skoro dodają nowy silnik to znaczy, że Punto jeszcze zostaje. We Włoszech to drugie auto na rynku a u nas najpopularniejszy Fiat. Bez niego na razie nie leżą, tylko znikają. To jeden z typowych opisów silnika 0.9 (Panda): "...Najwięcej emocji wzbudzał jednak benzynowy silnik 0,9l TwinAir o mocy 85 KM. Oczekiwania wobec tej wersji były spore. Nie często ma się bowiem okazję podróżować samochodem o tak małej pojemności, wyposażonym w turbodoładowanie. Dodatkowego smaku dodawała świadomość, że mamy do czynienia z „Silnikiem roku 2011”. Bardzo szybko okazało się jednak, że nasze wyobrażenia odbiegały dość znacznie od rzeczywistości. Wydawało się bowiem, że dzięki turbo moment obrotowy (145 Nm) będzie dostępny w szerokim zakresie obrotów, co w połączeniu z mocą 85 KM pozwoli na sprawne poruszanie się ciesząc się przy okazji niskim spalaniem. Tym bardziej, że dane techniczne mówiły o średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,2 l/100 km (w trybie "Eco" 4,1 l/100 km) i dostępności momentu już od 1900 obr./min. Rzeczywiście podczas jazdy auto przyspieszało całkiem żwawo, ale zdecydowanie w wyższym zakresie obrotów niż 1900. To automatycznie przekładało się na zwiększony apetyt na paliwo. Jednocześnie poniżej 2000 obr./min. autem nieprzyjemnie trzęsło, a do kabiny dochodziły głośne dźwięki spod maski. Szybki rzut oka na wyświetlacz komputera, który pokazywał apetyt na benzynę na poziomie 8 l/100 km, spowodował „odnalezienie” magicznego przycisku „Eco” wspomagającego ekonomiczną jazdę i zmniejszającego spalanie. W tym trybie jazdy obniża się moment obrotowy do poziomu 100 Nm i w zasadzie przestaje się odczuwać pracę turbosprężarki. Odgłosy za to coraz bardziej przypominają dźwięk wydawany przez ikonę polskiej motoryzacji, czyli Fiata 126p. Jadąc Pandą w tym trybie jak żywo czułem się jakbym przeniósł się ponad 20 lat wstecz i jechał popularnym maluchem o mocy 24 KM, do uszu docierał bardzo podobny odgłos i w zasadzie odczuwalna była minimalna reakcja na pedał gazu, co niemal uniemożliwiało sprawne wyprzedzanie. Do tej pory trudno było mi wyobrazić sobie sytuację, w której silnik dusi się przy…2 500 obr./min – ale moje odczucie potwierdziły inne osoby próbujące swoich sił w trybie „Eco”. Oczywiście wszystko to można było przełknąć mając nadzieję na pobicie rekordu niskiego spalania. I tu kolejna niespodzianka. Na trasie blisko 700 kilometrów, w zdecydowanej większości pokonanej poza obszarami zabudowanymi, średnie zużycie paliwa wyniosło (według komputera) 5,2 l/100 km. Co biorąc pod uwagę stosowanie wszystkich technik ekojazdy oraz niekorzystanie z dodatkowych urządzeń (takich jak chociażby klimatyzacja) jest wynikiem o 25% odbiegającym od danych znajdujących się w broszurach producenta. Gdybyśmy jechali normalnie a nie w trybie „Eco” ta różnica byłaby jeszcze bardziej odczuwalna – z pewnością spalanie bliższe byłoby 7 l/100 km. Dość powiedzieć, że takie wyniki można osiągnąć pierwszym lepszym dwulitrowym dieslem (i to przy zupełnie normalnej jeździe) w samochodzie z segmentu C lub D, jak i niektórymi wolnossącymi benzynami. Także czy wybór silnika 0,9 TwinAir jest opłacalny pozostawiamy ocenie czytelników..." tekst z Samar.pl Ten 0.9 w wersji 105 KM jeździ w "sportowej" Alfie. I to ma być przyszłość zamiast wiekowych FIRE... |
Autor: | buladag [ 04 Lip 2014, 14:48 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
To faktycznie kicha z tym spalaniem. Mam auto wielkości punta, 3 cylindry bez sprężarek, przy takiej samej mocy jak ten testowany przez samar spalanie w trasie bez przycisku eco i cegły pod pedałem jest przeszło 1l niższe. Ciekawe co tu u Fiata poszło nie tak. |
Autor: | Krzycho90 [ 04 Sie 2014, 21:19 ] |
Temat postu: | Re: Fiat Punto MY 2013 |
http://www.youtube.com/watch?v=SIqwqhEL8h4 |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |