Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Fiat Marea https://fiatpunto.com.pl/topic4586.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wlodwoz [ 22 Lis 2007, 08:41 ] |
Temat postu: | |
Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego |
Autor: | STax [ 22 Lis 2007, 10:41 ] |
Temat postu: | |
Poszukałem jeszcze informacji trochę. Konstrukcja nie jest starsza od punto mkI, bo lata produkcji Fiata Marea to 1996-2003 To znalazłem na stronie fiata marea (jakiś fanklub): Silnik 100 16v ma pojemność 1581 cm3, 103 KM przy 5750 obrotach na minutę, 14,7 kGm przy 4000 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie, z 4 zaworami na cylinder i podwójnym wałkiem rozrządu z popychaczami hydraulicznymi. Posiada samoadaptujący się, fazowy, sekwencyjny system MPI (wtrysku wielopunktowego) i statyczny zapłon elektroniczny połączony z wtryskiem. Silnik 115 16v ma pojemność 1747 cm3, 113 KM przy 5800 obrotach na minutę, 15,7 kGm przy 4400 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie, z 4 zaworami na cylinder i podwójnym wałkiem rozrządu z popychaczami hydraulicznymi. Posiada samoadaptujący się, fazowy, sekwencyjny system MPI i statyczny zapłon elektroniczny połączony z wtryskiem, indywidualne cewki na każdej świecy zapłonowej i selektywną kontrolę spalania stukowego. Wał korbowy z 8-mioma przeciwciężarami i tłumikiem drgań skrętnych minimalizuje wibracje. Silnik 155 20v ma pojemność 1998 cm3, 154 KM przy 6500 obrotach na minutę, 19,2 kGm przy 3750 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie. Silnik wysokoprężny 105 ma pojemność 1910 cm3, 105 KM przy 4000 obrotach na minutę, 20,4 kGm przy 1500 obrotach na minutę, 4 cylindry w rzędzie. [ Dodano: 22 Lis 2007 09:41 ] Ogólnie do ok 18000 zł można znaleźć egzemplarz z 2002 roku, nawet kombi, najczęściej pojawia się silnik 1.6 lub 1.9JTD, ale za podaną kwotę można też kupić 2.4JTD z pełnym wyposażeniem, tak więc auto ma bardzo korzystną cenę, jak na swoje rozmiary i możliwości. |
Autor: | Wujek V [ 22 Lis 2007, 10:56 ] |
Temat postu: | |
Fajne auto Trochę się kombiakiem 1,6 16v (106ps bodaj to miało, a nie 103, ale nieistotne) naśmigałem i całokształt bardzo korzystny, wg mnie auto na pewno ciekawsze niż tak Golf III czy Astra I/II. Minusy: jakość materiałów i wykończenia - jak to w Fiatach sprzed ery GP, tragiczna tapicerka, zacieki jakieś się na niej od wilgoci robiły.. Plusy: auto wygodne i spore, to taki kompakt+, większy w środku niż wspomniane przeze mnie wcześniej auta. Dobry zawias, silnik 1.6 zupełnie wystarcza do sprawnego przemieszczania się i w mieście i na trasie przy sensownym spalaniu.. Chociaż teraz kupując używaną Mareę na pewno szukałbym diesla. W wersji weekend - super bajer z rozkładanym tylnym zderzakiem, fajna półeczka się robi, przydatna np przy zakładaniu rolek czy butów narciarskich |
Autor: | daras [ 22 Lis 2007, 12:01 ] |
Temat postu: | |
Zgadzam się z opinią, że jest to auto niedocenione przez rynek. Zbudowane na podwoziu tipo z 1988 roku, przetrwało do prawie 2001 roku. Bolączki to chyba wlaśnie wytrzymałość zawiasu. Głównie przedniego, gdzie małe tuleje szybko się wybijają a sworzeń jest nie wymienny. Więc wymieniasz praktycznie cały wahacz (koszt koło 200 zł. sztuka). Z tyłu są trwalsze wahacze wleczone, spięte łożyskami z belką poprzeczną. Czasem te łożyska też trzeba wymienić (coś koło 150 zł. komplet na stronę). Silniki to w zasadzie to samo co miało bravo/brava. Benzyniaki: rzędowe czwórki 1.4 12V, 1.6 