Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fiat Marea
https://fiatpunto.com.pl/topic4586.html
Strona 1 z 1

Autor:  STax [ 22 Lis 2007, 00:42 ]
Temat postu:  Fiat Marea

No więc tak:
Wg. mnie bardzo ładny i niestety bardzo niedoceniony model fiata. Jestem ciekaw waszych opinii o nim, bo przymierzam się do zakupu takowego, ciekawy wydaje mi się zwłaszcza silnik 2.4JTD 136km.
Ogólnie z tego co wiem to były 1.6 103km, 1.8 115km (chyba), 2.0 20V 155km i diesle 1.9 (różne moce 100-115km chyba) no i 2.4JTD 136km.
Ogólnie bardzo ładną sylwetkę ma jak dla mnie wersja sedan, zwłaszcza z delikatnym spoilerem na klapie bagażnika.
Image
Image
Wersja kombi też ładnie się prezentuje, ale więcej pali no i ma troszkę gorsze osiągi...
Image
Image

No i to tyle wiem, teraz czekam na wasze opinie, czy ktoś miał, jak z częściami, osiągami wytrzymałością auta itd...

Autor:  wlodwoz [ 22 Lis 2007, 08:41 ]
Temat postu: 

Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego :wink:

Autor:  STax [ 22 Lis 2007, 10:41 ]
Temat postu: 

Poszukałem jeszcze informacji trochę. Konstrukcja nie jest starsza od punto mkI, bo lata produkcji Fiata Marea to 1996-2003

To znalazłem na stronie fiata marea (jakiś fanklub):
Silnik 100 16v ma pojemność 1581 cm3, 103 KM przy 5750 obrotach na minutę, 14,7 kGm przy 4000 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie, z 4 zaworami na cylinder i podwójnym wałkiem rozrządu z popychaczami hydraulicznymi. Posiada samoadaptujący się, fazowy, sekwencyjny system MPI (wtrysku wielopunktowego) i statyczny zapłon elektroniczny połączony z wtryskiem. Silnik 115 16v ma pojemność 1747 cm3, 113 KM przy 5800 obrotach na minutę, 15,7 kGm przy 4400 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie, z 4 zaworami na cylinder i podwójnym wałkiem rozrządu z popychaczami hydraulicznymi. Posiada samoadaptujący się, fazowy, sekwencyjny system MPI i statyczny zapłon elektroniczny połączony z wtryskiem, indywidualne cewki na każdej świecy zapłonowej i selektywną kontrolę spalania stukowego. Wał korbowy z 8-mioma przeciwciężarami i tłumikiem drgań skrętnych minimalizuje wibracje. Silnik 155 20v ma pojemność 1998 cm3, 154 KM przy 6500 obrotach na minutę, 19,2 kGm przy 3750 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie. Silnik wysokoprężny 105 ma pojemność 1910 cm3, 105 KM przy 4000 obrotach na minutę, 20,4 kGm przy 1500 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie.

[ Dodano: 22 Lis 2007 09:41 ]
Ogólnie do ok 18000 zł można znaleźć egzemplarz z 2002 roku, nawet kombi, najczęściej pojawia się silnik 1.6 lub 1.9JTD, ale za podaną kwotę można też kupić 2.4JTD z pełnym wyposażeniem, tak więc auto ma bardzo korzystną cenę, jak na swoje rozmiary i możliwości.

Autor:  Wujek V [ 22 Lis 2007, 10:56 ]
Temat postu: 

Fajne auto :) Trochę się kombiakiem 1,6 16v (106ps bodaj to miało, a nie 103, ale nieistotne) naśmigałem i całokształt bardzo korzystny, wg mnie auto na pewno ciekawsze niż tak Golf III czy Astra I/II.

Minusy: jakość materiałów i wykończenia - jak to w Fiatach sprzed ery GP, tragiczna tapicerka, zacieki jakieś się na niej od wilgoci robiły..

Plusy: auto wygodne i spore, to taki kompakt+, większy w środku niż wspomniane przeze mnie wcześniej auta. Dobry zawias, silnik 1.6 zupełnie wystarcza do sprawnego przemieszczania się i w mieście i na trasie przy sensownym spalaniu.. Chociaż teraz kupując używaną Mareę na pewno szukałbym diesla.
W wersji weekend - super bajer z rozkładanym tylnym zderzakiem, fajna półeczka się robi, przydatna np przy zakładaniu rolek czy butów narciarskich :)

Autor:  daras [ 22 Lis 2007, 12:01 ]
Temat postu: 

