Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana końcówki drążka kierowniczego
https://fiatpunto.com.pl/topic28961.html
Strona 1 z 1

Autor:  czech22 [ 29 Maj 2011, 11:27 ]
Temat postu:  Wymiana końcówki drążka kierowniczego

Na samym początku odkręciłem koło, aby mieć całkowity dostęp. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem, że poluzujemy kontrę. Użyłem następujących narzędzi:
- klucz zwykły płaski 20 mm,
- klucz nasadowy 17 mm,
- klucz tzw. żabka.
Tak wygląda nowa końcówka. Obydwie strony są identyczne.Przed wymianą oczyściłem wszystko szczotką drucianą i przez kilka dni polewałem naftą.

Image

Luzujemy kontrę.

Image

Odkręcamy nakrętke końcówki i za pomocą ściągacza wyjmujemy ją. Chwyciłem drążek za pomocą tzw. żabki [oznaczony strzałką powyżej] i bez problemu wykręciłem końcówkę. Pamiętamy przy tym, aby kontra była tylko poluzowana, ponieważ musimy wiedzieć jak daleko wkręcić nową część.Po wkręceniu nowej części zakręcamy nakrętkę końcówki, zakręcamy kontrę i jedziemy ustawić zbieżność.

Image

Autor:  DreamsKiller [ 30 Maj 2011, 21:48 ]
Temat postu: 

Poradnik bardzo dobry. Warto dodać, że jeżeli nie posiadamy ściągacza możemy uderzyć młotkiem w zwrotnice i gałka powinna nam wyskoczyć

Image

Jeżeli nie jesteśmy pewni czy nasza gałka jest wybita łatwo to sprawdzić podnosimy dane koło do góry, przypuśćmy prawą stronę kładziemy ręce po przekątnej koła i naciskamy raz prawą raz lewą jeżeli gałka/sworzeń będą wybite odczujemy wyraźny luz. Z kolei gdy już odkręciliśmy naszą gałkę sprawdzamy czy jest luz: góra-dół jeżeli tak wymieniamy. Możemy również użyć jakiegoś środka penetrującego nie koniecznie nafty (patrz 2 zdjęcie na śrubę od kontry.Gdy śruba jest mocno zapieczona warto użyć palnika) Na nakrętkę od gałki lepiej nie psikać żadnym płynem bo może zacząć nam się kręcić razem z gwintem... najlepiej tyko przeczyścić szczotką drucianą i odkręcić.

Autor:  Adas [ 31 Maj 2011, 22:33 ]
Temat postu: 

Ja bym tu dodał, że ściągacz zły niszczy gumy na końcówkach..no chyba, ze je wymeiniamy na nowe, ale jak co innego chcemy to uważajmy, ja raz gume przeszpiliłem, i później końcówak jak i przegub... szybko leci. Gdy wymieniamy końcówki, to kupmy najdroższe jakie są...czyt. najlepsze. I jedziemy na zbieżność. Bojest konieczna.. Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać..

Autor:  Bytuś [ 31 Maj 2011, 22:43 ]
Temat postu: 

Adas napisał(a):
Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.

I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty

Autor:  Adas [ 31 Maj 2011, 22:53 ]
Temat postu: 

To na tyle logiczne, że chyba nie ma sensu pisać.. Zawsze parami, w sumie nigdy nie pomyślało mi się inaczej, ale to Mi.. :D

Autor:  Bytuś [ 01 Cze 2011, 08:12 ]
Temat postu: 

Adas uwierz mi są ludzie co tylko wymieniają z tej strony co się zepsuło

Autor:  buladag [ 01 Cze 2011, 10:02 ]
Temat postu: 

Bytuś napisał(a):
Adas napisał:
Zapłacimy ok 60-80zł. Także, jak widac, jak najrzadziej je wymieniać.

I najlepiej wymieniać parami,bo co nam da jak wymienimy z jednej strony pojedziemy na zbieżność a za kilka dni lub tygodni poleci nam z drugiej strony i znowu koszty


Adas napisał(a):
To na tyle logiczne, że chyba nie ma sensu pisać.. Zawsze parami, w sumie nigdy nie pomyślało mi się inaczej, ale to Mi..


Końcówki drążka parami?
U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km.


Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.

Autor:  ipIV [ 01 Cze 2011, 13:06 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
U mnie w Punto jedna fabryczna wytrzymała ~20tys km, a druga fabryczna jeździ pewnie do tej pory - ze mną jeździła 92tys km.

70kkm poleciała prawa, lewa ok, wymieniona jedna, i obydwie się wybiły przy około 135kkm :> Z tym że lewa (ta nie wymieniana) praktycznie luzu nie miała a prawa wytrzepana dość mocno :>

[ Dodano: 01 Cze 2011 13:06 ]
buladag napisał(a):
Co do zbieżności to jeśli wymieniamy oryginał na oryginał to wymiary są te same, więc wystarczy zaznaczyć do kąd wkręcony był drążek i nowy o tych samych wymiarach wkręcić tak samo.

uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.

Autor:  buladag [ 01 Cze 2011, 18:55 ]
Temat postu: 

Cytuj:
uważałbym... gwint nagwintowany inaczej i już masz kuku.

Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił. ;) Zawsze mozna zmierzyć ile drążka ma wystawać etc. Ale generalnie najbezpieczniej jechać na zbieżność.

Autor:  ipIV [ 01 Cze 2011, 19:23 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
Skok gwintu musi się zgadzać inaczej być tego nie wkręcił.

tak ale nie wiesz nigdy pod jakim kątem masz poczatek gwintu :> A to potrafi zrobić różnicę o skok gwintu :E A tu duża różnica :>

Autor:  buladag [ 01 Cze 2011, 19:33 ]
Temat postu: 

tak jak mowilem gdybym wymieniał zmierzylbym długość np. całości od maglowicy i już.

Autor:  OLO1986_2007 [ 01 Cze 2011, 20:03 ]
Temat postu: 

u mnie gałka poleciała po 95kkm wymienili mi obydwie w warsztacie za 100zł z zbieżnością. podobno użyli do demontażu palnika-ściągacz nie dał rady 8)
Plusy: nic nie stuka, kierownica nie drży powyzej setki :wink:

Autor:  emilobohne [ 12 Kwi 2012, 09:58 ]
Temat postu:  Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego

Ja mam takie inne pytanie.
Czy drążek kierowniczy się zużywa, może powodować luzy?

Moim zdaniem końcówka drążka jest tym elementem, który powinien się zużyć i być wymieniony.

Jakie są wasze opinie?

Autor:  STax [ 12 Kwi 2012, 10:02 ]
Temat postu:  Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego

W samym drążku raczej nie ma się co zużyć, co najwyżej cały drążek można jakoś pogiąć.

Autor:  rzel [ 12 Kwi 2012, 10:20 ]
Temat postu:  Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego

STax napisał(a):
W samym drążku raczej nie ma się co zużyć,


oj może, np. nadmierny luz w ruchomych przegubach drążków kierowniczych (w miejscu pod gumową manszetą)

Autor:  lesiu [ 14 Sty 2015, 16:17 ]
Temat postu:  Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego

Macie jakiś paten na zapieczoną śrubę od kontry?? WD-40 i płyn hamulcowy jak na razie nic nie dały. Nie mam dostępu do żądnego palnika, no i teraz mam problem, bo autem już z garażu nie wyjadę :(

Autor:  czech22 [ 15 Sty 2015, 08:52 ]
Temat postu:  Re: Wymiana końcówki drążka kierowniczego

Spróbuj wykrecić całą końcówkę, potem kontre.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/