Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny https://fiatpunto.com.pl/topic41255.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomar [ 04 Kwi 2013, 18:42 ] |
Temat postu: | wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Witam wszystkich ta strona jest dla tych co chcą wspomaganie kierownicy w punto(silniki fire) a nie mają otworów i nie chcą spawać bloku silnika. Potrzebne rzeczy: maglownica ze wspomaganiem (jak z wężami razem to z diesla) pompa z wersji punto DIESEL (1.7 td) węże wspomagania diesel zbiornik do wspomagania (wszystko jedno diesel,benzyna) alternator do wspomagania (nie wymagany można kombinować na starym) koło pasowe na 2 paski pasek klinowy 3pk 1080 (ja zastosowałem pasek 3pk 1078 i trochę przymały) wałek-krzyżak kierownicy z drobnym frezem ( z diesla pasuje idealnie ) płyn do wspomagania oraz odpowiedni uchwyt dorobić do mocowania alternatora. (przepraszam za jakość zdjęć ale robione pralką) Tak wygląda przedni uchwyt pompy (dolne podkładki to dystans alternator pompa musiałem je dać bo pasek krzywo szedł po kole pasowym) Załącznik:
Komentarz do pliku: przedni uchwyt Załącznik: Tylny uchwyt pompy ,mocowanie do tylnego uchwytu alternatora (są 3 otwory ale wykorzystałem tylko 2 + długie śruby) Załącznik: Załącznik: Mocowanie na silniku :Uchwyt tylny zamocowany do silnika Załącznik: Załącznik: Uchwyt przedni przykręcamy razem z alternatorem(dłuższe śruby należy dać) Załącznik: Zamocowanie pompy w uchwycie. Załącznik: Czas zepsuć(usprawnić nasz silnik) musimy przesunąć czujnik położenia wału wypiłowując pilnikiem nowy otwór(ja trochę za dużo spiłowałem czujnik latał więc zmniejszyłem otwór oklejając go poxsyliną jeszcze wkleiłem śrubę 6 do mocowania go) Załącznik: Załącznik: Jak czujnik gotowy zakładamy koło pasowe silnika do wspomagania napinamy pasek alternatora i zakładamy koło na pompę ale obracamy to koło zakładamy pasek patrzymy czy jest równo i nie ociera o przewody lub o łapę silnika. Załącznik: Załącznik: Czas teraz na maglownicę musimy ją wymienić oraz wałek(krzyżak) w kabinie między kierownicą a maglownicą. Załącznik: hmm...łatwo napisać ale było roboty z maglownicą a nie miałem pomocnika. Jak maglownica na miejscu to pamiętajmy o włożeniu tego cholernego przegubu do zmiany biegów co za idiota to wymyślił pół dnia łomem to wciskałem . Teraz praca z górki montaż zbiorniczka,podłączyć węże wlać płyn do wspomagania Załącznik: Jeszcze jedna czynność została do zrobienia obrócenie górnego mocowania macphersona z dwóch stron jak na zdjęciu. Załącznik: Załącznik: I nareszcie koniec robót można odpalić silnik odpowietrzyć układ kręcąc w prawo i w lewo na zmianę ,sprawdzić czy nie ma wycieków później ustawić zbieżność. Zrobiłem to całkowicie sam z używanych części kupując najtaniej Wady tego rozwiązania jest utrudniony dostęp do świecy 1 cylindra ale jest wspomaganie dowód że to działa: http://www.youtube.com/watch?v=A90ecajs_oA |
Autor: | alles [ 29 Kwi 2013, 18:35 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Jaki koszt całości? |
Autor: | tomar [ 30 Kwi 2013, 00:10 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Maglownica z wężami 120zł (stara maglownica zacierała się mi) Pompa i zbiorniczek 30 zł (kupiłem z anglika ale to bez różnicy) Koło pasowe 100 zł (szukałem w dobrym stanie dlatego drogie) Alternator 200 zł (mój nie nadawał się do niczego i pękł) Metr węża gumowego ok. 20 zł Pasek ok. 30 zł Koszt spawacza ze 4 browary Wszystko najtaniej z używanych części, bo nie wierzyłem że to zadziała (do dziś nie wieżę że to działa) |
Autor: | NiebieskiSX [ 30 Kwi 2013, 09:08 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
powiem ze pomysłowy patent zadziałać zadziała bo to jest konstrukcja cepa:) lecz mogłeś alternator umieścić na miejscu pompy a pompę na miejscu alternatora |
Autor: | Angry_Us3r [ 30 Kwi 2013, 09:36 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Ja mam pomysł wstawić elektryczną pompę hydrauliczną od Pugo 106, ale nie mam pojęcia, czy to będzie grało z maglownicą od PI. Zakuć nowe węże to nie kłopot, tylko nie wiadomo, czy podłączenie takiej pompy "na krótko" beż żadnych czujników itp. się sprawdzi. [ Dodano: 30 Kwi 2013 09:34 ] Szkoda, że nie zwymiarowałeś tej blachy Aha, jeszcze musisz obrócić poduszki amortyzatorów! |
Autor: | tomar [ 30 Kwi 2013, 17:49 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
NiebieskiSX mogłem pompę dać na miejsce altka ale alternator by się nie zmieścił w miejsce pompy,a pompa nie może być inaczej usytuowana(nie ma pola manewru) ,bo pasek by ocierał o łapę silnika. Angry_Us3r postaram się rozebrać to i te blachy z wymiarować. (Poduszki amorów pokazałem obrócone na ostatnich zdjęciach.) Chciałem pokazać że da rady wstawić wspomaganie bez wspawywania szpilek jak to było na stronie fiat.org.pl Wpadłem na ten pomysł gdy zobaczyłem jak jest zamocowana pompa w dieslu pomyślałem gdzie się przyczepić do bloku wybór padł na śruby altka.Pozostało dorobić odpowiednie uchwyty i gotowe. |
Autor: | cams [ 15 Maj 2013, 20:27 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Spróbuj te mocowania zwymiarować, bo mi też się bardzo podoba ten patent |
Autor: | tomar [ 16 Maj 2013, 19:13 ] |
Temat postu: | Re: wspomaganie kierownicy punto 1 projekt własny |
Postaram się to zdemontować i rozrysować. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |