Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUSIVE
https://fiatpunto.com.pl/topic47523.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dzióbel [ 25 Cze 2014, 13:18 ]
Temat postu:  ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUSIVE

Witam!
Podczas długiego weekendu udostępniono mi do testu ww. auto, w ramach wygranej w konkursie pisma "Autostrada".
Zdradzę więc kilka wad i zalet popularnej "Julki". Rozwiązania zastosowane w AR będę porównywał do posiadanych aktualnie aut - Bravo oraz wcześniejszego Grande Punto.

Image

ZALETY:

Silnik oraz skrzynia TCT - jednostka napędowa o mocy 170KM sprawia, że to MY wyprzedzamy, a nie odwrotnie. Jednostka bardzo dynamiczna w połączeniu z skrzynią TCT z łopatkami w kierownicy daje nam poczucie, że siedzimy jak w bolidzie. Przy prędkości ok. 200km/h w środku błoga cisza. Skrzynia dobrze sobie radzi, ze zmianą biegów podczas mocnego wciśnięcia pedału gazu - zmiany następują bardzo wysoko.

Zawieszenie - w mojej ocenie sztywne, dobre do szybkiej jazdy. Julka prowokuje do wchodzenia w zakręty na większych prędkościach.

DNA - podczas zmiany trybów, czuć wyraźną różnicę. Przy wyborze trybu Dynamic auto natychmiast robi się żwawe i zachęca do szybkiej jazdy. Do wyboru mamy także All Weather i Normal.

Image
Image

System audio - w testowanej wersji na pokładzie znalazł się system audio BOSS'a. Grał bardzo dobrze, dźwięki były czyste a niskie tony wprawiały w drżenie tylną szybę :wink: Co ciekawe, przy maksymalnej głośności radia, przy korekcie Equalizera, system wciąż grał czysto bez "harczenia" po podkręcaniu niskich tonów. Na wyświetlaczu audio pojawiały się też informacje po zmianie trybu DNA. Wyświetlacz dotykowy, bardzo przyjazny, doskonale widoczny w mocnym słońcu.

Nadwozie - Alfa posiadała szklany dach, światła adaptacyjne, czujniki deszczu oraz parkowania. Wszelkie udogodnienia kierowcy spisywały się bez zarzutu. Światła świetnie doświetlały pobocze drogi podczas łuków a czujnik deszczu w odpowiednim momencie i z odpowiednią intensywnością dopasowywały szybkość pracy wycieraczek.

Wnętrze - intuicyjne oraz praktyczne. Nareszcie miejsce na kubek z kawą w odpowiednich rozmiarach (nie tak jak w Bravo, GP). Podłokietnik również praktyczny, spełniający swoją funkcję, a nie jest tylko stylistycznym dodatkiem (GP, Bravo). W schowku spokojnie upchniemy tableta lub inne drobiazgi. Schowki w drzwiach również troszkę większe od tych w Bravo. Kobiety docenią podświetlane lusterka w daszkach :wink:. Zegary podświetlone lekkim błękitem nie męczą wzroku.
Fotele wygodne, oba z elektroniczną regulacją lędźwiową.
Czujniki zapięcia pasów także na tylnym siedzeniu, ze wskaźnikami nad lusterkiem wstecznym.
Plastiki bardzo dobrze spasowane i miłe w dotyku....niestety nie we wszystkich miejscach (o tym w wadach). W środku nic nie skrzypi i nic nie puka :)

Image

Spalanie - Przyznaję, że z żoną byliśmy mile zaskoczeni. Przy mieszanej jeździe (z max 120km/h) jednostka spaliła ok 6,7l - ok. pół litra mniej od mojego Bravo z silnikiem 1.4 Tjet 120KM. Przy prędkości poniżej 100km/h komputer pokazywał spalanie poniżej 6l !!! W mieście spalanie wynosiło średnio poniżej 9 litrów. Start & Stop - po puszczeniu hamulca silnik natychmiast "wstawał", jednak nie zawsze wyłączał silnik. Nie wiem czym to było spowodowane - może nie rozumiem zasady jego działania.... :cyclopsani: Na pełnym baku do zaświecenia lampki rezerwy zrobiliśmy ok. 650km :). Wydaje mi się, że na rezerwie przejechalibyśmy jeszcze ponad 100km (duży zapas)

WADY:


DNA - aby przełączyć się na dany tryb, musimy przytrzymać przełącznik. Nie da się również przejść bezpośrednio z trybu ALL WEATHER do DYNAMIC za jednym przytrzymaniem. Musimy najpierw wskoczyć na NORMAL, puścić przełącznik i ponownie przytrzymać na DYNAMIC. Wolałbym aby wszystko odbywało się za jednym przytrzymaniem. Dorzucę w tym miejscu, że umieszczenie łopatek do zmiany biegów jest w kierownicy, a nie stale, w jej kolumnie. W tej sytuacji podczas skręconej kierownicy, operowanie łopatkami jest niestety utrudnione.

