|
Obecny czas: 06 Cze 2024, 06:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tbeza |
#38894 Wysłany:
13 Sie 2007, 23:18; Temat postu: zwiekszenie mocy w punto 1,1 |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
przegladajac jedno z forum tuningowych natrafilem na nastepujacy watek dotyczacy zwiekszenia mocy w 1,1 moze kogos to zainteresuje
do seryjnego silnika 1.1 spi mozna zalozyc glowice z 1.2mpi a tyglada to tak: glowca z wałkiem 866 ok 350zł komputer ok 300zł kolektor z wtryskami i przepustnicą 250zł , no i zostaje dlubanie bez dłubania masz 70 koni a z doszczetnym rozdłubaniem jest do 90 + oczywiscie dobry kolektor wydechowy(wydech rurowy 4.2.1 , Vige jednak szczeze odradzam bo to niemialo dobrych osiągow w porownianu do ceny ) i dolot (dolot proponuje od pana Weglarskiego ze strumienica dolotu oraz stozkiem-cena to ok 500zł )
moze ktos juz to zrobil i sie pochwali wszystkim ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Bartek |
#38918 Wysłany:
14 Sie 2007, 07:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 04 Lut 2007, Posty: 38
|
Nasze puntaski nie lubia takich eksperymentów! :alien:
_________________ PUNTO SX55 97r. Czerwony Bright Rosso Bright 1100cm3
|
|
Góra |
|
|
tbeza |
#38924 Wysłany:
14 Sie 2007, 09:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
Bartek napisał(a): Nasze puntaski nie lubia takich eksperymentów! :alien:
wiesz to z doswiadczenia czy po prostu "tak slyszales" ?
|
|
Góra |
|
|
Patryk80 |
#38949 Wysłany:
14 Sie 2007, 11:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
ja mam glowice od rozbitego palio 1.2 75 ale z kolektrem ssascym i wydechowym od 55 ... (nieco inne mocowanie kolektorow ale po malych przerobkach wszystko pasi)
Inny jest walek rozrzadu , srednice otworow wlotowych i wylotowych ...
efekt - no jakby troche inaczej sie wkreca i moze troszke bardziej zwawo reaguje na pedal gazu ...
wymienilem ja tylko dlatego ze palio mialo przebieg 30000 jak u mnie na liczniku bylo juz grubo ponad 100000 i cena byla okazyjna
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#38950 Wysłany:
14 Sie 2007, 11:32; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
tbeza |
#38959 Wysłany:
14 Sie 2007, 12:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
Patryk80 napisał(a): ja mam glowice od rozbitego palio 1.2 75 ale z kolektrem ssascym i wydechowym od 55 ... (nieco inne mocowanie kolektorow ale po malych przerobkach wszystko pasi) Inny jest walek rozrzadu , srednice otworow wlotowych i wylotowych ... efekt - no jakby troche inaczej sie wkreca i moze troszke bardziej zwawo reaguje na pedal gazu ... wymienilem ja tylko dlatego ze palio mialo przebieg 30000 jak u mnie na liczniku bylo juz grubo ponad 100000 i cena byla okazyjna
czyli rozumiem ze punto nadal jest na monowtrysku...
nie myslales o tym aby zrobic wielopunkt z tego ?
jak masz juz glowiece to koszt niewielki...
szukalem gdzies na niemieckich stonach jakiegos rozbitka ale ciezko z tym...
|
|
Góra |
|
|
Patryk80 |
#38964 Wysłany:
14 Sie 2007, 12:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
No niby latwo zrobic teraz MPI ale planuje zmienic tej zimy motor na inny - prawdopodobnie na 1.2 16v ...
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#38993 Wysłany:
14 Sie 2007, 17:09; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Patryk80 |
#39000 Wysłany:
14 Sie 2007, 17:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
no bylo czuc roznice ... jak po zmianie sprawdzalem punto na 1/4 mili z peugotem 206 1.4 75 ps i Toyota Yaris 1.0 16v 68ps ... bylem pierwszy
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#39025 Wysłany:
14 Sie 2007, 20:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
eeee... spoko
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
PinguVanEx |
#39636 Wysłany:
17 Sie 2007, 23:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
to na forum streetracing.pl jedna osoba zrobila taki mod w silniku 1.1:
"Silnik: 1.1 SPI
Modyfikacje:
-lekko splanowana glowica w celu doprezenia motoru
-wałek rozrzadu Heinrich 260
-zmiana kolektora ssacego na koletkor z 1.2 MPI
-lekkie koło zamachowe (teraz wazy 3kg)
Układ dolotowy: dolot by Yanek
Układ wydechowy: kolektor seryjny + fi50mm + Mugen by KWAS-MET
Układ wtryskowy: 1.2 MPI seryjny
Elektronika: Chip by Tommi
Skrzynia biegów: seria sporting Sad + hardcore'owy short shifter Twisted
FAZA I - 81.9 KM @ 6182 RPM 106.2 Nm @ 2475 RPM "
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#40053 Wysłany:
19 Sie 2007, 23:48; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#47291 Wysłany:
24 Wrz 2007, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Warto jeszcze dodać że silnik 1.1 to praktycznie 1.2. Różnica jest w tłokach i korbowodach. Można bezproblemowo zrobić z 1.1 silnik 1.2 MPI 8V.