Zgadzam się z opinią, że jest to auto niedocenione przez rynek.
Zbudowane na podwoziu tipo z 1988 roku, przetrwało do prawie 2001 roku.
Bolączki to chyba wlaśnie wytrzymałość zawiasu. Głównie przedniego, gdzie małe tuleje szybko się wybijają a sworzeń jest nie wymienny.
Więc wymieniasz praktycznie cały wahacz (koszt koło 200 zł. sztuka).
Z tyłu są trwalsze wahacze wleczone, spięte łożyskami z belką poprzeczną.
Czasem te łożyska też trzeba wymienić (coś koło 150 zł. komplet na stronę).
Silniki to w zasadzie to samo co miało bravo/brava.
Benzyniaki: rzędowe czwórki 1.4 12V, 1.6 i 1.8 16V, rzędowe piątki 2.0 i 2.4 20V - te od 1.8 wzwyż to konstrukcje stosowane też w lancii i alfie.
Diesle: rzędowe, czwórka 1.9 8V i piątka 2.4 10V początkowo bez wtrysku bezpośredniego, później jako JTD.
Wersja kombi ma fajny patent z kładzionym zderzakiem ułatwiającym załadunek i przewóz długich rzeczy.
W ogóle miejsca jest tam tyle, że można w trasie się przespać po złożeniu siedzeń.
Kombi z niezamęczonym JTD to może być bardzo fajny wybór.
Więcej szczegółów to myślę, że może ci filip76 opisać jako były użytkownik marychy :-)

Autor:  Maciey [ 22 Lis 2007, 14:31 ]
Temat postu: 

też myślałem o kupnie takigo auta :) Myślałem o dieslu 1.9 marzyło mi się kombi, ale jakoś Kropas zwycięzył...
Moim zdaniem jest to dobra opcja biorąc pod uwagę cenę, komfort jazdy i wyposażenie, które jest na nieżłym poziomie :)

Autor:  Krzycho90 [ 22 Lis 2007, 19:10 ]
Temat postu: 

http://www.bbtp.pl/portal.php może tutaj sobie poczytaj

Autor:  Maciey [ 23 Lis 2007, 12:44 ]
Temat postu: 

Jeśli myślisz poważnie o Maryśce to jeszcze taki mój mały wtręt - jeden z powodów dla którego kupiłem Kropkę. Chodzi tutaj o późniejszą sprzedaż auta - gdy masz Punto to sprzedasz je dość szybko z Mareą będzie znacznie gorzej, dzięki temu, że kupisz ją za małą kasę sprzedasz ją za jeszcze mniejszą i to będzie trudniejsze od sprzedaży Kropki... :)

[ Dodano: 23 Lis 2007 11:44 ]
daras Ale masz świetną koniczynę :D

Autor:  daras [ 23 Lis 2007, 14:29 ]
Temat postu: 

Maciey napisał(a):
daras Ale masz świetną koniczynę

:-)
Dzięki.
Co do maryśki to fakt, że jest to już starsza konstrukcja.
Ale ciągle dobrze jeżdżąca i niedroga w eksploatacji.
Wahacze przednie wytrzymują ok. 50 tyś. km. (w ciężkim jtd może być mniej), tylne - sporo ponad 100 tyś. (chyba, że kombi dużo woziło).
Silnik JTD 8V to w zasadzie identyczna konstrukcja z dzisiejszymi, montowanymi w grande, bravo, sedici, cromie, alfie 147/159, lancii, saabie i gdzieś jeszcze na pewno :-)

Autor:  filip76 [ 24 Lis 2007, 16:09 ]
Temat postu: 

Skoro Daras mnie wywołał do tablicy...

Przez tę stronę http://www.gsystem.pl/BBM/ przejdź do forum autokącika. Musisz się zalogować, bo inaczej dostępny będzie tylko kącik ogólny. Na BBM (Bravo Brava Marea) masz kopalnię nt. tych aut + masa fajnych ludzi, którzy tym jeżdżą, naprawiają i ulepszają (jest kilka mega manuali). Znajdziesz tam topic pt" Moje auto" - wśród setki opisów jest też opis mojej Maryśki, myślę że dość skrupulatny i obiektywny.

Pozdrawiam

Autor:  Mihu [ 25 Lis 2007, 17:14 ]
Temat postu: 

Zapraszam do mnie na forum www.bbtp.pl jak juz kolega Krzycho90 wspomniał . Osobiście śmigam Bravo HGT i Brava 1.6 16v . W razie pytan GG 3402994

pozdro !!

Autor:  2rotor [ 25 Lis 2007, 19:41 ]
Temat postu: 

wlodwoz napisał(a):
Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego :wink:


od MK1 nie bardzo.

Autor:  filip76 [ 26 Lis 2007, 10:10 ]
Temat postu: 

Myślę, że sedan ze 105 konnym silnikiem JTD 1,9 wystarczy. Moja 100 konna Marea 1,9 TD ważyła tyle co GP.
Spalanie i utrzymanie silnika 1,9 to zapewne inna bajka niż 2,4

Autor:  daras [ 26 Lis 2007, 12:58 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego

od MK1 nie bardzo.

MK1 chyba właśnie się nieco wzorowało na podwoziu TIPO.
Widać to z tyłu wyraźnie.

Autor:  Maciey [ 26 Lis 2007, 18:49 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
MK1 chyba właśnie się nieco wzorowało na podwoziu TIPO.
Widać to z tyłu wyraźnie.

Na Tipo? :mysli: pierwsze słyszę, ale może i tak...

Autor:  Jaco [ 26 Lis 2007, 19:00 ]
Temat postu: 

Maciey napisał(a):
Na Tipo? :mysli: pierwsze słyszę


daras

A nie przypadkiem na "podłodze" Bravo\Brava ;D

Autor:  STax [ 27 Lis 2007, 01:01 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
Maciey napisał(a):
Na Tipo? :mysli: pierwsze słyszę


daras

A nie przypadkiem na "podłodze" Bravo\Brava ;D


Punto MK1 (bo tego dotyczyła wypowiedź o Tipo) na pewno nie było na podłodze bravo/brava :P Za to marea i owszem.

Autor:  daras [ 27 Lis 2007, 09:15 ]
Temat postu: 

Pierwsze było Tipo.
Rozstaw osi: 2,54 m, przód żeliwne wahacze poprzeczne, tył wleczone, żeliwne wahacze wzdłużne, mocowane na łożyskach do stalowej belki poprzecznej w kształcie litery H. Bardzo charakterystyczne podwozie i zawieszenie.
Na bazie platformy Tipo, powstały później: Lancia Delta, Alfa Romeo 155, 145/146, z tylnym wielowahaczem aluminiowym: GTV i Spider, Fiaty: Tempra, Coupe, Bravo, Brava, Marea. Coś pominąłem?
Schemat zawiasu jw. adaptowano także (po skróceniu płyty podwoziowej) do Lancii Y i Fiata Punto MK1.
Platforma Tipo charakteryzowała się bardzo dobrym prowadzeniem.
Przedni zawias na naszych drogach wybija się permanentnie.

Autor:  Jaco [ 27 Lis 2007, 10:10 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Za to marea i owszem.


To też ja miałem na myśli - ze Marea powstała na Bravo\Brava

daras

Nie zerknąłem na strone wcześniej ;) Myślałem, ze to temat o tym aucie co w tytule ;)

Autor:  michalj [ 27 Lis 2007, 11:22 ]
Temat postu: 

Hmmm, a czy przypadkiem Fiat Marea (4-drzwiowy sedan), Fiat Marea Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiat Bravo (3-drzwiowy hatchback) i Fiat Brava (5-drzwiowy hatchback) nie były po prostu różnymi wersjami nadwoziowymi tego samego samochodu?

Podobnie chyba było z Fiatem Palio (3- i 5-drzwiowy hatchback), Fiatem Palio Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiatem Sieną (4-drzwiowy sedan) oraz jego następcą Fiatem Albeą?

Autor:  Jaco [ 27 Lis 2007, 11:24 ]
Temat postu: 

michalj napisał(a):
Hmmm, a czy przypadkiem Fiat Marea (4-drzwiowy sedan), Fiat Marea Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiat Bravo (3-drzwiowy hatchback) i Fiat Brava (5-drzwiowy hatchback) nie były po prostu różnymi wersjami nadwoziowymi tego samego samochodu?

Podobnie chyba było z Fiatem Palio (3- i 5-drzwiowy hatchback), Fiatem Palio Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiatem Sieną (4-drzwiowy sedan) oraz jego następcą Fiatem Albeą?


No i .... ? ;)

Autor:  BobMF [ 20 Lip 2009, 02:37 ]
Temat postu: 

a ja na przełomie 08-09 roku kolejne auto kupię i będzie to na 99% WEEDkendowa Maryśka :E z silniczkiem 1,9JTD na full wypasie w ładnym kolorze, pierwsza czynność po kupnie to chip lub box i smażenie sprzęgła :D

[ Dodano: 20 Lip 2009 02:37 ]
no i jak powiedział tak zrobił, od początku powolne roku polowanie i jest
MW 1,9JTD '99 czarna ELX, na początek 1000km jest i jest b.dobrze :D

Autor:  Kodako [ 20 Lip 2009, 13:03 ]
Temat postu: 

BobMF to przedstaw swój nowy nabytek w odpowiedni dziale żebyśmy mogli podziwiać :E

Autor:  Krzycho90 [ 20 Lip 2009, 14:01 ]
Temat postu: 

a co z Kropkiem?

Autor:  BobMF [ 24 Lip 2009, 02:04 ]
Temat postu: 

Kropek zostaje :E
będzie dla żonki 8)

linki do garażu w stopce 8)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/