Wnętrze - niestety troszkę zaoszczędzono na dobrej jakości plastików. Deska podszybia, elementy górne drzwi są wykonane z twardego, tandetnego w mojej ocenie plastiku - fakt, wygląda ładnie, ale w dotyku nie są przyjemne.
Osoby o wzroście powyżej 185cm mogą mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą. Mam tu na myśli małą przestrzeń nad głową. Miejsca dla pasażerów jest również bardzo mało. W mojej ocenie jest jej dużo mniej niż w Bravo..... Z tyłu pasażerowie będą mieli bardzo mały zapas przestrzeni nad głową :(. Tylna lampka zlokalizowana jest z tyłu na wysokości środkowego miejsca pasażera. W tej sytuacji jak będzie jechać 3 osoby z tyłu, głową będzie zasłaniać światło. Włączenie jej również jest niewygodne dla pasażera :?:
Wyświetlacz komputera głównego jest bardzo mały i podświetlany jest na kolor czerwony. Ten mankament można wybaczyć, ponieważ większość informacji wyświetlane są na wyświetlaczu systemu audio - za co duży plus 8)

System audio - Equalizer został przetłumaczony jako "WYRÓWNYWACZ" hihi . Ojejej się naszukałem :)

Nadwozie - bagażnik z pojemnością 350l nie imponuje. Wysoki próg załadunku. Czujniki parkowania wydaje mi się, że są umieszczone troszkę za wysoko - nie są zderzak w zderzak z większością aut. Fabryczne opony bez rantu ochraniającego piękne, szprychowe felgi alfy (w Bravo fabryczne Good Year posiadają rant ochronny).

Cena - cena Julki w testowanej wersji przekracza magiczne 100 tyś 8). Zaznaczę, że Julka za tą cenę nie posiada nawet nawigacji 8) (Opcja - około 6 tyś)


Reasumując. Julka to auto przeznaczone dla pary - ewentualnie z dzieciaczkiem w foteliku na tylnej kanapie. Hmm tylko pojawia się problem - gdzie zapakujemy wózek i inne bagaże? Wątpię, aby to wszystko znalazło swoje miejsce w małym bagażniku Alfy. Julka ze szklanym - otwartym dachem przykuwa wzrok przechodniów oraz prowokuje inne auta (BMW, GOLF'y :E) do szybkiego ruszania na zielonym (testowane - bez szans). Jest po prostu piękna :)
Nie sądziliśmy jednak z żoną, że w aucie będzie dużo mniej miejsca z tyłu, a bagażnik wizualnie będzie mniejszy od naszego Bravo. Jednostka benzynowa 170 KM oraz skrzynia TCT to po prostu bajka. Nie ma się czego przyczepić :)
Jeśli chcesz się wyróżnić na ulicy - to auto jest dla Ciebie 8)

Autor:  Chicane [ 25 Cze 2014, 21:25 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Dzióbel, to gdybyś planował np w przyszłym roku się wyróżnić :E i w planach byłaby sprzedaż Waszego Bravo, to daj mi znać,zaklepuję jako chętny na kupno Bravolota :)

Autor:  Dzióbel [ 25 Cze 2014, 23:22 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Wyobraź sobie, że byliśmy napaleni na Julkę jak szczerbaty na suchary. Po teście mamy mieszane uczucia, ponieważ mamy w planie pracować nad niżem demograficznym w kraju.
W opcji pozostaje KIA Sportage i inne.
Bravo zaś ma się bardzo dobrze...:) Od przeglądu do przeglądu 8)

Autor:  KrisVanD [ 26 Sie 2014, 21:52 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Giulietta od momentu wejścia na rynek bardzo mi się spodobała. Tak naprawdę kupując taki samochód nie bierze się pod uwagi tego, że jest wysoki próg załadunku, opadająca linia dachu dzięki czemu na tylnej kanapie nie udało wygospodarować przestrzeni kosmicznej nad głowami pasażerów.... ten samochód ma to coś i posłuchajcie jak brzmi jednostka 1.4 TB 120 KM: https://www.youtube.com/watch?v=j7_kFFdg6Ig

