Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Zmiana licznika z wersji S na licznik z obrotomierzem. https://fiatpunto.com.pl/topic7674.html |
Strona 1 z 11 |
Autor: | BARTEKcoupe [ 28 Kwi 2008, 10:10 ] |
Temat postu: | |
dobra robota, przydatny temat dla S-kowiczów |
Autor: | BobMF [ 29 Kwi 2008, 00:49 ] |
Temat postu: | |
dobra robota |
Autor: | ozyrys01 [ 06 Maj 2008, 20:01 ] |
Temat postu: | |
Mój Kropek ma już wymieniony licznik na licznik z obrotomierzem i czujnikiem temperatury. Polecam każdemu taką zmianę, a z takim dokładnym opisem to żaden problem. Thomas gratuluję tematu. |
Autor: | PEPEi [ 23 Maj 2008, 21:29 ] |
Temat postu: | |
Bardzo przydatny temat, jak również część z tematu opisującego Twoją brykę. Szkoda że nie mam aparatu, zrobiłbym kilka zdjęć podczas swojej wymiany. Mogę tylko dać małe rady: 1. Najlepiej przełożyć zegary z licznika nowego do naszego (oryginalnego). Obrotomierz zamiast zegara analogowego. Miernik paliwa z wskaźnikiem temperatury wody zamiast starego. Wtedy mamy pewność że będą działać lampki - ścieżki się nie zmienią. 2. Dobrze jest przy okazji wymienić żarówki (1,2W) na nowe, jeśli nie świecą, znaczy że nie łączą, trzeba poprawić. Potrzeba ok. 16 żaróweczek. 3. Dużo łatwiej podpiąć się pod wtykę przy kompie. Więcej miejsca i mniejsze ryzyko, że coś urwiemy. 4. Jeśli jednak chcecie wpiąć się w przekaźnik przy filtrze jak Thomas: żeby wyjąć wtyczkę z przewodami trzeba te czerwone zabezpieczenie pociągnąć w lewo by odblokować wtykę. 5. Żeby przeciągnąć przewód do licznika przez przegrodę do środka, trzeba zrobić otwór w tym gumowym "dzyndzlu" od strony silnika. Trzecie zdjęcie Thomasa, gdzie ma oblepione silikonem, tu wystaje "dzyndzel". |
Autor: | karma-zyn [ 02 Cze 2008, 23:11 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana licznika z wersji S na licznik z obrotomierzem. |
Thomas napisał(a): ...niestety ten nowy licznik okazało się, że nie pasuje zbytnio gdyż nie wszystkie kontrolki chciały się palić to dlatego,że ścieżki na tym nowym były inne czyli inaczej szła instalacja w tamtym Puncie tak więc trzeba było znowu rozebrać wszystko i przełożyć do swojego starego nowe wskaźniki z tamtego licznika....
Możesz napisać coś więcej o tych kontrolkach? Które były ślepe? Czy lutowałeś coś dodatkowo czy tylko przełożyłeś do starej obudowy i zadziałały poprawnie? U mnie podświetlenie prawej połowy zegarów raz działa raz nie, nie mogę znaleźć prawidłowości, jutro jeszcze obejrzę wtyczki i miernikiem posprawdzam. Obrotomierz i termometr działają poprawnie, kontrolki również. |
Autor: | Thomas [ 02 Cze 2008, 23:48 ] |
Temat postu: | |
karma-zyn mi w nowym liczniku jak go podlaczylem nie dzialaly kontrolki ladowania i wtrysku.... wiec zrobilem tak ze przelozylem wszystkie zegary z nowego licznika do swojego oczywiscie predkosciomierz zostawilem swoj zeby nie bawic sie w zmiane przebiegu niestety ten nowy licznik mial inaczej sciezki od tych wlasnie kontrolek .... dlatego zrobilem przekladke do swojego i poszlo ladnie wszystko dziala PEPEi napisał(a): 1. Najlepiej przełożyć zegary z licznika nowego do naszego (oryginalnego). Obrotomierz zamiast zegara analogowego. Miernik paliwa z wskaźnikiem temperatury wody zamiast starego. Wtedy mamy pewność że będą działać lampki - ścieżki się nie zmienią. zrobilem tak tez jak mi nie wyszlo z licznikiem ktory kupilem... gdyz tamten mial inaczej sciezki niektore... PEPEi napisał(a): 2. Dobrze jest przy okazji wymienić żarówki (1,2W) na nowe, jeśli nie świecą, znaczy że nie łączą, trzeba poprawić. Potrzeba ok. 16 żaróweczek. to tez zrobilem jako ze bylo wszystko na wierzchu to wymienilem calosc na nowe lampki PEPEi napisał(a): 3. Dużo łatwiej podpiąć się pod wtykę przy kompie. Więcej miejsca i mniejsze ryzyko, że coś urwiemy. tam tez mozemy cos zchrzanic wiec wg mnie lepiej jest przy przekazniku,blizej,krotsza droga a nie ma strasznego problemu z wlutowaniem sie w ten przewod ktory mowilem po calej pracy nawet nic nie widac zeby gdzies jakis nowy przewod szedl... ulozylem wszystko w oryginalne koszulki ktorymi szly inne przewody tak wiec nawet nie widac ze jest dodatkowy kabelek do obrotka znaczy sie od przekaznika PEPEi napisał(a): 5. Żeby przeciągnąć przewód do licznika przez przegrodę do środka, trzeba zrobić otwór w tym gumowym "dzyndzlu" od strony silnika. Trzecie zdjęcie Thomasa, gdzie ma oblepione silikonem, tu wystaje "dzyndzel to juz mowilem jest troche ciezko ale coz trzeba sie pomeczyc aby byl dobry efekt i bez wiercenia niefabrycznych dziur przeciagajac przewod najlepiej jest zaczepic go za jakis drucik ktory pierwszy sie przelozy a pozniej ciagnac za niego przeciagnie sie przewod... najlepiej przy tym posmarowac czyms przewod np. wazelina techniczna ... wtedy latwiej przejdzie karma-zyn napisał(a): Możesz napisać coś więcej o tych kontrolkach? Które były ślepe? Czy lutowałeś coś dodatkowo czy tylko przełożyłeś do starej obudowy i zadziałały poprawnie? nic nie lutowalem tylko przelozylem do nowego licznika swoj predkosciomierz zeby nie bawic sie w zmiane przebiegu i tak go podlaczylem ... okazalo sie wtedy ze nie swieca kontrolka ladowania i wtrysku... wyjalem licznik i obejzalem tyl... okazalo sie ze ten "nowy" ma inaczej puszczone sciezki.... totez aby sie zbytnio nie bawic w niepotrzebne lutowania i inne zabawy przelozylem wszystkie wskazniki do swojego starego licznika i wszysko poszlo bez problemu karma-zyn napisał(a): U mnie podświetlenie prawej połowy zegarów raz działa raz nie, nie mogę znaleźć prawidłowości, jutro jeszcze obejrzę wtyczki i miernikiem posprawdzam. Obrotomierz i termometr działają poprawnie, kontrolki również.
tutaj zobacz sobie wtyczke moze cos nie laczyc oraz sprawdz stan tych zarowek przy okazji najlepuiej wymieniajac na nowe obrotek i wskaznik temp tez mi dzialaly tylko te 2 kontrolki co mowilem niestety nie... dlatego przelozylem wszystkie zegary do swojego starego licznika |
Autor: | karma-zyn [ 03 Cze 2008, 23:57 ] |
Temat postu: | . |
Dzięki za szybką odpowiedź U mnie już wszystko jasne - trzy żarówki były tak jakby okopcone i dawały mniej światła - dopiero w nocy ledwie ledwie je widać. Po wymianie wszystko chodzi jak ta lala. |
Autor: | Łukaszek [ 08 Lip 2008, 21:03 ] |
Temat postu: | |
czujnik rezystancyjny to to samo co czujnik temperatury cieczy chłodzacej? |
Autor: | BobMF [ 11 Lip 2008, 00:23 ] |
Temat postu: | |
czujnik rezystancyjny jest rodzajem czujnika temperartury |
Autor: | wroclove [ 02 Paź 2008, 22:32 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana licznika z wersji S na licznik z obrotomierzem. |
Thomas napisał(a): Wymiana licznika .......
Thomas, małe pytanie - przymierzam się do tego samego, gdzieś ktoś napisał, że jak się ma auto z airbagiem i immo to przed wyciągnięciem zegarów trzeba odłączyc akumulator. Ja mam 1.1 bez poduszki, ale mam immobilizer, czy odłączac akku i po co? ponoc nie ma głupich pytań............... |
Autor: | STax [ 02 Paź 2008, 22:34 ] |
Temat postu: | |
wroclove: nie jestem na 100% pewien, ale immo chyba nic do zegarów nie ma, więc odłączenie aku nie powinno być konieczne, ale najlepiej zrobisz jak go na wszelki wypadek odłączysz. |
Autor: | mrider [ 02 Paź 2008, 22:46 ] |
Temat postu: | |
wroclove ja to opisywałem... Nie zaleca się grzebania w instalacji przy podłączonym akumulatorze, zawsze, gdy grzebie się w "okolicy" centralki wtryskowo-zapłonowej. Co do immobilisera i airbagów to te układy najczęściej i prawie zawsze zgłaszają błędy przy ingerowaniu w instalację przy podłączonym zasilaniu. |
Autor: | tolst [ 02 Paź 2008, 23:04 ] |
Temat postu: | |
robilem pare razy i zaden blad mi nie wyskakuje |
Autor: | wroclove [ 02 Paź 2008, 23:06 ] |
Temat postu: | |
mrider napisał(a): wroclove ja to opisywałem...
dzięki, czyli w tym przypadku powodem odłączania akku nie jest samo wyciąganie zegarów, tylko dalsza częśc operacji, o to mi chodziło. pozdro |
Autor: | mrider [ 02 Paź 2008, 23:59 ] |
Temat postu: | |
Samo wyciąganie zegarów też... Pamiętaj że demontując zegary rozpinasz jakiś kawałek instalacji. nie powinno się tego robić na podłączonym akumulatorze. |
Autor: | tolst [ 03 Paź 2008, 00:06 ] |
Temat postu: | |
u mnie sie nic nie stalo po odlaczeniu zegarow na podlaczonym akumulatorze (i to kilka razy) |
Autor: | Thomas [ 03 Paź 2008, 22:41 ] |
Temat postu: | |
mrider napisał(a): demontując zegary rozpinasz jakiś kawałek instalacji. nie powinno się tego robić na podłączonym akumulatorze.
nie przesadzajmy tutaj nie ma wielkiej elektroniki ... |
Autor: | mrider [ 03 Paź 2008, 23:18 ] |
Temat postu: | |
Thomas a centralka zapłonowo-wtryskowa to Twoim zdaniem stare radio lampowe? Coraz częściej zdychają kompy w 1.1/1.2 a winą za to są przepięcia, skoki/zaniki napięcia itp. Elektronika w Fiatach jest bardzo delikatna i lepiej dmuchać na zimne... |
Autor: | Thomas [ 03 Paź 2008, 23:39 ] |
Temat postu: | |
no rozumie ale nie robi sie tego przy wlaczonym zaplonie ... |
Autor: | mrider [ 04 Paź 2008, 00:34 ] |
Temat postu: | |
Centralka jest zasilana cały czas, nie tylko po przekręceniu stacyjki. |
Autor: | Thomas [ 04 Paź 2008, 00:36 ] |
Temat postu: | |
w sumie przy zakladaniu wszystkiego czyli okablowania do obrotomierza itp jak to bylo po raz pierwszy robione to fakt aku byl odlaczony azeby jakiegos niepotrzebnego zwarcia nie zrobic ... w pozniejszym czasie jak juz tylko wyciagalem zestaw licznikow w celu wymiany zarowki to nie odlaczalem aku ... |
Autor: | mrider [ 07 Paź 2008, 20:25 ] |
Temat postu: | |
Co do fotki 1 - nie mam pojęcia. Co do fotki 2 - to licznik z impulsatorem i te kabelki zasilają silnik krokowy w liczniku. Jeśli w Twoim aucie jest licznik na linkę to ten nie podejdzie. Reszta wskaźników zadziała. Musisz przerzucić wszystkie wskaźniki oprócz prędkościomierza z tego kupionego licznika do tego który masz w aucie. |
Autor: | wroclove [ 07 Paź 2008, 21:24 ] |
Temat postu: | |
mrider napisał(a): . Musisz przerzucić wszystkie wskaźniki oprócz prędkościomierza z tego kupionego licznika do tego który masz w aucie.
Jak wcześniej pisał Thomas z tego kupionego wyciągam tylko obrotomierz i drugi zegar z paliwem i temp, wkładam to do moich starych zegarów. Przełożyłem już ten paliwowy, ale kurcze coś nie działa, sądziłem, że wystarczy go wsadzic i już. |
Strona 1 z 11 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |