Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
https://fiatpunto.com.pl/topic33760-50.html
Strona 3 z 8

Autor:  oko21 [ 23 Kwi 2012, 14:12 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

lioton napisał(a):
A z drugiej strony w sumie jakoś ciągnie jeszcze.
Mój też ciągnął, bo myślałem, ze to wina aku. Wymieniłem aku i dalej było to samo. :wink:

Autor:  lioton [ 23 Kwi 2012, 15:05 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

A właśnie przypomniałem sobie :D
U mnie jest zawsze tak, że na ciepłym silniku jak czasem mi zgaśnie przy ruszaniu to potem trudniej go odpalić, trzeba przytrzymać dłużej, ma to jakiś związek :?:

[ Dodano: 23 Kwi 2012 14:05 ]

A jak by co to mam 2 typy :D Który brać :?:

1) http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-500-g ... 94844.html
Produkcja 27.03.2010, 1kW mocy, 99zł ( 119zł )

2) http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 57843.html
Produkcja 01.03.2007, 0,9kW, 70zł ( 84zł )

Opłaca się dopłacać do nowszego i do tych 0,1kW czy raczej niet :?:

Autor:  oko21 [ 23 Kwi 2012, 19:36 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Bierz ten za 70. Jest z przewodami. Ten 0,1kW raczej nie ma dużego znaczenia.

Autor:  lioton [ 24 Kwi 2012, 18:50 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

A co to daje, że z przewodami :? I tak trzeba lutować 8)
Dzwięk będzie ten sam :E :?: co w 1kW

Autor:  oko21 [ 24 Kwi 2012, 18:57 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

lioton napisał(a):
A co to daje, że z przewodami :? I tak trzeba lutować 8)
Ale przy rozruszniku już nie musisz lutować, poza tym ma wszystkie osłonki.
lioton napisał(a):
Dzwięk będzie ten sam :E :?: co w 1kW
Taki sam.

Autor:  lioton [ 30 Kwi 2012, 14:58 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

No to czekam aż dowiozą i montujem :mrgreen:

[ Dodano: 30 Kwi 2012 13:58 ]

Jeest :mrgreen:

Autor:  Sonar [ 30 Kwi 2012, 15:39 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

A łititititit? :E

Autor:  lioton [ 04 Maj 2012, 21:24 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Sonar napisał(a):
A łititititit


Jesio niet :D rozpakowałem tylko na razie.

[ Dodano: 30 Kwi 2012 20:35 ]

Sonar a jak tam sprawa licznika 8)

[ Dodano: 04 Maj 2012 20:24 ]

Stary wybebeszony :E
Powiem, że dostęp do niego jest raczej marny :?

Posklecałem kableki i jutro z rana montaż, tylko muszę gdzieś się po tasmę izolacyjną udać :D

PS: Stary mam Boscha, a nie Denso 8)

Autor:  mariuz [ 04 Maj 2012, 23:21 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

lioton napisał(a):
Powiem, że dostęp do niego jest raczej marny

Tyś nie widział osprzętu z marnym dostępem :mrgreen:

Autor:  lioton [ 05 Maj 2012, 21:58 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

No wiem :D w sumie nie było tak źle ale robiłem bez kanału bo garaż z kanałem jest w remoncie :D i mało miejsca troszkę było, ale fakt bywa gorzej 8)

Tak więc nowy już siedzi :mrgreen:
Z pierwszych obserwacji - dźwięk lepszy :mrgreen: jakby łatwiej ciągnie zimny i średnio ciepły silnik, aczkolwiek trzeba go nieco dłużej przytrzymać, na ciepłym silniku bez większych różnic.
Lżejszy jest i mniejszy, mniejsza masa = lepsze osiągi :E
Stary siedział na 3 śruby, Hitachi był na 2 ale wystarczyło rozwiercić troszkę otwór i podszedł na 3.
Ja kupiłem już z kablami, ten od stacyjki zeskubałem, zawinąłem w oczko, troszkę przylutowałem i skręciłem z seryjnym kabelkiem, owinąłem izolacją i jest Ok :D
Reszta jest Pro P&P :D :D

Autor:  _marcin00_ [ 06 Maj 2012, 11:00 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

lioton napisał(a):
Z pierwszych obserwacji - dźwięk lepszy :mrgreen: jakby łatwiej ciągnie zimny i średnio ciepły silnik, aczkolwiek trzeba go nieco dłużej przytrzymać, na ciepłym silniku bez większych różnic.
Lżejszy jest i mniejszy, mniejsza masa = lepsze osiągi :E
Stary siedział na 3 śruby, Hitachi był na 2 ale wystarczyło rozwiercić troszkę otwór i podszedł na 3.

Czyli wszystko tak jak u mnie i tak jak wcześniej pisałem. W lato tylko dźwięk można docenić, ja miałem ten plus że w lutym jeszcze zdążyłem docenić jak działa ten rozrusznik przy dużym mrozie :wink:

Autor:  lioton [ 06 Maj 2012, 18:57 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

A po ile one mają zębów :?: tzn. ile seryjny a ile Hitachi :?:
Wcześniej coś ktoś pisał, że seryjny 8 a Hitachi 10.
Nie przypatrzyłem się Hitachiemu, ale mój Bosch ma 9 :)

Poza tym jeszcze jeden plus, Hiyachi miał mniej zjechane zęby, co prawda Bosch kręcił tylko jakieś 70tys ale Hitachi jednak 29 :D

Bosch vs Hitachi :mrgreen:

Załącznik:
Komentarz do pliku: BvsH


Autor:  raiden_13 [ 09 Maj 2012, 11:39 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

lioton napisał(a):
A po ile one mają zębów :?: tzn. ile seryjny a ile Hitachi :?:
Wcześniej coś ktoś pisał, że seryjny 8 a Hitachi 10.
Nie przypatrzyłem się Hitachiemu, ale mój Bosch ma 9 :)
[/attachment]


a ilosc zebow nie ma znaczenia?? nie bedzie sytuacji kiedy kolo zebate rozrusznika nie zazebi sie prawidlowo z kolem zamachowym silnika??