Thomas więcej wiary. Silniki fiatofskie naprawde dużo wytrzymują Najlepszym dowodem jest ta KropkaGT która bez zakucia wyciąga 280KM i 340NM
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Beton |
#47316 Wysłany:
24 Wrz 2007, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 66
|
Wg mnie duuuzo kasy i modyfikacji a sredni efekt... Jedyna konkretna modyfikacja we fiatowskim silniku fire to...turbo. Jesli porownac cene do ilosci KM to nic nie przebije. Ale cos za cos. Spalanie wzrosnie diametralnie. Sam myslalem o turbinie ale jednak wole oszczednego kropka.
_________________ PUNTO II 1.2 8V SOUND 3D krwista czerwien (po przerobkach drastycznych)
Kocham swoja kropke
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#47427 Wysłany:
25 Wrz 2007, 09:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
O byś się zdziwił. Wiesz ile kosztuje montaż turbiny?? 5kzł to może być mało. A nie każdy ma wiedzę by coś takiego założyć we własnym zakresie i oszczędzić choć troche.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Des |
#47442 Wysłany:
25 Wrz 2007, 10:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Bartek napisał(a): Nasze puntaski nie lubia takich eksperymentów! :alien:
Jak już zamierzasz coś mówić to chociaz bzdur nie gadaj. Silniki Punto typu 1.1 czy 1.2 8v to świetne bazy do tuningu. PRzez rozdłubanie głowicy, zmianę wałka rozrządu, dolot i wydech można podnieśc moc do ponad 100 koni.
|
|
Góra |
|
|
Beton |
#47446 Wysłany:
25 Wrz 2007, 10:09; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 66
|
dzikidaniel napisał(a): byś się zdziwił. Wiesz ile kosztuje montaż turbiny?? 5kzł to może być mało nie przesadzajmy, ze az 5k . Oczywiscie soft turbo bez przerobki calego silnika a turbinka uzywana.
_________________ PUNTO II 1.2 8V SOUND 3D krwista czerwien (po przerobkach drastycznych)
Kocham swoja kropke
|
|
Góra |
|
|
STax |
#47616 Wysłany:
25 Wrz 2007, 18:32; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Beton |
#47625 Wysłany:
25 Wrz 2007, 18:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 66
|
Dlatego najlepiej uzywane turbo i w znajomym warsztacie zakladac Pewnie jakas nowa droga turbina za kilka tys. w tym zastecu. Ja bym bral uzywke po regeneracji za tysiaczka. W renomowanej firmie tuningowej za splanowanie glowicy biora ponad 1000 A koles w warsztacie kolo mnie zrobilby to za 200zl a wcale fuszerki nie robi.
_________________ PUNTO II 1.2 8V SOUND 3D krwista czerwien (po przerobkach drastycznych)
Kocham swoja kropke
|
|
Góra |
|
|
STax |
#47640 Wysłany:
25 Wrz 2007, 19:21; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Fakt, warsztat, używane części i znajomości znacznie obniżają koszty, ale uważam, że turbo to tak poważna ingerencja w silnik, że lepiej to dać fachowcom.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#47711 Wysłany:
25 Wrz 2007, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Beton napisał(a): dzikidaniel napisał(a): byś się zdziwił. Wiesz ile kosztuje montaż turbiny?? 5kzł to może być mało nie przesadzajmy, ze az 5k . Oczywiscie soft turbo bez przerobki calego silnika a turbinka uzywana.
No dobra. Kupujesz turbo za 1kzł, do tego dolot do sprężarki, potem intercooler (od 100zł) i rury pomiędzy sprężarką i IC oraz pomiędzy IC i przepustnicą. Do tego wymiana uszczelki pod głowicą, zmiana sterownika w kompie lub ewentualnie jakaś świnka. No i kolektor. A na zamówienie pewnie mniej jak 500-1000 zł nie wydasz. Do tego robocizna. Dalej myślisz że 5k zł starczy?? A efekt?? myślę że góra 110KM.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#47713 Wysłany:
25 Wrz 2007, 21:20; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
110km to jakby nie było 100% więcej mocy a przy masie punciaka ok 900kg to jużcoś, i tyle mi obiecywali z ZASTECA, ale wątpię by robiąc to samemu i na używanych częściach dało się to osiągnąć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#47721 Wysłany:
25 Wrz 2007, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Napisałem MAX nie bez przyczyny Jeśli uda się wycisnąć 90KM to naprawde można być już zadowolonym z efektu. Ale z 5k zł w kieszeni ja bym nie bawił się w uturbianie (chyba że naprawde 95% prac umie się samemu zrobić)
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Des |
#47975 Wysłany:
26 Wrz 2007, 14:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Uturbić się da taniej, jeśli zna się kogoś kto umie i samemu też sie wie co się robi. Z silnika 1.2 8v mozna wycisnąc grubo ponad 100 koni.
Z resztą bodajrze Felix miał uturbionego kropka 1.2 8v i na 0,4 bar miał ponad 100 koni.
A tak wogóle to wy niedowiarki jesteście...
Jak chcecie mieć pewny na dobrych podzespołach przyrost mocy, to kupcie ode mnie tłumik końcowy supersprinta bo już mi sie zaczyna na magazynie kurzyć:)
|
|
Góra |
|
|
Kuba DST |
#47978 Wysłany:
26 Wrz 2007, 14:57; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 24 Lis 2006, Posty: 922
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|