i 1.8 16V, rzędowe piątki 2.0 i 2.4 20V - te od 1.8 wzwyż to konstrukcje stosowane też w lancii i alfie. Diesle: rzędowe, czwórka 1.9 8V i piątka 2.4 10V początkowo bez wtrysku bezpośredniego, później jako JTD. Wersja kombi ma fajny patent z kładzionym zderzakiem ułatwiającym załadunek i przewóz długich rzeczy. W ogóle miejsca jest tam tyle, że można w trasie się przespać po złożeniu siedzeń. Kombi z niezamęczonym JTD to może być bardzo fajny wybór. Więcej szczegółów to myślę, że może ci filip76 opisać jako były użytkownik marychy |
Autor: | Maciey [ 22 Lis 2007, 14:31 ] |
Temat postu: | |
też myślałem o kupnie takigo auta Myślałem o dieslu 1.9 marzyło mi się kombi, ale jakoś Kropas zwycięzył... Moim zdaniem jest to dobra opcja biorąc pod uwagę cenę, komfort jazdy i wyposażenie, które jest na nieżłym poziomie |
Autor: | Krzycho90 [ 22 Lis 2007, 19:10 ] |
Temat postu: | |
http://www.bbtp.pl/portal.php może tutaj sobie poczytaj |
Autor: | Maciey [ 23 Lis 2007, 12:44 ] |
Temat postu: | |
Jeśli myślisz poważnie o Maryśce to jeszcze taki mój mały wtręt - jeden z powodów dla którego kupiłem Kropkę. Chodzi tutaj o późniejszą sprzedaż auta - gdy masz Punto to sprzedasz je dość szybko z Mareą będzie znacznie gorzej, dzięki temu, że kupisz ją za małą kasę sprzedasz ją za jeszcze mniejszą i to będzie trudniejsze od sprzedaży Kropki... [ Dodano: 23 Lis 2007 11:44 ] daras Ale masz świetną koniczynę |
Autor: | daras [ 23 Lis 2007, 14:29 ] |
Temat postu: | |
Maciey napisał(a): daras Ale masz świetną koniczynę
Dzięki. Co do maryśki to fakt, że jest to już starsza konstrukcja. Ale ciągle dobrze jeżdżąca i niedroga w eksploatacji. Wahacze przednie wytrzymują ok. 50 tyś. km. (w ciężkim jtd może być mniej), tylne - sporo ponad 100 tyś. (chyba, że kombi dużo woziło). Silnik JTD 8V to w zasadzie identyczna konstrukcja z dzisiejszymi, montowanymi w grande, bravo, sedici, cromie, alfie 147/159, lancii, saabie i gdzieś jeszcze na pewno |
Autor: | filip76 [ 24 Lis 2007, 16:09 ] |
Temat postu: | |
Skoro Daras mnie wywołał do tablicy... Przez tę stronę http://www.gsystem.pl/BBM/ przejdź do forum autokącika. Musisz się zalogować, bo inaczej dostępny będzie tylko kącik ogólny. Na BBM (Bravo Brava Marea) masz kopalnię nt. tych aut + masa fajnych ludzi, którzy tym jeżdżą, naprawiają i ulepszają (jest kilka mega manuali). Znajdziesz tam topic pt" Moje auto" - wśród setki opisów jest też opis mojej Maryśki, myślę że dość skrupulatny i obiektywny. Pozdrawiam |
Autor: | Mihu [ 25 Lis 2007, 17:14 ] |
Temat postu: | |
Zapraszam do mnie na forum www.bbtp.pl jak juz kolega Krzycho90 wspomniał . Osobiście śmigam Bravo HGT i Brava 1.6 16v . W razie pytan GG 3402994 pozdro !! |
Autor: | 2rotor [ 25 Lis 2007, 19:41 ] |
Temat postu: | |
wlodwoz napisał(a): Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego
od MK1 nie bardzo. |
Autor: | filip76 [ 26 Lis 2007, 10:10 ] |
Temat postu: | |
Myślę, że sedan ze 105 konnym silnikiem JTD 1,9 wystarczy. Moja 100 konna Marea 1,9 TD ważyła tyle co GP. Spalanie i utrzymanie silnika 1,9 to zapewne inna bajka niż 2,4 |
Autor: | daras [ 26 Lis 2007, 12:58 ] |
Temat postu: | |
2rotor napisał(a): Niezły. Jednak konstrukcyjnie starszy od "kropki". Wybór należy do kupującego
od MK1 nie bardzo. MK1 chyba właśnie się nieco wzorowało na podwoziu TIPO. Widać to z tyłu wyraźnie. |
Autor: | Maciey [ 26 Lis 2007, 18:49 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): MK1 chyba właśnie się nieco wzorowało na podwoziu TIPO.