Autor:  oko21 [ 09 Maj 2012, 11:48 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

raiden_13 napisał(a):
a ilosc zebow nie ma znaczenia?? nie bedzie sytuacji kiedy kolo zebate rozrusznika nie zazebi sie prawidlowo z kolem zamachowym silnika??

_________________
Jak do tej pory nic takiego nie miało miejsca.

Autor:  ipIV [ 09 Maj 2012, 13:20 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Denso 8
Bosch 9
Hitachi 10

Jak robiłem ostatnio miskę olejową i zdjąłem osłonę koła zamachowego - nie było na wieńcu śladów uszkodzeń czy coś w ten deseń :>

Autor:  _marcin00_ [ 09 Maj 2012, 13:49 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Ja miałem Magneti Marelli muszę policzyć ile u mnie zębów było. Jakby po wymianie miały być jakieś problemy to byłoby to słychać przy pierwszym przekręceniu kluczyka. Inna liczba zębów to inna przekładnia, jeżeli odstęp miedzy zębami jest taki sam w każdym rozruszniku to nie może być żadnych problemów. Zresztą oceniając "na słuch", w dużej liczbie samochodów jak nowsze pandy, 500ki, seicento również te rozruszniki się pojawiały i nie sądzę że w każdym wypadku było więcej zmian poza rozrusznikiem.

Autor:  ipIV [ 09 Maj 2012, 13:51 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

http://www.youtube.com/watch?v=JGEhsrcYp1s Za takie odpalanie przy -20 na 1 piętrze :> warto było :D Trzeba było w sumie wcześniej to zrobić bo od 2008 po głowie chodziła mi wymiana rozrusznika na ten z GP z powodu... dźwięku :E

A za ciężki rozruch obwiniałem aku :>

Autor:  raiden_13 [ 09 Maj 2012, 14:08 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

_marcin00_ napisał(a):
jeżeli odstęp miedzy zębami jest taki sam w każdym rozruszniku to nie może być żadnych problemów. Zresztą oceniając "na słuch"


Zakladajac, ze wielkosci zebow rozrusznika sa w kazdym przypadku takie same to kola zebate musza miec rozne srednice.
Mocowanie rozrusznika jest tez w kazdym przypadku takie same, wiec jedynym sposobem na dopasowanie i bezkolizyjne zazebianie sie jest przesuniecie (oddalenie, przyblizenie) osi obrotu kola zebatego rozrusznika (tj. wewnatrz obudowy samego rozrusznika). Tak mi sie przynajmniej wydaje :)
Ale widze, ze duzo osob juz zmienilo i nikt nie narzeka, wiec wyglada na to, ze jest ok :)

Autor:  _marcin00_ [ 09 Maj 2012, 14:17 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

raiden_13 napisał(a):
Ale widze, ze duzo osob juz zmienilo i nikt nie narzeka, wiec wyglada na to, ze jest ok :)

No właśnie jest ok, gdyby było inaczej to przez te 4 miesiące zauważyłbym ze coś zgrzyta przy odpalaniu, jednak nie ma żadnych niepokojących odgłosów a rozrusznik teraz jak jest ciepło kręci jak głupi więc nie widzę podstaw żeby narzekać.
raiden_13 napisał(a):
Mocowanie rozrusznika jest tez w kazdym przypadku takie same, wiec jedynym sposobem na dopasowanie i bezkolizyjne zazebianie sie jest przesuniecie (oddalenie, przyblizenie) osi obrotu kola zebatego rozrusznika (tj. wewnatrz obudowy samego rozrusznika). Tak mi sie przynajmniej wydaje :)

Też tak mi się wydaje, ale skoro działa nie wnikam :E

Autor:  RafcioRAMX [ 16 Lip 2012, 22:24 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

czy wszyskie rozruszniki od Grande Punto pasuja do Punta II 1.2 8v ?? tzn mocowanie czy jest takie samo ??np. http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 43671.html ??

Autor:  _marcin00_ [ 17 Lip 2012, 06:36 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Od silnika 1,2 8V i 1,4 8V powinny pasować wszystkie.

Autor:  RafcioRAMX [ 18 Lip 2012, 21:21 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

http://allegro.pl/rozrusznik-hitachi-gr ... 87755.html >>???


http://allegro.pl/show_item.php?item=24 ... d00be2ff62

ktory z tych pasuje do punto II wersja przed FL 1.2 8V
ta uzywka z 1 linka pasuje tzn rozstaw otworow

Autor:  Piechuxt [ 19 Lip 2012, 00:27 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Obydwa, rozstaw otworów będzie ok, tylko jeżeli chcesz żeby wisiał na 3 śrubach to będzie musiał rozwiercić tulejke....ja mam na 2 śrubach i nic się nie dzieje :D

Autor:  ipIV [ 19 Lip 2012, 05:55 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Ja fabrycznie miałem na 2 śrubach :>

Autor:  RafcioRAMX [ 20 Lip 2012, 21:27 ]
Temat postu:  Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V

Pasuje idealne rozstaw otworów . Dużo lżej odpala na dyk i mały pobór prądu :) Polecam :)

Strona 3 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/