(oczywiście nagrywane kalkulatorem)

Pozdrawiam

Autor:  Thomas [ 26 Sie 2014, 21:56 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

za taką kasę to już można kupić Mazdę 6 :)

Autor:  ipIV [ 27 Sie 2014, 14:21 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Na pewno nie wersję z takimi osiągami :>

Giulietta? Tylko wersja QV :E Szukałbym 2-3 letniej jeszcze na gwarancji do 40 kkm :> W zasadzie pół ceny spada. Bo 120k za usportowionego fiata bravo to ciut przesada :E Techniczna wartość wersji 1,8 QV 235KM to 80-85 000 zł i ani grosza więcej.
Chociaż 170 też bym przemyślał ale to zależy jak ten mój obecny się spisze :) Bo jak aktywator multiair ma trwałość 50 tys km to ja dziękuję za takie coś :>

Autor:  srbenda [ 27 Sie 2014, 14:57 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Jeżeli ktoś chce kupić Giuliettę, to niech za początek sprawdzi jak mu się siedzi w jej fotelach. Kilka lat temu już miałem zamawiać QV i zrezygnowałem przez fotele, jakby durnie to nie brzmiało :E Są, krótko mówiąc, tragiczne. Słabe trzymanie i bardzo krótkie siedzisko. Do jazdy po mieście OK, ale na drogę 500-1000km bym nie chciał jechać. Na moje oko są identyczne jak w Bravo, gdzie miałem identyczne odczucia - naklepałem nim sporo kilometrów ;)
W QV na 2014-ty są zmienione na pseudo-kubły, ale na dzień dzisiejszy mnie nie stać na zmianę auta. Cóż...

Autor:  ipIV [ 27 Sie 2014, 15:16 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Najśmieszniejsze jest to że Giulietta czy Bravo z perspektywy kierowcy wydają się mniejsze w porównaniu z GP - bliżej szyby się siedzi.

Co do foteli - nikt raczej nie kupuje w ciemno czegoś :E

Autor:  srbenda [ 27 Sie 2014, 16:24 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Ja kupiłem w ciemno AGP ;)

Autor:  Thomas [ 27 Sie 2014, 18:36 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

ipIV napisał(a):
Na pewno nie wersję z takimi osiągami :>

2.0 benzyna 165KM , nie jest źle :)
poza tym inna klasa auta ;) lepszy komfort i większa ilość miejsca, więc płacenie 100kzł na AR nie ma sensu ;) mówię o nowych co innego używka w o wiele mniejszych pieniądzach :)

Autor:  STax [ 27 Sie 2014, 18:51 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Thomas napisał(a):
2.0 benzyna 165KM , nie jest źle

Nie jest źle, ale w maździe 3. Skyactiv ma naprawdę fajny potencjał ;) W 6 też daje radę, ale do osiagów giulietty daleko.

Autor:  Thomas [ 27 Sie 2014, 19:07 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

STax napisał(a):
Nie jest źle, ale w maździe 3. Skyactiv ma naprawdę fajny potencjał ;) W 6 też daje radę, ale do osiagów giulietty daleko.

ale nie chodzi tylko o osiągi ,ale o całokształt w tym się AR chowa ;) jedynie w kupnie używanej wygrywa ;) btw. wolnossące 2.0 i 165KM pojeździ o wiele więcej i bezawaryjnie niż mocno wysilone 1.4 z suszarką ;)

Autor:  Dzióbel [ 29 Sie 2014, 20:19 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Thomas napisał(a):
ipIV napisał(a):
Na pewno nie wersję z takimi osiągami :>

2.0 benzyna 165KM , nie jest źle :)
poza tym inna klasa auta ;) lepszy komfort i większa ilość miejsca, więc płacenie 100kzł na AR nie ma sensu ;) mówię o nowych co innego używka w o wiele mniejszych pieniądzach :)

A no właśnie i CX5ką byłbym zainteresowany ale cenowo chyba poza zasięgiem, zużycie paliwa w tym silniku także.
AR już dawno poszła w nie pamięć i szukamy z żoną SUV'a bądź Crossovera. Zmienić Bravo na AR to żadna zmiana, jedyny słuszny wybór to silnik 170KM, który jest szybki i zużycie paliwa także nie wielkie.
Ceny jednak zabijają, szczególnie podczas wyboru odrobinę mocniejszego silnika.
Przesiąść się z mojego Bravo 1.4 Tjet 120KM (130KM hamownia) jest ciężko.
Objeździliśmy dziś 3 salony i bida z nędzą...:(
Wciąż trafnym wyborem wydawał się ix35 z silnikiem 2.0 GDi 166KM, ale spalanie masakra. Pojawiła się więc alternatywa na coś ekonomiczniejszego tj. Renault Captur 120KM (automat :( ) oraz Citroen Cactus :(.
Ogólnie na rynku bida ....:(

Autor:  buladag [ 29 Sie 2014, 23:29 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

C4 cactus jest zaje...

Może jeszcze 2008, 3008?
Były w zasięgu, ale po obejrzeniu testów na YT odpadły :x

Autor:  dewew [ 01 Wrz 2014, 00:47 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Dzióbel napisał(a):
Renault Captur 120KM (automat )

miałem (nie)przyjemność jeździć tym czymś przez tydzień i generalnie wrażenia bardzo słabe. We wnętrzu do w 100% Clio, fotele są słabiutkie, trzymania brak, ani to wygodne ani to wygląda, nie wiem co autor miał na myśli. Do tego dochodzi radio które nie odtwarza płyt, bywa wkurzające mimo wszystko ;) U mnie w prawdzie był 0.9 TCe ale mimo wszystko, dynamika to dla tego auta było pojęcie nieznane, w dodatku zawieszenie mało komfortowe jak na coś co ma być crossoverem. No i w sumie to mimo wszystko jest strasznie mały, jeśli chodzi o pakowność to Punto za bardzo nie odstaje ;) Gusta gustami ale przodem można ruskich straszyć :E Jeśli crossover to osobiście celowałbym w Quashquaia, cenowo nie zabija a auto sprawdzone, kilku znajomych rodziców ma i sobie chwali.

Autor:  buladag [ 01 Wrz 2014, 09:24 ]
Temat postu:  Re: ALFA GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 16V 170 KM S&S TCT EXCLUS

Cytuj:
buladag napisał(a):
C4 cactus jest zaje...

Może jeszcze 2008, 3008?

Były w zasięgu, ale po obejrzeniu testów na YT odpadły :x


3008 mogę naprawdę polecić, abstrahując od sympatii, gustu, francja-niemcy bla bla bla i oceniając jako auto-środek transportu, po 3 latach jazdy, patrząc jak ojciec tym czasem targa, zero usterek zawiasu czy np. dwumasy to niezły wynik. Poza mieszkiem gałki skrzyni biegów wnętrze zero zużycia. Bagażnik z burtą i poziomami super sprawa no i najistotniejsza zaleta - nie trzeba zwalniać na progach bo i tak ich nie czuć. :P Ale to wszystko zalezy czego kto potrzebuje.

C4 Cactus jest naprawdę super jesli o wykonanie chodzi, ale siedzi się nisko (w porównaniu do mojego C3), jak w C4 i nie wiem czy by mi to pasowało tak do końca. 1.2 82KM wbrew pozorom może wystarczyć do miasta, "kaktus" waży mw. tyle co C3.

[ Dodano: 01 Wrz 2014 08:22 ]

dewew napisał(a):
dynamika to dla tego auta było pojęcie nieznane,

Chyba 1.2 75KM w Clio nie jeździłeś. :E

dewew napisał(a):
fotele są słabiutkie

Jak w całej grupie Renault, gabki i materiały są tak cienkie, że ma się wrażenie, że zaraz stelaż się przebije.

dewew napisał(a):
Gusta gustami ale przodem można ruskich straszyć :E


Ebłem. :E :E


Na pewno fajnym bajerem w Capturze jest ten schowek. :P I to tyle. Ten cały "tablet" to lipa, w Clio nie działał a byłem 3 razy w salonie macac i jeździć. (po prawdzie dwa razy nie działał wcale, raz nie działała navi)


dewew napisał(a):
Jeśli crossover to osobiście celowałbym w Quashquaia

Niestety jakość Renault, koszt eksploatacji Nissan. Miałem nissana od nowości w rodzinie więc wiem o czym piszę. Nie kupiłbym tego za żadne skarby, a jak przyszło by mi 1400 wywalić na przegląd gwarancyjny to chyba by mi ręka uschła.

Popularność tego przeciętnego samochodu w PL jest prosta do wytłumaczenia jak fenomen TDi czy Nokii 3310 - był na rynku pierwszy na tak dużą skalę i to wszystko. Nie wiem skąd to się "u nas" bierze, ale tak mamy. :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/