Widać to z tyłu wyraźnie. Na Tipo? pierwsze słyszę, ale może i tak... |
Autor: | Jaco [ 26 Lis 2007, 19:00 ] |
Temat postu: | |
Maciey napisał(a): Na Tipo? pierwsze słyszę
daras A nie przypadkiem na "podłodze" Bravo\Brava |
Autor: | STax [ 27 Lis 2007, 01:01 ] |
Temat postu: | |
Jaco napisał(a): Maciey napisał(a): Na Tipo? pierwsze słyszę daras A nie przypadkiem na "podłodze" Bravo\Brava Punto MK1 (bo tego dotyczyła wypowiedź o Tipo) na pewno nie było na podłodze bravo/brava Za to marea i owszem. |
Autor: | daras [ 27 Lis 2007, 09:15 ] |
Temat postu: | |
Pierwsze było Tipo. Rozstaw osi: 2,54 m, przód żeliwne wahacze poprzeczne, tył wleczone, żeliwne wahacze wzdłużne, mocowane na łożyskach do stalowej belki poprzecznej w kształcie litery H. Bardzo charakterystyczne podwozie i zawieszenie. Na bazie platformy Tipo, powstały później: Lancia Delta, Alfa Romeo 155, 145/146, z tylnym wielowahaczem aluminiowym: GTV i Spider, Fiaty: Tempra, Coupe, Bravo, Brava, Marea. Coś pominąłem? Schemat zawiasu jw. adaptowano także (po skróceniu płyty podwoziowej) do Lancii Y i Fiata Punto MK1. Platforma Tipo charakteryzowała się bardzo dobrym prowadzeniem. Przedni zawias na naszych drogach wybija się permanentnie. |
Autor: | Jaco [ 27 Lis 2007, 10:10 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Za to marea i owszem.
To też ja miałem na myśli - ze Marea powstała na Bravo\Brava daras Nie zerknąłem na strone wcześniej Myślałem, ze to temat o tym aucie co w tytule |
Autor: | michalj [ 27 Lis 2007, 11:22 ] |
Temat postu: | |
Hmmm, a czy przypadkiem Fiat Marea (4-drzwiowy sedan), Fiat Marea Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiat Bravo (3-drzwiowy hatchback) i Fiat Brava (5-drzwiowy hatchback) nie były po prostu różnymi wersjami nadwoziowymi tego samego samochodu? Podobnie chyba było z Fiatem Palio (3- i 5-drzwiowy hatchback), Fiatem Palio Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiatem Sieną (4-drzwiowy sedan) oraz jego następcą Fiatem Albeą? |
Autor: | Jaco [ 27 Lis 2007, 11:24 ] |
Temat postu: | |
michalj napisał(a): Hmmm, a czy przypadkiem Fiat Marea (4-drzwiowy sedan), Fiat Marea Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiat Bravo (3-drzwiowy hatchback) i Fiat Brava (5-drzwiowy hatchback) nie były po prostu różnymi wersjami nadwoziowymi tego samego samochodu?
Podobnie chyba było z Fiatem Palio (3- i 5-drzwiowy hatchback), Fiatem Palio Weekend (5-drzwiowe kombi), Fiatem Sieną (4-drzwiowy sedan) oraz jego następcą Fiatem Albeą? No i .... ? |
Autor: | BobMF [ 20 Lip 2009, 02:37 ] |
Temat postu: | |
a ja na przełomie 08-09 roku kolejne auto kupię i będzie to na 99% WEEDkendowa Maryśka z silniczkiem 1,9JTD na full wypasie w ładnym kolorze, pierwsza czynność po kupnie to chip lub box i smażenie sprzęgła [ Dodano: 20 Lip 2009 02:37 ] no i jak powiedział tak zrobił, od początku powolne roku polowanie i jest MW 1,9JTD '99 czarna ELX, na początek 1000km jest i jest b.dobrze |
Autor: | Kodako [ 20 Lip 2009, 13:03 ] |
Temat postu: | |
BobMF to przedstaw swój nowy nabytek w odpowiedni dziale żebyśmy mogli podziwiać |
Autor: | Krzycho90 [ 20 Lip 2009, 14:01 ] |
Temat postu: | |
a co z Kropkiem? |
Autor: | BobMF [ 24 Lip 2009, 02:04 ] |
Temat postu: | |
Kropek zostaje będzie dla żonki linki do garażu w stopce |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |